Rosestar koirat

manimanimani

Uros alle 5 vuotta, 5 pentuetta, 27 jälkeläistä ALLE KAHDESSA VUODESSA.
Sanokaa kerran vielä että tämä ei ole tehtailua!!

100

4022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tottatottaa

      Sitä se nimenomaan on

    • Ihannormisettii

      Hmmm, ihan rodun jalostamista kennelliiton sääntöjen mukaan

    • Niinnähtykennelkoiria

      Samoja yhdistelmiä uusitaan. Pentueita pentueiden perään. Ei juurikaan jälkeläisnäyttöä. Hirveä määrä pentueita lyhyessä ajassa, kasvattaa myös muita rotuja. Huh. Ei punaista lankaa touhussa.

    • Montaihmeellistäasiaa

      Ja genedda kennelillä ja capathas kennelillä yli 50 pentuetta.... Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Jättiläisellä 40 pentuetta... Ompa nyt taas niin ihmeellistä ;)

      • Vähänmatikkaa

        Geneddalla on 55 pentuetta 25vuodessa, joka on 2,2 pentuetta yhden kasvatusvuoden aikana... Cataphasilla on 40 pentuetta (mistä sait yli 50? älä ainakaan laske eri värejä vain yhteen) myös 25vuoden aikana, eli1,6 pentuetta vuodessa. Jättiläisellä taitaa olla 40. pentue laatikossa ja kasvatusvuosiakin 20, eli 2pentuetta vuodessa.
        Rosestar on kyllä vielä näiden rinnalla ihan lapsen kengissä.


      • Anonyymi

        Kateus koiraåiireissä on Hurjaa😆


    • käytöstavatkunniaan

      En kyllä minäkään näe tuossa mitään ihmeellistä.Paitsi sen, että puolet enemmän on viellä muilla pentueita ollut tuossa ajassa.Ja monissa muissa roduissa paljon enemmänkin.

      Miksi sinä niitä kenneleitä sitten kutsut, ja mitä se heidän pennuttamisensa sinun mielestäsi on?

      Mikset ottanut aloitukseen mukaan nimeltä mainiten kenneleitä joissa oli ENITEN ollut pentuja? Kun sinua kerran nuo kenneleiden pennuttamiset niin kovasti kiinnostavat.

      Jotenkin nyt vierestä seuranneena jää näistä kirjoituksista sellainen tuntuma.Että jollakin on jotain hampaankolossaan,(kateus/katkeruus) ja tiettyä kenneliä sitten parjataan.Suljetaan silmät muiden kennelien sanktioilta ja pentumääriltä.Alkaa jo epäilyttää, että tuollaisten kirjoittelija yrittää kenneliä parjaamalla, kiinnittää muiden huomion pois itsestään, ja omista ongelmistaan.....

      Aikuisen ihmisen pitäisi kyllä kyetä itse ottamaan yhteyttä, ja kysyä asioista asianosaisilta, jos ne muiden asiat hänen mieltään niin kovasti askarruttavat.
      Netissä haukkuminen ja vaahtoaminen muiden asioista ei ole hyvää käytöstä, hyi, hyi.

    • Omatoimintatärkein

      Seuraava yleisesti kaikille:
      Kyllä ihmiset omalla toiminnallaan kehut tai haukut saa elämässään. Ite saa valita kumpaa tietä lähtee kulkemaan.
      Ei tässäkään varmasti kateudesta ole kyse. Mitä rotua tietää.
      Eli omalla toiminnallaan valitsee sen tien mitä lähtee kasvattamaan ja jalostamaan, mitä tekee ja sanoo. Eli peiliin pitää kaikkien katsoa.

      Hyvää Joulun aikaa kaikille.

      • Asiallisuuttakiitos

        Onko se sitten fiksu ihminen, joka aina kirjoittelee muista pahaa, ja vainoaa muita?
        Nettikiusaamiseltahan tuollainen selkeästi haiskahtaa.
        Vai ajatteleeko netissä muita haukkuva, että lapsikin kiusattavaksi joutuessaan,omalla toiminnallaan saa kiusaajat kimppuunsa?

        Hyvää Joulua myös muille suomi24 lukijoille ja kirjoittajille.Ja jätetään ne muiden haukkumiset ja herjaamiset pois keskusteluista ja aloituksista.Ei ole aikuisen ihmisen käytöstä sellainen.


    • Tämäontotuusvallan

      Omatoimintatärkein: juu ei tässä kateudesta ole kyse, sen aavistat oikein.. Tässä on kyse pelosta että tanskandoggi rotuna olisi ihan tavallisten ihmisten saatavilla, tavallisiksi perheenjäseniksi.
      Pelko siitä, ettei omat näyttely "tähtien" jälkeläiset enää mene kaupaksi tähtitieteellisillä summilla. Pelko että ylihinnoitellut doggivaapukat jäävät käsiin, siitä tässä on kyse.
      Tien valinnasta vielä,
      Ei ole oikeaa tietä, on ihan sama nuoleeko näyttelyissä vuosikymmenien juoksevien pyllyä ja persvako vaahdossa itsekkin elämänsä kehässä kiertää, onhan tämä nähty.
      Aina kuitenkin doggipiireissä puukko on välittömästi olkaan taputtelun jälkeen lapaluiden välissä selkäsi käännettyä.

      Varmaan missään rodussa ei ole niin paljon kasvatuskieltoja jaettu kuin tässä, ja nimenomaan näille kehäraakeille.

      Mutta mitäpä siitä, kunhan koirat ovat erinnomaisia ja ruusukkeita tyylittömästi kattorajaan läjäpäin teipattuna, se on laiffii se!

      Ehkä vielä jalostus ohjesääntö kirjailijoita harmittaa sekin että joutuvat kaikesta huolimatta Rosestar's koirista tarinoimaan, ja oikein paljonkin ;)

      Hyvää Joulua kaikille tämän ihanan rodun ihmisille, annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan naamasta huolimatta 😘

      • Omatoimintatärkeinaina

        Höpö höpö.


      • Tämäontotuusvallan

        Eipä ole höpöjä😀


      • Omatoimintatärkeinkö

        Enpä ole kenenkään kuullun pelkäävän tai olevan kateellinen😂 kaikkea sitä lukeekin.


      • Vastauksiaodottava
        Omatoimintatärkeinkö kirjoitti:

        Enpä ole kenenkään kuullun pelkäävän tai olevan kateellinen😂 kaikkea sitä lukeekin.

        Kyllä suomalaisissa koiraihmisissä se kateus on se, joka saa muita herjaamaan.Onhan tuota muissakin roduissa.Että seläntakana supistaan , tai jopa tullaan suoraan koiraa naaman eteen haukkumaan.
        Hölmöintä siinä on se, että ovathan nuo saman rodun yksilöt yleensä kaukaista sukua toisilleen.Ja "tuomarin" pitäisi olla se henkilö, joka koirayksilöt arvostelee.
        Silti niitä sivullisia arvostelujoita tuppaa ilmestymään.
        Ja jos tuomari antaa hyvät arvosanat, niin sitten sivulliset tietysti antavat äänekkäästi ne huonot, vaikka heidän mielipitellään ei ole mitään merkitystä.Jos ei heti kehän reunalla kehtaa huudella, niin kiireen vilkkaa nettiin sitten herjaamaan.
        Kateudeksi minä sen olen arvellut.

        Tietysti täälläkin mollaavat ja herjaavat kirjoittelijat parhaiten sen ihan itse voivat kertoa.Että mitä tuntemuksia tunnette, kun kirjoitatte muista omistajista ja kasvattajista pahaa?
        Ihan omin sanoin voitte kertoa.
        Onko se se kateuden tunne,?....vai jotain ihan muuta?
        Tunnustelkaa sisintänne, ja kertokaa totuus meille muille tietämättömille.
        Muutenhan tuo helposti menee sen perisuomalaisen kateuden piikkiin ;)


    • Tämäontotuusvallan

      Höpsö, eihän sellasta nyt ääneen sanotakkaan😉 ja itseäni toistaen, kyse ei ole kateudesta.

      • totuusjojulkitulkohon

        No, mistä kohdallasi sitten on kyse???


      • eisevastaakoskaa

        Kissa vei kielen😋


    • Selvänteki

      MT keskity sinä niihin koiriisi äläkä täytä näitä ketjujasi :D

    • akkavaan

      Mitä ihmeellistä tuossa on. UROKSELLA 5 PENTUETTA Pystyy olemaan vaikka vuodessa, 5 eri narttua, ja voihan ne nartut olla viidessä eri perheessä. Ei siis tehtailua alkuunkaan

    • Camoonduit

      Justimus mukaan keskusteluun. Vaikka kuolla kupsahti 5 vuotiaana ja jälkeläiset täynnä luustokuraa nii läjäpäin jätti jälkeläisiä! Hey camoon just duuuit, pentutehtailuuuu

    • rqwrqwt

      Ketä kiinnostaa jotku piskit

      • akkavn

        Näyttää kiinnostavan myös sinua rqwrqt, koska olet palstalla


    • Totuusherjaajista

      Kateus, se on taudeista pahin.Ei lähde lääkkeillä, eikä pesemällä XD


      Hyvät Ja rauhalliset Joulut kaikille.Ja Vähemmän Kateellista Uutta Vuotta ;)

    • Paakateen

      Mikä teitä vaivaa?? Mitenkään ole perusteltua tällainen uusinta pennutus ja tahti ilman tutkittuja jälkeläisiä!

    • Kamoontehkääsenopee

      No höpö höpö. Ei niitä näyttelytähtien pentujakaan odoteta kahta vuotta seuraavaan pentueen alulle panoon terveystutkimusten valossa. Kyllä se Champpion uros kiertää ensin kehässä vuositolkulla ja sitten tiuhaan tahtiin kasvattajien pihassa polkasemassa nartut tiineeksi, jotta taaas samat koirat olisi kasvattajien niiiin varjelemissa sukupuissaan ;)
      Ja kuinkas kävi C'mon just do it?
      Miten se monen pentueen isukin käyttö on hyväksyttävämpää jos uros on kehäraakki? Miksi silloin ei pentujen terveystarkit pentueiden välissä merkkaa?

      • haloovaloo

        Oliko täällä joku sanonut että se olisi yhtään parempi? Tämä on Rosestar’s ketju.


      • valinnanallaon
        haloovaloo kirjoitti:

        Oliko täällä joku sanonut että se olisi yhtään parempi? Tämä on Rosestar’s ketju.

        ...... tää on doggi ketju, jossa mainitaan selkeesti ne kennelit joita kahdehditaan, ei tarvii oll samast kennelistä edes.Monia kenneleitä on jo mainittu aloituksen jälkeen.Niistä on helppo valita pentu.Ja itse otan pennun mistä niistä itseä huvittaa, ei kuulu teille.Kunhan on hyvät vanhemmat, kauniit mun silmään,ja mukava kasvattaja.Ei tarvii teidän bestiksiä olla, kun ootte niin epäsosiaalisia ihmisiä niin teidän neuvoilla jäisin ilman koiraa.


    • Pentueitakokoajan

      2 pentuetta nyttenki. Toisessa narttu alle 2 vuotta.

      • Elämäänsisältöä

        Onhan se kiva, et teettävät pentuja.Sitähän se jalostus ja kasvatus on.

        Kiva tietty sullekkin, tuo sisältöä elämään.Muuten elämäs valuis hukkaan, nyt voit sentään päivittää ja kytistää kellä millonkin on pentuja.Ja tuntea itses edes hetken tärkeeksi 🤣


      • osuijaupposiTAAS
        Elämäänsisältöä kirjoitti:

        Onhan se kiva, et teettävät pentuja.Sitähän se jalostus ja kasvatus on.

        Kiva tietty sullekkin, tuo sisältöä elämään.Muuten elämäs valuis hukkaan, nyt voit sentään päivittää ja kytistää kellä millonkin on pentuja.Ja tuntea itses edes hetken tärkeeksi 🤣

        Älä höpötä. Jo jalostus ja kasvatus ovat kaksi ihan eri asiaa, pentujen teettämisestä puhumattakaan. Ymmärrän toki, että sinua hirvittää se, että jotkut "kyttäävät" ja pitävät silmällä sitä, milloin ja kenellä on minkäkinlaista piskiä maailmaan pukkaamassa, ja siitähän sinun päiväsi on aina takuuvarmasti pilalla. ;)


      • Taasonhernukatnekus

        Ai kamala 😂 kerro yksikin tanskandoggi kennel Suomessa joka JALOSTAA rotua?! Kyllä täällä ihan lapsen kengissä ollaan. Tyydytään nyt vaan ihan kasvattamaan kun kukaan ei osaa jalostaa. Kyllä jo ihan kun katsoo rodun yhdistyksen "Jalostustoimikuntaa" niin ei voi kuin nauraa, tai oikeastaan itkeä...


      • Kolahtiko8
        Elämäänsisältöä kirjoitti:

        Onhan se kiva, et teettävät pentuja.Sitähän se jalostus ja kasvatus on.

        Kiva tietty sullekkin, tuo sisältöä elämään.Muuten elämäs valuis hukkaan, nyt voit sentään päivittää ja kytistää kellä millonkin on pentuja.Ja tuntea itses edes hetken tärkeeksi 🤣

        Ihan sairasta edes verrata pentujen teettämistä kasvatukseen tai varsinkaan jalostukseen. Jalostus mittaa laatua ja pentujen teettäminen määrää. Jälkimmäinen on näemmä eräille tärkeämpää. Häpeäisit, vaan etpä osaa. Häpeämisen sijaan yrität kääntää asian päälaelleen ja syytät muita kateudesta. Kerropa mistä sitä tarkalleen ottaen pitäisi olla kateellinen?


      • Vihreäryttymänty

        Ei ole kyse kateudesta, vaan ketutuksesta ettei enää kartelli asemassa pentujen hinnan kanssa. Minun mielestäni pennun hinta Suomen kasvatustasolla ei missään tapauksessa voi olla 1500-2000e. Näin ollen kun tämä kenneli myy NORMAALEILLA ROTUKOIRAN HINNOILLA.,tulee muille kauhu pyllyyn miten saada omat hankihyttyset myytyä, siitä tässä on kyse ja tiedät sen varsin hyvin 😉 TAI sitten vaan on kyse perus suomalaisesta kateudesta😉


      • Näinmeillätituleerataan
        Kolahtiko8 kirjoitti:

        Ihan sairasta edes verrata pentujen teettämistä kasvatukseen tai varsinkaan jalostukseen. Jalostus mittaa laatua ja pentujen teettäminen määrää. Jälkimmäinen on näemmä eräille tärkeämpää. Häpeäisit, vaan etpä osaa. Häpeämisen sijaan yrität kääntää asian päälaelleen ja syytät muita kateudesta. Kerropa mistä sitä tarkalleen ottaen pitäisi olla kateellinen?

        Käsittääkseni kennel millä on kennelnimi, ja jolla syntyy rotupentuja, kennelliiton sääntöjen alla, PEVISA tutkituilla koirilla, voi tituleerata itseään kasvattajaksi. Ja silloin käsittääkseni on kyse kasvatuksesta eli koiran kasvatusta. Näin.


      • Kolahtiko8
        Näinmeillätituleerataan kirjoitti:

        Käsittääkseni kennel millä on kennelnimi, ja jolla syntyy rotupentuja, kennelliiton sääntöjen alla, PEVISA tutkituilla koirilla, voi tituleerata itseään kasvattajaksi. Ja silloin käsittääkseni on kyse kasvatuksesta eli koiran kasvatusta. Näin.

        Sinä voit tituleerata mitä hyvänsä yksilöityä kenellä ihan miten sinua sattuu huvittamaan. Kysehän on etiikasta, joten sinun mielipiteesi hyväksytystä koiran kasvatuksesta/jalostuksesta/pentujen teettämisestä kertoo vain ja ainoastaan sinusta ja henkilökohtaisesta moraalistasi. Minä olen edelleen sitä mieltä, että jalostus mittaa laatua ja pentujen teettäminen ja itse asiassa myös kasvatus pelkkää määrää. Jos laadun sijaan määrällä pelaaminen on sinusta OK, niin onnea vain valitsemallasi tiellä. Näin.


      • evvvkkk
        osuijaupposiTAAS kirjoitti:

        Älä höpötä. Jo jalostus ja kasvatus ovat kaksi ihan eri asiaa, pentujen teettämisestä puhumattakaan. Ymmärrän toki, että sinua hirvittää se, että jotkut "kyttäävät" ja pitävät silmällä sitä, milloin ja kenellä on minkäkinlaista piskiä maailmaan pukkaamassa, ja siitähän sinun päiväsi on aina takuuvarmasti pilalla. ;)

        Miks mun päivät olis pilalla kyttääjien vuoksi? Kyttää mun puolesta vaikka 24/7, sehän on sun ainut harrastus.
        En oo kasvattaja, omistan vaan uroksen,jota ei oo ees kuvattu viellä 🤗


      • kasvatusjalostusta
        Näinmeillätituleerataan kirjoitti:

        Käsittääkseni kennel millä on kennelnimi, ja jolla syntyy rotupentuja, kennelliiton sääntöjen alla, PEVISA tutkituilla koirilla, voi tituleerata itseään kasvattajaksi. Ja silloin käsittääkseni on kyse kasvatuksesta eli koiran kasvatusta. Näin.

        Niinhän se on, mutta kateelliset saivartelee asiat muiksi.


      • Tutkitaampalaatu
        Kolahtiko8 kirjoitti:

        Sinä voit tituleerata mitä hyvänsä yksilöityä kenellä ihan miten sinua sattuu huvittamaan. Kysehän on etiikasta, joten sinun mielipiteesi hyväksytystä koiran kasvatuksesta/jalostuksesta/pentujen teettämisestä kertoo vain ja ainoastaan sinusta ja henkilökohtaisesta moraalistasi. Minä olen edelleen sitä mieltä, että jalostus mittaa laatua ja pentujen teettäminen ja itse asiassa myös kasvatus pelkkää määrää. Jos laadun sijaan määrällä pelaaminen on sinusta OK, niin onnea vain valitsemallasi tiellä. Näin.

        Ja milläs kennelinimellä niitä laatupentuja teettelet?
        Kerro ihmeessä, niin voin jalostustietokannasta heti tsekata sen laadun, et millaista sen kuuluu olla 🧐
        Jos ei mitään kuulu, ei taida olla laatukaan kohillaan 🤔


      • Kuvlnhgh
        evvvkkk kirjoitti:

        Miks mun päivät olis pilalla kyttääjien vuoksi? Kyttää mun puolesta vaikka 24/7, sehän on sun ainut harrastus.
        En oo kasvattaja, omistan vaan uroksen,jota ei oo ees kuvattu viellä 🤗

        Et ole kasvattaja, mutta tiedät kuitenkin niin hyvin mistä on kyse, että osaat tehdä varman diagnoosin "saivartelusta" ja "kateudesta"? Hah hah. :''D

        Vastaa nyt siihen kysymykseen: mistä kaikki täällä tarkalleen ottaen ovat kateellisia?

        Ja kyllä, päiväsi ovat ilmiselvästi aina heti pilalla kun palstalla käyt. Se käy jokaiselle lukutaitoiselle selväksi juuri noista sanavalinnoista, joiden tarkoitus on yrittää kääntää asiaa ympäri.


      • Koirallinenvain
        Kolahtiko8 kirjoitti:

        Ihan sairasta edes verrata pentujen teettämistä kasvatukseen tai varsinkaan jalostukseen. Jalostus mittaa laatua ja pentujen teettäminen määrää. Jälkimmäinen on näemmä eräille tärkeämpää. Häpeäisit, vaan etpä osaa. Häpeämisen sijaan yrität kääntää asian päälaelleen ja syytät muita kateudesta. Kerropa mistä sitä tarkalleen ottaen pitäisi olla kateellinen?

        En ole kasvattaja, en jalostaja.En ole teettänyt koirallani pentuja, joten arvailusi meni vikaan.

        Kennelliitosta voit itsekkin tarkistaa, että onko se koirien kasvatus jalostusta.
        Ja onko niillä muka jotain eroja.

        Toisaalta, eipä ole muutenkaan kellekkään mitään väliä että mitä mieltä just sinä asiasta olet.

        Kasvatus=Jalostusta....vaikka se sun päänupiis ei mahukkaan.Ei oo mun ongelma, vaan sun, ihan iki oma.


      • selviöhäntuo
        Kuvlnhgh kirjoitti:

        Et ole kasvattaja, mutta tiedät kuitenkin niin hyvin mistä on kyse, että osaat tehdä varman diagnoosin "saivartelusta" ja "kateudesta"? Hah hah. :''D

        Vastaa nyt siihen kysymykseen: mistä kaikki täällä tarkalleen ottaen ovat kateellisia?

        Ja kyllä, päiväsi ovat ilmiselvästi aina heti pilalla kun palstalla käyt. Se käy jokaiselle lukutaitoiselle selväksi juuri noista sanavalinnoista, joiden tarkoitus on yrittää kääntää asiaa ympäri.

        Jos ei ole kade, ei hauku, eikä muutenkaan arvostele muita.


      • munhuomio
        Kuvlnhgh kirjoitti:

        Et ole kasvattaja, mutta tiedät kuitenkin niin hyvin mistä on kyse, että osaat tehdä varman diagnoosin "saivartelusta" ja "kateudesta"? Hah hah. :''D

        Vastaa nyt siihen kysymykseen: mistä kaikki täällä tarkalleen ottaen ovat kateellisia?

        Ja kyllä, päiväsi ovat ilmiselvästi aina heti pilalla kun palstalla käyt. Se käy jokaiselle lukutaitoiselle selväksi juuri noista sanavalinnoista, joiden tarkoitus on yrittää kääntää asiaa ympäri.

        Ilmeisesti toisen kasvatustyöstä, koirien menestymisestä, pentujen kaupaksikäymisestä.
        Ilmeisesti nuo asiat häiritsevät, ja aiheuttavat harmitusta ja kateutta.
        Vai, mikä se tunne on, joka sinut saa kirjoittamaan?
        Itse, en ymmärrä miksi aikuiset ihmiset ovat niin julmia, jopa täysin tuntemattomille ihmisille.


      • Yleistäminenväärin
        Kuvlnhgh kirjoitti:

        Et ole kasvattaja, mutta tiedät kuitenkin niin hyvin mistä on kyse, että osaat tehdä varman diagnoosin "saivartelusta" ja "kateudesta"? Hah hah. :''D

        Vastaa nyt siihen kysymykseen: mistä kaikki täällä tarkalleen ottaen ovat kateellisia?

        Ja kyllä, päiväsi ovat ilmiselvästi aina heti pilalla kun palstalla käyt. Se käy jokaiselle lukutaitoiselle selväksi juuri noista sanavalinnoista, joiden tarkoitus on yrittää kääntää asiaa ympäri.

        Kaikki, no ei mun mielestä oo.


      • Kllkbbjh
        selviöhäntuo kirjoitti:

        Jos ei ole kade, ei hauku, eikä muutenkaan arvostele muita.

        Olet sen tason tollo, että ihan säälittää. Jos en ole kade, niin sitten minulla ei voi olla mielipidettä mistään, niinkö? Jos sinä et ole kade, niin sitten sinullakaan ei voi olla mielipiteitä minun sanomisistani. Oletko siis jostain syystä kateellinen minulle?

        Minä en kysynyt sinulta olenko minä sinusta kateellinen vahi en. Minä kysyin, että MISTÄ KAIKKI TÄÄLLÄ OVAT NIIN KATEELLISIA? Noin yksinkertaista kysymystä ei voi olla liian hankalaa ymmärtää.


      • tolloillaanvaan
        Kllkbbjh kirjoitti:

        Olet sen tason tollo, että ihan säälittää. Jos en ole kade, niin sitten minulla ei voi olla mielipidettä mistään, niinkö? Jos sinä et ole kade, niin sitten sinullakaan ei voi olla mielipiteitä minun sanomisistani. Oletko siis jostain syystä kateellinen minulle?

        Minä en kysynyt sinulta olenko minä sinusta kateellinen vahi en. Minä kysyin, että MISTÄ KAIKKI TÄÄLLÄ OVAT NIIN KATEELLISIA? Noin yksinkertaista kysymystä ei voi olla liian hankalaa ymmärtää.

        Lueppa tuolta aikasempi, kommentin laittanut "munhuomio".Siellähän on juuri syyt listattu ja kysymykseesi JO vastattu.


      • Käytöstapainen
        Kllkbbjh kirjoitti:

        Olet sen tason tollo, että ihan säälittää. Jos en ole kade, niin sitten minulla ei voi olla mielipidettä mistään, niinkö? Jos sinä et ole kade, niin sitten sinullakaan ei voi olla mielipiteitä minun sanomisistani. Oletko siis jostain syystä kateellinen minulle?

        Minä en kysynyt sinulta olenko minä sinusta kateellinen vahi en. Minä kysyin, että MISTÄ KAIKKI TÄÄLLÄ OVAT NIIN KATEELLISIA? Noin yksinkertaista kysymystä ei voi olla liian hankalaa ymmärtää.

        Kaikki...no, minä en todellakaan noihin kuulu.Näyttäis olevan vaan yksi "kaikki" tyyppi.


      • Kbvggj
        tolloillaanvaan kirjoitti:

        Lueppa tuolta aikasempi, kommentin laittanut "munhuomio".Siellähän on juuri syyt listattu ja kysymykseesi JO vastattu.

        Kilin kellit. Ensinnäkin se on sinun laatima kommentti ja toisekseen siinä ei vastata yhtään mihinkään, kunhan lätistään ympäripyöreitä. Eli mikä kasvatustyössä tarkalleen ottaen tekee siitä niin kadehdittavan ja millä tavalla koirat ovat niin menestyneitä, että koko maailma niitä niin kovin kadehtii?


      • relaajakäyttäydyhän
        Kllkbbjh kirjoitti:

        Olet sen tason tollo, että ihan säälittää. Jos en ole kade, niin sitten minulla ei voi olla mielipidettä mistään, niinkö? Jos sinä et ole kade, niin sitten sinullakaan ei voi olla mielipiteitä minun sanomisistani. Oletko siis jostain syystä kateellinen minulle?

        Minä en kysynyt sinulta olenko minä sinusta kateellinen vahi en. Minä kysyin, että MISTÄ KAIKKI TÄÄLLÄ OVAT NIIN KATEELLISIA? Noin yksinkertaista kysymystä ei voi olla liian hankalaa ymmärtää.

        Aika agressiivisen olonen kirjotus.Ja käytöstavatkin hukassa.Ei ole hyvää käytöstä aikuiselta ihmiseltä haukkua tuntemattomia ihmisiä nimettömänä netissä.Käytöstavoissasi on parantamisenvaraa.Tsemppiä käytöstapojen petrailuun 😉


      • selväjuttuon
        Kbvggj kirjoitti:

        Kilin kellit. Ensinnäkin se on sinun laatima kommentti ja toisekseen siinä ei vastata yhtään mihinkään, kunhan lätistään ympäripyöreitä. Eli mikä kasvatustyössä tarkalleen ottaen tekee siitä niin kadehdittavan ja millä tavalla koirat ovat niin menestyneitä, että koko maailma niitä niin kovin kadehtii?

        Itse keksit, et kaikki, ja nyt jo et ihan koko maailma.Myönnä pois, SINÄ ,vain🤣


      • Kbvch
        relaajakäyttäydyhän kirjoitti:

        Aika agressiivisen olonen kirjotus.Ja käytöstavatkin hukassa.Ei ole hyvää käytöstä aikuiselta ihmiseltä haukkua tuntemattomia ihmisiä nimettömänä netissä.Käytöstavoissasi on parantamisenvaraa.Tsemppiä käytöstapojen petrailuun 😉

        Tsemppiä sinulle vastaamisen välttelyn petraamiseen. Ei meinaan mene läpi noin surkeat sössötykset. :)


      • whatawhat
        Kbvggj kirjoitti:

        Kilin kellit. Ensinnäkin se on sinun laatima kommentti ja toisekseen siinä ei vastata yhtään mihinkään, kunhan lätistään ympäripyöreitä. Eli mikä kasvatustyössä tarkalleen ottaen tekee siitä niin kadehdittavan ja millä tavalla koirat ovat niin menestyneitä, että koko maailma niitä niin kovin kadehtii?

        Mikä sul on niinku ongelma, et viitit vaahdota tääl?


      • Kjvgbv
        selväjuttuon kirjoitti:

        Itse keksit, et kaikki, ja nyt jo et ihan koko maailma.Myönnä pois, SINÄ ,vain🤣

        Myönnä pois, ettet keksi mikä sitä kateutta aiheuttaa. Jos keksisit, niin olisit sen auliisti jo moneen kertaan julistanut. :)


      • trhhkiyk
        selväjuttuon kirjoitti:

        Itse keksit, et kaikki, ja nyt jo et ihan koko maailma.Myönnä pois, SINÄ ,vain🤣

        Kiinnijäin,hups.


      • Kbvhjhgf
        whatawhat kirjoitti:

        Mikä sul on niinku ongelma, et viitit vaahdota tääl?

        Mikäpä on oma ongelmasi? Kun et kerran ole kasvattaja etkä edes omista koiraa, jota olisi koskaan käytetty kasvatukseen etkä muutenkaan liity asiaan mitenkään, niin miksi viitsit vaahdota?


      • Mistävihas
        Kjvgbv kirjoitti:

        Myönnä pois, ettet keksi mikä sitä kateutta aiheuttaa. Jos keksisit, niin olisit sen auliisti jo moneen kertaan julistanut. :)

        Kerro ihmeess, sinähä sen syyn tiedät kun täällä päivystät.


      • Käytöstapainen
        Kbvhjhgf kirjoitti:

        Mikäpä on oma ongelmasi? Kun et kerran ole kasvattaja etkä edes omista koiraa, jota olisi koskaan käytetty kasvatukseen etkä muutenkaan liity asiaan mitenkään, niin miksi viitsit vaahdota?

        Minusta, ei pidä haukkua netissä muita.


      • Kjvgg
        Mistävihas kirjoitti:

        Kerro ihmeess, sinähä sen syyn tiedät kun täällä päivystät.

        En todellakaan tiedä mistä pitäisi olla kateellinen. :D Sinunhan se pitäisi tietää kun päivästä toiseen muistat mainita, että muut ovat vain kateellisia. Vähintään epäilyttävää, jos väität jotain tietämättä miksi niin väität.


      • Eikiusaamiselle
        Kjvgg kirjoitti:

        En todellakaan tiedä mistä pitäisi olla kateellinen. :D Sinunhan se pitäisi tietää kun päivästä toiseen muistat mainita, että muut ovat vain kateellisia. Vähintään epäilyttävää, jos väität jotain tietämättä miksi niin väität.

        En vaan tajuu mitä järkee nettikiusasmises, haukkumises on.Mitä SÄ ite saat siitä?


      • mitähänsekaikkion
        Kjvgg kirjoitti:

        En todellakaan tiedä mistä pitäisi olla kateellinen. :D Sinunhan se pitäisi tietää kun päivästä toiseen muistat mainita, että muut ovat vain kateellisia. Vähintään epäilyttävää, jos väität jotain tietämättä miksi niin väität.

        Kerroppa itse, jos ne muut ei oo kateellisia, jotka kirjottelevat pahaa muista kenneleistä jne.Niin mitä ne sitten ovat?
        Jotainhan ne varmasti ovat, kun jaksavat omia mielipiteitään tuoda vahvasti ja agrestikkin tuoda esille.


      • Knnjhg
        mitähänsekaikkion kirjoitti:

        Kerroppa itse, jos ne muut ei oo kateellisia, jotka kirjottelevat pahaa muista kenneleistä jne.Niin mitä ne sitten ovat?
        Jotainhan ne varmasti ovat, kun jaksavat omia mielipiteitään tuoda vahvasti ja agrestikkin tuoda esille.

        Ymmärrä nyt viimein, etten voi spekuloida muiden kateudesta yhtään mitään kun en sitä itse tunne. Sinun sen sijaan pitää voida kertoa mikä sitä kateutta aiheuttaa, jos sellaista aiot väittää. Minun ei tarvitse perustella sinun väitteitä vaan sinun itsesi.


      • tatjana

        Ei täällä näy olevan muita kuin sinä, jota muiden kennelit ja koirat häiritsee.Miksi ihmeessä ne häiritsee?
        Kannattaa keskittyä siihen omaan koiraan, niin minäki teen.Ei tosiaan oo aikusen hyvää käytöstä kirjotella muista pahoja.Joten koitetaampa kaikki pysyä palstoilla asiallisina.


      • Vastaatkojo
        Knnjhg kirjoitti:

        Ymmärrä nyt viimein, etten voi spekuloida muiden kateudesta yhtään mitään kun en sitä itse tunne. Sinun sen sijaan pitää voida kertoa mikä sitä kateutta aiheuttaa, jos sellaista aiot väittää. Minun ei tarvitse perustella sinun väitteitä vaan sinun itsesi.

        No mitä sä tunnet? Kun kirjotat muiden kenneleistä ja koirista?
        Kysyny joku aijemminki.....


      • Kbvcgh
        tatjana kirjoitti:

        Ei täällä näy olevan muita kuin sinä, jota muiden kennelit ja koirat häiritsee.Miksi ihmeessä ne häiritsee?
        Kannattaa keskittyä siihen omaan koiraan, niin minäki teen.Ei tosiaan oo aikusen hyvää käytöstä kirjotella muista pahoja.Joten koitetaampa kaikki pysyä palstoilla asiallisina.

        Yritä edes pysyä kärryillä keskustelun kulusta, jos yrität taas väittää jotain, mihin et tule perusteita löytämään. Ei katsos ole aikuisen ihmisen käytöstä väittää jotain minkä takana et voi seistä suorin selin. Minun käyttämät nikit on helppo tunnistaa, joten kyllä, täällä on muitakin keskustelijoita. Toisekseen en ole nimennyt ainuttakaan kenneliä enkä edes koiraa, jotka minua häiritsevät. Kerropa siis ihmeessä minullekin mitkä ovat ne kennelit ja koirat, jotka minua häiritsevät ja sen jälkeen voitkin kertoa miksi ne EIVÄT häiritse sinua, jotta voit perustellusti väittää minun olevan väärässä. Tästä nouseekin kätevästi taas sama kysymys: mitä SINÄ saat siitä, että länkytät vastaan? Keskittyisit vain siihen koiraasi ja antaisit muiden olla juuri sitä mieltä kuin ovat ilman, että väität mielipiteiden johtuvan kateudesta. Mitä se sinua kiinnostaa, että ihmiset jakavat täällä mielipiteitään? Muiden perusteeton hiljentäminen on varsin epäilyttävää.


      • Näköjäänkolahti
        Koirallinenvain kirjoitti:

        En ole kasvattaja, en jalostaja.En ole teettänyt koirallani pentuja, joten arvailusi meni vikaan.

        Kennelliitosta voit itsekkin tarkistaa, että onko se koirien kasvatus jalostusta.
        Ja onko niillä muka jotain eroja.

        Toisaalta, eipä ole muutenkaan kellekkään mitään väliä että mitä mieltä just sinä asiasta olet.

        Kasvatus=Jalostusta....vaikka se sun päänupiis ei mahukkaan.Ei oo mun ongelma, vaan sun, ihan iki oma.

        Höpö höpö! Kasvatus EI ole synonyymi jalostukselle edes Kennelliiton näkemyksen mukaan. Että jos jonkun pitäisi jotain noiden sanojen merkityksestä tarkistaa, niin se olet SINÄ. Kaikki kasvatus EI ole jalostusta, vaikka miten vänkäisit.

        Jalostus on Kennelliiton sanoin sitä, että pyritään lisäämään tai vähintään ylläpitämään tiettyjä hyviä ominaisuuksia. Jos joku ei juuri tutki koiriaan ja niiden jälkeläisiä, ei näyttelytä, ja uusii yhdistelmiä siitäkin huolimatta, ettei tutkimukset tai näyttelytulokset osoita uusimiselle olleen mitään syytä, niin silloin on pikkasen paha puhua jalostuksesta. Pentueiden pukkaaminen maailmaan mainitsemallani tyylillä ei kerta kaikkiaan todistetusti lisää eikä edes ylläpidä hyviä ominaisuuksia, joten mainitseni kaltainen kasvatus on vain koiramäärän lisäämistä, ei jalostusta. Sellaisista yhdistelmistä syntyneet pennut eivät tee palvelusta rodulleen, ainoastaan kasvattajansa lompakolle.

        "En ole kasvattaja, en jalostaja.En ole teettänyt koirallani pentuja, joten arvailusi meni vikaan."

        Näytätkö mullekin sen kohdan, missä arvuuteltiin sinun olevan kasvattaja? Koska ylireagoit ja luet muiden kommentteja sen mukaan mitä odotat/pelkäät niissä sanottavan, niin tämä keittiöpsykologi itse asiassa väittää, että sinä nimenomaan olet kasvattaja. Muuten et sellaista odottaisi ja pelkäisi lukevasi muiden kommenteista silloinkin kun sellaista ei kukaan ole suoraan väittänyt. Jos et olisi kasvattaja, niin sinulla ei myöskään olisi noin älytöntä tarvetta puolustella milloin milläkin nimimerkillä etkä tekeytyisi useammaksi kommentoijaksi, vaikka on täysin selvää, että kaikki tulevat yhdeltä ja samalta henkilöltä.


      • päivänhupia
        Näköjäänkolahti kirjoitti:

        Höpö höpö! Kasvatus EI ole synonyymi jalostukselle edes Kennelliiton näkemyksen mukaan. Että jos jonkun pitäisi jotain noiden sanojen merkityksestä tarkistaa, niin se olet SINÄ. Kaikki kasvatus EI ole jalostusta, vaikka miten vänkäisit.

        Jalostus on Kennelliiton sanoin sitä, että pyritään lisäämään tai vähintään ylläpitämään tiettyjä hyviä ominaisuuksia. Jos joku ei juuri tutki koiriaan ja niiden jälkeläisiä, ei näyttelytä, ja uusii yhdistelmiä siitäkin huolimatta, ettei tutkimukset tai näyttelytulokset osoita uusimiselle olleen mitään syytä, niin silloin on pikkasen paha puhua jalostuksesta. Pentueiden pukkaaminen maailmaan mainitsemallani tyylillä ei kerta kaikkiaan todistetusti lisää eikä edes ylläpidä hyviä ominaisuuksia, joten mainitseni kaltainen kasvatus on vain koiramäärän lisäämistä, ei jalostusta. Sellaisista yhdistelmistä syntyneet pennut eivät tee palvelusta rodulleen, ainoastaan kasvattajansa lompakolle.

        "En ole kasvattaja, en jalostaja.En ole teettänyt koirallani pentuja, joten arvailusi meni vikaan."

        Näytätkö mullekin sen kohdan, missä arvuuteltiin sinun olevan kasvattaja? Koska ylireagoit ja luet muiden kommentteja sen mukaan mitä odotat/pelkäät niissä sanottavan, niin tämä keittiöpsykologi itse asiassa väittää, että sinä nimenomaan olet kasvattaja. Muuten et sellaista odottaisi ja pelkäisi lukevasi muiden kommenteista silloinkin kun sellaista ei kukaan ole suoraan väittänyt. Jos et olisi kasvattaja, niin sinulla ei myöskään olisi noin älytöntä tarvetta puolustella milloin milläkin nimimerkillä etkä tekeytyisi useammaksi kommentoijaksi, vaikka on täysin selvää, että kaikki tulevat yhdeltä ja samalta henkilöltä.

        Ompa terävää XD))


      • kjhgfthjk

        Ja mikäs se sinä olet muilta kysymyksiä kysymään?
        Kysy itseltäsi, peilin edessä.Saatat yllättyä itsekkin.


      • PalvelusRodulle
        Näköjäänkolahti kirjoitti:

        Höpö höpö! Kasvatus EI ole synonyymi jalostukselle edes Kennelliiton näkemyksen mukaan. Että jos jonkun pitäisi jotain noiden sanojen merkityksestä tarkistaa, niin se olet SINÄ. Kaikki kasvatus EI ole jalostusta, vaikka miten vänkäisit.

        Jalostus on Kennelliiton sanoin sitä, että pyritään lisäämään tai vähintään ylläpitämään tiettyjä hyviä ominaisuuksia. Jos joku ei juuri tutki koiriaan ja niiden jälkeläisiä, ei näyttelytä, ja uusii yhdistelmiä siitäkin huolimatta, ettei tutkimukset tai näyttelytulokset osoita uusimiselle olleen mitään syytä, niin silloin on pikkasen paha puhua jalostuksesta. Pentueiden pukkaaminen maailmaan mainitsemallani tyylillä ei kerta kaikkiaan todistetusti lisää eikä edes ylläpidä hyviä ominaisuuksia, joten mainitseni kaltainen kasvatus on vain koiramäärän lisäämistä, ei jalostusta. Sellaisista yhdistelmistä syntyneet pennut eivät tee palvelusta rodulleen, ainoastaan kasvattajansa lompakolle.

        "En ole kasvattaja, en jalostaja.En ole teettänyt koirallani pentuja, joten arvailusi meni vikaan."

        Näytätkö mullekin sen kohdan, missä arvuuteltiin sinun olevan kasvattaja? Koska ylireagoit ja luet muiden kommentteja sen mukaan mitä odotat/pelkäät niissä sanottavan, niin tämä keittiöpsykologi itse asiassa väittää, että sinä nimenomaan olet kasvattaja. Muuten et sellaista odottaisi ja pelkäisi lukevasi muiden kommenteista silloinkin kun sellaista ei kukaan ole suoraan väittänyt. Jos et olisi kasvattaja, niin sinulla ei myöskään olisi noin älytöntä tarvetta puolustella milloin milläkin nimimerkillä etkä tekeytyisi useammaksi kommentoijaksi, vaikka on täysin selvää, että kaikki tulevat yhdeltä ja samalta henkilöltä.

        "Sellaisista yhdistelmistä syntyneet pennut eivät tee palvelusta rodulleen, ainoastaan kasvattajansa lompakolle."

        Voisitko hieman tarkemmin selvittää mitä tarkoittaa palveluksen tekeminen rodulleen?

        Palvelus kaiketi tarkoittaa toimenpidettä, josta joku hyötyy. Jos tekee rodulle palveluksen niin kuka/mikä se hyötyjä on? Tässä kontekstissa kaiketi rotu tarkoittaa tietyllä lailla samanlaisten koirien joukkoa. Miten ne koirat hyötyvät mainitsemastasi palveluksesta? Vai onko hyödyn saaja sittenkin joku muu kuin ne koirat?


      • Ossaatkoslukea
        PalvelusRodulle kirjoitti:

        "Sellaisista yhdistelmistä syntyneet pennut eivät tee palvelusta rodulleen, ainoastaan kasvattajansa lompakolle."

        Voisitko hieman tarkemmin selvittää mitä tarkoittaa palveluksen tekeminen rodulleen?

        Palvelus kaiketi tarkoittaa toimenpidettä, josta joku hyötyy. Jos tekee rodulle palveluksen niin kuka/mikä se hyötyjä on? Tässä kontekstissa kaiketi rotu tarkoittaa tietyllä lailla samanlaisten koirien joukkoa. Miten ne koirat hyötyvät mainitsemastasi palveluksesta? Vai onko hyödyn saaja sittenkin joku muu kuin ne koirat?

        Ymmärrätkö suomea? Palvelus _rodulle_. Sitä ei voi ymmärtää kuin yhdellä tavalla. Eli rodulle, ei kenellekään tai millekään muulle, vaan tietylle rodulle. Avainasemassa siinä lienee, että tutkitaan, näyttelytetään jne. jotta on muutakin kuin vain oma mielipide koiran toimivuudesta ja sitten _jalostetaan_ siitä eteenpäin. Eli nimenomaan jalostetaan, ei vain kasvatetaan.


    • Kauhistuksenkanahäkki

      Voi hyvänen aika sentään 😂 narttu on kokonaiset 4 päivää alle 2 vuotta synnyttäessä, voi kyynel. Pitäisköhän pevisan tutkimus ikää nostaa jos on niin kamalaa. Ennemmin huolettaisi yli 5 vuotiaat ensisynnyttäjät yli 20 vuotta kasvattaneilla yhdistyksen jäsenenä olevien kasvattajien nartut jotka valitettavasti myös menehtyy synnytykseen niinkuin kävi kennel Danemaniassakin...

      • Huppupupu

        Mistä pentueesta puhut? ,,,tuoreen pentueen emänä oli aikaisemmin synnyttänyt narttu,,,,,,


      • Elämäänsisältöä

        Turhaanhan nuo huolehtivat, ja kadehtivat.
        Mutta, eihän vissiin mitään itselleen mahda😜


      • lueuusiksi

        http://www.greatdane.fi/?page_id=478

        "Iältään vähintään 24kk ASTUTUSHETKELLÄ"

        Kannattaisiko tietääkin jotain ennen itkeskelyä? Ja kun nyt lueskelet muitakin kohtia tuolta mm. näyttelytuloksista, niin vieläkö itkettää?


    • Aaettäaaaettä

      Hyvää Ystävänpäivää kaikille 😍

      • Käytöstapainen

        Kiitos, samoin sinne, vaikkakin myöhässä😍😘


    • Vesimiesnainen96

      Eipä sitä urosta voi pakottaakaan astumaan. Luonnon vaistoilla se on sen tehnyt. Rasittaako nuorta virtaista urosta viiden nartun astuttaminen alle kahdessa vuodessa? Kuinka usein ne jaksaa luonnossa? Aina kun nartulla on juoksut? Anteeksi en ole vielä edes perehtynyt :D

      • Äläsekoile

        Et ole ihan terve jos et muuta keksi ihmeteltäväksi kun sen, ettei uros siitä rasitu. Huh huh sun kanssas.


    • Hyvätneuvotnyt

      Nyt olis tarkotus ostaa kohta pentunen meille.Onko ehdotuksia, mistä saa sen terveimmän ja rodunomaisimman penikan?
      Täällä keskusteluissa mukana on monenlaista tietäjää, niin oletan saavani myös ne hyvät neuvot.Hyvä suku, terveys ja näyttelytkään ei pahasta.

      • Gofckyouslf

        Täällähän niitä etenkin kannattaa kysellä, vaikka kyselijä tuskin tosissaan onkaan


      • hahahahaahaha

        Älä yritä. Olet niin huono eläytymään milloin mihinkin rooliin, että voi surkeus sentään. Eikö hävetä epäonnistua noin surkeasti?


      • Hyvätneuvotnyt
        Gofckyouslf kirjoitti:

        Täällähän niitä etenkin kannattaa kysellä, vaikka kyselijä tuskin tosissaan onkaan

        Voisitko ystävällisesti vastata kysymykseen.Turhaa kirjoitella, jos ei vastaa.


    • ollaanaikuisiksi

      On hyvä, et on monenlaisia kasvattajia ja monen laisia linjoja.Niistä jokainen omansa löytää.
      On huono, et arvostella muita ja olettaa itse olevansa parempis, vaikka ei uskalla edes mainita mistä niitä mainioita pentuja siyten saa.
      Parasta, et jokainen keskittyy omiin koiriin ja kasvatukseen, jos sitä tekee.Ja lopettaa sen muiden parjaamisen, se aiheuttaa vaan turhaa myötähäpeää.Jos on jollekkin jotain sanottavaa, sen voi varmasti hoitaa soittamalla.
      Aikuiset ihmiset, käytöstavat pitäs olla hallussa jo.

      • äläoletyhmähei

        Siis mitä sinä oikein sekoilet?

        "On hyvä, et on monenlaisia kasvattajia ja monen laisia linjoja.Niistä jokainen omansa löytää."

        Eli kuka tahansa saa mielestäsi kasvattaa ihan miten haluaa (eli harjoittaa vaikka pahinta mahdollista pentutehtailua, jos sattuu huvittamaan), koska on vain hyvä, että on "monenlaisia kasvattajia"? Haloo! Mikä estää kaikkia kasvattajia olemasta hyviä sellaisia ja tekemään kaiken niin oikein kuin suinkin mahdollista? Häh? Meinaatko myös, että on täysin OK kasvattaa vaikka sairaita elukoita, koska onhan se sekin jonkun linja? Siis mitä voi ihminen edes suoltaa näppikseltä!

        "On huono, et arvostella muita ja olettaa itse olevansa parempis, vaikka ei uskalla edes mainita mistä niitä mainioita pentuja siyten saa."

        Pyh ja pah. Ihan kaikki tässä maailmankaikkeudessa perustuu palautteeseen ja sille palautteelle on ihan jokainen meistä altis. Omasta toiminnastaan on voitava palautetta ottaa vastaan ilman, että yrittää vain hiljentää kaikki ja hyssytellä tilanne hyväksi. Sen sijaan palautteen kohteena oleva voisi miettiä, josko olisi aihetta muuttaa toimintaansa. Jos kasvatusohjelma ei täytä kriteerejä/suosituksia, niin ei se ole palautteen antajan vaan sen kohteen vika. Vai meinaatko, että jos vaikkapa ostamasi televisio ei ole ihan OK, niin soitat vain valmistajalle sen sijaan, että kertoisit mielipiteesi yleisesti, jotta muutkin kuluttajat voivat lukea mielipiteesi? Meinaatko myös, että jos joku antaa palautetta koirista tai vaikkapa siitä televisiosta, niin sitten pitää ehdottomasti vastapainoksi ehdottaa parempia koiria tai parempaa televisiota? Älä naurata.


      • Manidenemani

        Niin, kennel Danemanian joka täällä nyt katkeruuksissaan riehuu, sama koskee sinua. Miksi käytit yli 5 vuotiasta narttua ensisynnyttäjänä jstutukseen? Oliko sillä todella niin paljon annettavaa rodulle että sen piti henkensä menettää synnytys komplikaatioon?
        Mitä annettavaa tämän hetkisessä yhdistelmässäsi on? Nartulla ei yhtään näyttely tulosta ainoastaan huono luonne testi tulos ja käytät edellisen yhdistelmän isän poikaa? Eikö tämä ole rodun lisäämistä? Miten ihmeessä itse määrittelemäsi 'jalostus säännöt " eivät koske sinua itseäsi?
        Lopeta jo, teet itsestäsi pellen kun olet tätä topikkia höpöilläsi ylös nostamassa kokoajan.. Eikö sulla riitä tekeminen omien pentujen kanssa? Annan idean, hommaa töitä niin ei jaksa olla niin tapetilla muiden ihmisten asioissa ;)


      • meinaakeskenäs

        Ihan itse päästäsi keksit nuo vaihtoehdot, ja tyrkytät niitä muille .Ei kelpaa mulle , pidä itelläs vaan 🤮


    • Työttömänhupia

      Niin, kennel Danemanian joka täällä nyt katkeruuksissaan riehuu, sama koskee sinua. Miksi käytit yli 5 vuotiasta narttua ensisynnyttäjänä jstutukseen? Oliko sillä todella niin paljon annettavaa rodulle että sen piti henkensä menettää synnytys komplikaatioon?
      Mitä annettavaa tämän hetkisessä yhdistelmässäsi on? Nartulla ei yhtään näyttely tulosta ainoastaan huono luonne testi tulos ja käytät edellisen yhdistelmän isän poikaa? Eikö tämä ole rodun lisäämistä? Miten ihmeessä itse määrittelemäsi 'jalostus säännöt " eivät koske sinua itseäsi?
      Lopeta jo, teet itsestäsi pellen kun olet tätä topikkia höpöilläsi ylös nostamassa kokoajan.. Eikö sulla riitä tekeminen omien pentujen kanssa? Annan idean, hommaa töitä niin ei jaksa olla niin olla päsmäröimässä muiden ihmisten asioissa ;)

      • Danemania

        minäpä en ole näihin osallinen, ja jos kirjoitankin tänne niin ihan rohkeesti omalla kasvattajanimelläni, minulla ei ole mitään syytä olla katkera/kateellinen sinun kasvatustyöllesi, me painitaan kuitenkin ihan eri liigassa. Minulla on kennelliiton Vuolasvirta-palkinto joka on korkein huomionosoitus merkityksellisestä kasvatustyöstä tanskandoggirodun eteen ja myöskin rotuyhdistyksen kasvattajapalkinto, onko sinulla? Nartulla josta puhut on useampi valiosisarus ja huomattavaa menestystä epävirallisista doggien värinäyttelystä, se on enemmän kuin uroksellasi jota olet käyttänyt jalostukseen jo 5 kertaa, saatikka suurimalla osalla jalostusnartuistasi. Narttuni on sentään luonnetestattu toisin kuin sinun ainutkaan jalostuskoirasi, ja jos tutustuisit asiaan enemmän tietäisit että luonnetestissä pistemääärä ei merkitse mitään vaan ne hyväksytyt osa-alueet tiettyjen asioiden osalta, narttuni on todella hieno tanskandoggirodun edustaja luonteensakin puolesta ja siitä on virallista näyttöä, onko sinun jalostuskoirillasi? Jos perehtyisit tarkemmin suomalaisten harlekiiniurosten määrään ja käytettävyyteen ymmärtäisit hyvinkin miksi olen valinnut nykyisen pentueeni isäksi uroksen jonka valitsin. Nämäkin asiat voisin kyllä sinulle kädestä pitäen selvittää jos sinua yhtään kiinnostaisi rodun jalostus eikä vain rodun lisääminen. Keskittyisit sinäkin rodun pitkäikäisyyteen, terveyteen ja monipoliseen geneettiseen pohjaan ja arvostelisit vasta sitten kanssakasvattajiasi.


      • 6788990

        Jos sulla noin paljon kysymyksiä, mikset soita ja kysy????


    • tarjouskysyntä

      Itse kasvattajahan tässä ei ole mikään tyhmä, vaan ostajat. Miksi ihmiset menevät ja ostavat tuolta pentuja kun laatu on mitä on. Koko ajan pennut tuntuvat menevän kaupaksi, kasvattaja vastaa siis vain kysyntään. Ei kukaan kannattavaa toimintaansa lopeta.
      Itse en kannata ko. toimintaa, en nää miten yhdistelmät olisivat jalostaneet rotua rotumääritelmän mukaisesti tai sitä parantaen. Koko rotu kaatuu jossain vaiheessa sisäsiittoisuuteen, taudit tulevat jo esiin vaikka niitä kovasti kasvattajat piilottelevat.

      • parashukassa

        Missä kennelissä rotua on jalostettu mielestäsi eteenpäin?
        Vähän vois jo luulla , ettei yhtään missään, jos on uskominen täällä olleisiin juttuihin.Kukaan ei ole maininnut kenneliä josta hyviä pentuja saisi.Mutta useampia kenneleitä on kyllä morkattu muissakin keskusteluissa.Kertoo kyllä kirjoittelijoistakin jotain.


    • 754356652445

      Apua, joku kasvattaa , auttakaa joku jo jalostaa.Auttakaa nyt sitä, jota kaikki muiden asiat häiritsee...XD

    • huomioitavaamyös

      Jos kasvatuksessa olisi jotain häikkää, pentuja ei edes rekisteröitäisi kennelliittoon!


      Oli muuten kiltti, kaunis ja komea koira, näin yhden pennun :)

      • otaselvääensin

        Lukaisepa rotuyhdistyksen suositukset.


    • rokka1

      Kun tämä Rosestar kasvattaa huonoja koiria,niin montako niistä on todellisuudessa kuollut/lopetettu? Jos kaikki eivät merkkaa koiria jalostustietojärjestelmään

    • ero.on.iso

      Joillakulla on vellit ja muussit sekaisin. On eri asia pelata juuri sen verran oikein, että saa pennut rekisteriin kuin tehdä kaikki viimeisen päälle oikein rotujärjestön suositusten mukaisesti. Suositukset eivät ole pakollisia rekisteröinnin kannalta, mutta erottavat kyllä jyvät akanoista. Suosittelen ihan kaikille suositusten lukemista ja niiden ymmärtämistä.

      • ostajaehdokas

        Ketä on tehnyt aina kaikki viimeisenpäälle, ja pennut pelkkiä jyväsiä?

        Jos nyt et kykene vastaamaan, se kertoo vaan siitä ettet tiedä ketään.Ja vaadit muilta jotain, johon et tiedä kenenkään ryhtyneenkään.


      • Veditpohjat
        ostajaehdokas kirjoitti:

        Ketä on tehnyt aina kaikki viimeisenpäälle, ja pennut pelkkiä jyväsiä?

        Jos nyt et kykene vastaamaan, se kertoo vaan siitä ettet tiedä ketään.Ja vaadit muilta jotain, johon et tiedä kenenkään ryhtyneenkään.

        Ei hemmetti, että voi ihminen olla tyhmä. Jos kaikki tuppaavat menemään sieltä, mistä aita on matalin, niin sitten niin tekeminen on tietenkin täysin hyväksyttävää ja moraalisesti oikein. Että kun ei kukaan muukaan, niin et sitten sinäkään. Voi hyvää päivää...


      • Anonyymi
        Veditpohjat kirjoitti:

        Ei hemmetti, että voi ihminen olla tyhmä. Jos kaikki tuppaavat menemään sieltä, mistä aita on matalin, niin sitten niin tekeminen on tietenkin täysin hyväksyttävää ja moraalisesti oikein. Että kun ei kukaan muukaan, niin et sitten sinäkään. Voi hyvää päivää...

        Niin, muidenpitäs tehdä tietysti kaikkensa,ja teettää vain yksi pieni pentue jos sitäkään, ittellä ei niin väliä.

        On se kauhiaa tuo koirakateus. Pistää ihmisen haukkumaan muiden koiria netissä,ku pahanen rakki🐕


    • Anonyymi

      Mitä rajoituksia kennelliitto urokselle laittanut?
      Aika vähän tuo 27 jälkeläistä, ku muissa roduissa uroksilla 3x enemmänkin.
      Jälkeläisistä jalostukseen käytetään vain harvoja, kuten jalostustietokannasta näät.

      Hienoa että nykyään doggienkin terveyksiä tutkitaan kokoajan.enemmän. Siitä 10 pistettä Kasvattajille!

      • Anonyymi

        Hyvin näkyy sydänkuuntelut, lonkat jne tutkineen.


    • Anonyymi

      Hirveää. Toivottavasti uros on ollut täysin terve.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe