Kultaan ehkä kannattaisi

kultaavuolemaan

Oiskoon tuo viisainta sijoittaa nyt kultaan, arvo voi nousta yllättäen jos Bitcoin tulee romahtamaan?

9

269

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sijoittelija

      Kulta ei tuota mitään. Arvo voi nousta tai laskea mutta metallimöhkäle ei maksa edes osinkoa kuten osakkeet. En usko että kullan ja Bitcoinin välillä toistaiseksi on mitään riippuvuutta. Enemmänkin kulta on turvasatama pörssien alennustilan varalle. Tosin juuri kurssien romahdettua kannattaa osakkeitakin ostaa eikä suinkaan myydä muiden mukana.

    • kullankaivajax

      tuskin kuitenkaan uskallat ostaa aitoa keltasta klönttiä, vai meinaatko laittaa 10 kilon suffelin tuulipuvun taskuun ja kantaa korsoon kotiisi suojaan , vai tilaatko somalitaksin ihan tillanderin takaovelle vai sulatatko tinaämpärin pohjalle ja kannat kotiin leikkien kerjäläistä....ei kun ostat kultaa lapulla jossa lukee seuraavaa.

      minä matti möhnänen omistan 12 kiloa kultaa, sen todistaa tämä a4 lappunen jossa on allekirjoitus roope ankka ja myyntipiste oli gouldhause oy. lapussa lukee vieläpä että tämä minun kultani köllöttelee englannissa ,kuninkaan holvissa johon on avain vain itse supermiehellä, ainut mitä ei lue niin on se että tätä samaa klönttiä myydään kaikille ihan samalla lapulla,moneen kertaan. kokeile joskus niin päin että otat kilon klontin keltasta kultaa myyjältä ja maksat tyyliin , minä viljo onnenkantamoinen lupaan antaa huomenna koko kauppahinnan euroina tai pitkoneina viimeistään huomenissa.. laitat oikein nimenselvennyksen a4 lappuusi .katso lähteekö kulta mukanasi ulkoilemaan.

    • kultaavuolemaan

      No olipa taas ihme tekstiä... tai no, tyypillinen suomi24 vastaus joten enpäs ihmettele yhtään.

      • Onecoinisti

        Miten kultaa louhitaan tai splitataan?


    • BITkull

      Jos osakekurrssi alkaa romahtamaan, niin veikkaan että kryptonvaluuttojen arvo nousee kihtyvällä tahdilla. Näin teki jo Kreikan kriisin aikaan, ja epäilen että nyt bitcoinin turvasatama alka olemaan sama luokkaa kuin kullalla.

    • Goldgold

      Jos kerran kulta on pysynyt arvossaan jo vuosituhansia niin kyllä kultaan turvasatamana (siis arvon säilyttäjänä ilman suurempia tuotto odotuksia) voinee ylivoimaisesti enemmän luottaa kuin näihin nykyajan keksinnöihin.

      • arvostuskysymys

        Näin on. Lisäksi sitä voi ostaa euroilla ja myydessäkin saa euroja! Säilytys kylläkin luo kustannuksia, kun on tilaavievää tavaraa.
        Oikeaa, pehmeää kultaa voi koruina myös kuljettaa kohtuullisen käteiskassan yllään maasta toiseen ilman vaikeuksia. Esim thaikulta ja arabikulta ovat lähes puhdasta, ihan puntariinheitettävää kauppatavaraa. Suomessa myytävä korukulta taas ei ole hintansa väärttiä.


    • PepanderBoy

      Minulla on 100 kappaletta yhden unssin Krugerrandeja Nordean tallelokerossa. Se kai tekee reilusti päälle kolme kiloa kultaa helposti realisoitavassa muodossa. Siinä minun vararahastoni.

    • kultasaäde

      fyysinen kulta on se joka antaa ja paperikulta se joka vain ottaa, sama kuin omistaisi asunto osakkeen "jostakin" lapussa kyllä lukee ihan virallisesti , omistat tällä lapulla 100 osakehuoneiston osaketta, ,,,,mutta missä on tämä osake. jos pitää kultaa paperilla, se on varastettu jo ennen omistamista, jos fyysisen klöntin vie kotiin tulee ryöstetyksi, jos pitää ketjuna kädessä ,käsi lähtee, jos kaulassa ,kaula..... hmm. kyllä se vaan on niin että duunarin rahat laitetaan omaan tonttiin joka on kallion päällä ,talo siihen jos siihen pystyy, eipä siinä oikein sitten muuhun jää varaa, tämän päivän duunarilla, perinnöt voi sitten laittaa kultaan jota pidetään taimaassa.....luulenpa muutenkin että fyysistä kultaa on aivan saatanan paljon vähemmän kuin mitä on kullan omistajia maailmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      259
      2830
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      12
      1925
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      126
      1685
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      18
      1574
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1424
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1250
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1013
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      968
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      963
    10. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      57
      950
    Aihe