Sukellusveneen tappava akkujännite?

National Geographic-kanavalla, jota Suomessakin nykyjään pyöritetään, oli ohjelma, jossa ihmeteltiin taas jenkkimäisen mahtipontisesti saksalaisten saavutuksia. Kyseisessä jaksossa oli esittelyssä sukellusvene mallia 21 (XXI). Jossain vaiheessa esiteltiin mahtipontisesti, kuten jenkkisarjoissa yleensä tapana on, kuinka vaikea on päästä akkuosastolle, ja kuinka vaarallista siellä on olla ja huoltaa akkuja, koska akkujännite voi heti tappaa sut?

Mikä mahtaa olla eurooppalainen totuus tuon sähkön osalta?
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta


Jumala on totuus.
Ilmianna
Jaa
Syvyyksissä, vailla tuuletusta akkujen ympäristöön kertynyt vedyn ja hapen sekoitus, "räjähdyskaasu" oli nimensä veroista.

Sitä minä sukellusveneen sähkökonemiehenä pelkäisin ja varoisin. Ei niitä akkunapoja ole mikään hinku hiplata.
Ilmianna
Jaa
Tuossa oli 3700 kW sähkömoottori, joten on selvää, että moottorin käyttämä jännite on tappavan korkea. Onko sitten tappava jännite akkuhuoltajan käsien vieressä paljaana on toinen juttu. Lyijyakkuhan tuossa oli, joten 2 V kennoja X määrä sarjassa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Sukellusveneen tappava akkujännite?

National Geographic-kanavalla, jota Suomessakin nykyjään pyöritetään, oli ohjelma, jossa ihmeteltiin taas jenkkimäisen mahtipontisesti saksalaisten saavutuksia. Kyseisessä jaksossa oli esittelyssä sukellusvene mallia 21 (XXI). Jossain vaiheessa esiteltiin mahtipontisesti, kuten jenkkisarjoissa yleensä tapana on, kuinka vaikea on päästä akkuosastolle, ja kuinka vaarallista siellä on olla ja huoltaa akkuja, koska akkujännite voi heti tappaa sut?

Mikä mahtaa olla eurooppalainen totuus tuon sähkön osalta?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta