Hei,
olen vaihtanut erinäisiä akkuja eri autoihin, mutta nyt tuli ensimmäisen kerran ongelmia. Tyttären autosta akku tyhjeni sisävalon jäätyä päälle. Nyt aioin ottaa akun irti. Kaapelit irti, mutta akun kiinnitys ruuvia ei näy missään . Akku liukuu sivusuunnassa kuin kiskoilla. alla näyttäisi olevan muovilistat? molemmilla puolilla. Eikä nouse mitenkään ylös. Oiskohan joku joskus tehnyt oman viritelmän tähän, auto kun on 2010 mallia, ja ollut muillakin. Onko kenelläkään ollut näin simppeliä ongelmaa, vai olenko vain tyhymä :) ?
Miten akku irti Hyundai 20:stä ?
3
474
Vastaukset
- Helppoa6
Avaa sitä akun takana olevaa yksikköä pitävät pultit. Se yksikkö liikkuu sitten pari senttiä taakseppäin, ja voit nostaa akun pois.
- MuutenHyväAuto
Sisävalo taitaa olla tavallisin akun tyhjenemisen syy i20:ssä. Mulla on akku tyhjentynyt kaksi kertaa tuon takia, takalasit on vielä tummenetut niin valoa ei ulospäin juuri huomaa. Saisi olla vaikka parinkymmenen minuutin ajastin, kuten taitaa olla takalasin/peilien lämmittimissä.
Havaintojeni mukaan käynnistysmoottorin solenoidi ei jaksa vetää, jos akun jännite starttitilanteessa putoaa selvästi, siksi akku on syytä pitää talvella hyvässä latingissa. - Anavaari
Hei,
kiitokset Helppoa6:lle. Olihan se pultti siellä, ehkä vähän oudosti sivulla. Kun sitä on vielä sokeekin, niin eihän sitä heti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1116916KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3886577Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei653317Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521282869Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082460Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään351940- 1251834
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211697Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821367- 741257