Oikeutta saa joka sitä vaatii Hyvällä asialla olla

Oktaloasuja

On lopultakin aika saada viljelijöiden ja omakotitaloasujien oikeutta omalla maallaan ja omassa pihassa. Porokarjat pois polkmeasta satoa ja paskomasta portaan pielet.
Vaikka rivitaloasujallaan ei ole heleppoa kun oven eessa makkaa porokarja niin ettei taajamassa ulos pääse kodistaan.
https://www.youtube.com/watch?v=UjWeHGOtKnk

6

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pororo

Tässä poroasiassa on tullut pää vetävän käteen. Porottomilla on mennyt lopulta kuppi nurin.

Tilanne ei ole tullut tällaiseksi yhdessä yössä, eikä edes yhdessä vuodessa. Poromiehillä on peiliin katsomisen paikka.

Tilanteen kärjistyminen olisi ollut vältettävissä normaalilla ihmisten välisellä kanssakäymisellä. Normaalisti jos aiheuttaa haittaa toisille ihmisille niin tilanne yritetään korjata ja korvata. Porohomma on jostakin syystä mennyt sellaiseksi, että jos haitoista koettaa pitää yllä keskustelua niin saa vain vittuilut ja pois muuttamisen kehoituksen.

En ole paria harvinaista poikkeusta lukuunottamatta huomannut poromiesten ymmärtäneen ollenkaan, että heidän toiminta aiheuttaa ihan oikeita haittoja muille ihmisille. Vähätellään ja kielletään jopa kokonaan.

• Puskaukko

Kyllä poroukot on itse munanneet hommansa ja aiheuttaneet vaatimukset porolain muuttamisesta. Ei tänä päivänä enää ihmisillä tarvi alistua tälläiseen. Poroukot vähät välittää mitä haittaa porot aiheuttaa tiellä ja pihoissa ja pelloilla. Tosiaankin jos mainittee että porot haittaa elämää niin käsketään muuttamaan pois, ei oikein naapurisopua edistä. Eihän ne enää kerkiä huolehtimaan karjastaan kun ovat töissä kuka missäkin.

• öykyräpaavo

Ei minua porot haittaa pihalla vaikkei omia olekkaan.Kyllä poroja Pudasjärvelle mahtuu.

• Änkyräpaavo

Kyllä ainaki minua vituttaa kun mökille mennee ja porot on pihan paskoneet ja istutukset tallanneet. Näkkyy ne vähenevän kun ampuu muutaman ja kaivurilla monttuun. Vähenee vain ei lopu.

• Pororo

"Ei minua porot haittaa pihalla vaikkei omia olekkaan"

Tuo on kanssa yksi yleinen höpötys. Oletko sitä mieltä, että jos porot ei sinua haittaa niin ei ne voi haitata ketään muutakaan? Jos et tykkää pitää pihaa kunnossa niin ei varmaan haittaa, jotkut haluaisi pihaakin laitella nätiksi, se on tätä päivää.

• Poronhoitosaamelaisille

Ei sitä oikeutta ainakaan poroisänniltä saa. Olen joutunut ottamaan yhteyttä heihin porojen aiheuttamien haittojen takia, jos heitä yleensäkään saa kiinni niin he ovat erittäin ylimielisiä
      ja vaivautuneita. Suomeksi sanottuna yhteyden otosta saa käsityksen, että mitä v....a sinä tänne soittelet. Tuntuu siltä kuin heillä olisi lainhuuto minun maihini ja he saavat tehdä mitä haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      36
      2899
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      3
      1741
    3. Mitä aktiviteettia harrastaisit

kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      120
      1550
    4. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      275
      1331
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      62
      1114
    6. Kun satutin sinua

Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1083
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      70
      1033
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      127
      1000
    9. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      63
      932
    10. Koetko koskaan kohdanneesi

oikean ihmisen väärään aikaan tai väärässä paikassa?
      Ikävä
      41
      877
    Aihe