Roikkumispäiväkirja

Kuinka paljon roikut netissä päivittäin?

Itsellä vaihtelee todella paljon vuorotyön mukaan. Vapaapäivinä saatan olla jopa 4 tuntia netissä, mutta useimmiten olen sen sitten yhteen menoon, enkä pätkittäin kuten poikani, joka räplää koko ajan puhelintaan ja on jossain WhatsAppissa.

108

1735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kompuutter

      Minä taidan olla `vähän`riippuvainen, koneella päivittäin 6-8h! En tajua miten pääsen tästä eroon, olen yrittänyt monta kertaa mutta olen onnistunut vain pari kertaa olemaan pari päivää poissa koneelta. Aina kun tulen ulkoa menen suoraan koneelle ja olen siellä iltamyöhään asti. Masentaa entistä enemmän kun en saa itseäni sen vertaa niskasta kiinni että pysyisin erossa koneelta. Ystävyyssuhteetkin kärsii tämän takia. :( Varmaan tähän riippuvuuteen auttais jos keksisi jotain muuta tekemistä, vaikka jonkun mieluisan harrastuksen... varmin keino mun kohalla ois että nakkais koko koneen roskiin.

      • Älä nyt roskiin konetta vie, ei sinun 6...8 tunnin nettiroikkumisesi mitään ainutlaatuista ole. Jotkut lähes palvovat omaa koneettaan ja kuluttavat kaiken ajan sen lähettyvillä.


    • Minä avaan koneeni aamukahvin aikaan (klo4-5) ja luen lehdet ja yöllä tulleet viestit. Sitten luen naapurini tuoman paikallis lehden ja mietin, mikä oli vastaamisen arvoinen kirjoitus ilmestynyt yön tunteina. Ei niitä yleensä kovin monta ole.

      Päivällä voin kurkata viestejä ja mietiskellä toisten mielipiteitä, mutta iltaisin suljen koneeni noin klo 18, jolloin käyn lukemaan taas kirjaani, jota myös päivisin luen.

      Kieltämättä iltaisin tulee aina mieleeni, että en ole taaskaan mennyt ulos kävelylle, enkä edes tuota kuntopyörääni polkenut, mutta mitä turhia. Hyvä kirja on parempi, kuin itseään kiusata vastenmielisellä ulkoilulla tai käydä mielessään riitelemään netin vastakkaisista mielipiteistä.

      • Aamuvirkku olen minäkin ja ensikosketus koneeseen usein jo klo 05 aikaan aamusta. Tavallisesti käyn vaan tsekkaamassa mitä uutta yön aikana tapahtunut.

        Minulla on aikalailla sama tyyli, että en roiku täällä iltaisin, vaan katson joko televisiota tai luen kirjaa.

        En minäkään ole enää nuoruuteni himoliikkuja. Joudun pakottamaan itseni kävelylenkille, josta hyvin harvoin ihan oikeasti nautin.


    • Viime-jankutukseen aiheesta kirjoitin näin:
      -
      Minä en ole koskaan yksin.
      Minua ympäröi kaikki se minkä haluankin.
      Pikku-hiljaa muotoutunut, erin-omainen media-keskus.
      Kallis äly-känny.
      Aamusella soitti oikea ihminenkin.
      Suunnittelimme maalais-elämää pariksi päiväksi.
      Hänkin on hyvä-palkkainen eläkeläinen.
      Kuva-ruutuni yhdessä nurkassa pyörii telkkari.
      toisessa nurkassa jököttää S24 60 .
      Kolmannessa on valo-kuva-skannerin ikkuna.
      Neljännessä Spider-Pasianssi.
      Ihan pieni ikkuna soittaa tarvittaessa levy-kokoelmastani satunnaisesti jotakin tarvittaessa.
      Jää-Kaappini hyrisee satunnaisesti sekin.
      Onhan se terveyttä tulvillaan.
      Ainoa sairas asia on pieni rasia Domino-tupla-keksejä.
      Aamusella joku laittoi sen salaa kärryyni.
      Ei voi valittaa, ei...
      -
      Palstalta taitaa olla kadonnut yksi ihminen.
      Niin monta nimi-merkkiä on hiljennyt.
      Tosin, saattaahan hän tuolla salaa kaivata aloittajaa esiin.
      Kukaan muu kun ei kaipaa.
      Keskustelee itsensä kanssa.

      H.

      • Minä en ole koskaan yksin.
        Minua ympäröi kaikki se minkä haluankin.<
        Tuossa olen samaa mieltä. Olen myös laittanut elämäni siihen uskoon että kaikki haluamani on saatavilla.
        En tiedä hyväpalkkaisuudesta, ihan keskivero tulot on meillä kummallakin kaverin kanssa.
        Kännykät ovat meillä samanlaiset, eivät kovin kalliit :)
        Tietokoneita on useita molemmilla, ei jää pulaan jos yksi hajoaa.


    • Mikä_milloinkin

      En käy netissä ihan päivittäin. Jos käyn, niin olen puolesta tunnista tuntiin. Yleensä se tapahtuu niin, että tulen nettiin katsomaan jotain tietoa ja sitten käyn suomi24:ssä samalla kertaa.

      Kun netti tuli käyttööni vuonna 1995, niin meni pari kolme vuotta, jolloin olin hieman huolissani netin käytöstäni. Tein jopa nettiriippuvuustestin. Mutta roikkumisvaihe jäi sitten sen jälkeen.

      • Muistan hyvin sen alkuhuuman, jota internetin tuleminen ja netissä pyöriminen aiheutti. Itsellä myös käyttö vähentynyt selvästi niistä päivistä.


    • Roikkuminen vaihtelee varsinkin vuodenaikojen mukaan.
      Puolet vuodesta jää aika vähiin, kun taas näin talvella on luppoaikaa.
      Kun kone on tuossa auki, välillä istun hetken selailemassa, koskaan en pitkään kerralla.
      Kurkkailen päivän mittaan.
      Netti jää kyllä toiseksi, jos on muuta tekemistä.

      • Sinulla ei selvästikään ainakaan ole mitään nettiriippuvuutta. Pystyt tekemään muut jutut ensin ja netti vasta sen jälkeen. Olet oikeassa vuodenaikojen vaikutuksesta. Tämä kaikkein synkin vaihe lisää netissä roikkumista.


    • Eihän joutoihmisellä (lue omaishoitaja-eläkeläisellä) muuta tekemistä olekaan kuin roikkua netissä.
      Nipinnapin olen tänäänkään ehtinyt ruolaa laittaa, tiskata ja muutaman koneellisen pyykkiä pestä, vaippaa vaihtaa, pukea ja riisua hoitopoikaa.
      Lakaista ja pesaista lattiat.
      Reilun tunnin räpätin puhelimessakin sisareni kanssa.
      Kiirettä pitää.

      Joskus kun pääsen livahtamaan yksin vaikkapa roskapussin viemään, niin hyödynnän hetken. Näpytän kännyä vauhdikkaasti, sen verran pitää eteensä katsoa ettei kävele ojaan, lampeen tai törmää puuhun.
      Sitten saa taas kärsiä ja hävetä.

      Ja minulle on yks hailee vaikka aloittaja olisi joulupukki, ei siitäkään tarvitse keljuilla ja vihjailla.
      Enkä laske paikallaolijoiden määrää, joku tosin ilmestyy heti kun...

      Nyt varmaan saan ainaskin viisi kauniisti käärittyä joululahjaa.

      • Laitoin ruokaa, oli hyvää..


      • Minua alkoi pyörryttämään kun luin kuinka paljon teet :)
        En ole tehnyt tänään muuta kun sijannut sängyt, pannut uunin lämpiämään ja ulkosaunan lämittäminen on aikomuksena.
        Nyt on riisit kiehumassa, risotto on tekeillään.
        Olen silitellyt kissaa, eilen oltiin monta tuntia kaupungissa, kissa oli yksin, se mökötti, ei suostunut edes syömään.


      • "Ancelina"

        Hali kommentistasi.
        -
        "Minä jostain jos löytäisin kohmeisen Käärmeen
        sen kietoisin tuplasti punaiseen kääreen.

        Veisin paketin isojen kivien luokse
        sieltä tonttu sen raahaisi Tunturin Juureen.

        Ehkä teilläkin sitten kilisi pakkasen kello
        sulle hellästi soljuisi Pukin länpöinen Sello."

        H.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minua alkoi pyörryttämään kun luin kuinka paljon teet :)
        En ole tehnyt tänään muuta kun sijannut sängyt, pannut uunin lämpiämään ja ulkosaunan lämittäminen on aikomuksena.
        Nyt on riisit kiehumassa, risotto on tekeillään.
        Olen silitellyt kissaa, eilen oltiin monta tuntia kaupungissa, kissa oli yksin, se mökötti, ei suostunut edes syömään.

        Ihan normipäivä tämä on, no joskus kone pesee vain pari satsia pyykkiä.
        Juu, vaihdoin minä puhtaat lakanat vuoteisiin ja äsken kävelin pienen lenkin.
        En kaatunut tms.
        Kummitädille laitoin onnittelut, hän täyttää tänään 89v. ja äidille soittelin.

        Facebookissa oli hiukan uutta, kun sisareni mies perusti "kotijoukot"-ryhmän, hauskaa porukkaa mukana.

        Kyllä saisin päivän kulumaan lukemalla ja jos olisi kissa, niin sitä silittelemällä.
        Mutta nyt on näin, ehkä joskus toisinpäin.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Hali kommentistasi.
        -
        "Minä jostain jos löytäisin kohmeisen Käärmeen
        sen kietoisin tuplasti punaiseen kääreen.

        Veisin paketin isojen kivien luokse
        sieltä tonttu sen raahaisi Tunturin Juureen.

        Ehkä teilläkin sitten kilisi pakkasen kello
        sulle hellästi soljuisi Pukin länpöinen Sello."

        H.

        hunksz

        Kiitos "länpöisestä" viestistä ja halista,
        mahotonta meininkiä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Laitoin ruokaa, oli hyvää..

        Kävin välillä syömässä. Nyt voin paneutua kunnolla pitkään vastaukseesi.

        Onpa omaishoitaja-eläkeläisellä moninainen toimenkuva, kun ajattelee mitä kaikkea touhuat päivän mittaan.

        Tuo netin räplääminen roskapussin viemisen lomassa sai minut nauramaan ihan ääneen. Sinulle pitäisi huutaa lähtiessä - Ole varovainen sen roskapussin kanssa, hehee!

        Itse valikoin sen verran kenelle vastaan, että jos viestissä ei koskaan tule mitään positiivista, vaan valittamista tai pikkuasioihin tarttumista ja jankuttamista, en vaivaidu vastaamaan.

        Saat minulta joululahjaksi sellaiset "kosketusnäyttöhanskat" etteivät sormesi palellu, kun tosipakkaset tästä alkavat.


      • Ancelina.
        Loistava, vauhdikas, huumorilla höystetty kertomuksesi sai minut höröttämään täällä näytön takana.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kävin välillä syömässä. Nyt voin paneutua kunnolla pitkään vastaukseesi.

        Onpa omaishoitaja-eläkeläisellä moninainen toimenkuva, kun ajattelee mitä kaikkea touhuat päivän mittaan.

        Tuo netin räplääminen roskapussin viemisen lomassa sai minut nauramaan ihan ääneen. Sinulle pitäisi huutaa lähtiessä - Ole varovainen sen roskapussin kanssa, hehee!

        Itse valikoin sen verran kenelle vastaan, että jos viestissä ei koskaan tule mitään positiivista, vaan valittamista tai pikkuasioihin tarttumista ja jankuttamista, en vaivaidu vastaamaan.

        Saat minulta joululahjaksi sellaiset "kosketusnäyttöhanskat" etteivät sormesi palellu, kun tosipakkaset tästä alkavat.

        Tässä puhtaan pyykin setvimisen ohessa kiitän lämpimästi/lämpimästä lahjasta.
        Sellaisia mie ole aaaaiiina halunnut :)


      • eppu2 kirjoitti:

        Ancelina.
        Loistava, vauhdikas, huumorilla höystetty kertomuksesi sai minut höröttämään täällä näytön takana.

        Kiitos Eppu, mutta sellaista tämä elämäni on ja omaishoitajaystäväni kanssa olemme todenneet, että sitten kun meitä ei enää nämä hommat naurata, tilanne on vakava.


    • Riippuu päivästä, yleensä en yli kahden tunnin. Mutta on päiviä että aikaa kuluu paljonkin enemmän. Silloin innostun kuuntelemaan musiikkia tai katselemaan jotain näkemättä jäänyttä telkkariohjelmaa.
      Jos istuu kauan paikallaan selkä ei tykkää eikä jalatkaan vaikka pidän niitä vähän ylempänä.
      On pakko lähteä kävelemään tai polkemaan kuntopyörää.
      60 palstan avaan ainakin kerran kun kone on päällä, joskus katselen myös puhelimella. Harvoin kirjoittelen puhelimella, on niin kökköä kun on pienet näppäimet.
      Laitoin jo ulkosaunan talviteloille mutta aiotaankin vielä lämmittää, eilen satoi paljon lunta, tänään on nuoskakeli, joten vettäkin saa saunalle kantamatta.

      • nuoskis

        nuoskakeli, joten vettäkin saa saunalle kantamatta.

        Nyt meni mulla yli hilseen. Tarkoitatko että teillä sataa lumet saunaan sisälle ja sulamisveden käytätte. Kylläpäs nyt pohdituttaa miten tuo nuoskakeli vaikuttaa saunavesiin. ;)


      • nuoskis kirjoitti:

        nuoskakeli, joten vettäkin saa saunalle kantamatta.

        Nyt meni mulla yli hilseen. Tarkoitatko että teillä sataa lumet saunaan sisälle ja sulamisveden käytätte. Kylläpäs nyt pohdituttaa miten tuo nuoskakeli vaikuttaa saunavesiin. ;)

        Saunalle menvä vesiletku ei ole jäässä :) Jos onkin sen saa sulamaan kun ei ole pakkanen.


      • nuoskis
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Saunalle menvä vesiletku ei ole jäässä :) Jos onkin sen saa sulamaan kun ei ole pakkanen.

        Aaaahaa. No nyt helpotti kun tajusin miten homma toimii.

        Hyviä löylyjä sitten saunareissulle! Minä lähden nyt ihastelemaan Helsingin jouluvaloin koristeltua keskustaa.


      • Ei tykkää takapuolikaan hyvää, jos istuu pitkään paikallaan. Ihan sattuu, kun nousee välillä seisomaan. Nyt on taas niin huonot ilmat, ettei viitsi paljoa lähteä kävelemään sateeseen.

        Samaa mieltä tuosta älypuhelimella kirjoittamisesta, se tekstiavustajakin sotkee melkein enemmän mitä avustaa. Tulee välillä vääriä sanoja, jos ei ole tarkkana. Tiedän, sen voi myös ottaa pois!

        Oih! Olisi hienoa, jos pääsisi kunnon ulkosaunaan. Se on aivan eri asia kuin sähkökiukaalla lämmitetty sisäsauna.


    • 100vuotta

      Roikun ylösalaisin joka aamu. Keitän puuron ja sitten aamukahvit. Mutta netti ei tule mieleenkään ensimmäisenä jos pitää valita. Viikossa käytän n. neljä tuntia tätä konetta hoitaakseni pankki yms. asiat.

      • Olet sitten samanlainen kuin meidän emäntä. Sitä ei kiinnosta nettikeskustelu tai -pelit, kone on hänelle ainoastaan asioiden hoitamista varten.


      • maissiiii

        100vuotta,
        taidat käyttää selkäkippiä...


    • Lapsiressukka

      Huomasin vahingossa tämän keskustelun, eikä teitä välttämättä kiinnosta, mutta kerron kuitenkin. Itse olen nettiriippuvaisen äidin lapsi, teini-ikäinen. Emme koskaan tee mitään yhdessä perheen kesken, sillä äitini on melkein koko ajan Facebookissa vedoten siihen, että hänen täytyy seurata keskustelua. On rasittavaa, kun yritän sanoa hänelle jotain, hän ei välttämättä ollenkaan kuule/kiinnitä huomiota ja joudun siis toistamaan.En edes muista, milloin olemme viimeksi syöneet yhdessä. Siitä on ainakin viisi vuotta ellei enemmän, emme siis koskaan puhu keskenämme päivän tapahtumista ruokapöydässä kuten silloin, kun olin pieni. Äiti hermostuu heti, jos hänelle huomauttaa siitä tai hänen netinkäytöstään. Olen nyt muutaman vuoden ajan jo seurannut tätä ja voin sanoa, ettei tämä ole yhtään kivaa. Toivoisin vain normaalia perhe-elämää, jossa olisi vähemmän netinkäyttöä - niin kuin silloin ennen.

      • Kyllä kiinnostaa ja ymmärrän tuskasi oikein hyvin. Vanhemmat eivät saisi koskaan unohtaa kuinka kiitollisia he ovatkaan olleet siitä, että ovat saaneet lapsen. Mikäli sen unohtaa, on syytä muistuttaa äidillesi asiasta. Voit vaikka näyttää tämän viestin, sillä mielestäni lapsen hyvinvointi on äidin Facen käytön edellä ja on anteeksiantamatonta olla kuuntelematta lastaan. Todella pöyristyttävää!

        Nettiriippuvuus on addiktio siinä missä muutkin riippuvuudet ja sitä pystytään nykyaikana hoitamaan. Netissä roikkuminen on sellaista tekemistä, mikä tulee kaikkien muiden hoidettavien asioiden jälkeen.


      • Taikuritässä

        Noinkin voi käydä. Kuvittelen, että yleensä on toisinpäin eli nuoriso cruisailee netin ohjelmissa. Mutta kurja tilanne sinun kannaltasi. Mitä, jos kirjoittaisit äidille kirjeen ja kertoisit siinä, miten pidät tärkeänä yhteisiä hetkiä, varsinkin, jos vielä asut kotona. Tehkää sopimus ajasta, milloin kumpainenkin pitää laitteet kiinni. Laittakaa sopimus magneetilla jääkaapin oveen.
        Aiheista riippuen saatan olla pidempään tai pyörähdän päivän mittaan lukemassa/kommentoimassa. Teen välillä kotona askareita tai käyn asioilla.
        Ajankäytönhallinta niin töissä kuin kotona v o i olla miettimisen paikka.
        Kelitkin vaikuttaa, tuleeko ulos lähdettyä pidemmäksi aikaa.
        Lapsiressukka, toivon muutosta.


      • Meeppä.omiisi

        Etkö voisi jaella numeroasi omissa aloituksissasi etkä sotkea toisen aloitusta.


      • se.on.tyhmä
        Meeppä.omiisi kirjoitti:

        Etkö voisi jaella numeroasi omissa aloituksissasi etkä sotkea toisen aloitusta.

        Se haluaa huomiota sellaisissa keskusteluissa missä on likijoita. Sen omisssa jankutuksissa ei käy kuin muutama kirjoittaja. Säälittävä haisuli.


      • Meeppä.omiisi kirjoitti:

        Etkö voisi jaella numeroasi omissa aloituksissasi etkä sotkea toisen aloitusta.

        "Meeppä.omiisi"

        Vastailehan sinä.
        Jos tunnet tarpeelliseksi.
        Kuten me kaikki.

        H.


      • Lapsiressukka
        Menin ihan vilunväreille, kun luin kertomuksesi.
        Surullista, se on kuin peliriippuvuus ikään. Apuahan hän (äitisi) tarvitsisi, mutta onko elämässäsi muuta aikuista, jolle voisit kertoa huolistasi ja joka puhuisi äitisi kanssa.
        Entä opiskeletko, löytyisikö sieltä ketään tukihenkilöä, jonka kanssa voisit puhua asiasta, joka mahdollisesti puhuisi äitisi kanssa.
        Tsemppiä Sinulle jatkossa kuitenkin.


    • Näkökanta

      Itselläni ainakin on puhdas ajoittainen suoranainen yksinäisyyden tarve joka tulee tiedostettua ja sen mukaan toimittua. Käytän nettiä päivittäin, mutta jos alkaa tuntua siltä että siellä tulee roikuttua liikaa, niin kyllä sitä osaa ottaa eroa siihen - sulkea tietokoneen ja olla avaamatta sitä (sama pätee myös kännykkään). Ei sosiaalinen media niin tärkeä ole ainakaan itselle. Pidemmän päälle alkaa rasittaa ja ahdistaa kun mukamas "pitäisi olla" 24/7 tavoitettavissa tai perillä siitä mitä muut tekee tai maailmalla tapahtuu.

      Näin siis yksineläjän näkökulmasta.

      • Ei olekaan tärkeä, vaan ainoastaan ajankulua. Jos kuitenkin alkaa haitata tai olla päivittäin ainoa kommunikointi välinen muille ihmisille, kannattaa huolestua ja kuten kirjoitit ottaa eroa siihen.

        Nykyään ikävä kyllä mennään koko ajan enemmän tuohon 24/7 yhteiskuntaan. Ihmisen tulee välillä levätä.


      • Taikuritässä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei olekaan tärkeä, vaan ainoastaan ajankulua. Jos kuitenkin alkaa haitata tai olla päivittäin ainoa kommunikointi välinen muille ihmisille, kannattaa huolestua ja kuten kirjoitit ottaa eroa siihen.

        Nykyään ikävä kyllä mennään koko ajan enemmän tuohon 24/7 yhteiskuntaan. Ihmisen tulee välillä levätä.

        Tuli tänään pitkä katkos.
        Hahaa. Kävin Porvoossa! Joulumarkkinoilla. Ja ihan pikkasen oli väkeä.
        Oli parrakkaita ja viiksekkäitä miehiä. On muutama vuosi siitä, kun olen viimeksi käynyt, joten muistikuva kaupungista on pienempi. Junayhteys olisi kätevä, koska parkkipaikan löytäminen on vähän vaikeaa. Taidetalollakin tuli pyörähdettyä.


      • PorvoonParoni
        Taikuritässä kirjoitti:

        Tuli tänään pitkä katkos.
        Hahaa. Kävin Porvoossa! Joulumarkkinoilla. Ja ihan pikkasen oli väkeä.
        Oli parrakkaita ja viiksekkäitä miehiä. On muutama vuosi siitä, kun olen viimeksi käynyt, joten muistikuva kaupungista on pienempi. Junayhteys olisi kätevä, koska parkkipaikan löytäminen on vähän vaikeaa. Taidetalollakin tuli pyörähdettyä.

        Hahaa! Voi olla, että olimme hyvin lähellä toisiamme. Kävelin klo 13.30 jälkeen vanhan sillan yli Jokikatua pitkin Raatihuoneen ohitse torille. Lättähattu näytti olevan vanhalla rautatieasemalla ja sen käyttöä viritellään taas uudestaan otettavaksi. Taidetehdas on hieman masentavan näköinen ulkopäin, mutta aktiviteettaja löytyy kyllä! Niin ja viikset ovat edelleen tallella.


      • Taikuritässä

        Hahaa. Olin jo klo 10.00 taidetalolla. Raatihuoneen lähellä olevaan kahvilaan yritettiin, mutta siinä odottavan aika olisi käynyt pitkäksi. Siellä on muistini mukaan syntisen syötäviä leivonnaisia.
        Taidetalolla oli kyllä joulumarkkinafiilis ja ihan hyviä tuotteita kaupan.
        Puutalojen pikkuputiikit on tunnelmallisia ja aitoja. Tuotteet tänään eri kuin 100 vuotta sitten.
        Jatkuu huomenna sunnuntaina, jos jollekin tulisi päähänpisto.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Hahaa. Olin jo klo 10.00 taidetalolla. Raatihuoneen lähellä olevaan kahvilaan yritettiin, mutta siinä odottavan aika olisi käynyt pitkäksi. Siellä on muistini mukaan syntisen syötäviä leivonnaisia.
        Taidetalolla oli kyllä joulumarkkinafiilis ja ihan hyviä tuotteita kaupan.
        Puutalojen pikkuputiikit on tunnelmallisia ja aitoja. Tuotteet tänään eri kuin 100 vuotta sitten.
        Jatkuu huomenna sunnuntaina, jos jollekin tulisi päähänpisto.

        Ihan vähän heitti aikataulumme, kävelin sen helmen ohitse myöhemmin. Tuotteet ovat uudempia, mutta sen satoja vuosia vanhan miljöön aistii yhä vieläkin.


    • Eikestä

      Sekin riippuu palstasta, joten asiaa vailla ollessa läsnäolo lähentelee kutakuinkin sellaista virumista.

      • Olen kokenut joskus sellaisen olotilan, että huomaan tuijottavani kuvaruutua apaattisen näköisenä. Ei hyvä!


    • Enemmän-ja-vähemmän

      Olen vielä työelämässä mukana, joten työssäkäyntijaksoilla ei ole paljon aikaa muulle kuin välttämättömälle netteilylle . Sairausloma jaksoilla vietän suurimman osan päivistäni netissä, huonovointisena ja voimattomana tämä on lähes ainut mitä jaksan tehdä saaden ajatuksia pois omista ongelmistani.
      Nämä palstat ovat henkireikäni, lukiessani lohduttoman surullisen ankeita negaatio viestejä olen saanut huomata etteivät omat asiani nyt kuitenkaan niin totaalisen huonossa mallissa ole, sillä itselläni 100% parantuminen on mahdollista ja sairaudestani huolimatta voin henkisesti suht hyvin.

      • Tiedän mitä tarkoitat noilla ankeilla negaatioilla, niistä voi myös saada voimaa, kun huomaa kuinka paljon huonommin asiat voisivat ollakaan. Täällä kirjoittelee laidasta laitaan tyyppejä, joten joukkoon mahtuu kaiken maailman hörhöjä ja olen huomannut miten kovaa syyttelyä, kyräilyä ja jopa aggressiivista suhtautumista ilmenee toisia kohtaan.


      • mistä.on
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tiedän mitä tarkoitat noilla ankeilla negaatioilla, niistä voi myös saada voimaa, kun huomaa kuinka paljon huonommin asiat voisivat ollakaan. Täällä kirjoittelee laidasta laitaan tyyppejä, joten joukkoon mahtuu kaiken maailman hörhöjä ja olen huomannut miten kovaa syyttelyä, kyräilyä ja jopa aggressiivista suhtautumista ilmenee toisia kohtaan.

        Sitten on vielä nämä arvuuttelijat, jotka luulevat tietävänsä kuka kirjoittaa milläkin nimimerkillä ja piilovidduilee kenellekin tai kuka huutelee puskasta sun muuta :))

        Säälittävää kuuskymppiseltä!


      • mistä.on kirjoitti:

        Sitten on vielä nämä arvuuttelijat, jotka luulevat tietävänsä kuka kirjoittaa milläkin nimimerkillä ja piilovidduilee kenellekin tai kuka huutelee puskasta sun muuta :))

        Säälittävää kuuskymppiseltä!

        Olen huomannut tuon syyttelyn, kun joku on mukamas kirjoittanut jotakin tai varmana tietona kirjoitetaan, jonkun olevan toisen nimimerkin takana.


    • Aivan liikaa.
      Tääkin sivu on auki aamusta iltaan, samoin Facebook ja pari muuta sivua.
      En tietenkään istu tässä koko päivää ja kirjoitan ainoastaan koneelta.

      • Aamupäivästä koetan tehdä mahdollisen huushollin, siivoukset jne kaikki tärkeän. Keskipäivällä brunssin jälkeen käymme kaupoilla tai kävelullä. Iltapäivällä luen kirjaa ja otan päikkärit Illansuussa valmistelen ilta-ateriaa. Illalla katson telkkaria. polttelen takkaa, seurustelen perheen kanssa. Joka momentin välissä käyn koneella. Kaiken kaikkiaan istun kyllä tässä useampia tunteja päivässä, mutta olen enemmän aikaa facessa ja lueskelen muita juttuja.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Aamupäivästä koetan tehdä mahdollisen huushollin, siivoukset jne kaikki tärkeän. Keskipäivällä brunssin jälkeen käymme kaupoilla tai kävelullä. Iltapäivällä luen kirjaa ja otan päikkärit Illansuussa valmistelen ilta-ateriaa. Illalla katson telkkaria. polttelen takkaa, seurustelen perheen kanssa. Joka momentin välissä käyn koneella. Kaiken kaikkiaan istun kyllä tässä useampia tunteja päivässä, mutta olen enemmän aikaa facessa ja lueskelen muita juttuja.

        Ei facessa tai yleensä netissä roikkuminen mikään synti ole, joten ihan rauhassa jatka vaan sinulle sopivaan malliin. Tulevaisuudessa netti tulee varmaan olemaan yhä enemmän vanhempien ihmisten ja eläkeläisten jokapäiväisessä käytössä.


    • Saga.Kabinetti

      Välillä on päivä tai päiviä jolloin en "roiku" ollenkaan. Yleensä käyn netissä pitäessäni taukoa muista toista. Niin, kyllä kaiketi netissä oleminenkin työstä käy. Eli siis neulomisen lomassa jumppaan sormiani näppiksellä. Riippuu vähän fiiliksestä viitsinkö esim. tämän palstan aloituksiin vastata. Yleensä pyrin kyllä ketjut aukaisemaan, koska otsikko saattaa olla harhaan johtava.
      Ai niin se aika, hmmm. ehkä nollasta n. kolmeen tuntiin pätkät yhteen laskettuna.
      Ei netissä olemisessa ole mitään pahaan päinvastoin, luulisin useimmille.

      • Samoin täällä, päiviä jolloin en käy ollenkaan, jopa viikkoja kesäaikaan ilman nettiroikkumista. Ihan työstä tämä käy ja aivotyötäkin joutuu välillä tekemään, sekä kirjoitustaidon ylläpitoon ihan hyvä asia. Useimmille tämä on positiivinen asia ja palstakeskustelut ovat mukavia ja tuovat antoisia hetkiä elämään.


    • 1eero

      Kaise on sitte on roikkumista, enempi olis kummallista jos ei nettiä käyttäs.
      Pitkinpäivää yölläkin ei kato paikkaa vaikka wc-pytyllä, nettilaitteita puolenkymmentä tarttuu käteen vaikkei tarkoitus olkoon mitäsitä karttamaan, tulis sairas olo levoton jos ilman joutus olee.
      Palstalla käyn usein, joskus jää päivä väliin, on jäänny viikkojakin kuitenkin tänne aina palaan kurkkimaan, vastaan jos huvittaa.

      • mojamaija

        Ihan vuan jos niän villauksen siun eeron kirjoituksista mie käyn.


      • Olen minäkin joskus seurannut puhelimesta vessassa nettiä, tunnustan. Mutta aamuni aloitan silti vieläkin lukemalla paperisanomalehden. Minulla oli nämä keskustelut välillä poissa kuvioista parikin vuotta, mutta nyt taas innostuin uudelleen.


    • Se kun on aika ajanut jo meikäläisen ohitse, niin telkkariohjelmistakaan ei ymmärrä mitään, huumorikin sellaista, ettei tiedä, missä kohti pitäs nauraa.
      Nykyisin tulee katseltua Vanhan savotan videoita. Siellä on hyväntuulisia ihmisiä, haitar-musiikkia ja vanhoja koneita.
      Mitä noita miettimään, illantunteja.

      • Minä olen tuon nykyhuumorin katsomisen jättänyt, en löydä kohtaa missä olisi naurun paikka.
        Joskus kun jonkun pätkän olen katsonut ja ajatellut, oisko tuossa jotain, ei iske, ei. Niin sanottu alapäähuumori ei kertakaikkiaan ole mitään oikeaa huumoria, minun mielestäni.


      • Osuit naulan kantaan. Kun ei enää ohjelmat naurata, kun ohjelmat on tehty sellaiseen muottiin, että väkisin yritetään olla hauskoja ja sitten räkätetään aivan kuin olisi kertonut maailman hauskimman jutun. Meikäläinen yrittää löytää sitä hauskuutta ja vaihtaa kanavaa. Netissä on paljon enemmän ohjelmatarjontaa ja varaa valita mitä katsoo ja milloin katsoo.


    • reppuriika

      Vaihtelee. Muutamia tunteja. Jos ole poissa kotoa niin ei tule räplättyä sitä kännyä, vaikka kyllä välistä vikaisen facebookviestit. Kotona läppäri on yleensä auki. Sieltä kuuluu musaa, puheita ja jos tulee viestejä niin saatat tykkäillä ja vastata. Mikä se sitä roikkumista ja puoliroikkumista sitten on. Ehkä netti nielee liikaakin ajasta, mutta onko se väärin olla yhteydessä ihmisten kanssa somessa. Se on tätä aikaa. Ei käydä kylässä, asutaan etäällä. En koe syyllisyyttä jos pidän kommunikointia näin ihmisten kanssa. On tullut jopa oikeita ystävyyssuhteita netin kautta ja on jopa tavattu. Ei kai siinä ole pahaa.

      • Ei ole väärin olla somessa, eikä myöskään netissä roikkumisessa ole mitään pahaa. Päinvastoin, kuten kirjoitit kommunikointi tuttavien ja ystävien välityksellä onnistuu helpommin ja parhaassa tapauksessa voi, vaikka tavata jonkun mukavan henkilön, jonka voisi tavata livessäkin. Uskon tämän myös paremmin ylläpitävän aivotoimintaa, kun kirjoitetaan ja seurataan maailman menoa. Ollaan paremmin tässä ajassa kiinni.


    • maissiiii

      Päiväkirjan voisin kirjoittaa, mutta roikkumista en tunnusta.
      Käytän vain läppäriä ja se on aina, yötä päivää auki, melkein aina myös netissä, jos vaan muuten olen nettiyhteyksien saavutettavissa.
      Kirjoitan kun joudan ja ei ole muuta tekemistä, yleensä muiden hommien lomassa piipahdan.
      olen yöeläjä, silloin joudan töiltäni parhaiten ja silloin myös tulee pyörittyä palstoilla, seuraa olen silloin yleensä vailla ja tämän värkin avulla sitä löytää, vaikka keskellä yötä.

      Eilisessä aviisissa oli pikkujuttu Aalto-yliopistossa tehdystä väitöskirjatutkimuksesta. Siinä oli tutkittu ihmisten käyttäytymismalleja anonyymin puhelindatan avulla. Tutkimuksen "mukaan ihmisten luontaisella vuorokausirytmillä on yhteys heidän sosiaalisten verkostojensa laajuuteen ja siihen miten tiivisti he pitävät yhteyttä muihin."
      Yökukkujilla on kuulema laajemmat sosiaaliset verkostot kuin aamuvirkuilla ja ovat keskeisempiä omissa verkostoissa.
      Eipä pidä moinen tutkimus kohdallani paikkaansa. Kukun mutta en ole keskeinen vaan tavallinen takarivin taavi vain.

      Roikkuminen sanassa on jotenkin epämääräinen ajatus. kyllä mä ainakin ihan tahtomalla ja haluamalla käyn niillä palstoilla, joilla käyn ja joita seuraan.
      Facebookissa käyn lukemassa vain viestit ja rustaamassa omat vastaukseni,
      olen joissakin mieleisissäryhmissä mukana, joskus tuli sinne melkein päivittäin kuva ja teksti sen hetkisestä elämän menosta laitettua, nyt se on jäänyt vähiin.
      Wattsappiin olen siirtynyt, helppo ja mukava juttu pitää yhteyttä, omat ryhmät sielläkin.

      • Samoin täällä tulee kirjoiteltua, kun muilta töiltä joudan. Vastaavasti sitten olen taas aamuvirkku ja totta sekin, että minulla ei niin kovin laajoja verkostoja olekaan.

        Tiesin jonkun tarttuvan roikkumis sanaan ja ehkä valitsin sen juuri siksi. Ennen nuoriso roikkui kaduilla tai kiertämässä rinkiä ja kuten esim Porissa mentiin "rännille". Näinä päivinä monet nuoret kuluttavat kaiken vapaa-aikansa netissä tehden milloin mitäkin.

        Roikkuminen on siinä mielessä kuvannollinen sana, että tehdään vapaaehtoisesti jotain omaan tahtiin tai sitten vaan odotetaan, vaikka viestejä keskusteluihin.


    • Eikös tuollainen päiväkirjan pitäminen ole vähän teinityttömäistä, sekin.

      • Riippuu siitä mitä siihen päiväkirjaansa kirjoittaa.
        Meillä ihmisillä on paljon ennakkokäsityksiä, mikä on kenellekin sopivaa puuhaa.

        Jos mies sepustaa päiväkirjaan tai kalenteriin unelmiaan ja runoilee hempeitä, niin se on vähän tyttömäistä, mutta ei sopimatonta.
        Jos taas merkkaa päivän säätilan, lämmöt ja sateet plus tuulensuunnat, ehkä laittaa ylös milloin osti moottorisahaan uuden ketjun ja sen hinnan, se on varmaan miehekästä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Riippuu siitä mitä siihen päiväkirjaansa kirjoittaa.
        Meillä ihmisillä on paljon ennakkokäsityksiä, mikä on kenellekin sopivaa puuhaa.

        Jos mies sepustaa päiväkirjaan tai kalenteriin unelmiaan ja runoilee hempeitä, niin se on vähän tyttömäistä, mutta ei sopimatonta.
        Jos taas merkkaa päivän säätilan, lämmöt ja sateet plus tuulensuunnat, ehkä laittaa ylös milloin osti moottorisahaan uuden ketjun ja sen hinnan, se on varmaan miehekästä.

        Miehet pitävät myös kalapäiväkirjaa siitä, kuinka monta haukea on saanut katiskasta yms. Samoin seurataan pyyhkijän sulkien kulumista autopäiväkirjaan laitettavilla merkinnöillä ja meillä töissä isot raavaat miehet kirjoittavat öljynsalostamon raakaöljy syöttömäärät ja kaikki mahdolliset tekemisensä työvuoron aikana ylös, eikä edes kysytä onko se miehekästä, hehee!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Miehet pitävät myös kalapäiväkirjaa siitä, kuinka monta haukea on saanut katiskasta yms. Samoin seurataan pyyhkijän sulkien kulumista autopäiväkirjaan laitettavilla merkinnöillä ja meillä töissä isot raavaat miehet kirjoittavat öljynsalostamon raakaöljy syöttömäärät ja kaikki mahdolliset tekemisensä työvuoron aikana ylös, eikä edes kysytä onko se miehekästä, hehee!

        Nu ovat hyvinkin miehekkäitä päiväkirjamerkintöjä, myös metsätöistä voi pitää päiväkirjaa.
        Eikä sen tarvitse olla vaaleanpunainen, somalla pikkulukolla suljettava.

        Mieheni kirjoittaa käytettyyn kirjekuoreen montako puuta on päivän aikana kaatanut tai jotain sen tapaista, kuutioita tai muita mittoja.
        Minua on varoitettu polttamasta niitä roskina, vaikka jäisivätkin pöydälle lojumaan.


      • maissiiii

        Monenlaisia päiväkirjoja sitä voi pitää.
        Sääpäiväkirjaa pitäessään ei tartte koskaan kinastalla. mimmonen sää se oli vuosi sitten toisena adventtina, satoiko vai paistoiko. ja kun aikansa pitää niin, voi vaikka ryhtyä sääprofeetaksi.

        Ajopäiväkirjaa on pakko pitää, mutta siitä on muutakin hyötyä, muistaa missä milloinkin käväisi, jos ei muuten sattuisi sitä muistamaan.
        Tyttömäinenkin joutuu pitämään päiväkirjaa, varsinkin jos sattuu olemaan maanviljelijä tai yrittäjä, pysyy verottajan kanssa paremmissa väleissä, voi sen herran kanssa ainakin paremmin perustein taas riidellä oikeuksistaan.

        Niin ja tällä aparaatilla voi unelmistaan ja haaveistaankin pitää päivän tarkkaa ja jopa kellon tarkkaa päiväkirjaa. Kaikki jää muistiin, ainakin pilveen.
        Aika hauskaa olla tyttömäinen tässä iässä.


      • maissiiii kirjoitti:

        Monenlaisia päiväkirjoja sitä voi pitää.
        Sääpäiväkirjaa pitäessään ei tartte koskaan kinastalla. mimmonen sää se oli vuosi sitten toisena adventtina, satoiko vai paistoiko. ja kun aikansa pitää niin, voi vaikka ryhtyä sääprofeetaksi.

        Ajopäiväkirjaa on pakko pitää, mutta siitä on muutakin hyötyä, muistaa missä milloinkin käväisi, jos ei muuten sattuisi sitä muistamaan.
        Tyttömäinenkin joutuu pitämään päiväkirjaa, varsinkin jos sattuu olemaan maanviljelijä tai yrittäjä, pysyy verottajan kanssa paremmissa väleissä, voi sen herran kanssa ainakin paremmin perustein taas riidellä oikeuksistaan.

        Niin ja tällä aparaatilla voi unelmistaan ja haaveistaankin pitää päivän tarkkaa ja jopa kellon tarkkaa päiväkirjaa. Kaikki jää muistiin, ainakin pilveen.
        Aika hauskaa olla tyttömäinen tässä iässä.

        Vielä hauskempaa on olla tyttömäinen kuuskymppinen mies, hahaa!


      • Taikuritässä

        Harmittaa, kun en ole pitänyt päiväkirjaa. Esimerkiksi kalenteriin olisi voinut merkitä havaintoja. 60 kpl kalendariota voisi teoriassa olla. No, sitten voidi kysyä, ketä kiinnostaa? Oman muistin ja muistojen tueksi voisi olla hauska.
        Eilen en muistanut, milloin viimeksi olen käynyt Porvoossa. 5 vai lähes kymmenen vuotta sitten. Varsinkin nykyisin tuntuvat monet asiat ihan eilisiltä.
        En aikonut katsoa SuomiLovea, mutta sitten jymähdin 1. kertaa sentimentaalisuuteen.
        Uusi jännäri oli niin jännä, että nukahtelin viimeisen tunnin aikana ja kuulin kuorsaavani. Niiiin jännä.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Harmittaa, kun en ole pitänyt päiväkirjaa. Esimerkiksi kalenteriin olisi voinut merkitä havaintoja. 60 kpl kalendariota voisi teoriassa olla. No, sitten voidi kysyä, ketä kiinnostaa? Oman muistin ja muistojen tueksi voisi olla hauska.
        Eilen en muistanut, milloin viimeksi olen käynyt Porvoossa. 5 vai lähes kymmenen vuotta sitten. Varsinkin nykyisin tuntuvat monet asiat ihan eilisiltä.
        En aikonut katsoa SuomiLovea, mutta sitten jymähdin 1. kertaa sentimentaalisuuteen.
        Uusi jännäri oli niin jännä, että nukahtelin viimeisen tunnin aikana ja kuulin kuorsaavani. Niiiin jännä.

        Minä sitten taas en ole käynyt varsinaisesti Helsingissä koko tänä vuonna, vaikka asunkin näin lähellä pääkaupunkia. Molempia kehäteitä on tullut ajettua, mutta en laske sitä käymiseksi, koska tarkoitukseni on ollut vaan ohittaa Helsinki.

        Minulle jää jokaiselta työpäivältä päiväkirjaan merkintä ja niitä voivat nesteläiset sitten tutkailla, vaikka vielä sadan vuoden kuluttuakin. Naureskellen luultavasti, hehee.

        Käännän parasta aikaa omaa unirytmiäni ja menin eilen ennen kymmentä nukkumaan, joten jäi se uusi niin jännä jännäri näkemättä. Huomenna alkaa taas työviikko, mutta sen jakson jälkeen siirryn joulunviettoon.


      • Ancelina kirjoitti:

        Nu ovat hyvinkin miehekkäitä päiväkirjamerkintöjä, myös metsätöistä voi pitää päiväkirjaa.
        Eikä sen tarvitse olla vaaleanpunainen, somalla pikkulukolla suljettava.

        Mieheni kirjoittaa käytettyyn kirjekuoreen montako puuta on päivän aikana kaatanut tai jotain sen tapaista, kuutioita tai muita mittoja.
        Minua on varoitettu polttamasta niitä roskina, vaikka jäisivätkin pöydälle lojumaan.

        Ancelina
        Miesten tavaroihin piteleminen on kiellettyä ja kaikkein pirullisinta on siirtää niitä toiseen paikkaan. Putkiaivoinen mies, kun laskee jonkun asian jonnekin, niin hän kuvittelee sen olevan siinä ainakin seuraavat kaksi vuotta!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ancelina
        Miesten tavaroihin piteleminen on kiellettyä ja kaikkein pirullisinta on siirtää niitä toiseen paikkaan. Putkiaivoinen mies, kun laskee jonkun asian jonnekin, niin hän kuvittelee sen olevan siinä ainakin seuraavat kaksi vuotta!

        Totta, jotain olen minäkin näinä vuosikymmeninä oppinut, miehen touhuja seuratessani.
        Mutta vieläkin ihmetyttää tuo valtaistuimensa eli keittiön pinnatuolin läheisyydessä kohoava lehti- ym. lärpäkekasa, mitä ihmettä se sisältää. Joskus se yllättäen on yön aikana pienentynyt, mutta ei mene kauaa, kun vuori jälleen kohoaa korkeuksiin, kuin K2 konsanaan.


      • Saga.Kabinetti

        Nyt minua yrittää häätää palstalta pois tuollainen punainen lipuke. Siinä lukee palaute. Kun klikkaan sitä, siinä lukee, etkö ole käynyt vielä hotjarin sivustolla. Jos en saa tuota lipuketta pois se estää minua vierailemassa tällä palstalla.
        Kaikenlaisia häätämisiä.

        Eilen minäkin katselin Suomi-Love -ohjelmaa. Vaikka se on välillä niin nolo. Illan päätteeksi Wallander, jota en ollut katsonut aiemmin.


      • maissiiii
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Vielä hauskempaa on olla tyttömäinen kuuskymppinen mies, hahaa!

        Tuonkin hauskuuden kestän kuin miehinen mies konsanaan.


      • Taikuritässä

        Kuopiossa on jokin aikakapseli - vielä viikon raollaan. Sitten suljetaan ja avaaminen on vuonna 2117. Mitenkähän "maa makaa" tuolloin.
        Mitähän me laitoimme taannoin 60 kapseliin. Päiväkirjoja olisi voinut laittaa.


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Nyt minua yrittää häätää palstalta pois tuollainen punainen lipuke. Siinä lukee palaute. Kun klikkaan sitä, siinä lukee, etkö ole käynyt vielä hotjarin sivustolla. Jos en saa tuota lipuketta pois se estää minua vierailemassa tällä palstalla.
        Kaikenlaisia häätämisiä.

        Eilen minäkin katselin Suomi-Love -ohjelmaa. Vaikka se on välillä niin nolo. Illan päätteeksi Wallander, jota en ollut katsonut aiemmin.

        Samanlainen punainen ärsyttävä lappu on ilmestynyt mulle tuohon reunaan.
        Kerro sitten miten sen saa pois, jos keksit sen.


      • Saga.Kabinetti
        eppu2 kirjoitti:

        Samanlainen punainen ärsyttävä lappu on ilmestynyt mulle tuohon reunaan.
        Kerro sitten miten sen saa pois, jos keksit sen.

        Kirjoitin sinne, että mene pois minun ruudulta :)
        Ja sitten tarkistin mainoskielto ABP, että siellä oli asetuksen ok.
        En tiedä kumpi tehosi, mutta kyllä se poistui.


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Kirjoitin sinne, että mene pois minun ruudulta :)
        Ja sitten tarkistin mainoskielto ABP, että siellä oli asetuksen ok.
        En tiedä kumpi tehosi, mutta kyllä se poistui.

        Kiitti!
        Tuo mainosesto on kyllä päällä.
        Mä menin tonne ja yhtä feedbockkia painoin, tuli vaan toi sama kuva.
        Oon kauheen arka kokeileen, kun en löydä varmaksi.
        Mihin siellä kirjoitit. Onko se siitä punasesta pullon päällä olevasta pallosta,
        aukeeko siitä millä voi lähettää viestin, siinä kyllä lukee incoming feedback ja viiva siihen palloon. muuta mahdollista paikkaa en huomannut.


      • Saga.Kabinetti
        eppu2 kirjoitti:

        Kiitti!
        Tuo mainosesto on kyllä päällä.
        Mä menin tonne ja yhtä feedbockkia painoin, tuli vaan toi sama kuva.
        Oon kauheen arka kokeileen, kun en löydä varmaksi.
        Mihin siellä kirjoitit. Onko se siitä punasesta pullon päällä olevasta pallosta,
        aukeeko siitä millä voi lähettää viestin, siinä kyllä lukee incoming feedback ja viiva siihen palloon. muuta mahdollista paikkaa en huomannut.

        Klikkasin sitä punaista läpyskää ja hymiörivistä sen irvistävimmän. Sitten aukesi luukku johon sai laittaa teksiä. Siinä komensin :)
        Ärsyttää nuo tuollaiset. Niin, minulla on Firefoz-selain. Kävin myös asetusten lisäosia katsomassa. En tietääkseni klikkaillut siellä, mutta avasin kuitenkin.
        Aina en edes tiedä mistä mikin johtuu, mutta ei suurempia vahinkoja ole sattunut.
        Yritän muistaa tyhjentää sivuhistorian aina päivittäin.
        Toivottavasti pääset eroon siitä.


      • Saga.Kabinetti

        FirefoX


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Klikkasin sitä punaista läpyskää ja hymiörivistä sen irvistävimmän. Sitten aukesi luukku johon sai laittaa teksiä. Siinä komensin :)
        Ärsyttää nuo tuollaiset. Niin, minulla on Firefoz-selain. Kävin myös asetusten lisäosia katsomassa. En tietääkseni klikkaillut siellä, mutta avasin kuitenkin.
        Aina en edes tiedä mistä mikin johtuu, mutta ei suurempia vahinkoja ole sattunut.
        Yritän muistaa tyhjentää sivuhistorian aina päivittäin.
        Toivottavasti pääset eroon siitä.

        Lähetin viestin vartti sitten ja palautekiitoskin tuli, mutta ei vaan lähde tuo läpyskä.
        Muualle se ei tule, muuta kun sitten, kun avaa ketjun.


      • Saga.Kabinetti
        eppu2 kirjoitti:

        Lähetin viestin vartti sitten ja palautekiitoskin tuli, mutta ei vaan lähde tuo läpyskä.
        Muualle se ei tule, muuta kun sitten, kun avaa ketjun.

        Poistuiko se palauteläpyskä? Mietin sitä, että, kun olet sammuttanut koneen välillä. Usein tuo sammautus toimii kuittauksena, tosin siitä tulee ilmoitus useimmiten.


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Poistuiko se palauteläpyskä? Mietin sitä, että, kun olet sammuttanut koneen välillä. Usein tuo sammautus toimii kuittauksena, tosin siitä tulee ilmoitus useimmiten.

        Minulta ainakin poistui se palauteläpyskä, ihmettelin eilen sitä että mikä kummallisuus tuokin taas mahtaa olla.


      • Saga.Kabinetti kirjoitti:

        Poistuiko se palauteläpyskä? Mietin sitä, että, kun olet sammuttanut koneen välillä. Usein tuo sammautus toimii kuittauksena, tosin siitä tulee ilmoitus useimmiten.

        Sammutin koneen puolen yön aikaan, silloin se läpyskä siinä vielä jökötti.
        Nyt juuri avasin, niin ei ole enää.


    • pirremiinapa

      No nyt aloin tämän päiväisen roikkumisen , voi kellottaa :)

      • Kello on kaksitoista, valtakunnassa kaikki hyvin!


    • lacucaracha

      Tjaah, en roiku päivittäin netissä. Vain silloin tällöin, kun huvittaa. Nyt ei edes huvita, on muuten vaan tylsää. Viikossa käytän nettiä ehkä yhteensä 2 tuntia. Joskus en sitäkään. Yleensä haen jotakin tietoa tai ostan.

      • Aika vähä käytät nettiä, voisi melkeinpä sanoa harvinaisen vähän. Kyllä minullakin silti aina on syy tulla, en ihan vaan huvikseni surffaile tai luuraa netissä.


    • avaan koneen aamulla kun olen nauttinut aamukahvit ja lukenut päivän Hesarin, kello on silloin jo helposti yli 10 tai jopa 11. päivän aikaan en pitkiä aikoja netissä vietä vaikka kone on nukkumaanmenoon saakka auki. on vaikea sanoa kuinka paljon aikaa keskimäärin menee, useamman kerran päivässä kuitenkin netissä käyn. mutta kyllä kirja, käsityöt ja ulkoileminen aina netissäluuraamisen voittaa mennen tullen, ja tietenkin tulee telkkariakin katsottua miltei joka ilta ainakin uutisten verran. en ole koskaan näistä laitteista innostunut, vasta 10 vuotta sitten hankin ensimmäisen läppärin, töissä sain tietokoneista ihan tarpeeksi joten en kotiin laitetta kaivannut. jäädessäni vuorotteluvapaalle hankin läppärin jotta saan edes sähköpostini luettua, normaalisti luin ne työssä koneellani.

      • En minäkään kuluta yleensä pitkiä aikoja kerrallaan, saatan käydä jonkun kerran päivän mittaan tsekkaamassa keskusteluja, mutta en päivystä täällä.

        Minulla samanlaiset tuntemukset työkoneita kohtaan, niistä saa kerta kaikkiaan tarpeeksi, eikä välttämättä jaksa enää sen jälkeen kotona luurata netissä.


    • Poisnegatiivisuudet

      En lainkaan ymmärrä,miksi joku puhuu ns netissä roikkumisesta..Sehän on normaalia tätä päivää. Jos ylipäätään on jostakin eämään liittyvistä asioista kiinnostunut,niin kaikki tämä tieto on käden ulottuvilla.Ennen ihannoitiin ihmisiä,joilla oli komeat kirjastot pölyttymässä kotona,---sivistyneiksi sanottiin ,kuka paljon luki,,,eri asia kuinka paljon kukin luki.Nyt jotkut ääliöt pitää pahana ,kun netistä lukee kaikkea maan ja taivaan välillä.Luen sieltä ulkomaisia ja kotimaisia romaaneja,tietokirjoja ym ym ,tieteellisiä artikkeleja monilta elän aloilta,,,ruokareseptejä,ajankohtaisista maaailmalta.Tunneen olevani todella sivistynyt monella tavalla.Harrastan ruuanlaittoa ja reseptit hipaisen i padiltä.
      Eikä mikään em estä minua käymästä aktiivisesti lenkillä,salilla,laulamassa kauneimpia joululauluja,kalastamasta,luonnon ihailua,lapselapsille soittelua ym:lle, kutsumalla ystäviä tuttaville.
      Ah,mikä musiikkimaailma on käden ulottuvilla spotifyssa. TÄMÄ EI TODELLA OLE MITÄÄN ROIKKUMISTA,VAAN AKTIIVISTA 69v mummin elämää..
      Ainoastaan tv:n katsominen on vähentynyt kapeasta tarjonnasta johtuen.
      TODELLA ELÄMÄN RIKASTUTTAJA TÄMÄ I PAD niin nuorille ,kuin vanhoillekkin.

      • Olen pahoillani, jos annoin vaikutelman, että netissä roikkumisessa on jotain pahaa. Sitä en tarkoittanut ja sitä se ei missään nimessä olekaan. Sivistyneet ihmiset käyvät päivän mittaan monta kertaa netissä ja halusin vain kartoittaa sitä, kuinka kauan yleensä kuuskymppisillä kuluu aikaa täällä.


      • pylykerö

        Hyvä kommentti Sinulla! Toivoisin joidenkin iäkkäiden ystävieni opettelevan käyttämään myös, mutta ei. Ei tämä keskustelupalsta yleensä ole kuin kuin hitunen siitä mitä muuten netistä hakee.
        Ehkä joillakuilla arvostelijoilla roikkuu ajatukset aina samassa, mitä löytäisivät negatiivista sanoa muista. Ei kannata heidän vuokseen mieltään pahoittaa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen pahoillani, jos annoin vaikutelman, että netissä roikkumisessa on jotain pahaa. Sitä en tarkoittanut ja sitä se ei missään nimessä olekaan. Sivistyneet ihmiset käyvät päivän mittaan monta kertaa netissä ja halusin vain kartoittaa sitä, kuinka kauan yleensä kuuskymppisillä kuluu aikaa täällä.

        Ja taas sitä selitellään surkeaa huumoriaan...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Ja taas sitä selitellään surkeaa huumoriaan...

        H.

        Kuuskymppisten palstalla on yksi ainoa tyhjänjauhaja, selittelijä ja jonninjoutavien viestien kirjoittaja ja se en ole minä. Tiedätkö sinä kuka se voisi olla?


      • osu.ja.uppos
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kuuskymppisten palstalla on yksi ainoa tyhjänjauhaja, selittelijä ja jonninjoutavien viestien kirjoittaja ja se en ole minä. Tiedätkö sinä kuka se voisi olla?

        Mää myännän kaiken, se oon mää.


    • Heikunkeikku

      Taustamusiikkia tökkään kuuluville, joten tietokone on päällä heti aamusta. Tai melkein heti.
      Ennen muinoin kun jotakin juolahti mieleen, eikä päässä ollut siitä juolahduksesta tietoa, niin kaapasin kirjahyllystä aiheeseen liittyvän tietokirjan ja aloin sitä kahlaamaan. Eri lajin tietokirjasarjoja minulla on pilvin pimein. Mihinkähän ne oikein tuikkaisin, nuotioonko, kun en niitä enää tarvitse.
      En tarvitse, kun joka juolahdukselle voin helposti saada vastauksen istumalla tietokoneen äärelle.
      On niin helppoa ja kerrassaan oivallista.

      Juolahduksia ei nyt sentäs tule päivittäin, mut kuiteski.

      En ole roikkuvaa tyyppiä. En ole facebookissa ja sähköpostejakin luen kovin harvoin.
      Laskuja tulee harvakseen ja moni maksu menee automaattisesti, että en pankkiasioitakaan joudu usein koneella hoitamaan.

      Kysyit, kuinka paljon roikkuilen koneella, niin jos sanon, että keskimäärin 1 tunti per päivä, niin tuo luku menee aika lähelle.
      Joskus kun sormeni ovat vimmaisen innokkaalla tuulella ja knapsuttelen kommentteja palstalle, niin en istu koneen äärellä koko aikaa. Se menee niin, että knaps ja knaps ja sitten lähden jotakin touhuamaan ja palajan jonkun ajan kuluttua katsomaan, josko joku minulle jotakin on tahtonut visertää.

      Nyt aikomus on piipahtaa täällä palstalla hetkosen. Kohta ruokani uunista pois nostan, kiikutan lautasen tänne ylös ja istua tapitan lusikka kourassa ja vahtaan palstaa.

      Vapaapäivä. Kaupoille lähden, jahka inspis on sopivan vahva. Ulkoilumeikki on naamassa, että voin koska vaan häippästä asioille.

      • Wau ulkoilumeikki, äsken kun tulin ulkoa, niin minullakin oli ulkoilumeikki naamassa, luonnon ja pikkupakkasen tekemä, posket punoittivat kuin jouluomenat.

        Onnistunut päivä, kaikki lahjoiksi tarkoitetut tavarat löytyivät, osa melkoisen etsimisen jälkeen.
        Paketoidut piilotan uudestaan, toivottavasti löytyvät jouluaattona.


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Wau ulkoilumeikki, äsken kun tulin ulkoa, niin minullakin oli ulkoilumeikki naamassa, luonnon ja pikkupakkasen tekemä, posket punoittivat kuin jouluomenat.

        Onnistunut päivä, kaikki lahjoiksi tarkoitetut tavarat löytyivät, osa melkoisen etsimisen jälkeen.
        Paketoidut piilotan uudestaan, toivottavasti löytyvät jouluaattona.

        Sinä ootkin niin sievää plaatua, että voit mennä semmosenaan pihalle odottelemaan, että ulkoilma alkaa työskentelemään poskies kans, tehden ne omenamaisen punaisiksi.
        Minä tälläsin kauppareissumeikin. Kolmessa kaupassa kävin naamallani ja sain ostettua kolme lahjaa. Paketoimatta on vielä.

        Minä oon niin omituinen olevainen, että jos noukkani ulko-oven ulkopuolelle tällään, niin johan tarttee meikkailla. Tapa, joka on alkanut joskus muinoin en-ees-muista-koska.
        Tuntisin olevani "alaston", jos pelkällä käsittelemättömällä naamallani lähtisin ulos :)
        On siinä pikkusen ittensä hemmotteluakin takana, pientä sievyyttä yritän saada, muuten niin rutikuivaan ja kalkkilaivan kapteenimaisen vaaleaan ihooni.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Sinä ootkin niin sievää plaatua, että voit mennä semmosenaan pihalle odottelemaan, että ulkoilma alkaa työskentelemään poskies kans, tehden ne omenamaisen punaisiksi.
        Minä tälläsin kauppareissumeikin. Kolmessa kaupassa kävin naamallani ja sain ostettua kolme lahjaa. Paketoimatta on vielä.

        Minä oon niin omituinen olevainen, että jos noukkani ulko-oven ulkopuolelle tällään, niin johan tarttee meikkailla. Tapa, joka on alkanut joskus muinoin en-ees-muista-koska.
        Tuntisin olevani "alaston", jos pelkällä käsittelemättömällä naamallani lähtisin ulos :)
        On siinä pikkusen ittensä hemmotteluakin takana, pientä sievyyttä yritän saada, muuten niin rutikuivaan ja kalkkilaivan kapteenimaisen vaaleaan ihooni.

        Höps, turha täällä maalla on ulkoilumeikkiä laittaa, kun harvoin ketään tapaa. Tänään kyllä tuli kylätiellä yks auto vastaan, en tuntenut kuskia, kättä nosti hän.
        Sinulla on eri juttu, kun enemmän ihmisten ilmoilla liikut, etkä ole yhtään omituinen, oli niin kiva ilmaisu tuo ulkoilumeikki.


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Höps, turha täällä maalla on ulkoilumeikkiä laittaa, kun harvoin ketään tapaa. Tänään kyllä tuli kylätiellä yks auto vastaan, en tuntenut kuskia, kättä nosti hän.
        Sinulla on eri juttu, kun enemmän ihmisten ilmoilla liikut, etkä ole yhtään omituinen, oli niin kiva ilmaisu tuo ulkoilumeikki.

        Joo, olkoot "kiva ilmaisu", mutta totta se on.
        Erheellisesti aikasemmassa kommentissa kirjoitin ulkoilumeikistä, olis pitänyt pistää kauppaanmenomeikki, mutku en ihan ollut varma, mihin mun jalkani vievät ulko-ovelta.

        Mutta ei sen puoleen, vaikka vaan lähtisin pienen lenkin tallustelemaan, niin kyllä mä lievän meikin silloinkin tällään.
        Työmeikki on sit kans omanlaisensa. Juhlameikkiä harvemmin, mutta kyllä sitäkin aina välillä jos tahtoo vähä niinku framimmalla olla:)

        Olen aika hyvä meikkaamaan, kun kokemusta on vuosien varrella tullut. Saan suurennettua mun pikkuruiset silmäni lautasen kokoiseksi, eikä kukaan kuunaan uskoisi, että katsovat niin pieniä simmuja. Heh.
        Kulmakarvanikin huutavat läpinäkymättömän haaleasti, silmäripseni myös.
        Jos en niitä näkyviin saattaisi, niin saattaisi moni luulla, etten omista mitään karvoja naamassa.
        Olisko kivaa häh? Kuvittele !

        Tää on tarkkaa touhua kuule kaikenkaikkiaan.
        Oonkohan vähä turhamainen. Joskus miettinyt semmostaki. Vaaaan en tiiä:)


      • kastanjankerääjä

        Heikulle.
        Sä oot aina yhtä hauska.Voisin kuvitella sut johonkin sarjakuvahahmoksi.


    • Sähköriippuvainen

      Piipahtelen näissä sähköisissä laitteissa vuorokaudet ympäriinsä, vaan niinhän olen tehnyt jo ennen internettiä

    • hyväilevätsormet
    • flegmaatti

      Riippuu tilanteista ja tarpeista. Syksyisin ja keväisin on ka. pitemmät jaksot joilloin netin käyttö rajoittuu pakollisten asioiden hoitamiseen ja lehtien lukemiseen.
      Vuoden varrella on saman sorttisia viiiko, kahden jaksoja kuten juuri äskettäin.

      Kotioloissa käyttötarpeet vaihtelevat asioiden epäselvyyksistä riippuen kuten nytkin.
      Puhdas ajanvietekäyttö vaihtelee muusta käytöstä riippuen.
      F-B ja E-Mail eivät vie aikaa paljoakaan.
      Keskustelupalstat enemmänkin. En pysty arvoimaan tunneissa.
      Kone on auki pitkäänkin ja saatan piipahtaa kun jotain juolahtaa mieleeni.

    • Luin tuossa juuri Sanomalehtien liiton selvitystä.
      Sen mukaan sanomalehdet ovat tärkein sivistävä media. Toisena tulee YLE ja vähiten merkitystä on sosiaalisella medialla.
      Onhan netti tiedon haun kannalta mainio väline. Paljon on sellaista mitä ennen luimme paperilta.
      Medialukutaitoa kyllä vaatii, erottaa valejutut ja asiat. Myös mielipide ja fakta sekoitetaan monasti.

    • teretule

      Seuraan vain taloutta ja luen lehtiä, mitään tilauksia ei minulla ole ex niitä ei suomalaislehdet vielä vaadi.

    • virtuaalireissaaja

      Käväsen lähes päivittäin kurkkaamassa jotain mikä sattuu just mieleen.Jos löydän mielenkiintoisen sivuston vaikka sattumalta,saatan jäädä lukemaan sitä ja muu unohtuu.
      Ainakin näin pimeän aikaan se on muka tärkeää vaikkei välttämättä ole niin kuin nyt.
      Matkustelen matkasivustojen kautta,luen blogeja,seuraan lentokoneita jne.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe