Tiedän kuinka te vanhemmat jääräpäät siellä taas nauratte ''ai että taas joku teini-ikäinen lapsellinen julkisuustyrkky täällä foorumeilla pyörii'', mutta ihan vaan varoitan, ettei minua paljoakaan kiinnosta. Olen näytellyt teattereissa jo kohta 4 vuotta, niin ei tämä minulle ihan mikään ohimenevä vaihe ole. Aloin äskettäin kiinnostua enemmän elokuvissa ja televisiosarjoissa näyttelemistä, sillä teatteria kun olen ns. harrastanut, siinä vedetään se sama show samana hahmona muutaman kerran ja se siitä, taas kun esim. televisiosarjoissa tätä hahmoa voidaan esittää montakin vuotta ja siihen ehtii kiintyä ja tutustua.
Sillä Suomessa elokuvateollisuus ei ole kovin hyvää, kun se populaatio on noin. 5 miljoonaa eikä Suomi nyt ole kovin 'kuuluisa' maa muutenkaan, ajattelin että agentti olisi paras vaihtoehto. Tiedän miten agentit toimii, miten heille maksetaan jne... mutta se miten semmoinen sitten HANKITAAN on itselleni ihan mysteeri. Jos joku tietäisi miten nämä toimii niin voisitteko kiitos valaista? Te 40v naiset jotka aina otatte itseenne tämmöisistä postauksista, purkakaa kiukkunne jossain muualla kuin tämän keskustelun vastauksissa. :)
Kuinka agentti nuorelle näyttelijälle?
10
3797
Vastaukset
- Vagenttiaailla
Eikö sieltä teatterin kautta kukaan auta eteenpäin?
- Soitto
Ihan kokemuksesta voin nyt sanoa, ilman mitään sen kummempaa tylyyttä; mikäli et ole ammattinäyttelijä eikä sinulla ole vielä merittiä isoista rooleista av-puolelta, et saa Suomesta agenttia.
Tietty, mikäli epäilet nyt tätä tekstiä kuitenkin ja olet päättänyt, että kaikki ei muotoiset vastaukset on vääriä, niin voit soittaa kahdelle taholle (ainoat agenttintahot Suomessa), jotka järjestävät näyttelijöiden töitä niin täällä kotimaassa kuin ulkomailla.
Mjunsterhelm sekä Heikuri. Löydät yhteystiedot googlettamalla helposti. Soita. Kysy ottavatko sinut remmiinsä, niin eiköhän asia tällä tavoin helposti selviä- Anonyymi
Mahtava ehdotus! Kiitoksia avusta. T, Salvador Alogo
- Agenttiatarvis
Mulla on ihan sama juttu ajattelin jo lähteä Amerikkaan hankkimaan, mutta ei ole mitään varmennusta että saanko agentin. Jos asuu Suomessa niin ei kai voi mitään. PS. Olen harrastanut teatteria 2 vuotta ja tehnyt elokuviin ja netflix-sarjoihin "auditioneita". Kyllähän jos vanhemmat jaksaa niin voi olla agentteja ja managereja.
- aikakonkari
mietin tässä että mihin netflixin ohjelmiin/sarjoihin olet laittanut kokrkuvausnauhaa, eikös ne kaikki ole ametikkalaisia tai muuten vain ei suomalaisia. kiinnostaisi muakin tietää että mitä kautta oot laittanu?
- Anonyymi
Jatka samalla 💯
- aikakonkari
laitat eri tuotantoyhtiöille viestiä niin ottavat listoille/ottavat yhteyttå ja kertovat siitä sitten eteenpäin. itse olen kaikki koe-esiintymiset löytånyt, aktiivisesti vaan esim. facebookissa joidenka ryhmistä löytyy ilmotuksia kuvauskeikoista tai mahdollisesti pitkäaikasemmistakin projekteista. tuohon agenttiasiaan en osaa auttaa,riippuen nyt tietysti iästä. itsekin olen nuori mutta jos kovinkin nuori olet niin kannattaa pyytå että vanhemmat laittaa viestiä/tai niiden kanssa laitat. mutta asia joka kannattaa myös ilmoittaa, jos olet kiinnostunut dubbaamisesta niin kannattaa kanssa laittaa ääninäytettä niin jos tykkäävät, voivat ottaa sut johonki sarjaan suomenkieliseksi ääneksi (sekin on tosi kivaa)
- Agenttiatarvis
Mulla on nyt managerina mutsi ja sain niihin elokuviin ja sarjoihin auditioneita kun äiti pisti Amerikkaan en muista nyt sivua viestiä että olisi näyttelemisestä kiinnostunut 13-vuotias poika, jolla on kokemusta teatterista ja tottakai pisti myös kaikki mitat siihen viestiin. Sain videoauditioneita ja yhteen pääsin Amerikkaan, mutta en saanut roolia.
- Anonyymi
Hyvä kysymys! Toivottavasti olet vetämässä täysillä näyttelijäntyössä. 😉 T, Salvador Alogo
- Anonyymi
Määkin haluaisin olla näyttelijä. Oon harrastanut jo monta vuotta ja ollut avustajana monessa ohjelmassa, viimeksi Syke sarjassa.. Mun kaveri suositteli mulle yhtä podcästiä Punaisella matolla ja oon kuunnellu sitä aika paljon. Siinä on hyviä neuvoja oikeilta näyttelijöiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579