Älkää valitko Krabi Townista Cozy Placea hotelliks

Not-so-cozy

3-4 isoa koiraa makailee pitkin ala-aulaa, jossa tarjotaan myös aamupala (ei buffet). Omistajapariskunnan pari lasta mukana, toinen noin 3-vuotias kovaääninen poika, toinen vain 3 kuukautta. Itkua ja huutoa. Ei tosin koko aikaa. Mutta esim tämä 3-vuotias sai näköjään tulla uima-altaalle aamulla klo 6, vaikka aamupalakin alkaa vasta 7.30. Kivasti kaikui kiljahdukset.
Omistajarouva erittäin suuressa vastuussa ihan muuten vaan. Jos lähdin ulos (respan kautta tietysti) hänen piti saada tietää mihin menen. Ilmeisesti jäänyt tuo lapsivaihe päälle. Aluksi sanoin, mutta sitten viittasin vain että somewhere.
Olin lähdössä kaatosateen jälkeen night marketille, pyysin häntä tilaamaan taksin. Sain oikein taistella siitä, että tilaako vai ei, koska hänen mielestään sinne voi kävellä. Matkaa ei tosiaan ole kuin 400 metriä, olin jo käynyt aiemmin, mutta halusin jalkavaivojeni vuoksi taksin. Tämä oli kummallinen episodi. Hänen tulisi tehdä mitä pyydetään. Hän vain katsoi että sinullahan on lenkkarit jalassa.
Seuraavana päivänä oli jotenkin nolon näköinen ja ensin teki mieleni alkaa läksyttää häntä mutta en jaksanut. Kun se kielitaitokin on vähän niin ja näin noille thaikuilla.
Lähtöaamuna kysyi moneltako kone lähtee ja vastasin että 12.20. Kentälle matkaa 9 km. Sanoin että tulen sitten alas kun olen lähdössä ja mielestäni varmistin, että taksi on saatavilla. Olin aikonut lähteä klo 10, koska Krabin kentällä nyt ei kauaa mene, pienellä rupisella kentällä. Olin juuri ajatellut että menenkin vielä uimaan altaaseen, tunti aikaa, niin rouva koputtaa oveen että taksi tuli nyt ja hän vie mun laukun. En antanut sitä. Vitutti. Viivyttelin vielä ehkä 5 minsaa ja lähdin sitten sillä taksilla. See you next time sanoi rouva. Heilautin vain kättäni. Sinne en mene enää koskaan.
Siivoojat hoitelevat näitä lapsia siinä sivussa myös jolloin huoneiden siivous tapahtuu vasta noin klo 17. Kahtena ensimmäisenä päivänä se unohtui kokonaan kohdallani. Lopulta nostin roskakorit käytävälle ja tultiin siivoamaan.
Sinne ryysää näköjään paljon kiinalaisryhmiä juuri tuon kentän läheisyyden vuoksi ja näillähän on tapana, että yövytään yksi yö ja jatketaan matkaa. Sehän tietysti teettää paljon tavallaan ylimääräistä työtä, kun viivytään vain yksi yö.
Rouva minulta kyselemässä että miksei latvialaiset tule enää Krabille. No mistä minä tiedän! Sanoin vain että tarkoittaako hän jotenkin AirBalticin reittejä ja sanoin että heillä on varmaankin sitten rahoitusongelmia.
Ärsyttävä paikka. Tokavikana päivänä astuin uima-altaan rapuissa vielä kaakelinpalaseen. Menin respaan, että nyppäiskää se pois. Ja sanoin mistä se tuli. Olisi muuten tulehtunut.
Liian tunkkaista ja vanhaa. TV:ssä muka satellittikanavat. 21-tuumainen joku, josta juuri ja juuri erotti kuvan. Kanavia näkyi 5-6. Ei maksanut vaivaa alkaa kysellä niiden perään, koska ei sitä olisi saatu korjattua, kun eivät ymmärrä mitä tarkoitan.

10

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hohhoijaaaaaaa

No pääasiahan on että voit jostain valitella palstalle kun teit jo veroitsemushan.

Luuletko että yksikään viittii lukea muutamaa riviä enmpää?

• koirahyväkattoparas
      • jamor75

Hotellissa majoittuneena muutaman kerran voin todeta että maaliskuu 17 oli viimeinen ky. paikassa home ongelma.

• MaijaMollanen2010
        jamor75 kirjoitti:

Hotellissa majoittuneena muutaman kerran voin todeta että maaliskuu 17 oli viimeinen ky. paikassa home ongelma.

Olet siis muutaman kerran maijoittunut hotelliin josta et pidä.

Mikä on seuraava hotelli josta et pidä ja aiot sinne majoittua ???

• Kribinkrabin

Me olimme Cosy Placessa pari vuotta sitten ja viihdyimme erinomaisesti. Siisti ja moderni huone, kiva uima-allasalue ja todella mukava henkilökunta. Ei respan nainen ainakaan meitä vainonnut, vaan mm. auttoi retkien tilaamisessa ja järjesti mopon kulkuvälineeksi.

Aulassa majailevat koirat olivat meisän mielestä hauska bonus. Tokihan ne olisi aloittaja voinut hätistää ruokatilasta pois tai vastaavasti pyytää henkilökuntaa tekemään sen.

Maaliskuussa lähdemme jälleen Krabille ja hotellina on Cosy Place. Sijainti on loistava. Tosiaan vain lyhyt kävely markkinoille ja keskustan palvelut ihan vieressä.

• Not-so-cozy

No hyvää matkaa vain! Minun liikkeistäni tämä nainen oli erittäin kiinnostunut. Johtuiko sitten siitä, että olin yksin matkallani ja olen itse vanhempi nainen. Kun olisi pitänyt olla jonkinlainen mies siinä vierellä ... tämä ajattelutapa on hyvin yleinen.
        Maaliskuussa pikkukundilla onkin ikää jo yli puoli vuotta. Ehkä kaatuilemassa pitkin ... vanhemman kundin volyymitaso varmasti noussut ... ala-aulan yksi nurkka täynnä lasten muovikrääsää. Minulla on itselläni aikoinaan ollut kaksi lasta, joten jotain pientä tiedän asiasta.

Minä olen allerginen koirille. Missään ennakkotiedoissa ei lukenut näistä koirista. Minä en hätistele koiria, kyllä se on henkilökunnan tehtävä. Koiran hilseet eivät imuroimalla lähde, koko mesta siis paha koira-allergikoille jos joutuu ala-aulassa asioimaan ja aamupalaa syömään.

• maidii

Onkohan aloittaja koskaan kuullut siitä kuuluisasta metsästä, joka vastaa?

Aika hauska oli myös valitus toisten kielitaidosta, jos oma ei riitä :)

Kuitenkin eniten keltaisen nesteen läikkymisestä yli äyräiden kertoi : *Hänen tulisi tehdä mitä pyydetään.* just just.

• Nopparatti

Maidii, oletko käynyt Thaimaassa?
      Puhutko muita kieliä kuin suomea? Tiedätkö, että thait eivät osaa lausua r-kirjainta? Kun kielitaito on olematon heillä muutenkin ja vielä äänteet lausutaan väärin, on todella hankalaa seurata perässä. Esimerkiksi there = teöl, don't worry - douwöli
      Tiedätkö, että hotellisbisnes luetaan palvelualaksi? Samalla tavalla - jos ravintolassa tilaat kaljan, annatko tarjoilijan päättää, tuoko hän sen vai jotain muuta?

• Kribinkrabin

No, suurin osa suomalaisista on allergisia jollekin. Laktoosille, gluteenille, koirille tai ihan vaan kanssaihmisille. Hotellia voi myös vaihtaa tarvittaessa.

Meidän ollessa hotellissa paikalla oli (onneksi) vain yksi keski-ikäinen suomalainen pariskunta. Naama oli naisella niin mutrussa, että voisi kuvitella jonkun pakottaneen hänet reissuun.

Aloittaja taitaa olla niitä matkailijoita, joilla on aina jotain valittamista. Moni ulkomaa on valitettavasti kovinkin erilainen kuin steriili, hajuton ja mauton Suomi :)

• EiMullaMuutaNyt

Näinhän se on, mutta kommentoin hieman tätä maidiita ja noppapattia.

En ymmärrämistä aiheesta patti oli eri mieltä Maidiin kanssa.

Ei tarkoita että kielitaito on olematon, vaikka äänteet ei ole samanlaisia.
        Ei suomalainenkaan osaa Thaimaalaista "ärrää".

Väitän että suomalaisilla thaimaan matkaajillakaan suurimmalla osalla ei ole englannin kielitaito täydellinen, vaan kukin pärjää tavallaan.
        Eikös se ole mieluummin mukavaa kuin kurjaa, mitä???? ja käsillä loput.

Ei mulla muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      200
      2665
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2476
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1688
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      202
      1215
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      56
      1159
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1088
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      991
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      803
    9. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      798
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46