Saksalaiset ja eurooppalaiset autot ovat kohentaneet laatuaan, paljastuu tuoreesta ja kattavasta saksalaisesta TÜV-katsastusraportista. Vastaavasti japanilaisten autojen laadun totuttu ylivoima osoittaa hiipumisen merkkejä.
Raportti pohjaa yli 8,8 miljoonaan määräaikaiskatsastukseen Saksassa, ja siinä on mukana kaikkiaan 225 automallia. Aivan valtaosa niistä on myynnissä myös Suomessa, joten eri automallien vikaherkkyydestä ja laadusta kertovat katsastustulokset palvelevat myös suomalaisia autoilijoita ja autonostajia.
Saksalaiset merkit vahvoilla
Ainoastaan yksi japanilaismerkki (Mazda 2) sijoittui kattavassa TÜV-katsastusraportissa kymmenen kärkeen nuorimmassa 2–3-vuotiaiden autojen ikäryhmässä. Saksalaiset nappasivat useimmat kymmenen kärjessä -sijoitukset. Volvo V40 sijoittui jaetulle 8. sijalle.
Tässä ryhmässä hänniltä löytyvät Kia Sportage (vikaprosentti 12,6), Fiat Punto (12,3) ja Dacia Logan (12,3).
Dacia Logan MCV
Dacia Logan MCV
Mazda pitää mainetta yllä
Mazda pitää japanilaisten luotettavuusmainetta yllä eri ikäryhmissä: Mazdalla on 10 kärjessä sijoituksia nuorimman 2–3-vuotiaiden ikäryhmän lisäksi myös 4–5-vuotiaiden, 6–7-vuotiaiden sekä 10–11-vuotiaiden ryhmissä.
Toyota porskuttaa edelleen kahdessa vanhimmissa ikäryhmissä hyvillä tuloksilla, mutta kolmessa nuorimmassa ikäryhmässä Toyota on pudonnut 10 kärjestä -listoilta.
Mersu esiintyy edukseen
Nuorimmassa 2–3-vuotiaiden autojen ryhmässä kymmenen parhaan joukossa on neljä Mercedes-Benz -mallia.
Mercedes-Benz SLK on koko tilaston paras, vain kaksi isoa vikaa sataa autoa kohti (vikaprosentti 2,0).
Volkswagen Golf Sportsvan nousi toiseksi, kolmossija jaettiin Mercedes-Benzin B-sarjan tila-auton ja GLK-katumaasturin kesken...........................
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-2018-katsastusraportti-saksa-nousee-toyota-heikkenee/
katsastusraportti: Saksa nousee, Toyota heikkenee
5
150
Vastaukset
- EmäVALE
Saksalaista kotiinpäinvetoa taas kerran.Pitää saada omat merkit kärkeen. Jos olisi ranskalainen tutkimus, niin kärkeen menisi ranskalaiset autot, vaikka kaikki tietävät, että ovat täyttä kuraa. Luotettavia ovat sellaisen maan tutkimukset, jossa ei ole omia merkkejä.
- Ocu1.8TSI.132kWWebasto
ei huolta. menee 30vuotta ennen kuin saksalainen auto on Toyotan laatutasolla. veikkaan että ei sittenkään. saksa panostaa viimeiset siemenperunansa ennen kuin floppaavat totaalisesti kuten vw:lle kävi, 2016 ja 2017 alimmassa kastissa.
- Hölynpölyö
Toyotaa on edelleen korkealla. Mutta on helppo arvata ettei pari vuotta vanhoissa autoissa laatu ole läheskään samaa kuin 10 vuotta sitten oli. Suunta ei ole parempaan päin.
Ja kun ajattelee että Toyota ostetaan kakkosautoksi ja jollain Mersulla tai Volvolla painetaan kolminkertainen kertainen määrä samassa ajassa, niin siitä voi jo päätellä että Toyota Ei kärkisijoista kisaa - Jeppuliis
Takaluukun tuuletus. Kerrankin tutkittu oikein. Toyota on nykyään heikko auto. Maahantuoja ei korjaa uusista autoista vikoja.
- EiKerroMuuta
Tuo raportti kertoo tosiasiassa vain sen, mitkä autot ovat kunnossa katsastukseen tuotaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713250
- 2012842
- 222658
- 492618
- 202486
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412335Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101793Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241737- 371610
- 181456