Stressivatsa pilaa elämäni!

Elea30

Olen koko aikuisikäni, lähes kymmenen vuotta, kärsinyt oikuttelevasta vatsasta.
Oireet ovat pahentuneet/muuttaneet muotoaan vuosien aikana.
Koitan opiskella parhaillaan, mutta se on todella uuvuttavaa tämän vatsani takia. Aamut menee suht rauhallisesti, mutta ruokailun jälkeen on pakko juosta joka kerta vessaan ja mahassa käy kamala lorina ja pörinä loppupäivän. Välillä vatsa on täynnä ilmaa, ja olo on tuolloin todella tukala, kun ulos sitä ei julkisella paikalla, varsinkaan koulun penkillä voi päästää.
Jännitän siis vatsani takia kouluun menoa ja tämä siis luonnollisesti aiheuttaa vatsavaivoja. Mieli ja suolisto kun ovat vahvasti yhteyksissä toisiinsa.

Ruokavaliosta olen karsinut maitotuotteet lähes kokonaan, gluteeniton olen ollut jo kohta melkein vuoden, syön päivittäin vahvoja maitohappobakteereita ja välillä olen syönyt Candida Forte kuurin, mutta näistä ei ole ollut apua.
Lisäksi vatsaa ärsyttävistä ruoista mm. porkkana, parsa, kaalit, omena, siemenelliset hedelmät ja xylitolit on pannassa.
Onko tämä siis vain mun päänsisällä mihin ei mikään ruokavalio tai muu auta? :-(
Kokemuksia, neuvoja, mitä vaan saa laittaa!

2

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakinvinkkejä

      Mitä maitohappobakteereita käytät ja minkä verran? Niillä pitäisi olla selvä yhteys parempaan oloon.

      Hiivasyndroomajutut ovat paljolti keksittyjä. Voivat pahentaa oloa.

      Stressin merkitys ongelmien taustalla on yllättävän iso. Se vaikuttaa jollakin tavalla elimistön bakteeritasapainoon ja näin ollen olo voi mennä todella vaikeaksi.

      Suosittelen käyttämään mm. vitaminoituja mehuja b,c,d,sinkki,foolihappo. Ruoista on hyvä testata kalalajeja, kanaa, nautaa eri muodoissa. Peruna/bataatit, riisi, makaroonit lisänä.

      B-vitamiinien tehtävä on varsinkin omalla kohdalla erittäin iso. Eri B-vitamiinit auttavat myös stressiin. Pillereiden käytössä on silti mietittävä kannattaako niitä käyttää liikaa. Toisaalta moninkertaisetkaan vitamiinimäärät eivät usein ole haitaksi. Ratiopharm B on yksi maitohappobakteerivalmiste.

      Maitohappobakteerivalmisteissa pitäisi näkyä selvä tulos n. 2 viikossa eli auttaako ne vai ei. On monia eri valmisteita.

      Leipätuotteet itsessään voivat olla haitallisia. Gluteenittomat tuotteet eivät ole välttämättä sen parempia. Vähäiset vehnätuotteet voivat sopia jopa paremmin.

    • vessapassi

      Sinulla on ärtyvän suolen oireyhtymä.Hae apteekista Vi-sibliniä,juo tyhjään vatsaan se ja vettä hyvin sen jälkeen.Itselläni on se ikuinen stressivatsa.Tarkoitin että aamulla tyhjään vatsaan!MENE LÄÄKÄRIIN ja YRITÄ olla stressaamatta. Helpommin sanottu kun tehty.Hyvää jatkoa sinulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe