En jaksa joulua enkä lapsia

Reiska56

On taas joulu. Mieluiten viettäisin sen palmun alla, mutta kun omilla aikuisilla lapsilla ei ole paikkaa minne mennä kun exä ei välitä heistä. Siis pakko järjestää jouluruoat ja lahjat ja teeskennellä, että kaikki on hyvin.

Lisäksi saapuu nykyisen vaimon perhe pienine lapsineen. Ovat omatkin lapset olleet pieniä, mutta näin eläkeiässä en enää jaksaisi koheltamista ja tavaroiden heittelyä kun pitäisi rauhoittua. Koko aika pitää olla tarjoamassa jotain ja jollain on joku allergia niin pitää olla sitä sun tätä.

Paras kun asuttaisiin maalla. Voisi sanoa että lähdetäänpä hakemaan kuusi ja koristellaan se. Sitten käytäisiin saunassa ja lapsetkin rauhoittuisivat sen ainaisen tabletin näpräämisen sijaan.
Täällä kaupungissa ei oikein tunnelmaan pääse kun ei ole luntakaan ja kirkossa kävijää katsotaan että mikäs tuo hihhuli on, vaikka todella haluaisin rauhaa sydämeeni.

En haluaisi läträtä alkoholinkaan kanssa, vaikka se olisi helppo ratkaisu. Lasten takia en viitsi sitä tehdä. Voisin vaikka lukea heille tai rakennella legoista jotain. mutta kun eivät ole hetkeäkään paikallaan.
Minulla on huono omatunto kun en osaa olla sisävaari. Kesällä veisin heidän metsään ja ongelle ja tekisin vaikka jousipyssyjä (kai nekin on kielletty). Talvella en osaa mitään ja luntakaan ei yleensä ole meillä päin.

Miten selviän tästäkin joulusta selvin päin, auttakaa.

4

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joululiianusein

      Olen reilu viiskymppinen ja lopen kyllästynyt jouluihin jo. Se menee aina vaan hullummaksi törsäily, ökyily kaupalliseksi juhlimiseksi. Ei kiinnosta yhtään joulu sörsseleiden kokkaaminenkaan ja ostan kaikki valmiina. Kaikki joulu perinne pelleily öklöttää. Onhan sitä aikansa hössötetty nuorempana mutta nykyään ei enään jaksa ja on kyllästynyt. Aika menee nopeempaa vanhempana ja tuntuu että kun yksi joulu on takana niin taas kohta se on edessä niin että liian usein, joka vuosi on ihan liikaa joulua.

      Perheelliset voisivat opetella viettämään omaa joulua niin että miksi joka joulu änketään toisten nurkkiin. Voisivat edes kysyä että haluaisivatko ne iäkkäät vanhemmat joskus viettää joulua ihan omassa rauhassakin. Tuntuu ettei ihmisillä ole nykyään mitään tapoja vaan ahneus ja itsekkyys päällimmäisenä ohjaa kaikessa.

    • neuvojatuon

      Sanot heille suorat sanat että et jaksa. Lapsesi ovat jo aikuisia he varmaan kyllä ymmärtävät, juttele asiasta heille. Turha sitä sisällä on padota.

      Voihan sinne metsään nytkin mennä niitä jousipyssyjä tekemään ja vaikka onkimaankin.
      Kyllähän kaupungissakin kuusia saa tai jos on auto niin ajakaa johonkin metsään ja napatkaa sieltä.

      Lapsilta tabletit pois jouluksi. Tai sitten nimenomaan antaa näprätä, sillä tavallahan ne ei riehu ympäriinsä jos sitä kaipailet. Joku lapsille mieluisa elokuva pyörimään niin raihoittuvat sen ääreen.

      Sen sijaan että koko ajan tarjoat jollekin jotakin, tee noutopöytä jos vaan keittiössä tai olkakrissa tms on tilaa. Jokainen hakekoon itse sapuskaa ja juotavaa kun tekee mieli, turha sinun on heitä passaamaan ruveta.

      Senkus menet kirkkoon mitä väliä sillä on mitä muut siitä ajattelevat? Jos he siitä pahaa ajattelevat niin omathan ovat ongelmansa ja pienisieluisia ihmisiä kun ei ole muuta touhua kun arvostella kirkossa kävijää.

      • Likkasuomesta

        Minulla hieno joulu -olen ihan yksin. Sanoin kaikille Jo marraskuussa Etta Tana jouluna olen itsekas enka kulje joukon mukana vaan haluan vain rauhallisen joulun.
        Aamulla vein tyttareni lentoasemalle ja niinpa han lahtien siskonsa luokse.
        Lahjoja ei ostettu.
        Ostin valmiit ruuat itselleni.
        Jo Eilen olisi 4 ihmista ollut tulossa joulu kylaan!!!
        Itse kutsuivat ittsensa kylaan- sanoin Etta haluan olla yksin enka toivo seuraa.
        Menkoot muualle syomaan kinkkunsa.
        Taytyy myontaa Etta todellakin nautin tasta.
        Juon viinia ja katson elokuvaa ja kukaan ei ole hairitsemassa.
        Olen aina laittanut juhlat muille jouluna.
        Ihana tunne-luulen Etta Tama toistuu tasta eteenpain.
        Vihdoinkin vapaa!!!!!!


    • Iloitsenpuolestasi

      Onnittelen,meidän monien kannattaa ottaa sinusta mallia ja pitää omasta hyvästä olosta huolta,!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe