Työeläketietäjän vastauspalvelu päättyy 22.12.2017

tyoelaketietaja

Tiedoksi palstan käyttäjille:

Työeläketietäjä lopettaa vastaamisen tällä palstalla perjantaina 22.12.2017. Tavoitat Työeläketietäjän edelleen Facebookissa osoitteessa https://www.facebook.com/kysytyoelakkeesta/

Eläketietoa löydät kätevästi myös www.tyoelake.fi –osoitteesta.

Työeläketietäjä toivottaa kaikille rauhaisaa joulun aikaa ja onnellista uutta vuotta 2018!

14

1687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gfrfgtgtfrc

      Miksi?

    • TakaisinTänne

      Haluamme Eläketietäjän tänne takaisin. Face aivan epäsopiva ja sekava. Täältä helposti otsikkotasolla itseä kiinnostava eläkeasia löytyy.

      • arvelija

        kaikki kysymykset on vastattu sataan kertaan. Varmaan kyllästyi saman jankuttamiseen


    • Luulisvituttavan

      Luulis vituttavan kun ei pääse enää herjaamaan eläkkeensaajia harhaisilla huuteluilla hehheheh.....

    • Vanhh

      TYöeläketietäjä takaisin! On tarpeellinen ja informoiva kaikille. Eikä mitään feisbuuk-höpösovelluksia.

      • kannustaja

        kaikki tieto löytyy googlella, jos vaan jaksaa sen verran vaivautua. Joillekin se on toki liikaa...


    • pyrokratianrattaissa

      Varmasti tietoa löytyy mutta sitä tietoa pitää itse pystyä etsimään ja ennen kaikkea tulkitsemaan oikein, Vaikka tämä yhteiskunta on tietoyhteiskunta niin siitä huolimatta monet ihmiset jauhautuvat organisaatioiden toimimattomissa rattaissa.
      Hain netin välityksellä vanhuuseläkettä eläkeyhtiö Varmasta huhtikuun alussa 2018.
      Eläkepäätös tuli sähköpostiini samana päivänä.
      Samana päivänä lähetin kansaneläkehakemuksen myös Kelaan koska Kelan laskureiden mukaan
      työeläkkeen lisäksi saisin satasen kansaneläkettä.
      Nyt sitten systeemi lakkasi toimimasta. Odottelin päätöstä kahdeksan viikkoa minkä Kela
      ilmoitti eläkkeen käsittelyajaksi huhtikuun alussa.
      Kun kyselin eläkkeeni käsittelyn hitautta niin syynä on työeläkelaitoksen eli tässä tapauksessa Varman työeläketietojen odottelu.
      Jotenkin tuntuisi, että Kelan olisi pitänyt jo kansaneläkehakemusta jättäessäni ilmoittaa mitä
      lisätietoja se tarvitsee.
      Eikä vasta kahden kuukauden jälkeen asian käsittelyn hitautta tiedustellessani.

    • Näinon

      Ne tiedot tulee automaattisesti työeläkelaitoksesta Kelaan. Siksi työeläke päätöstä ei pyydetä eläkkeen hakijalta itseltään. Työeläke päätöksen tietojen siirtyminen Kelaan kyllä kesti kohdallasi melko kauan...

    • Vanhojasorretaan

      Työeläketietäjä takaisin. Tarvetta, kun tuhannet miettivät näitä vaikeasti hahmotettavia eläkeasioita.

      • Olen samaa mieltä . Oli hyvä ja asiallinen palsta , paljon apua minullekkin .


    • Sekava.kuin.trump

      Facebookissa on paljon sekavaa humplatusta, josta tuskin kenellekään on mitään hyötyä. Se on lähinnä ylläpitäjälle tarkoitettu pätemisen kanava. Ei tietoa kaipaavalle

    • Huuto

      Tässä edellisessä on hyvin kiteytetty Eläketietäjän Facebook-sivu. Johtajat vaan voi päteä, että asia on jotenkin hoidettu, kun ollaan mukana somessa. Mutta me kaikki vanhat eläketiedon sirpaleviidakossa tarvitsemme jämäkkää vastauspalvelua, jota Työeläketietäjä onnistuneesti edusti. Miksi rikkoa hyvä?

    • Notta-soon

      Tyoelaketietaja asioiden tietäjänä on ihan omaa luokkaansa. Muut eivät eivät yllä lähellekään hänen osaamistaan. Kela-raukkakin yrittää vaistailla asiakkaiden kysymyksiin, mutta vastaukset ovat kuin teini-nais-nuorten kiittelyjä kirjoituksesta. Täyttä höpötystä Kelassa.

    • vanhg

      Milloin Työeläketietäjä tulee takaisin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe