Hei,
olen vaihtanut erinäisiä akkuja eri autoihin, mutta nyt tuli ensimmäisen kerran ongelmia. Tyttären autosta akku tyhjeni sisävalon jäätyä päälle. Nyt aioin ottaa akun irti. Kaapelit irti, mutta akun kiinnitys ruuvia ei näy missään . Akku liukuu sivusuunnassa kuin kiskoilla. alla näyttäisi olevan muovilistat? molemmilla puolilla. Eikä nouse mitenkään ylös. Oiskohan joku joskus tehnyt oman viritelmän tähän, auto kun on 2010 mallia, ja ollut muillakin. Onko kenelläkään ollut näin simppeliä ongelmaa, vai olenko vain tyhymä :) ?
Miten akku irti Hyundai 20:stä ?
3
563
Vastaukset 3
- Helppoa6
Avaa sitä akun takana olevaa yksikköä pitävät pultit. Se yksikkö liikkuu sitten pari senttiä taakseppäin, ja voit nostaa akun pois.
- MuutenHyväAuto
Sisävalo taitaa olla tavallisin akun tyhjenemisen syy i20:ssä. Mulla on akku tyhjentynyt kaksi kertaa tuon takia, takalasit on vielä tummenetut niin valoa ei ulospäin juuri huomaa. Saisi olla vaikka parinkymmenen minuutin ajastin, kuten taitaa olla takalasin/peilien lämmittimissä.
Havaintojeni mukaan käynnistysmoottorin solenoidi ei jaksa vetää, jos akun jännite starttitilanteessa putoaa selvästi, siksi akku on syytä pitää talvella hyvässä latingissa. - Anavaari
Hei,
kiitokset Helppoa6:lle. Olihan se pultti siellä, ehkä vähän oudosti sivulla. Kun sitä on vielä sokeekin, niin eihän sitä heti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.902785Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt442313Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.391113- 36971
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153839Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58690Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi76552 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk42582- 36561
- 21555