Kuinka agentti nuorelle näyttelijälle?

agenttiavailla

Tiedän kuinka te vanhemmat jääräpäät siellä taas nauratte ''ai että taas joku teini-ikäinen lapsellinen julkisuustyrkky täällä foorumeilla pyörii'', mutta ihan vaan varoitan, ettei minua paljoakaan kiinnosta. Olen näytellyt teattereissa jo kohta 4 vuotta, niin ei tämä minulle ihan mikään ohimenevä vaihe ole. Aloin äskettäin kiinnostua enemmän elokuvissa ja televisiosarjoissa näyttelemistä, sillä teatteria kun olen ns. harrastanut, siinä vedetään se sama show samana hahmona muutaman kerran ja se siitä, taas kun esim. televisiosarjoissa tätä hahmoa voidaan esittää montakin vuotta ja siihen ehtii kiintyä ja tutustua.
Sillä Suomessa elokuvateollisuus ei ole kovin hyvää, kun se populaatio on noin. 5 miljoonaa eikä Suomi nyt ole kovin 'kuuluisa' maa muutenkaan, ajattelin että agentti olisi paras vaihtoehto. Tiedän miten agentit toimii, miten heille maksetaan jne... mutta se miten semmoinen sitten HANKITAAN on itselleni ihan mysteeri. Jos joku tietäisi miten nämä toimii niin voisitteko kiitos valaista? Te 40v naiset jotka aina otatte itseenne tämmöisistä postauksista, purkakaa kiukkunne jossain muualla kuin tämän keskustelun vastauksissa. :)

9

3096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vagenttiaailla

      Eikö sieltä teatterin kautta kukaan auta eteenpäin?

    • Soitto

      Ihan kokemuksesta voin nyt sanoa, ilman mitään sen kummempaa tylyyttä; mikäli et ole ammattinäyttelijä eikä sinulla ole vielä merittiä isoista rooleista av-puolelta, et saa Suomesta agenttia.
      Tietty, mikäli epäilet nyt tätä tekstiä kuitenkin ja olet päättänyt, että kaikki ei muotoiset vastaukset on vääriä, niin voit soittaa kahdelle taholle (ainoat agenttintahot Suomessa), jotka järjestävät näyttelijöiden töitä niin täällä kotimaassa kuin ulkomailla.
      Mjunsterhelm sekä Heikuri. Löydät yhteystiedot googlettamalla helposti. Soita. Kysy ottavatko sinut remmiinsä, niin eiköhän asia tällä tavoin helposti selviä

      • Anonyymi

        Mahtava ehdotus! Kiitoksia avusta. T, Salvador Alogo


    • Agenttiatarvis

      Mulla on ihan sama juttu ajattelin jo lähteä Amerikkaan hankkimaan, mutta ei ole mitään varmennusta että saanko agentin. Jos asuu Suomessa niin ei kai voi mitään. PS. Olen harrastanut teatteria 2 vuotta ja tehnyt elokuviin ja netflix-sarjoihin "auditioneita". Kyllähän jos vanhemmat jaksaa niin voi olla agentteja ja managereja.

      • aikakonkari

        mietin tässä että mihin netflixin ohjelmiin/sarjoihin olet laittanut kokrkuvausnauhaa, eikös ne kaikki ole ametikkalaisia tai muuten vain ei suomalaisia. kiinnostaisi muakin tietää että mitä kautta oot laittanu?


      • Anonyymi

        Jatka samalla 💯


    • aikakonkari

      laitat eri tuotantoyhtiöille viestiä niin ottavat listoille/ottavat yhteyttå ja kertovat siitä sitten eteenpäin. itse olen kaikki koe-esiintymiset löytånyt, aktiivisesti vaan esim. facebookissa joidenka ryhmistä löytyy ilmotuksia kuvauskeikoista tai mahdollisesti pitkäaikasemmistakin projekteista. tuohon agenttiasiaan en osaa auttaa,riippuen nyt tietysti iästä. itsekin olen nuori mutta jos kovinkin nuori olet niin kannattaa pyytå että vanhemmat laittaa viestiä/tai niiden kanssa laitat. mutta asia joka kannattaa myös ilmoittaa, jos olet kiinnostunut dubbaamisesta niin kannattaa kanssa laittaa ääninäytettä niin jos tykkäävät, voivat ottaa sut johonki sarjaan suomenkieliseksi ääneksi (sekin on tosi kivaa)

      • Agenttiatarvis

        Mulla on nyt managerina mutsi ja sain niihin elokuviin ja sarjoihin auditioneita kun äiti pisti Amerikkaan en muista nyt sivua viestiä että olisi näyttelemisestä kiinnostunut 13-vuotias poika, jolla on kokemusta teatterista ja tottakai pisti myös kaikki mitat siihen viestiin. Sain videoauditioneita ja yhteen pääsin Amerikkaan, mutta en saanut roolia.


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys! Toivottavasti olet vetämässä täysillä näyttelijäntyössä. 😉 T, Salvador Alogo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe