Kotikuntoutus

YleistynytAhdistusHäiriö

Itselle on ehdotettu kotikuntoutusta psykiatrian poliklinikalta. Onko jollain täällä kokemuksia asiasta? Haluaisin kuulla minkälaista se on ja täytyykö siinä olla kuinkakin tiiviisti tekemisissä jonkun tukihenkilön kanssa?

Ahdistaa ihan pirusti.

12

2071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terve.vaanmenoa

Ei tarvitse. Olla höllöttele vaan. Kaikki järjestyy itsestään. Siunausta

• kenfknfnfn

hah..jos otat kotikuntoutuksen et ikinä enää pääse siitä eroon...oot sen kanssa vankilassa koko ikäsi

• AhdistunutMies

Onko näin? No sitä juuri pelkäänkin. Pitää sitten varmaan kieltäytyä riittävän jämäkästi jos sekään nyt enää auttaa kun minua ollaan laittamassa sellaiseen ilman että on edes kysytty minun mielipidettä koko asiasta.

• varokotihoitoa7547

Kotikuntoutus kuulostaa kotihoidolta, joka taas on laitoshoitoa eli pakkohoitoa lopulta. Kotihoidosta saattaa olla vaikea irtautua tai sitten vain ilmoitat ettet halua olla enää kotihoidossa ja toivot parasta että eivät mieti sen jälkeen laitoshoitoa.

http://akukopakkala.fi/hyva-tietaa-skitsofreniasta/

https://nonpsychiatry.wordpress.com

Ilman lääkityksiä elät tutkimusten mukaan paremman elämän ja sinulla on vähemmän psykooseja. Lääkityksen lopetus kuitenkin helposti laukaisee psykoosin. Vastusta ongelmiesi medikaalisaatiota!

• AhdistunutMies

Ei minulla ole koskaan mitään psykoosia ollut joten en ymmärrä miksi minulle syötettäisiin psykoosi lääkkeitä?

• rkele

Mulla se on sellasta, että joku tulee parin viikon välein käymään kotona ja katsoo että kaikki on ok. Katsotaan vaan että pärjäät kotonas. Ihan turhaan koet ahdistusta asiasta.

• drgreenthumb

mulle henkilokohtaisesti ei oikein sopinut se mutta kyl maa olen nyt siita irtipaassyt et ei sita ny iha vankilaan voi verrata.. jos uhkailevat pakkohoidolla ni se voi tuntuu vankilalta todellakin.. nimimerkilla kokemusta on

• AhdistunutMies

Uhkailiko joku kotihoitaja pakkohoidolla vai joku muu psykiatrinen henkilö?

• kotikuntoutusonjees

Mä oon kotikuntoutuksen piirissä, mutta ei mun hoitaja käy kotona ollenkaan. Aikanaan pari kertaa kävi kotona ja totesi, etten tarvitse kotiin apua. Näemme hoitajan kanssa kerran viikossa yleensä jossakin kaupungilla, ihmisten ilmoilla. Ihan vaan vaikka kahviloissa, museoissa yms. Minun ongelma kun on sosiaalisten tilanteiden pelko niin yritetään altistaa minua ihmisten joukossa olemiseen. Ei ole kotikuntoutuksessa mitään pelättävää, itse oon ollut tyytyväinen.

• AhdistunutMies

No ei kuulosta kovin pahalta tuo kotikuntoutus sitten mutta tuo sosiaalisille tilanteille väkisin altistaminen ainakin vain lisää ahdistusta ja pahaa oloa minulla. Oikeastaan joka kerta se tuntuu yhtä vaikealta ja väkinäiseltä vaikka sitä toistais kuinka usein hyvänsä. Voi toimia tuo altistaminen joillakin mutta ei minulla.

Itse toivoisin pysyvää eläkettä mutta Kelalta on tullut vastaus että ei voida myöntää tämän ikäiselle kun olen nyt 29-vuotias.

• kotikuntoutusonjees

Ei kotikuntoutus pakota eikä velvoita mihinkään. Minä ainakin saan aina perua ajan jos tuntuu etten kykene lähtemään kotoa, eikä siitä mitään maksuakaan tule. Saan itse päättää, missä tavataan hoitajan kanssa vai tavataanko missään. Ja aina jos alkaa jossain tilanteessa ahdistamaan, voin sanoa sen ja tilanteesta lähdetään pois ja saan mennä kotiin.

• AhdistunutMies

Se olikin nimellä tuettu asuminen mutta en tiedä onko kyseessä sama asia kun ei ole ennestään kokemusta tällaisesta jutusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1691
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      78
      816
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe