Meillä vuokratontti jolle rakensimme okt:n. Nyt on käynyt ilmi (tästä on tehty selvitys ennen kaavan voimaan tulemista) että tonttimme on melualueella mutta sitä ei ole meille kerrottu eikä kaavassa ole melumääräyksiä millä sitten onkin vaikutusta moneen muuhunkin asiaan.
Mitä voimme kaupungilta vaatia? Emme mitään? Meluaidan rakentamista? Vuokran alennusta? Vahingonkorvausta?
Tontti on melualueella mutta siitä ei kerrottu
3
212
Vastaukset
- NickNailer
Riippuu kokonaan melun lähteestä. Minä vaadin ja sain liikennemelun vuoksi meluvallin. Ei se helppoa ollut, koska valli oli varsin kallis. Siinä on pituutta, korkeutta ja siis massaa paljon.
Kaveri Saksassa sai lentomelua vastaan uudet ikkunat yhteiskunnan piikkiin. Remontin jälkeen kiitorataa muutettiin, eivätkä koneet enää lennä talon yli. Jäipähän ikkunat, joiden läpi ei ääni kuulu ja joita ei tavallinen murtovaras saa rikki.
Periaate on se, että melu torjutaan lähteellä. Jos se ei ole mahdollista, niin voi yrittää neuvotella taloon melua vähentäviä rakenneosia.
Lataa kännykkään dB-mittari ja ota eri vuorokaudenaikoina mittauksia. Jos omat mittaukset antavat meluisia tuloksia, mittaa itse kunnon mittarilla tai mittauta asiantuntijalla. Onpahan perustetta valituksille ja vaatimuksille. - StopNoise
Turha aloitus ei täältäkään kerrota että talonne on melualueella
- Melu
Hehheh. 📣✈🚗😖
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024537Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831334- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86940Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64866
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11862Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826