Tänään Aamulehdessä kerrottiin Aarne Orjatsalosta. Muistankoo oikein että täällä joku joskus puhui hänestä tai ainakin hänen pojanpojastaan Jotaarkka Pennasesta? Mielessä väikkyy että kyseessä olisi ollut joku tietäjä, mutta kuka mustaako kukaan. Oliko Aarne Orjatsalo lähtöisin Lieksasta?
Aarne Orjatsalo oliko lieksalainen?
16
111
Vastaukset
- Eitaidaolla
Jos kysymys on muutamasta seikkailijasta niin ehkä ei ole lieksalainen. Oli syntynyt kai jossain pohjoisessa, ehkä Lapissa. Ukkini on ollut joskus jonkun Orjasalon (Orjatsalo?) kanssa Muurmannin radan työmailla ja ukki oli myös melkoinen seikkailija. Tietääkseni ukki on joskus aikoinaan käynyt Pielisjärvellä jotain leskeä pökk... riaamassa. Ukki oli syntyisin tuolta Laatokan rannalta.
- sukututkimusta
Onkos Aarne Orjatsalo sukua Jalli Riivatsalolle, joka oli Speden elokuvassa?
Orjatsalosta on kirjoitettu Lieksan palstalla runsas vuosi sitten.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14531429/kamuttaja-wanha- -muut-asiakirjoittajat-- Juurik
Aika mielenkiintoista juttua.
- Eitaidaolla
Juurik kirjoitti:
Aika mielenkiintoista juttua.
No nyt sytytti. Tuo wanhan_lieksalaisen laittama linkki saattaisi selittää jotain ukkini touhuista. Jos ukkini kävi riiaamassa Pielisjärvellä, niin olisikohan tuo käynyt samaa matkaa Orjatsalon kanssa, koska muutenkin olivat olleet porukoissa?
Eitaidaolla kirjoitti:
No nyt sytytti. Tuo wanhan_lieksalaisen laittama linkki saattaisi selittää jotain ukkini touhuista. Jos ukkini kävi riiaamassa Pielisjärvellä, niin olisikohan tuo käynyt samaa matkaa Orjatsalon kanssa, koska muutenkin olivat olleet porukoissa?
Heh, hauska juttu, mutta onneksi vain juttu, nimittäin Orjatsalon kanssa.
- lumpeenkukkanen
Tässäpä meillä on kestoarvoitus, Kamuttaja tuntee väkeä, mutta väki ei tunne Kamuttajaa. Hän tuntee paljon lieksalaisiakin, mutta yksikään lieksalainen ei tunne häntä. Jotain on jossain pielessä ja pahasti.
- historioitsija
Minä olen hänen pojan pojan poikansa ja juuri pääsin eläkkeelle. Alan harrastuksenani hoitaa hänen arkisstoaan eräässä Kolilla olevassa luolassa. Kamuttaja kerää koko ajan uutta aineistoa. Toi juuri pari selfietä jotka oli aikoinaan ottanut Aarne Orjatsalon kanssa.
- Hyppykeppiselfie
historioitsija kirjoitti:
Minä olen hänen pojan pojan poikansa ja juuri pääsin eläkkeelle. Alan harrastuksenani hoitaa hänen arkisstoaan eräässä Kolilla olevassa luolassa. Kamuttaja kerää koko ajan uutta aineistoa. Toi juuri pari selfietä jotka oli aikoinaan ottanut Aarne Orjatsalon kanssa.
Voihan juku! Ollaankohan me sukulaisia? Minäkin pääsin eläkkelle ja vähän ylikin. Minä olen myös poika, ukkini tyttärenpoika ja toisen ukkini pojanpoika ja isoukkini pojanpojanpoika. Sehän on vähän sama asia, vaikka minulla onkin tuossa noita ukkeja enemmän kuin sinulla. Äitini puolelta en ole vielä päässyt ukkia kauemmas. Hän ilmestyi Muurmannin radalle kuin tyhjästä, eikä häntä ole sen jälkeen nähty. Ties vaikka äitini isä olisi hyvinkin ensimmäinen ihminen koko siinä suvussa. Meillä ei ole selfieitä, mutta keppi on, sellainen selfiekeppi. Täytyypä tarkistaa jos ne selfiet onkin kepissä. Ei kai se muuten olisi selfiekeppi.
Kepitellään, sanoi... no, kaipa joku on niinkin sanonut. - Kolmaspoika
Minäkin olen sukua ukilleni.
- heippa.ruuna.serkku
Kolmaspoika kirjoitti:
Minäkin olen sukua ukilleni.
Hei mutta sittenhän me ollaa melkein veljeksiä mutta ainakin serkkuja. Geenitesti eli dna osoitti että meidän tamma ja teidän mamma ovat siskosten lapset.
Orjatsalosta on puolentoista sivun juttu tämän päivän Helsingin Sanomissa.
- kiiinostas
Oliko mainintaa hänen Lieksan osuudestaan.
kiiinostas kirjoitti:
Oliko mainintaa hänen Lieksan osuudestaan.
Eipä ollut juttua Lieksasta, Lontoosta ja New Yorkista kylläkin. Lehti saattaisi
löytyä kirjastosta siitä vesitornin juuresta.- Yuuioo
rotestimökinpoika kirjoitti:
Eipä ollut juttua Lieksasta, Lontoosta ja New Yorkista kylläkin. Lehti saattaisi
löytyä kirjastosta siitä vesitornin juuresta.Olisko kamuttaja tuon Orjatsalon poika tai pojanpoika. Alkaako polttaa. Sehän on ollut iso mies 196 cm joten poika ja pojanpoika ovat varmaan pitkiä.
- dna.todisti
Yuuioo kirjoitti:
Olisko kamuttaja tuon Orjatsalon poika tai pojanpoika. Alkaako polttaa. Sehän on ollut iso mies 196 cm joten poika ja pojanpoika ovat varmaan pitkiä.
Se voi olla Orjatsalon isä minä luulen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj262558- 1421915
- 661827
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351463KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.561406Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771259Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet601216- 1171184
Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591122Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571117