Evankeliumin ilosanoma

laukkuryssä

Missä on adventismissa evankeliumin ilosaman pääpaino, kun se on esim. helluntailaisuudessa ja vapaakirkollisuudessa on Jeesus Kristus?

29

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laukkuryssä

      Korjaus tekstiin..

      kohdassa ilosaman pitää lukea sana: ilosanoman

    • adventisti

      Jeesuksen lunastustyössä kolmen enkelin kontekstissa.

      • adventisti

        Ja piti kirjoittaa, että kolmen enkelin sanoman kontekstissa...


      • laukkuryssä
        adventisti kirjoitti:

        Ja piti kirjoittaa, että kolmen enkelin sanoman kontekstissa...

        Mikä on kolmen enkelin sanoman konteksti?


      • adventisti
        laukkuryssä kirjoitti:

        Mikä on kolmen enkelin sanoman konteksti?

        Se on evankeliumia Jeesuksen toisesta tulemuksesta. llmestyskirja 14:6-13


      • pyhpyh3234673
        laukkuryssä kirjoitti:

        Mikä on kolmen enkelin sanoman konteksti?

        1. Ikuinen evankeliumi, johon sisältyy luominen ja tuomio.
        2. Babylon-kirkot ovat saastaisia riivaajien pesiä.
        3. Sunnuntai-pedon merkin ottajat joutuvat kadotukseen.


      • laukkuryssä
        pyhpyh3234673 kirjoitti:

        1. Ikuinen evankeliumi, johon sisältyy luominen ja tuomio.
        2. Babylon-kirkot ovat saastaisia riivaajien pesiä.
        3. Sunnuntai-pedon merkin ottajat joutuvat kadotukseen.

        Valheesi pedonmerkistä on yhtä tyhjän kanssa.

        "Sunnuntai-pedonmerkistä" ei löydy edes viitteitä Raamatun Kirjoituksista. Niin että lopeta valheelliset teesisi, koska niille ei löydy Raamattuun Kirjoitettua Sanan painoa.


      • laukkuryssä
        adventisti kirjoitti:

        Se on evankeliumia Jeesuksen toisesta tulemuksesta. llmestyskirja 14:6-13

        Tuossa Ilm. 14:6-13 sanankohdassako siis tosiaankin on adventismiopissa evankeliumin ilosanoman pääpaino?


      • pyhpyh2763726372
        laukkuryssä kirjoitti:

        Valheesi pedonmerkistä on yhtä tyhjän kanssa.

        "Sunnuntai-pedonmerkistä" ei löydy edes viitteitä Raamatun Kirjoituksista. Niin että lopeta valheelliset teesisi, koska niille ei löydy Raamattuun Kirjoitettua Sanan painoa.

        No laukkuryssä tosiaan olet, kun et Raamattua ymmärrä. Sunnuntain pyhittäminen on epäjumalanpalvontaa. Vain sapatti on oikea pyhäpäivä.


      • pyhpyh364734
        laukkuryssä kirjoitti:

        Tuossa Ilm. 14:6-13 sanankohdassako siis tosiaankin on adventismiopissa evankeliumin ilosanoman pääpaino?

        Jeesus on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa juuri tuota sanomaa teille väärin uskoville "kristityille", jotta voisitte vielä pelastua.


      • ketä.kumarretaan.ILM14
        pyhpyh364734 kirjoitti:

        Jeesus on antanut meille adventisteille tehtäväksi julistaa juuri tuota sanomaa teille väärin uskoville "kristityille", jotta voisitte vielä pelastua.

        Ei adventisteilla ole "ainut" tehtävä sapatinjulistuksessa.
        Keijo Lindeman kertoo kirjassaan, tuosta Ilmestyskirjan kohdasta.
        "Missä luotu voi kumartaa Luojaa - on sapatinvietto."!
        http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm

        ts. Pyhä Henki on kirvoittanut Valkeuden monen mieliin ja jopa on uskovien joukkoa maassammekin, joille sapatin kohdalla kumartavat Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.

        Tämä näin kerrottakoon, ettei ihminen voi omia sapattia vain seurakuntaansa ja siten julistaa, että meidän kirkonkirjat ovat elämänkirjaa.

        Jo vanhanliiton kansan kohdalla, kun alettiin pitämään "kirjaa" se vihastutti Herran.
        Siksi kannattaa olla tarkkana, ettei vain ota sellaisia "valtakunnan" avaimia käsiinsä, että nimeää "vain ME"!!

        Taivaissa on Elämänkirja ja siihen Herra itse merkitsee tuntemansa.
        Hän itse on myös raamattuun muistiinmerkinnyt Uuteenliittoon varoituksen, ettei nämä tietoisesti sunnuntailaiset- sapatinhylkääjät ole Hänelle tuttuja. Hän ei tunne heitä.
        Eli kirjoitukset tuomitsevat heidät, ei kirkkokunnat.
        Ei luterilaiset voi tuomita, että on lapsikaste hylätty, porukka on kadotettu. Heillä ei ole avaimia siihen. Ei helluntalaiset voi omia ikäänkuin armolahjat ja hengentäyteys olisi kielilläpuhumisen rupattelua ja se merkki, koska ei kaikki puhu kielillä jne.
        Tällä tarkoitan sitä, että olkoo totuus esissä "kyllä, kyllä, tahi ei - ei!"

        Siihen tulee tuo, että sunnuntai raamatullisen lepopäivän merkitys on Baabelin uskoa,
        se on ei - ei. Ja jokainen lukekoon Sanasta kirjoitukset, että voivat pelastua ja tehköön totuuden.

        Jeesus itse sanoi, "te eksytte, jos ette tunne kirjoituksia"! Moni ei paneudu kirjoituksiin, vaan vaikkapa helluntalaisten perinneoppiin, jossa mantrataan luterilaisittain ja se katolisen Baabelilähteen ryystämiseveteen. Se ei pelasta - siksi maaperämme on muotouskonnollisuutta täysi. Kukin palvelee omaa jumalaansa.
        Helluntalaisilla on oma jumalansa, luterilaisilla oma - eli se oma- avainoppi, missä pyritään kirkkojen näköalaiseen taivaiseen.

        Tosin moni on siellä tietämättömyyden ajassa. Siksi opettajat saavat kovemman tuomion.
        Jos korpimaan mummo, kirjoituksista löytää Jeesuksen Herrakseen, ja Pyhän Hengen valo on tuon saanut valaista, matka jättää jotain vielä vaille, sillä onhan tietomme vajavaista - niin hänen tuomarinsa on Herra itse.
        Mutta, tuo väärän opettaja sunnuntaikirkossa, joka jopa siunaa vääränhenkisen kirjoituksiin nähden avioliittosuhteen, niin se liperiläinen on pahassa paikassa, kun Herra alkaa viimeisellä tuomiolla tuomion, omasta huoneestaan.
        Kun tuomiot lähtevät näin liikenteeseen, ei maailma pääse siitä helpommalla.
        Heillä on omatunto tuomarina, sana jne.

        Siksi meidän on peljättävä itse Herraa, siis henki on oltava oikeassa suhteessa Elämänantajaan.
        Eli kumartaa Häntä, joka on Luonut taivaan ja maan.
        Kun tämä suhde on oikein, ymmärtää Sapatin sanoman.
        Alussa kaikki oli sangen hyvää, lankeamatonta- Adamille elämäksi ja lepo.

        Kerran kaikki on sangen hyvää , Uudeksi luotu, elämä annettu armolahjana ja se on lopullinen sapatinlepo, koska enää lankeamista ei tule.

        Siis luotu kumartaa näin Sapatin Herraa ja näin sapatti on veisti - jo Edenistä tähänpäivään ja Jumalan kansalle, joka seuraa Vapahtajan askeleissa, niin ajan loppuun asti.

        Muotouskonnolliset pitäköön vaikka perjantaipullon ja höpsyt, koska eivät haluakaan olla uskollinen morsian. Tieto on, että sunnuntai on Baabeliuskoa ja jos he ei tässä muuta uskoaan, he todella saavat raamatullisesti mennnä Jeesuksen tyköä pois.
        Heillä ei ole elämää täten itsessään, eikä heillä ole haluakaan Sapattiin, eli lepoon, eikä halua julistaa sapatinlepoa tässäkään ajassa, ts. Sapatin Herran itse Luojan sanomaa.

        Siksi he ovat kirkkokäsikirjoihin ja perinneoppeihin sitoutuneet, sekä tekevät näin tyhjäksi Jumalan sanan omissa sydämissä ja vieläpä luvallisesti.
        Jumala sallii ja jopa tuo eksytyksen, seuloakseen totuuden ja kurantin kentältään.
        Sana on totuus, mutta jos ei kelpaa, se on kuranttia tavaraa se.

        Sydämen rakkaus näyttää, rakastetaanko Herraa - ja kumarretaan Häntä, vai onko tähän maailmaan hyväntiedonpuulla rakastuttu käärmeeseen, eli siihen herraan ja muotouskonnollisuus YHTYY ja siementää lustetta herransa kanssa. Heille on sunnuntait, tai mikä vain oma pyhänsä. He rakastavat eksytystään, omaa jumalaansa.


    • lahkojen.ilosanomat

      Minusta se helluntailaisuuden evankeliumin "ilosanoman" pääpaino näyttää olevan ikuisen helvetin piinan julistamisessa ja kielillä mongertelussa.

      • ketä.kumarretaan.ILM14

        No, ehkä se perinnejuuret ovat kauempana, ts. helvetistä se, mitä aikain saatossa isät ja uskonnollinen paavius on saanut hiileen puhallettua.
        Kun sellaiseen uskoo ja isät alkaa toistamaan, tulee muotohengellisyys, joka tekee tyhjäksi Jumalan oman sanan. Todettakoon se näin.
        Ilosanoma ehkä on siinä, että pelosta tuleen, pääset Jeesuksessa perille.
        Mutta, toisaalta muistelemme U1- näkemyksiä. Onhnan sellainen taivas aika karvas, jos joka sapatti sieltä pitäisi käydä P-koreasti katsomassa kidutuspaikkaa.

        Myös tuo kielijuttu on tavallaan arvovalta ajatus, jossa muosouskonnon isät opettaa, että et ole hengessä täyttynyt, ellet puhu siellä "joukossa" tätä kieltä. Niin, tästä opimme sen, että on hyvä tarkastella sitä, pitääkö kirjoitukset samanhenkisesti opin, ja jos ei - niin tehdään perinneopista se parannus.
        Käännetään mieli Jumalanmielenmukaisuuteen.

        Se vain on nähtävä, että tämä rivimuotouskova kyllä on vilpitön, koska näin opetetaan.
        Siksihän opettajilla on viimeisellä tuomiolla kova vastuu, mitä opetetaan.

        Olen kyllä opettajiakin miettinyt, että tavallaan vilpittömiähän hekin ovat, sillä uskoisin, että he eivät haluaisi huonoa opettaa. Mutta, kun se kasvusiemen vakkanen, mistä on mieli opetettu, on lustetta, niin on paljon kysytty, että uskaltaa heittää oppimantteli niskasta ja tavallaan rukouskammiossa tyhjältä pöydältä, alkaa opettelemaan Hengen kautta kirjoitusten sisältö, sekä kysyä Isältä, että neuvo minua.

        Se vaatii tavallaan sitä Abrahamin uskoa, lähteä oppimuotojen isien kodista, lähteä kohti luvattua.


      • lahkojen.ilosanomat
        ketä.kumarretaan.ILM14 kirjoitti:

        No, ehkä se perinnejuuret ovat kauempana, ts. helvetistä se, mitä aikain saatossa isät ja uskonnollinen paavius on saanut hiileen puhallettua.
        Kun sellaiseen uskoo ja isät alkaa toistamaan, tulee muotohengellisyys, joka tekee tyhjäksi Jumalan oman sanan. Todettakoon se näin.
        Ilosanoma ehkä on siinä, että pelosta tuleen, pääset Jeesuksessa perille.
        Mutta, toisaalta muistelemme U1- näkemyksiä. Onhnan sellainen taivas aika karvas, jos joka sapatti sieltä pitäisi käydä P-koreasti katsomassa kidutuspaikkaa.

        Myös tuo kielijuttu on tavallaan arvovalta ajatus, jossa muosouskonnon isät opettaa, että et ole hengessä täyttynyt, ellet puhu siellä "joukossa" tätä kieltä. Niin, tästä opimme sen, että on hyvä tarkastella sitä, pitääkö kirjoitukset samanhenkisesti opin, ja jos ei - niin tehdään perinneopista se parannus.
        Käännetään mieli Jumalanmielenmukaisuuteen.

        Se vain on nähtävä, että tämä rivimuotouskova kyllä on vilpitön, koska näin opetetaan.
        Siksihän opettajilla on viimeisellä tuomiolla kova vastuu, mitä opetetaan.

        Olen kyllä opettajiakin miettinyt, että tavallaan vilpittömiähän hekin ovat, sillä uskoisin, että he eivät haluaisi huonoa opettaa. Mutta, kun se kasvusiemen vakkanen, mistä on mieli opetettu, on lustetta, niin on paljon kysytty, että uskaltaa heittää oppimantteli niskasta ja tavallaan rukouskammiossa tyhjältä pöydältä, alkaa opettelemaan Hengen kautta kirjoitusten sisältö, sekä kysyä Isältä, että neuvo minua.

        Se vaatii tavallaan sitä Abrahamin uskoa, lähteä oppimuotojen isien kodista, lähteä kohti luvattua.

        "Olen kyllä opettajiakin miettinyt, että tavallaan vilpittömiähän hekin ovat, sillä uskoisin, että he eivät haluaisi huonoa opettaa. Mutta, kun se kasvusiemen vakkanen, mistä on mieli opetettu, on lustetta, niin on paljon kysytty, että uskaltaa heittää oppimantteli niskasta ja tavallaan rukouskammiossa tyhjältä pöydältä, alkaa opettelemaan Hengen kautta kirjoitusten sisältö, sekä kysyä Isältä, että neuvo minua."

        Siinähän on monella opettajalla toimeentulostakin kyse, sillä sellainen opettaja, joka ei puhu niin kuin lahkot opettavat, saa äkkiä potkut persuuksiinsa.


    • Jos evankeliumin /ilosanoman ja pelastuksen pääpaino ei ole persoonassa nimeltään JEESUS, ja henkilökohtaisessa suhteessa Hänen kanssaan Pyhän Hengen voimassa ja välityksellä eläminen niin sitten on hengellinen elämä lipsunut sivuraiteille. Oppi ei pelasta vaan persoona, kyllä sen ainakin suurin osa meistä adventisteistakin ymmärtää, vaikka Pyhän Hengen puute aika monesti näkyykin, ennenkaikkea täällä palstan kirjoituksista. Kolmen enkelin sanoma on toki voimakkaasti adventistien Raamatuntulkinnassa mukana.

      https://www.adventist.fi/uskon-piirteet/pelastus/pelastuksen-kokeminen/

      • Pilgrim22

        Nyt sinä olet kyllä hakoteillä. Toki on niin että keskiössä on Jeesus ja hänen pelastustyönsä mutta "usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan, OJENTAUTUMINEN sen mukaan, mikä ei näy." (Hebr 11.1) ja "Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." Ei voi olla yksi ihminen Jumalan palveluksessa ja sitten tyystin toinen maanantaina. Jumala katsastaa niittynsä joka päivä. En ota sen enempää kantaa mihinkään uskonsuuntaan sinänsä, mutta peräänkuulutan sitä että jos minä olen kristitty, armahdettu syntinen on minut tämän armon kautta ensinnäkin kutsuttu muuttamaan oma elämäni, välillä pahastikkin horjuen, ja toisekseen auttamaan niitä jotka horjuvat vielä minua enemmän. Pelastus armeijan motto soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa on kiteytys siitä mitä kristillisyys arjessa merkitsee. Niin tai näin, siunausta sinulle.


    • Pilgrim2

      No adventismin ilosanoma on-tadaa- Jeesus Kristus. Helluntailaisuuden ja osin Vapareidenkin Ilosanoma on ISRAEL. Vastoin Raamattua opetetaan salaisia ylöstempauksia ja Israelin tuhatvuotisia valtakuntia ja ties mitä. Adventismi on sola scriptura periaatteesta elävä liike ja siten, menneistä erehdyksistä jotka on myönnetty, huolimatta lähinnä jumalan sanaan perustuva.

    • Adventtiliikkeen kaiken opetuksen keskus on Raamatun keskushenkilö Jeesus Kristus.
      Monet luulevat Adventtikirkon aktiivisen Raamatun tutkimuksen merkitsevän että keskittyminen olisi jossakin muussa merkityksessä. Sapatti tuntuu korostuvan, koska käytäntö on erilainen.
      Adventtikirkon Jumalan palveluksen toinen puoli on Raamattu tuntu, joka on hyvin intensiivinen Raamatun teologiaan keskittynyt. Adventtikirkossa ei tarvitse olla muotomenoissa joka viikko, vaan ohjelma on Raamattu tunninkin aiheen vuosi erilainen aina. Seurakunnilla lisäksi erilaisia yksilöllisiä lahjoja. Viestiketjussa mainittiin muutama asia, joista kerron lyhyesti;

      - Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä lepopäivämuutoksen kanssa. Adventtikirkossa vietetään yhä yhtä ja samaa Jumalan säätämää päivää. Päivän vietto on alkanut 1 Moos 2:1-4. Adventtikirkko ei ole nähnyt hyväksi poiketa päivästä. Jumalan kansalla oli aina Herran päivä, johon Jumalan palvelus keskittyi. Temppeliseremonia keskittyi tähän päivään.
      Adventtikirkko on ainoa kristilliseksi itseään nimittävä liike maailmassa, joka on pitänyt Jumalan käskyn keisarin käskyä suurempana. Keisari Konstantinus Suuri muutti lepopäivän työvoimapoliittisista syistä, kun valtakunnassa oli kuusi päiväinen työviikko. Keisarin valtakunnan kansa vietti kahta viikottaista juhlaa; sapattia (=vkon 7:s päivä) ja auringon päivää sundayta (=vkon 1:nen päivä) suomennettuna =sunnuntai.
      Käsky lepoäivän muutoksesta tuli voimaan 7.3.321 jKr. Keisari ja keskiajan kirkko pitivät yhtä ja kirkko yhtyi keisarin päätökseen. Suomessa keisarin työvoimapolitiikka astui voimaan 1.1.1973, kun sunnuntaista tehtiin viikon 7:s päivä. >Keskiajan kirkko otti lepopäivämuutoksen oman valtansa merkiksi.
      Luther nimitti paavin pedoksi. Adventtikirkko ei nimitä ihmistä koskaan pedoksi, sillä Raamatun peto Ilm 13 on kyse maailman valloista. Olevaista ihmistä ei Raamatun profetia koskaan koske. Maailman valloilla on ollut keulakuvansa, mutta ihmisestä ei ole kyse peto merkityksessä. Kukaan ei synny pedoksi tuomittuna. Jumala ei ole ihmistä tuominnut koskaan ennen ihmisen syntymää Raamatun profetiassa. Danielin kirja profetoi maailman petovalloista, mutta vain murto-osasta. Petovaltoja on paljon. Petovalta tarkoittaa Jumalaa vastustavaa valtaa. Kuitenkin joillakin Danielin kirkon valloilla on looginen jatkuvuus profetoitu ajan loppuun saakka. Tuohon logiikkaan pitää perehtyä erikseen.

      "Kolmen enkelin sanoma;" Ilm 14:6-13; -Kolmen enkelin sanomaa on suorittanut yhdessä koko uskonpuhdistuksen ajan hengellinen ihmisten piirikunta esikuntineen. Kaikki uskonpuhdistusliikkeet suorittavat kolmen enkelin sanomaa edelleen. Petomerkeistäkin on erilaisia spekulaatioita näillä erilaisilla ryhmillä.
      Ei tuo Adventtikirkon yksityis-lystiä ole ollut. Kuitenkin kirkon teologian perustan tuntevana tiedän että Adventtikirkko on ainoa joka on osannut kolmen enkelin sanoman selittää.

      >>> Kuitenkin Jeesukseen perustavan ihmisen ei tarvitse pelätä että ottaisi pedon merkin! -Pedon merkin ottaa vain sellainen persoona, joka itse aivoissaan tietoisuudessaan ajattelevi ottavansa pedon merkin! Ihmisen vilpitön erilainen tieto ei vie ihmistä kadotukseen sinsänsä.
      Ihmisen omatunto tietoisuudessa vie ihmisen yksilöllisesti kadotukseen jos ihminen tietoisesti rikkoo Jumalaa vastaan tahallisesti riippumatta miten joku korkea teologia todellisuudessa on.
      Kaikilla ihmisillä ei ole aikaa istua nenä Raamatun tutkimuksessa kiinni päivästä toiseen.
      Raamatun suuret teologiat ovat Adventtikirkon huipputeologien heiniä; mutta nämä ovat vastuullisia, hengellisiä ja tiedollisia ihmisiä. Ei ne mitään tavallisia hihhuleita ole Adventtikirkon huipputeologit. Adventtikirkon Raamatun tutkimus on maailman huipulla ollut ja on. Noiden jätkien kanssa jää toiseksi aina tavallinen taukelo Raamatun selittämisessä. Raamatun Jeesus uskonto ei vaadi Raamatun teologioiden syvällistä tuntemusta. >> Ihmisen pelastukseen riittää Adventtikirkossakin usko ja Rakkaus Jumalaan /Jeesukseen, sekä ymmärryksen mukaan syntien hylkääminen.
      Tiedonjanoiselle ei Adventtikirkossa ruoka koskaan lopu.

      En ole Adventtikirkon jäsen. En mihinkään muuhun piirikuntajoukkoonkaan liity.
      Olen liikarasituksen seurauksena jäänyt lomille 1.6.2006, ja sanonut kaiken hengellisen maallikko vastuuni irti 2006.
      Minulla on omaa pikku puuhastelua Raamatun parissa. En ryhdy ihmisen arviotavaksi kaikessa. Vietän eläkepäiväni ilman johtajia. En ole lopullisesti poissulkenut mahdollisuutta, ettenkö voisi uusia jäsenyyttäni joskus aikanaan?

      Adventtikirkon teologia ei ole vähääkään antanut periksi -ei vähääkään tehnyt myönnytystä maailman synnille. Kirkon teologit ja kirkon ylin toimielin on kantanut vastuunsa tässä hyvin.
      Kirkon teologian kirjoittaa aina globaalin organisaation ylin toimielin.

      t. jarinhotelli

      • Pilgrim2222

        Olet varmaankin oikeassa Adventtikirkon teologian suhteen. Itse olen vain tällainen vuosia raamattua tutkinut möllikkä, mutta Jeesus on minulle rakas. Olen tuntenut sielunyhteyttä niihin kalastajiin, kiivailijoihin, publikaaneihin ja muuhun rupusakkiin joita Mestari keräsi ympärilleen. Olen kaivannut puusepän puhetta yksinkertaisille työmiehille ja -naisille. Adventismissa on hyvä pyrintö palata yksinkertaiseen evankeliumiin joka minulle näyttäytyy a)Kristuksen pelastus työnä ja b)metanoiana, katumuksena siten että minä alan elää uutta elämää, teen mielen muutoksen, hylkään vanhan ihmiseni, ristiinnaulitsen sen. Prosessi on tokikin pitkä eikä tule täydelliseksi täällä ajassa, mutta siinä on Jumalan armo että hän vanhurskauttaa minut puutteellisuuksista huolimatta. MUTTA ja tämä on iso mutta hän ei pelasta eikä vanhurskauta sen enempää minua kuin muitakaan jos minun elämäni jää pelkäksi saivarteluksi. Ihminen ei lopultakaan ole sitä mitä hän itse ajattelee olevansa vaan sitä mitä hän tekee. Kristillisyys ei ole mitään aivojoogaa vaan käytäntöä; se on elämäntapa. Siunattua uutta vuotta. Pilgrim ja taas uusia numeroita


      • kerettiläinen-

        # Kaikki uskonpuhdistusliikkeet suorittavat kolmen enkelin sanomaa edelleen.#

        Tuohan on nyt aivan täyttä potaskaa! Suuri Babylonko muka julistaa itse olevansa Babylon ja varoittaa ihmisiä itsestään?

        Adventtikirkko pitää muita seurakuntia Babyloniin kuuluvina ja kolmen enkelin sanomassa nimenomaan varoitetaan juuri Babylonista. Muut seurakunnat tuskin edes tietävät, mikä on kolmen enkelin sanoma tai Babylon.

        Mutta koska Adventtikirkko itsekin on lyöttäytynyt yhteen niiden kanssa, joita se pitää Babylonina, jonka seurauksena Babylon taas on tunnustanut myös Adventtikirkon "kristilliseksi" seurakunnaksi, niin asiasta ei tietenkään pidetä mitään mölyä saatikka julisteta mitään kolmen enkelin sanomaa suureen ääneen.

        Ainoa asia, mitä voitaisiin pitää kolmen enkelin sanoman "julistamisena" Adventtikirkon taholta on Ellen Whiten pitäminen mukana yhdessä opinkohdassa ja "Suuren Taistelun" tuputtaminen ihmisille, sillä siellä kirjan kansien välissä se kolmen enkelin sanoma sunnuntai-pedonmerkkeineen lymyilee.

        Tietenkin sitten ovat myös nämä Suomi24 palstan "häiriköt", jotka paasaavat jatkuvasti sapatista ja sunnunpedonmerkistä, mutta heidän käytöstään esim KaiA paheksuu ja pitää heitä fundamentalisteina, joita tulee vastustaa Adventtikirkon sisällä. Nyt eletään liberalismin ja ekumenian aikaa, johon ei tällainen fundamentalismi oikein sovi.

        Adventtikirkko onkin ovelasti kehittänyt kaksi erilaista "julistustapaa":
        1) virallinen ulkopuolisille
        2) epävirallinen omille jäsenille.

        Aina tilanteen mukaan sopivasti vedotaan sitten jompaan kumpaan näistä. Tällä tavoin Adventtikirkko voi säilyttää kristillisen statusasemansa ja hyvät välit Äitikirkkoon sekä babylonsisariin, ja esittää omilleen, että se ikään kuin julistaa jotakin.

        Jos Adventtikirkolta tivataan sunnuntaipedonmerkistä tai kysytään, ovatko muut Babylonia, niin sanotaan, että ei virallinen Adventtikirkko mitään tällaista opeta. Kuitenkin Adventtikirkon koko olemassaolon tarkoitus kuulemma on nimenomaan julistaa tätä sanomaa. Ja Ilmestyskirjassa kerrotaan vieläpä, että "suureen ääneen".

        Yksityiset jäsenet kiertävät sitten tämän suoran kysymyksen sanomalla, että lue Ellen Whiten Suuri Taistelu. Siksipä Ellenistä ei voidakaan luopua, sillä se kolmen enkelin sanoma lymyilee juuri siellä hänen Suuri Taistelu -kirjansa kansien välissä.


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        # Kaikki uskonpuhdistusliikkeet suorittavat kolmen enkelin sanomaa edelleen.#

        Tuohan on nyt aivan täyttä potaskaa! Suuri Babylonko muka julistaa itse olevansa Babylon ja varoittaa ihmisiä itsestään?

        Adventtikirkko pitää muita seurakuntia Babyloniin kuuluvina ja kolmen enkelin sanomassa nimenomaan varoitetaan juuri Babylonista. Muut seurakunnat tuskin edes tietävät, mikä on kolmen enkelin sanoma tai Babylon.

        Mutta koska Adventtikirkko itsekin on lyöttäytynyt yhteen niiden kanssa, joita se pitää Babylonina, jonka seurauksena Babylon taas on tunnustanut myös Adventtikirkon "kristilliseksi" seurakunnaksi, niin asiasta ei tietenkään pidetä mitään mölyä saatikka julisteta mitään kolmen enkelin sanomaa suureen ääneen.

        Ainoa asia, mitä voitaisiin pitää kolmen enkelin sanoman "julistamisena" Adventtikirkon taholta on Ellen Whiten pitäminen mukana yhdessä opinkohdassa ja "Suuren Taistelun" tuputtaminen ihmisille, sillä siellä kirjan kansien välissä se kolmen enkelin sanoma sunnuntai-pedonmerkkeineen lymyilee.

        Tietenkin sitten ovat myös nämä Suomi24 palstan "häiriköt", jotka paasaavat jatkuvasti sapatista ja sunnunpedonmerkistä, mutta heidän käytöstään esim KaiA paheksuu ja pitää heitä fundamentalisteina, joita tulee vastustaa Adventtikirkon sisällä. Nyt eletään liberalismin ja ekumenian aikaa, johon ei tällainen fundamentalismi oikein sovi.

        Adventtikirkko onkin ovelasti kehittänyt kaksi erilaista "julistustapaa":
        1) virallinen ulkopuolisille
        2) epävirallinen omille jäsenille.

        Aina tilanteen mukaan sopivasti vedotaan sitten jompaan kumpaan näistä. Tällä tavoin Adventtikirkko voi säilyttää kristillisen statusasemansa ja hyvät välit Äitikirkkoon sekä babylonsisariin, ja esittää omilleen, että se ikään kuin julistaa jotakin.

        Jos Adventtikirkolta tivataan sunnuntaipedonmerkistä tai kysytään, ovatko muut Babylonia, niin sanotaan, että ei virallinen Adventtikirkko mitään tällaista opeta. Kuitenkin Adventtikirkon koko olemassaolon tarkoitus kuulemma on nimenomaan julistaa tätä sanomaa. Ja Ilmestyskirjassa kerrotaan vieläpä, että "suureen ääneen".

        Yksityiset jäsenet kiertävät sitten tämän suoran kysymyksen sanomalla, että lue Ellen Whiten Suuri Taistelu. Siksipä Ellenistä ei voidakaan luopua, sillä se kolmen enkelin sanoma lymyilee juuri siellä hänen Suuri Taistelu -kirjansa kansien välissä.

        Mainitsin uskonpuhdistusliikkeistä asiayhteydessä kolmen enkelin sanoman tekijöinä.

        Käytännössähän siinä on kyse;


        1. Ensimmäinen enkeli; (jakeet 6-7)
        - Ensimmäinen enkeli ryhtyy julistamaan evankeliumin sanomaa koko maailmalle. On tulkittu että tämä aikajakso olisi alkanut hengellisen keskiajan jälkeen Jeesus-adventti-missio herätyksessä uskonpuhdistuksen myötä. Kirjapainotaito toi Raamatun kansalle ja syntyi hengellistä herätystä. Jeesusta julistettiin ja Jeesuksen tulo II adventti tuli mission toiminta-ajatukseksi.
        - Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle kunnia! Herra Jeesus Kristus pelastaa! (Hebr 4:21-16)
        - Ensimmäisen enkelin sanomaa julistavat useat hengelliset maailmanlaajuiset kirkot ja hengelliset yhdistykset.

        2. Toinen enkeli; (jae 8)
        - Toinen enkeli julistaa kaatunutta ja langennutta babylonia. Babylon on Raamatussa synnillisen elämänvieton vertauskuva silloin kun kysymyksessä on yleinen vallitseva asiantila. Baabel oli muinainen kaupunki jossa kaikki synnin paheet olivat vallalla. Baabel kukistui.
        ”Babylon” josta on kyse ajan lopulla ei kukistu kokonaan kuitenkaan vielä tässä vaiheessa. Langennut babylon on.
        - Toinen enkeli julistaa kuitenkin voittoa babylonista. Voitto on hengellinen, saatanan valta näennäinen. Lopullinen voitto saavutetaan kun Jeesus tulee.
        Jumala haluaa sieluja pois babylonista;
        - ”Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen joka sanoi: Lähtekää pois, jättäkää hänet te jotka olette minun kansaani että ette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihin ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille jolla häntä lyödään.” (Ilm 18:4)

        3. Kolmas enkeli; (jakeet 9-13)
        - Kolmas enkeli varoittaa pedon merkistä. (Ilm 13 luku) Langennut maailma haluaa Kristukselle kuuluvaa arvovaltaa ja kunnioitusta eikä Jumalan moraalisiveyslaki ole sille pyhä. Pedon merkin ”peto” julistaa itse. Vain peto itse julistaa oman merkkinsä. (Ilm 14:12) Maailmanvallat tahtovat houkutella pois alkuperäisestä Raamatun totuudesta. (1 Joh 5) Jokaisella maailmanvallalla on oma brandynsä ja keulakuvansakin.
        Kolmannen enkelin sanoma varoittaa pedon merkistä.


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        # Kaikki uskonpuhdistusliikkeet suorittavat kolmen enkelin sanomaa edelleen.#

        Tuohan on nyt aivan täyttä potaskaa! Suuri Babylonko muka julistaa itse olevansa Babylon ja varoittaa ihmisiä itsestään?

        Adventtikirkko pitää muita seurakuntia Babyloniin kuuluvina ja kolmen enkelin sanomassa nimenomaan varoitetaan juuri Babylonista. Muut seurakunnat tuskin edes tietävät, mikä on kolmen enkelin sanoma tai Babylon.

        Mutta koska Adventtikirkko itsekin on lyöttäytynyt yhteen niiden kanssa, joita se pitää Babylonina, jonka seurauksena Babylon taas on tunnustanut myös Adventtikirkon "kristilliseksi" seurakunnaksi, niin asiasta ei tietenkään pidetä mitään mölyä saatikka julisteta mitään kolmen enkelin sanomaa suureen ääneen.

        Ainoa asia, mitä voitaisiin pitää kolmen enkelin sanoman "julistamisena" Adventtikirkon taholta on Ellen Whiten pitäminen mukana yhdessä opinkohdassa ja "Suuren Taistelun" tuputtaminen ihmisille, sillä siellä kirjan kansien välissä se kolmen enkelin sanoma sunnuntai-pedonmerkkeineen lymyilee.

        Tietenkin sitten ovat myös nämä Suomi24 palstan "häiriköt", jotka paasaavat jatkuvasti sapatista ja sunnunpedonmerkistä, mutta heidän käytöstään esim KaiA paheksuu ja pitää heitä fundamentalisteina, joita tulee vastustaa Adventtikirkon sisällä. Nyt eletään liberalismin ja ekumenian aikaa, johon ei tällainen fundamentalismi oikein sovi.

        Adventtikirkko onkin ovelasti kehittänyt kaksi erilaista "julistustapaa":
        1) virallinen ulkopuolisille
        2) epävirallinen omille jäsenille.

        Aina tilanteen mukaan sopivasti vedotaan sitten jompaan kumpaan näistä. Tällä tavoin Adventtikirkko voi säilyttää kristillisen statusasemansa ja hyvät välit Äitikirkkoon sekä babylonsisariin, ja esittää omilleen, että se ikään kuin julistaa jotakin.

        Jos Adventtikirkolta tivataan sunnuntaipedonmerkistä tai kysytään, ovatko muut Babylonia, niin sanotaan, että ei virallinen Adventtikirkko mitään tällaista opeta. Kuitenkin Adventtikirkon koko olemassaolon tarkoitus kuulemma on nimenomaan julistaa tätä sanomaa. Ja Ilmestyskirjassa kerrotaan vieläpä, että "suureen ääneen".

        Yksityiset jäsenet kiertävät sitten tämän suoran kysymyksen sanomalla, että lue Ellen Whiten Suuri Taistelu. Siksipä Ellenistä ei voidakaan luopua, sillä se kolmen enkelin sanoma lymyilee juuri siellä hänen Suuri Taistelu -kirjansa kansien välissä.

        Adventtikirkon teologia ei ole tinkinyt vähääkään maailman synnin puolelle.
        Myönnytystä maailman synnille ei ole tehty himpun vertaa.
        Ei ole perusteita vähääkään siksi väittää babyloniaan osalliseksi.
        Ihmiset jäseninä ovat yksilöitä tietenkin.


      • kerettiläinen-
        jarinhotelli1 kirjoitti:

        Adventtikirkon teologia ei ole tinkinyt vähääkään maailman synnin puolelle.
        Myönnytystä maailman synnille ei ole tehty himpun vertaa.
        Ei ole perusteita vähääkään siksi väittää babyloniaan osalliseksi.
        Ihmiset jäseninä ovat yksilöitä tietenkin.

        # Adventtikirkon teologia ei ole tinkinyt vähääkään maailman synnin puolelle. #

        Teologia on pelkkää teoriaa. Kirkon käytännön toiminta "julistaa" enemmän kuin mitkään huipputeologien sanahelinät.

        # Ei ole perusteita vähääkään siksi väittää babyloniaan osalliseksi. #

        Miten tämä "hedelmätön" Adventtikirkko sitten eroaa muusta Babylonista?


      • kerettiläinen- kirjoitti:

        # Adventtikirkon teologia ei ole tinkinyt vähääkään maailman synnin puolelle. #

        Teologia on pelkkää teoriaa. Kirkon käytännön toiminta "julistaa" enemmän kuin mitkään huipputeologien sanahelinät.

        # Ei ole perusteita vähääkään siksi väittää babyloniaan osalliseksi. #

        Miten tämä "hedelmätön" Adventtikirkko sitten eroaa muusta Babylonista?

        Kerroin jo.

        Olet tietysti Vartiotorniseuran kouluttama, joka luulee että sana "kirkko" jo viittaa johonkin.

        En ole Adventtikirkon jäsen. Tiedän kuitenkin tuon asian, että teologia ei ole tinkinyt maailman synnin puolelle.


      • kerettiläinen-
        jarinhotelli1 kirjoitti:

        Kerroin jo.

        Olet tietysti Vartiotorniseuran kouluttama, joka luulee että sana "kirkko" jo viittaa johonkin.

        En ole Adventtikirkon jäsen. Tiedän kuitenkin tuon asian, että teologia ei ole tinkinyt maailman synnin puolelle.

        # Olet tietysti Vartiotorniseuran kouluttama, joka luulee että sana "kirkko" jo viittaa johonkin.#

        No en todellakaan ole Vartiotorniseuran kouluttama, enkä myöskään saivartele kirkko-sanasta samalla tavoin kuin Jehovan todistajat Jumalan nimestä.

        Ei se kirkko-sana itsessään ole mitenkään merkityksellinen, vaan se, mitä se edustaa ja mitä silloin tapahtui, kun tuota sanaa alettiin käyttämään seurakunnasta.

        Silloin "elävien kivien" seurakunta tuhottiin ja korvattiin muotomenoja harjoittavalla hierarkisella organisaatiolla. Joten kyllähän se sanakin tietenkin viittaa johonkin, eikä myöskään Raamattu tunne koko kirkko-sanaa, vaikka se on -92 käännökseen jo ujutettukin.

        Mutta aivan yhtä hyvin Jehovan todistajien "ainoa oikeaoppinen" Vartiotornijärjestö on Äitikirkon tytär, vaikka sen nimessä ei olekaan kirkkoa. Se on kuitenkin samalla tavoin keskusjohtoisesti johdettu organisaatio, joka on korvannut seurakunnan Pään eli Jeesuksen omalla "sijaispäällään", jolle on vieläpä annettu aivan surkuhupaisa nimi "Uskollinen ja ymmärtäväinen orja".

        Hyvin kuvaava nimi on myös Adventtikirkon sijaispäällä eli Pääkonferenssilla.


      • kerettiläinen-

        # Adventtiliikkeen kaiken opetuksen keskus on Raamatun keskushenkilö Jeesus Kristus.
        Monet luulevat Adventtikirkon aktiivisen Raamatun tutkimuksen merkitsevän että keskittyminen olisi jossakin muussa merkityksessä. Sapatti tuntuu korostuvan, koska käytäntö on erilainen.#

        #Kaikilla ihmisillä ei ole aikaa istua nenä Raamatun tutkimuksessa kiinni päivästä toiseen.
        Raamatun suuret teologiat ovat Adventtikirkon huipputeologien heiniä; mutta nämä ovat vastuullisia, hengellisiä ja tiedollisia ihmisiä. Ei ne mitään tavallisia hihhuleita ole Adventtikirkon huipputeologit. Adventtikirkon Raamatun tutkimus on maailman huipulla ollut ja on. Noiden jätkien kanssa jää toiseksi aina tavallinen taukelo Raamatun selittämisessä.#

        Nämä Adventtikirkon huipputeologit ovat tulkinneet, että Laodikean seurakunta kuvaa tämän lopunajan penseää ja itseriittoista seurakuntaa. Laodikean seurakunta onkin ainoa Raamatun kuvaama lopunajan seurakunta, joten Adventtikirkkokin kuuluu silloin siihen.

        No mitä tästä voimme sitten päätellä?

        Ilm.3
        Kirje Laodikean seurakunnalle
        14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: [Ilm. 1:5 | Joh. 1:3 ]
        15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! [Room. 12:11]
        16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.
        17 "Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. [Hoos. 12:9; 1. Kor. 4:8]
        18 Annan sinulle neuvon: OSTA MINULTA tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7]
        19 Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi! [Hepr. 12:6]
        20 Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän. [Laul. l. 5:2; Joh. 14:23]
        21 "Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen. [1. Kor. 6:2 ]
        22 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille." [Ilm. 2:7]

        Itse ainakin päättelen edellisestä, että Laodikean seurakunnalta puuttuu KAIKKI pelastukseen tarvittava - rikkaus, valkeat vaatteet ja silmävoide.

        Mistä se johtuu?

        Mitä ilmeisimmin Laodikean seurakunta "ostaa" joltakin muulta kuin Jeesukselta kuten esim. rikkaan seurakuntansa huipputeologeilta.

        Ilmestyskirjassa kerrotaan myös joistakin "Babylonin kauppiaista".

        Ilm.18:23
        Ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaaksi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat.


    • Pilgrim222

      Ilo sanoma on siinä että Jeesus Kristus tuli ihmiseksi ja kuolemallaan sovitti meidän syntimme, jotta me voisimme tulla Jumalan lapsiksi jälleen. Surusanoma tuntuu olevan siinä että kukaan ei halua tulla Jumalan lapseksi vaan jatkaa vanhaa rataansa yrittämättäkään tehdä parannusta. Ei Jeesus tai ilosanoma ole mikään osa elämää; se on koko elämä. Se vanha kunnon mustakantinen kirja ei ole mikään jerry cotton. Sitä on luettava huolella ja ajatuksen kanssa. Hyvä ohje startiksi on Joosua 1:8. Siunattua uutta vuotta kaikille

    • Lahkojen-tavoite

      "Evankeliumin ilosanoma?"

      Ensiksikään Evankeliumissa ei ole mitään ilosanomaa.
      Toisekseen pitää katsoa mistä suunnasta mitäkin katsoo.
      Lahkon päättäjille evankeliumin ilosanoma on se, kun he saavat joltain kusetettua maallisen omaisuuden lahkon nimiin ja sitä kautta kaiken omaksi ja klaaninsa hyödyksi.
      Rivijäsenen kannalta evankeliumin ilosanoma on se, että välttyy pahimmilta pastoreiden kusetuksilta, eikä pidä Raamatun höpinöitä liian vakavasti otettavina ja saa sitä kautta pitää mielenterveytensä edes jollain tasolla.
      Paras on kuitenkin erota kokonaan niistä lahkoista ja kirkkokunnista. Silloin välttyy kaikelta paskalta, jota lahkot syytävät ja pyrkivät sillä keinoin alistamaan sinut lahkolle kuuliaisekseksi orjaksi ja sen järjestelmän huijareiden rahoittajaksi.

      • katsotaan.todellisuutta

        Puhutaan orjuudesta, maallisesta elämäntavasta, jolla orjuutetaan ihmiset, että saamme vaikka paukutella vuodenvaihteessa.
        Eli pidetään ne jalat maassa ja tunnustetaan tämän maailman elämäntapa, jumalattomuus on orjuutta perinpohjin, toinen toiselleen. Että se siitä.

        https://www.ess.fi/Mielipide/esalaiset/art2426804

        Elämää ja kuolemaa filippiiniläisillä ilotulitepajoilla: 12-vuotias käärii tuhat paukkua, seuraavana päivänä paja räjähtää ....

        Elmerin nenä vuotaa myrkyllisten kemikaalien haistelusta, hengityssuojainta hänellä ei ole eikä käsineitäkään. Vaatimattoman vajan seinällä ei näy minkäänlaista sammutinta.
        Noin kolmesataa lasta valmistaa ilotulitteita Bulacanin läänin kylissä
        ja linkistä loput. Kannattaa lukea ja miettiä, pahkapäitten, että raamatullisesti eläen, tätä ei olisi olemassakaan.

        Toinen asia, vaikkapa musiikki. Ko. linkissä esiintyy viestimiehenä uskova musiikkiopettaja.
        https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2292317


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe