Tiedän kuinka te vanhemmat jääräpäät siellä taas nauratte ''ai että taas joku teini-ikäinen lapsellinen julkisuustyrkky täällä foorumeilla pyörii'', mutta ihan vaan varoitan, ettei minua paljoakaan kiinnosta. Olen näytellyt teattereissa jo kohta 4 vuotta, niin ei tämä minulle ihan mikään ohimenevä vaihe ole. Aloin äskettäin kiinnostua enemmän elokuvissa ja televisiosarjoissa näyttelemistä, sillä teatteria kun olen ns. harrastanut, siinä vedetään se sama show samana hahmona muutaman kerran ja se siitä, taas kun esim. televisiosarjoissa tätä hahmoa voidaan esittää montakin vuotta ja siihen ehtii kiintyä ja tutustua.
Sillä Suomessa elokuvateollisuus ei ole kovin hyvää, kun se populaatio on noin. 5 miljoonaa eikä Suomi nyt ole kovin 'kuuluisa' maa muutenkaan, ajattelin että agentti olisi paras vaihtoehto. Tiedän miten agentit toimii, miten heille maksetaan jne... mutta se miten semmoinen sitten HANKITAAN on itselleni ihan mysteeri. Jos joku tietäisi miten nämä toimii niin voisitteko kiitos valaista? Te 40v naiset jotka aina otatte itseenne tämmöisistä postauksista, purkakaa kiukkunne jossain muualla kuin tämän keskustelun vastauksissa. :)
Kuinka agentti nuorelle näyttelijälle?
10
4098
Vastaukset
- Vagenttiaailla
Eikö sieltä teatterin kautta kukaan auta eteenpäin?
- Soitto
Ihan kokemuksesta voin nyt sanoa, ilman mitään sen kummempaa tylyyttä; mikäli et ole ammattinäyttelijä eikä sinulla ole vielä merittiä isoista rooleista av-puolelta, et saa Suomesta agenttia.
Tietty, mikäli epäilet nyt tätä tekstiä kuitenkin ja olet päättänyt, että kaikki ei muotoiset vastaukset on vääriä, niin voit soittaa kahdelle taholle (ainoat agenttintahot Suomessa), jotka järjestävät näyttelijöiden töitä niin täällä kotimaassa kuin ulkomailla.
Mjunsterhelm sekä Heikuri. Löydät yhteystiedot googlettamalla helposti. Soita. Kysy ottavatko sinut remmiinsä, niin eiköhän asia tällä tavoin helposti selviä- Anonyymi
Mahtava ehdotus! Kiitoksia avusta. T, Salvador Alogo
- Agenttiatarvis
Mulla on ihan sama juttu ajattelin jo lähteä Amerikkaan hankkimaan, mutta ei ole mitään varmennusta että saanko agentin. Jos asuu Suomessa niin ei kai voi mitään. PS. Olen harrastanut teatteria 2 vuotta ja tehnyt elokuviin ja netflix-sarjoihin "auditioneita". Kyllähän jos vanhemmat jaksaa niin voi olla agentteja ja managereja.
- aikakonkari
mietin tässä että mihin netflixin ohjelmiin/sarjoihin olet laittanut kokrkuvausnauhaa, eikös ne kaikki ole ametikkalaisia tai muuten vain ei suomalaisia. kiinnostaisi muakin tietää että mitä kautta oot laittanu?
- Anonyymi
Jatka samalla 💯
- aikakonkari
laitat eri tuotantoyhtiöille viestiä niin ottavat listoille/ottavat yhteyttå ja kertovat siitä sitten eteenpäin. itse olen kaikki koe-esiintymiset löytånyt, aktiivisesti vaan esim. facebookissa joidenka ryhmistä löytyy ilmotuksia kuvauskeikoista tai mahdollisesti pitkäaikasemmistakin projekteista. tuohon agenttiasiaan en osaa auttaa,riippuen nyt tietysti iästä. itsekin olen nuori mutta jos kovinkin nuori olet niin kannattaa pyytå että vanhemmat laittaa viestiä/tai niiden kanssa laitat. mutta asia joka kannattaa myös ilmoittaa, jos olet kiinnostunut dubbaamisesta niin kannattaa kanssa laittaa ääninäytettä niin jos tykkäävät, voivat ottaa sut johonki sarjaan suomenkieliseksi ääneksi (sekin on tosi kivaa)
- Agenttiatarvis
Mulla on nyt managerina mutsi ja sain niihin elokuviin ja sarjoihin auditioneita kun äiti pisti Amerikkaan en muista nyt sivua viestiä että olisi näyttelemisestä kiinnostunut 13-vuotias poika, jolla on kokemusta teatterista ja tottakai pisti myös kaikki mitat siihen viestiin. Sain videoauditioneita ja yhteen pääsin Amerikkaan, mutta en saanut roolia.
- Anonyymi
Hyvä kysymys! Toivottavasti olet vetämässä täysillä näyttelijäntyössä. 😉 T, Salvador Alogo
- Anonyymi
Määkin haluaisin olla näyttelijä. Oon harrastanut jo monta vuotta ja ollut avustajana monessa ohjelmassa, viimeksi Syke sarjassa.. Mun kaveri suositteli mulle yhtä podcästiä Punaisella matolla ja oon kuunnellu sitä aika paljon. Siinä on hyviä neuvoja oikeilta näyttelijöiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4295001Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1262043- 1461700
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751385Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151326Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔801231Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise181229Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701138- 701118
- 381060