Joulu äitinä helvettiä - ahdistaa ja oksettaa

UupunutÄiti

Tää on joka vuosi vaan vaikeampaa. Oon salaa itkenyt ahdistusta joka päivä jo pari viikkoa, nyt tuntuu että joka hetki on kuin hirteen kävelyttämistä. Rauhoittavat auttavat pari tuntia kerrallaan, mutta yritän säästää niitä varsinaisiin joulupäiviin kun pitää esittää koko show lapsille ja sukulaisille. Lasten takia joulua ei voi perua, ja sukulaisille on parempi mennä kun siellä pystyn paremmin hillitä itkun tarvetta, kotona olisin vessassa itkemässä pari kertaa tunnissa ja se olisi lapsille vielä kamalampaa. Rahaa ei meillä köyhillä ole että voisi edes matkustaa karkuun. Hävettää kun niin huonot lahjat kun ei varaa mihinkään. Miten tän selviää joka vuosi vielä niin monta vuotta että lapset on isoja ja ymmärtää? On varmaan muitakin joille tää on vaan painajaismaista suorittamista joka vuosi? Miten selviätte? Jotain vinkkejä miten suossa pääsee eteenpäin kun sitä ei voi kiertää?

6

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakkotehdäkakaraa

      Karmeita suorituspaineita se joulu teetättääkin ja tämä kaupallisuuden kilkututus mitä tiedotusvälineistä pursuaa tuutin täydeltä.

      Meillä ei osteta aikuisten kesken yhtään lahjaa vaan kaikki ostavat omansa jos on pakko sellaisia saada niin ei tule pahaa mieltä kun joku ostaa kallista ja joku halpaa, niin mitä järkeä on vaihdella tavaraa ja saada sellaista mitä ei edes halua ja kärrätä sitä sitten kirpputoreille, ihan naurettavaa touhua vain joulun takia?

      Lapset ymmärtää jos ei ole rahaa vaan tärkeintä on läsnä olevat aikuiset mitkä puuttuvat yhä enemmiltä mitä korvataan roinalla millä ei ole mitään merkitystä kuin hetken huuma niin kuin päihteillä ja tyhjä olo sen jälkeen.

      Luokaa ihan erilainen joulu niin kuin mekin ja olemme luopuneet perinteistä kokonaan ja tehneet ihan oman joulun meille sopivan. Koko vuosi kun ostamme kaikki tarpeellisen mitä tarvitsemme niin joulu, vuoden loppuaika ei ole mikään erityinen muuta kuin katsella kuinka monet ihmiset kärsivät ja ihan suotta kun siitä joulusta on tehty kauppiaiden juhla ja jouluhullujen juhla.

      Siskon perheen kakaroita kun katselin niin ne sai koko vuoden niin paljon roinaa etteivät olleet jouluna järin edes kiinnostuneita niistä vaan aikuiset kuvittelivat että mitä enemmän lahjoja jouluna niin sitä parempi tuli heille itselleen hyvä omatunto kun ei kiinnostanut ne kakarat ollenkaan vaan omat harrastuksensa. Vanhempien läsnäolo voidaan korvata roinalla ja silloin on vanhemmat tyytyväisiä.

      Olen köyhistä oloista kuten miehenikin ja kurjinta oli kun opettaja kiusasi sillä että jokaisen piti kertoa mitä sai joululahjaksi ja sairaalloinen äitini toitotti aina että ei saa koskaan valehdella ja pitää olla kiltti, ei saa koskaan olla tuhma. Karmea kasvatus sai aikaan sen että repäisin koko kerralla koko helvetin kiltteyden viitat yltäni ja aloin olla ihan oma itseni. Poistin koko ahdistavan joulu perinteen ja ihan kaikki pakko touhut jotka ovat vain ihmisten luomia ja luon ihan itse elämäni eikä sitä vittu kukaan muu määrittele enään miten elän.

      Köyhyys on kasvattanut minua ihmisenä enemmän kuin olisin kaiken saanut. Raha- asioissa on hallinta niin ettei koskaan elä yli varojensa vaan osaa laskea budjetin ilman mitään matikkaa. Ihmissuhteet tärkeisiin ihmisiin on tärkeimpää kuin lahjat tai mitkään tekopellet juhlapyhät. Kaikkein parhaimmat suhteet ovat sellaisiin joidenka kanssa ei tarvitse esittää yhtään mitään eikä käydä kauppaa aineellisesta vauraudesta vaan saa olla sellainen kuin on.

      Onneksi olkoon niille ihmisille jotka olevat laumasieluja joidenka pitää tehdä ihan kaikki toisten perässä, tehdä kakaroita toisten perässä ja koittaa ihan kaikki toimia toisten perässä ja sitten kun ei onnistu niin pitää vittu itkeä ja syödä mukamas jotain lääkettä, ei herranjestas mitä ressukoita tämä maa päällään pitää ja pelastusarmeijahan on niitä vitun ressukoita varten jotka eivät omaa elämäänsä hallitse.

      Itse en tarvitsisi koko joulua siis pula-ajan perinteineen ja pula-ajan ruures laatikkoineen enkä syö sikaa juuri ollenkaan, inhoan pula-ajan ruokia ja ne alkaa närästämään. Nautin siitä kun koko maailma pysähtyy hetkeksi enkä mistään aineellisesta joulusta.

      Köyhästä perheestä olen enkä ole tehtaillut köyhiä kakaroita lisää vaan katkaisen sukupolvien kierteen niin että en tee köyhiä kakaroita lisää kuten suurin osa ihmisistä tekee niin että köyhyyden kierre jatkuu sukupolvesta toiseen. Ehkäisyvälineet ovat keksitty niin ettei tarvitse jouluna mitään itkuvirttä veisata ja omasta tyhmyydestä kärsiä.

      Kai ne pilleritkin maksavat vaiko saa ne ilmatteeksi sossusta mutta olisit käyttänyt ehkäisyä niin ettet olisi nyt pulassa. Vääriä pillereitä olet vetänyt kun olisi pitänyt vetää ehkäisypillereitä. Ei vittu että tuommoisilla ressukoilla on kakaroita ja huostaan voisit ne antaa sillä siellä ainakin on paremmat joulut kuin jollain itkupillillä ja kamalaa lasten katsella sellaista.

      Ei jumalauta katsella lapsia sellaista aikuista joka vessassa käy itkemässä. Senhän mielenlaadun vaistoaa eläimetkin niin miksi ei lapset. Pidätkö lapsia ihan tyhminä. Lapset näkevät ja huomaavat ihan kaiken vaikka yrität piilotella mitä. Omaa tyhmyyttäsikö olet noin köyhyysloukussa sillä joka sossun asiakkaalla on rahaa jouluun ja juhannukseen yms, niin ettei kannata töihin mennä, ei ainakaan pienipalkkaisiin. Lapsiperheellisten sossu tuet nousevat jos niin korkealle ettei pienipalkkainen työ kannata, eikä edes keskisuuri jos kakaroiden määrä on suuri. Kannattaakin oksentaa niin paljon kun pystyy kun veronmaksat kustantavat ihan kaiken. Ehkäisy on se avainsana jos ei ole varaa elättää kakaroita mutta suurimalla osalla on tietenkin ongelmia ehkäistä kun kuvittelevat yhteiskunnan elättävän ja tukia kun pienennetään koko ajan niin on vastuutonta lisääntyä ihan tukien varaan.

      Jos oksentaa ehkäisypillerit niin pääsee aborttiin jossa minäkin olen käynyt niin ettei tarvitse oksentaa eikä tehdä ei toivottuja kakaroita. Ei jumalauta on kamalaa katsella tuommoisia ressukoita joidenka on

      • huhhuh_

        Oletpa ystävällinen ihminen


      • yksinkertainenjoo

        Olen elämää nähnyt vain


      • puroporo

        Pakkotehdäkakaraa kirjoittajalle pieni kommentti. Kannattaisi ensin opetella kirjoitustaito ja olla paljastamatta oma tyhmyys. Olet tosi onneton ihminen . Hommaa itsellesi elämä äläkä ole katkera toisille joilla on oma perhe lapsineen, vaikka voithan kadehtia jopa toisten vaikeuksia. Joulua sinullekin.


    • Merkitön

      Ymmärrän tuskasi ,älä lue itsekkäiďen ihmisten viestejä. Toivon sinulle ja lapsillesi parempaa tulevaisuutta. Ole onnellinen lapsistani 💚

    • Onseniinvaikeeta

      Aloitat heti tammikuussa rahan säästämisen joulukuun aaton joululahjoihin, niin tekevät muutkin, elleivät ota velkaa jossakin muodossa. Tiedät itse perheesi joulukulut, jaat tietämäsi summan kahdellatoista, jakojäännös on se summa, jota alat kuukausittain säästämään. Toki kykenet parempaankin kuin mitä jakojäännös, joten se siitä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe