Olen miettinyt kissan ottamista lähiaikoina. Eniten rotukissoista olen mieltynyt venäjänsiniseen tai pyhään birmaan. Kaipaisin näistä roduista lisätietoja (luonne jne.).
Myös oranssivalkoraidallinen kissa on suloinen, mutta onko tietoa onko oranssivalkoraidalliset kissat yleensä Eurooppalaisia tai maatiaiskissoja, vai onko väritystä myös muissa roduissa? Olen huomannut vain, että Norjalainen metsäkissa saattaa olla myös oranssivalkoraidallinen.
Eurooppalainen, venäjänsininen vai pyhä birma ?
3
316
Vastaukset
- seonihana
No meillä on pyhä birma,
plussat: Ensinnäkin kaunis kissa, turkki on helppohoitoinen vaikka onkin puolipitkä. Ei takkuunnu pahemmin. Rauhallinen mutta hyvin seurallinen. Hiukan koiramainen.
Tykkää olla mukana kaikessa ja on hyvin utelias kaikesta. Ei kuitenkaan sillä tavoin riehakas rotu joka pistää kaiken ranttaliksi.
Ainakin tämä tapaus on minusta älykäs. Muistaa asioita hyvin ja olisi ollut varmaan helppo opettaa tekemään jotain temppujakin. Birma on terve rotu. Sillä ei pahemmin ole mitään perinnöllisiä sairauksia.
Miinukset: En nyt keksi mitään.- Purrrr
Venäjänsininen:
-nätti ku mikä
-turkki on silkkiä ja samettia
-pitkä häntä ja ruumis, ylttää ovenkahvoihin kevyesti
-kiltti ja hyvätapainen (melkein aina)
-arka
-ilmaisee paljon itseään ja vielä äänekkäästi ja mieluiten viikonloppuisin aamuneljältä
-viihtyy sylissä, mutta viihtyy myös yksin peiton alla nukkumassa
-ei tykkää matkustaa
-sisäkissaksi hyvä saalistamaan jyrsijöitä (omasta tarhasta)
-osaa avata kaappien ovet ja onkii varpaillaan lattiakaivon kannet pois paikoiltaan
-kehrää, leipoo ja puskee
-tykkää kengännauhoista
Mutta jokainenhan on oma yksilönsä, minulle tuli yllämainitut ominaisuudet omaava katti.
- mullaon
Venäjänsininen on paras. Se on kaunis ja helppohoitoinen, se on älykäs ja oppivainen, se on hyvin seurallinen ja kiintyy omistajaansa. Venäjänsininen pysyy nuorekkaana kauan, se leikkii vielä yli 10-vuotiaana.
Ainoa huono puoli voi olla, että haluat sitten toisenkin venäjänsinisen. Venäjänsinisellä onkin hyvä olla kaverina toinen venäjänsininen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233113Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68710Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3703Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32581Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35567Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3560- 40501
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3499- 36495
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es17495