Aarne Orjatsalo oliko lieksalainen?

kuka.muistaa

Tänään Aamulehdessä kerrottiin Aarne Orjatsalosta. Muistankoo oikein että täällä joku joskus puhui hänestä tai ainakin hänen pojanpojastaan Jotaarkka Pennasesta? Mielessä väikkyy että kyseessä olisi ollut joku tietäjä, mutta kuka mustaako kukaan. Oliko Aarne Orjatsalo lähtöisin Lieksasta?

16

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eitaidaolla

      Jos kysymys on muutamasta seikkailijasta niin ehkä ei ole lieksalainen. Oli syntynyt kai jossain pohjoisessa, ehkä Lapissa. Ukkini on ollut joskus jonkun Orjasalon (Orjatsalo?) kanssa Muurmannin radan työmailla ja ukki oli myös melkoinen seikkailija. Tietääkseni ukki on joskus aikoinaan käynyt Pielisjärvellä jotain leskeä pökk... riaamassa. Ukki oli syntyisin tuolta Laatokan rannalta.

    • sukututkimusta

      Onkos Aarne Orjatsalo sukua Jalli Riivatsalolle, joka oli Speden elokuvassa?

      • Juurik

        Aika mielenkiintoista juttua.


      • Eitaidaolla
        Juurik kirjoitti:

        Aika mielenkiintoista juttua.

        No nyt sytytti. Tuo wanhan_lieksalaisen laittama linkki saattaisi selittää jotain ukkini touhuista. Jos ukkini kävi riiaamassa Pielisjärvellä, niin olisikohan tuo käynyt samaa matkaa Orjatsalon kanssa, koska muutenkin olivat olleet porukoissa?


      • Eitaidaolla kirjoitti:

        No nyt sytytti. Tuo wanhan_lieksalaisen laittama linkki saattaisi selittää jotain ukkini touhuista. Jos ukkini kävi riiaamassa Pielisjärvellä, niin olisikohan tuo käynyt samaa matkaa Orjatsalon kanssa, koska muutenkin olivat olleet porukoissa?

        Heh, hauska juttu, mutta onneksi vain juttu, nimittäin Orjatsalon kanssa.


    • lumpeenkukkanen

      Tässäpä meillä on kestoarvoitus, Kamuttaja tuntee väkeä, mutta väki ei tunne Kamuttajaa. Hän tuntee paljon lieksalaisiakin, mutta yksikään lieksalainen ei tunne häntä. Jotain on jossain pielessä ja pahasti.

      • historioitsija

        Minä olen hänen pojan pojan poikansa ja juuri pääsin eläkkeelle. Alan harrastuksenani hoitaa hänen arkisstoaan eräässä Kolilla olevassa luolassa. Kamuttaja kerää koko ajan uutta aineistoa. Toi juuri pari selfietä jotka oli aikoinaan ottanut Aarne Orjatsalon kanssa.


      • Hyppykeppiselfie
        historioitsija kirjoitti:

        Minä olen hänen pojan pojan poikansa ja juuri pääsin eläkkeelle. Alan harrastuksenani hoitaa hänen arkisstoaan eräässä Kolilla olevassa luolassa. Kamuttaja kerää koko ajan uutta aineistoa. Toi juuri pari selfietä jotka oli aikoinaan ottanut Aarne Orjatsalon kanssa.

        Voihan juku! Ollaankohan me sukulaisia? Minäkin pääsin eläkkelle ja vähän ylikin. Minä olen myös poika, ukkini tyttärenpoika ja toisen ukkini pojanpoika ja isoukkini pojanpojanpoika. Sehän on vähän sama asia, vaikka minulla onkin tuossa noita ukkeja enemmän kuin sinulla. Äitini puolelta en ole vielä päässyt ukkia kauemmas. Hän ilmestyi Muurmannin radalle kuin tyhjästä, eikä häntä ole sen jälkeen nähty. Ties vaikka äitini isä olisi hyvinkin ensimmäinen ihminen koko siinä suvussa. Meillä ei ole selfieitä, mutta keppi on, sellainen selfiekeppi. Täytyypä tarkistaa jos ne selfiet onkin kepissä. Ei kai se muuten olisi selfiekeppi.
        Kepitellään, sanoi... no, kaipa joku on niinkin sanonut.


      • Kolmaspoika

        Minäkin olen sukua ukilleni.


      • heippa.ruuna.serkku
        Kolmaspoika kirjoitti:

        Minäkin olen sukua ukilleni.

        Hei mutta sittenhän me ollaa melkein veljeksiä mutta ainakin serkkuja. Geenitesti eli dna osoitti että meidän tamma ja teidän mamma ovat siskosten lapset.


    • Orjatsalosta on puolentoista sivun juttu tämän päivän Helsingin Sanomissa.

      • kiiinostas

        Oliko mainintaa hänen Lieksan osuudestaan.


      • kiiinostas kirjoitti:

        Oliko mainintaa hänen Lieksan osuudestaan.

        Eipä ollut juttua Lieksasta, Lontoosta ja New Yorkista kylläkin. Lehti saattaisi
        löytyä kirjastosta siitä vesitornin juuresta.


      • Yuuioo
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Eipä ollut juttua Lieksasta, Lontoosta ja New Yorkista kylläkin. Lehti saattaisi
        löytyä kirjastosta siitä vesitornin juuresta.

        Olisko kamuttaja tuon Orjatsalon poika tai pojanpoika. Alkaako polttaa. Sehän on ollut iso mies 196 cm joten poika ja pojanpoika ovat varmaan pitkiä.


      • dna.todisti
        Yuuioo kirjoitti:

        Olisko kamuttaja tuon Orjatsalon poika tai pojanpoika. Alkaako polttaa. Sehän on ollut iso mies 196 cm joten poika ja pojanpoika ovat varmaan pitkiä.

        Se voi olla Orjatsalon isä minä luulen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe