Sain 2 viikkoa sitten reseptin Trileptal eli okskarbatsebiini -hoitoon, joka on tarkoitettu epileptisten kohtausten estämiseksi.
No, kohtausta ei ole ollut, mutta muuten nämä 2 viikkoa ovat olleet helvetilliset. Öisin herään oksentamaan, lääkkeen oton jälkeen unettaa ja huippaa, pää on "sumussa". Muutamana päivänä olen myös tuntenut pään alueella fyysisiä tuntemuksia, jotka tiedän aistiharhoiksi. Ne eivät ole mtienkään kivoja.
Muutamaksi päivää oireet helpottivat, mutta nyt palasivat tänään kunnolla.
Neurologille minulla on aika ensi viikolla.
Soitin neuropolille ja kysyin, voisiko lääkettä jo nyt vaihtaa. Pyydettiin odottamaan ensi viikkoon tai menemään päivystykseen.
Ei vaan huvittaisi okennella päivittäin.
Trileptal 450 mg oksettaa...Kokemuksia?
3
157
Vastaukset
- Parantuu
Oksennus saattaa mennä ohikin loppua kokonaan kuten sanoit oireet helpottivat. Minulla aikanaan jostain lääkkeestä alussa tuli oksennus. Nyt syön vastaavaa lääkettä kuin trileptal siitä ei tullut edes aloituksessa oksennus.
- Ent.trilp
2 viikkoa tosiaan lyhyt aika sanoa vielä mitään kummempia. Kun ei oikeen voi tietää miten kauan elimistöllä kestää tottua vai tottuuko ylipäätänsä koskaan. Eli sinuna odottelisin vaan rauhassa vielä, ainakin tuonne polin aikaan saakka.
Epilepsialääkkeet kun ei tiettävästi ole mitään kevyitä nappeja, niin voi ottaa aikansa tottua.
Muistan itsekin Trileptalin kohdalla kun tuntui että siihen ei totu IKINÄ. Ihan täyttä helvettiä oli ensimmäiset 3kk. Vaihdettiin sitten toiseen lääkkeeseen kun ei pitänyt kohtauksia kurissa, mutta kyllä ne alun ikävät sivuoireet jäi ajan kanssa.
Kannattaa huolehtia että ruokavalio on kunnossa. Aamuin-illoin lääke ruoan kanssa niin pahoinvoinnin pitäisi lieventyä.
Trileptalia käyttäville hyvin yleistä tuo mainitsemasi huippaus myös. Voi olla, että veren natriumtasot laskee. Siksi myös suolojen saanti tärkeää. Eikä tällä tarkoiteta mitään älytöntä suolan lisäämistä ruokiin tai suolaisten piensyötävien runsasta käyttöä, vaan maalaisjärjellä vähän lisäystä silloin kun tuntuu että heikottaa.- Justniinasia
Aivan, hyponatremia kuuluu sivuvaikutuksiin. Samoin kilpirauhasen vajaatoiminta ja joillakin poikkeavat maksa-arvot.
Kannattaa seurata natriumia säännöllisesti verikokein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?144652Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3604041Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223550Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja373530Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122603- 2802450
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3231900- 1001842
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi481556Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111203