Uusiutunut paniikkihäiriö/ahdistuneisuus ja Paroxe

Hilkkanen

Minulla on pitkä taival tänän sairauden kanssa. Lukioaikoina sain ensimmäisen paniikkikohtauksen ja vaiva on ollut on/offia aina. Lääkkeenä olen syönyt Cipralexia aina joka on aika hyvin minulle sopinut. Nyt viikko sitten jostain syystä alkoi kauhea ahdistus/jatkuva paniikki.

Lääkäri määräsi tällä kertaa Paroxetinia koska se on kuulemma tehokkaampaa. Määräsi myös Opamoxia alkuun. Nyt olen kolme päivää syönyt lääkettä ja olo on niin tuskainen ja järkyttävä etten pysty olemaan. Opamox ei auta laisinkaan.
Tämän vuoksi olen ottanut kaapissa lojuvia Rivatreleja puolikkaan illalla (1mg) ja se onneksi edes helpottaa.

En pysty tekemään mitään, menemään ulos tms. Huomenna alkaa psykoterapia mutta miten pystyn sielläkään olemaan kun itken koko ajan ja saan jatkuvia pieniä kohtauksia. Koko kehoa kihelmöi ja pelkään vain pahinta. Sanokaa joku että tästä vielä noustaan!! :/ Kuinka kauan ihminen kestää tälläistä ennen kuin sekoaa? Olo on todella toivoton ja kaipaan vertaistukea.

7

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuore_pakkoajattelija

      Itse vasta "tuore" näissä asiossa mutta nuo tuntemukset oli juurikin samanlaisia ja yhtä ahdistavia. Minullakin annettiin opamox alkuun . Oletko varma tuosta annoksesta kun itsellä ei tuo 15 mg antanut suurtakaan helpotusta. Lääkäri sanoi että voin ottaa kaksikin jolloin selkeästi alkoin noista apu. Ihmettelen vaan että jos sinulla on noita rivatreleja ja ne auttaa niin miksi et käytä ja pyydä noita lisää lääkäriltä? Opamoxeissa selkeästi sellainen haitta että ne vaikuttaa vain vähän aikaa ja pitkällä viiveellä minulla meni ainakin 2 tuntia että helpottui kunnolla ja sitten taas 5 tunnin päästä vaikutus alkaa häviämään. Itse aloitin setraalin käytön ja alku aiheutti pahensi ahdistusta ja teki siitä vielä jollain tavalla erillaista tuolloin meni taas opamoxeja aikalailla eli voi kai osa johtua tuosta uudesta lääkkeestä. Itselle piti ainakin löytyä alkuun kovakin määrä rauhoittavia jotta pystyi ajattelemaan edes vähän järkevästi ja tulevaisuuteen katsoen ja alkaa asiaa työstämään.

    • hassuja ootte. menisitte töihin.

    • Hilkkanen

      Tässä olen nyt 5 päivää syönyt uutta mielialalääkettä ja kyllä olo on hieman helpottanut ja se kaikista pahin ahdistus on pois. Opamoxeja en ole vieläkään ottanut vaan vain rivatrilia yötä vasten.
      Kävin kerran jo psykoterapian luona ja huomenna uudestaan.

      Kaikista pahin olo on aamulla kun herää tai jos sattuu nukahtamaan päiväunille. Päiväunien jälkeen on todella sekava ja kauhea! Onko muilla tälläistä? Myös kauhea väsymys koko aika päällä.

    • tuore_pakkoajattelija

      Minulla siis setralin aloituksen pari ensimmäistä viikkoa todella tuskaisia eli taitaa olla aika tyypillistä tämän alan lääkkeille lääkkeestä riippumatta. nyt kolmas viikko niin huomattavasti olo helpottanut joko lääkkeestä johtuen tai jostain muusta. Myös noita mielenhallintakeinoja olen "harjoitellut" ja vaikka vähän humpuukkina pidinkin niin noistakin taitaa oikeasti olla apua.
      Ja juurikin tuo aamun herääminen oli minullakin se vaikein.

    • Hilkkanen

      Juu nuo mielen harjoitukset ja ajatusmallin muuttaminen ovat kyllä tärkeitä mutta hankalia hommia. Olen niitä ennenkin harjoitellut terapiassa vuosia sitten mutta ovat unohtuneet tai niitä on vaikea tässä ahdistuineisuudessa ottaa käyttöön. Välillä tekee ja puuhailee jtn kunnes koska kohta taas huomaa että "hei enhän olekaan 5min ajatellut oloani tai paniikkia"...ja siitä se taas lähtee.

    • tuore_pakkoajattelija

      Juu juurikin näin se toimii että hei enpäs olekaan ajatellut pakkoajatuksia ja eipäs ahdista eli alanpa taas pyörittämään mitä hulluimpia ajatuksia ja ahdistumaan niistä... Tuntuu niin ihmeelliseltä ja pirun turhauttavalta että tuosta ei pääse eroon aikuinen ihminen joka muuten ajattelee hyvinkin loogisesti. Juu tosiaankin eipä noista ajatteluharjoituksista silloin pahimmissa ahdistuksissa mitään tullut. Nyt kun on parempi olo niin tuosta on tullut eräänlainen uusi mielenkiinnon kohde ja toivottavasti jatkossa "Harrastus". Kroppaa on tullut kyllä treenattua mutta kai se on sitten niin että pääkin vaatii omat harjoituksensa.
      Kyllä sieltä on tulossa parempiakin päiviä !

      • Terve.vaanmenoa

        Heh! Ota kuule kunnon känni, niin jo helpottaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe