Nettiä kännykästä läppäriin

OikeaaTietoa

Onko siinä perää, että kännykkää ei kannata käyttää läppärin mokkulana?
Mulla on nyt kolmas kännykkä, eka oli Lumia 800, toinen Lumia 735 ja nyt Nokia 5. Kaikkia noita olen käyttänyt internetyhteyden jakamiseen läppäreilleni, usein niitä on kaksi, kun ollaan vaimon kanssa mökillä. Homma on pelannut hyvin ja pelaa edelleen. Jos WindowsPhone 8.1 ei olisi alkanut oikutella, minulla olisi edelleen käytössä se Lumia735. Kun luen lehtiä tuntikausia, niin kännykkä on kytkettynä laturiin tai usb-piuhalla läppärin nurkkaan. Operaatorifirmojen nörtit kioskeissaan varoittelevat että käyttämäni tapa syö kännykkää. ja tuhoaa akun käden käänteessä. Asiassa ei siis ole mitään perää, kaikki nuo kolme puhelintani ovat kunnossa, akut ovat OK, eikä näyttö ole pullistellut. Kännykkä lämpenee hieman, mutta eihän akku tietenkään saa hajota! Käyttömahdollisuus netin jakoon on tehty sitä varten että sitä käytetään. Kun kerron tuo niille DNA:n Elisan ja Telian myyjille, niin he suosittelevat "kuitenkin” hankkimaan yhden liittymän lisää ja sen mokkulan. Olisikohan heillä kaikilla pari puhelinta pullistunut pilalle datan jakamisen vuoksi, vai olisivatkohan he saaneet ohjeen myydä liittymiä?
Kertokaa kokemuksianne kännykän hajoamisesta.

5

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhukset-hoidettava

Kirjoitit ensin "Onko siinä perää" ja heti perään "Asiassa ei siis ole mitään perää".

Vaivaako dementia vai haluatko muuten vain keskustella itsesi kanssa julkisesti?

Suosittelen kuukauden internet-paussia ja talvilajeja.

• uskonasia-

operaattorit sanovat mitä tahansa kunhan kauppa käy, koskaan en oo uskonut

• OikeaaTietoa

Kiitos vanhustenhoitajalle, halusin kriittistä ja kokemusperäistä keskustelua, en asiasta mitään tietämättömän rippikoulutytön naljailua. Tuo aloittamani aihe kiinnostanee muitakin. Siis miksi ostaa kaksi liittymää jos pärjää yhdellä? Mokkulan ja liittymän kulut ovat noin 15...20 euroa /kk, ja järkevästi toimivan puhelimen hinta on 199€, eli sama kuin ylimääräisen liittymän kulut. Kokemukseni mukaan kännykkä kestää kauemmin kuin yhden vuoden datansiirtokäytössä, jossa esim. sanomalehtiä videoineen, sekä muita nettisivuja, kuten juutuubin musiikkisivuja on pidetty auki useita tunteja vuorokaudessa.
      Halusin kuulla kommentteja niiltä, joiden puhelin on turvonnut nettikäytössä. Halvoista Nokian HMD-luureista ei ole vielä pitkäaikaista kokemusta. Ainakin omani toimii vielä.
      Muuten: Uskotteko kaiken mitä kuulette tai näette kirjoitetun?

• turhiamaksujalisää

Minulla on käyttötarpeet taas päinvastaiset. Kannettava auki netissä useita tunteja päivässä, mokkulalla 13,90€/kk. Puhelimessa en tarvi nettiä, on siis pelkkä peruspuhelin 3,90€/kk, millä soitetaan vain pakolliset soitot. Tämä on minulle halvin vaihtoehto tällä hetkellä.
        Jos on välttämätöntä olla älypuhelin rajattomilla sopimuksilla, on sitä kannattavaa käyttää läppärin mokkulana, jos kerran hyvin pelaa.

• perroloco

Vai pullistunut näyttö =) Joo tuhoaa akun kädenkäänteessä, jopa yhdestä kerrasta. Säteilee myös vaarallista gammasäteilyä ja muutut mutanttikilpikonnaksi. Operaattorien myyntimiehet on siellä provikkapalkalla ja myyvät vaikka mummonsa jos kaupaksi menee. Laita nettiä jakoon vaan vaikka naapureillekin jos jää kaistaa yli.

Olen käyttänyt läppärin kanssa kännykkää jo pari vuotta enkä kyllä eroa akun kestossa huomaa esim. vaimon puhelimeen(sama malli). Operaattorien paskapuheethan ovat jo klassiko itsessään ja heilä ei moraalia tunnetusti ole. Ihmetyttää vain, että miten homma voi jatkua näin vuodesta toiseen. Kirjoitin muunmuassa tästä blogipostauksen sivulleni. ks ->

https://www.perroloco.fi/blogpost/mik-on-riittv-netin-nopeus-ethn-maksa-turhasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      99
      8236
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5064
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      3314
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      28
      1836
    5. 57
      1500
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      109
      1458
    7. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      138
      1357
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      171
      1312
    9. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      60
      1089
    10. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      28
      933
    Aihe