Finance House Nord OY / Creditstar

Kenelläkään kokemuksia kyseisestä firmasta lähikuukausilta?

Tilanne on siis se, että laskuni on erääntynyt maaliskuussa 2015, eli kaksi vuotta ja yhdeksän kuukautta sitten. Marraskuun loppupuolella tuli haaste käräjäoikeudesta, kun vastaaja (minä) ei ole suorittanut maksuaan, muistutuksista tai puhelinsoitoista huolimatta.

Suurin ongemlani muodostuu siitä, että en ole saanut minkäänlaista laskua kyseisestä velasta. Käytän sähköpostia työsähköpostin lisäksi harvakseltaan, joten siellä oli vuodelta 2015 muutama sähköposti, joissa muistutetaan velan erääntymisestä, ja maksun voi maksaa heidän (Creditstar) kotisivuillaan. No enää ei pysty, koska saatava on siirretty siis FHN:lle perintään. Yhtäkään kirjettä ei ole siis näiden lähes kolmen vuoden aikana tullut, eikä siis sähköpostiakaan, josta ilmenisi saajan tiedot, kuten esimerkiksi tilinumero tai viite. Puhelinsoitoistakin on oma epäilykseni, mutta koska en voi kolmen vuoden ajalta väittää vastanneeni kaikkiin puheluihin, en sitä voi 100% varmaksi todistaa.

Annettuani tiedoksiannon käräjäoikeudelle, aloin pommittamaan kyseistä puljua, jotta saisin edes jonkinlaisen laskun maksettavaksi ja asian hoidettua pois alta. Löysin haasteesta ja heidän firman sivuiltaan (eri) sähköpostiosoitteet, ja lähetin molempiin sähköpostit - ei vastausta. Olen soittanut 15 soittoa 4 päivän sisään (oikeastaan kolmen, koska eilinen pyhä) - ei vastausta. Tilanne on siis tällä hetkellä sellainen, että mun on mahdotonta hoitaa tuota pois, vaikka halua olisikin. Luottotietoja ei hirveästi napostelisi menettää näin(kin) turhan tapauksen takia. Varsinkin, kun lähtökohtaisesti kyseessä ei ole edes oma töppäys. Tai oma töppäys ehkä korkeintaan siinä mielessä, että ylipäätään pikavipin ottaminen ja kaiken lisäksi vieläpä eestiläiseltä, hieman, eh, kyseenalaiselta firmalta. Kantajahan suoranaisesti valehtelee haasteessaan, joten pakkohan tuohon haasteeseen on lähettää jonkinlainen vastaus, koska muuten tuo tosiaan taitaa mennä ulosottoon, ja sieltä pamahtaa meikäläiselle maksuhäiriömerkintä.

Kaiken lisäksi, kun tarkemmin ajattelee, niin tuo lähes kolme vuotta vaikuttaa tarpeettomalta pitkittämiseltä, jolla todennäköisesti haetaan vain lisäkorkoja vastaajalta. Tämä käytäntö pienen googlettelemisen jälkeen tosin vaikutti aika yleiseltä.

Ideoita, mitä kaikkea tuohon haasteen vastaukseen sisällyttäisin? Ainakin nuo laskuttomuudet ja viivästyttämiset? Kenties nuo vuonna 2015 tulleet sähköpostit, ja siihen päälle omat yhteydenottoyritykset? Eiköhän noilla pääse jo aika pitkälle.
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta



Kannattaa riitauttaa, mutta jos kuitenkin vuonna 2015 olet saanut sähköpostitse laskuja/muistutuksia niin silloin velka ei ole vanhentunut. Tosia tuo firman nimi viittaa tahoihin joilla ei välttämättä ole kaikki luvat kunnossa niin kannattaa pistää hanttiin ja tuoda ilmi myös se ettet saa heihin yhteyttä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joo, ja jäi sen verran sanomatta, että tarkoituksena on tuo pääoma + kohtuulliset korot suorittaakin, kun olen tuon velan kuitenkin aikoinani ottanut. Muistutukset olivat tosiaan tasoa velka on erääntymässä, käy kotisivuillamme. Käsittääkseni muistutuksissa pitäisi olla lasku näkyvillä, jota siis tässä tapauksessa ei ole. Mielenkiintoinen keissi kyllä kaiken kaikkiaan, ei voi muuta sanoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Terve!

Seuraan tätä viestiketjua mielenkiinnolla, koska mullekin tuli haastekirje Finance houselta koskien creditstarin lainaa. Laina myös erääntynyt vuosi sitten, mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut, että saatava olisi siirretty tälle "perintäfirmalle", joka mun mielestä ois ollut velvollinen laittamaan asiasta kirjeen, eikä laittaa asiaa suoraan käräjäoikeuteen. Ihmeellinen yhtiö kyllä kaikinpuolin, en ole vielä yrittänyt ite sinne soitella, mutta täytyy kokeilla saako niiltä minkäänlaista kokonaissummaa. Täytyy sen jälkeen miettiä riitautanko haastehakemuksen...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Finance House Nord OY / Creditstar

Kenelläkään kokemuksia kyseisestä firmasta lähikuukausilta?

Tilanne on siis se, että laskuni on erääntynyt maaliskuussa 2015, eli kaksi vuotta ja yhdeksän kuukautta sitten. Marraskuun loppupuolella tuli haaste käräjäoikeudesta, kun vastaaja (minä) ei ole suorittanut maksuaan, muistutuksista tai puhelinsoitoista huolimatta.

Suurin ongemlani muodostuu siitä, että en ole saanut minkäänlaista laskua kyseisestä velasta. Käytän sähköpostia työsähköpostin lisäksi harvakseltaan, joten siellä oli vuodelta 2015 muutama sähköposti, joissa muistutetaan velan erääntymisestä, ja maksun voi maksaa heidän (Creditstar) kotisivuillaan. No enää ei pysty, koska saatava on siirretty siis FHN:lle perintään. Yhtäkään kirjettä ei ole siis näiden lähes kolmen vuoden aikana tullut, eikä siis sähköpostiakaan, josta ilmenisi saajan tiedot, kuten esimerkiksi tilinumero tai viite. Puhelinsoitoistakin on oma epäilykseni, mutta koska en voi kolmen vuoden ajalta väittää vastanneeni kaikkiin puheluihin, en sitä voi 100% varmaksi todistaa.

Annettuani tiedoksiannon käräjäoikeudelle, aloin pommittamaan kyseistä puljua, jotta saisin edes jonkinlaisen laskun maksettavaksi ja asian hoidettua pois alta. Löysin haasteesta ja heidän firman sivuiltaan (eri) sähköpostiosoitteet, ja lähetin molempiin sähköpostit - ei vastausta. Olen soittanut 15 soittoa 4 päivän sisään (oikeastaan kolmen, koska eilinen pyhä) - ei vastausta. Tilanne on siis tällä hetkellä sellainen, että mun on mahdotonta hoitaa tuota pois, vaikka halua olisikin. Luottotietoja ei hirveästi napostelisi menettää näin(kin) turhan tapauksen takia. Varsinkin, kun lähtökohtaisesti kyseessä ei ole edes oma töppäys. Tai oma töppäys ehkä korkeintaan siinä mielessä, että ylipäätään pikavipin ottaminen ja kaiken lisäksi vieläpä eestiläiseltä, hieman, eh, kyseenalaiselta firmalta. Kantajahan suoranaisesti valehtelee haasteessaan, joten pakkohan tuohon haasteeseen on lähettää jonkinlainen vastaus, koska muuten tuo tosiaan taitaa mennä ulosottoon, ja sieltä pamahtaa meikäläiselle maksuhäiriömerkintä.

Kaiken lisäksi, kun tarkemmin ajattelee, niin tuo lähes kolme vuotta vaikuttaa tarpeettomalta pitkittämiseltä, jolla todennäköisesti haetaan vain lisäkorkoja vastaajalta. Tämä käytäntö pienen googlettelemisen jälkeen tosin vaikutti aika yleiseltä.

Ideoita, mitä kaikkea tuohon haasteen vastaukseen sisällyttäisin? Ainakin nuo laskuttomuudet ja viivästyttämiset? Kenties nuo vuonna 2015 tulleet sähköpostit, ja siihen päälle omat yhteydenottoyritykset? Eiköhän noilla pääse jo aika pitkälle.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta