Irma on huolissaan tukipisteen toimintojen supistamisesta keittiötoiminta loppuu joutuu myymään omaisuutta ei taida työttömiä surettaa suurin osa työttömistä on työllistetty ilmaistyövoimana 9 eurolla työkokeilu, kuntouttava työtoiminta pääasiallista työllistämistä.harva on palkkatuella ja sekin huonosti palkattua. irma ei suostuu tekemään ilmaiseksi työtä hänellä on turvattu eläke. työttömille ei eläkertymiä tule. näitä projekteja on toinen toistaa hyvää lupaava työttömille oikeisiin töihin ne ei johda vaan päätyvät orjiksi. minun mielestä kesän iltatorit joutaa lopettaa samat kirppuryysyt ja myyjät esiintyvät jne. vaan letut oli hyviä iltatorilla. työnohjaajia ei tarvita jos työtön ei onnistu ponnistamaan työsuhteisiin
Tukipisteen toimintojen supistaminen
28
162
Vastaukset
- vaikka.housut.jalasta
Eikö työttömät voisi myydä ennemmin omaisuutensa ja lahjoittaa rahat tukipisteelle, tai tuo orjatyö muuten loppuu? Eihän työttömät mitään tarvitse, sillä kyllä 9 euron palkalla pärjää!
- Pistetuelle
Se on niin, että tuommoisten ihmeellisten työllistämishankkeiden (kirpputorit, ruokalat yms.) aika on menossa ohi. Pitää työllistyä tavalla tai toisella oikeisiin työpaikkoihin, eikä tuollaisiin leikkiviritelmiin, joihin koko ajan ollaan rahaa kerjäämässä milloin kaupungilta, ely-kekuksita ja milloin miltäkin taholta. Ja onko I Nykänen hyvä tuollaista johtamaan, osa porukasta ei äärivasurin toimia hyvällä katso, eläkkeelle joutaisi hänkin.
- ukkelipena
Tukipisteelle tulee loppu leikkiviritelmiin kuntouttava työtoiminta mielestä ei kuntouta ovat sellasia juoppoja hyvin vähätöisiä vässyköitä tonttu ukkoja. lumikola ei heilu. Tukipiste pysyy pystyssä kun irma tekee ilmaista työtä myös työnohjaat/projetkipäälliköt ilmaiseksi ovat työttömätkin ilmaisia
- irmelimeodän
Irma ei tee ilmaiseksi mitään. Hän on ollut eläkkeellä jo vuosia opettajan virastaan. Lisää pitää saada kuitenkin. En tiedä hänen hommiaan mitä tehnee mutta tuskin siihen suurta tunkua olisi kenelläkään hänen jälkeensä.
- dgjhkmkmgnhdmghgj
Irmako siellä lumikolaa heiluttaa? Eihän juoppojen paikka ole työelämässä, korkeintaan jossain johtajan virassa,,kuten Ahti Karjalainen aikoinaan!
- omituista.toimintaa
Ei yhdistystä tai yritystä pidä perustaa tukien varaan. Kyseinen Lieksassa vielä ontuen toimivan pisteen toiminta perustuu eri puolilta haalittaviin tukiin. Sen takia yhdistyksen nimi on TUKIPISTE. Nyt kun tuet loppuvat, nimi on TUETON PISTE.
- pelletuki
Irmalle pitää perustaa TUETON PISTE jossa kaikki aktiivimallin mukaiset työttömät työllistetään olet sinä kirjoittaja oikeassa omituista toimintaa (nimimerkillä) näitä hankkeita on ollut pankakoskella työkaari hanke ilopuroset hanke 1, 2, jne. työpooli, mönninkadulla sielläkin näpertelivät matonkuteita kangaspuut oli pankakoskella, nyt merilän kartannossa samat ämmät kutovat ja osa tykkää olla hoitolassa vain onko osa työttömistä jo kuollut. työnohjaajat/päälliköt irmakin on osilla ei viitsi tehdä ilmaista työtä Lieksan lehden mukaan vaikka on hyvä eläke taskussa samoin hänen ukollaan.
- Pumppupää
Mutes Ukkohallan laskettelukeskus pärjäö ihan hyvin?
- nerokasls
Irma pitämää iltatoreja joka ollut hyvin suosittu tapaamiskohde tiistai kesä iltana . siinä irma äärisi ilmaiseksi aktiivimallin mukaiset työttömät apuna raahaamassa myyntipöytiä, kirppishommaa, makkaran lettujen valmistusta eikös osaisi aktiivimallin työttömät osallistua iltatori talkoisiin ilmaiseksi kun tukipisteen toiminta supistuu jatketaan tuetonpiste hankkeella.hankeraha haetaan kaupungilla kun irma istuu kaupungin valtuustossa.
- kunnia.muille
Alunperin iltatorin idea ja malli otettiin Nurmeksesta.
Ei Irma ole iltatorilla kuskaamassa telttaa ym letunpaistovermeitä vaan muut on senkin homman joutuneet tekemään. Kyllä iltatori alkoi Heikkilän kentältä ja idean esitti Siiri Oravalahti sitten toiminta siirty torille ja torikauppiaiden yhdyshenkilönä oli El Bardi ja näin maakunnassa eri päivinä iltatorit ja Lieksaan se vakiintui tiistaiksi hyvin monesti olen ollut talkoilemassa josta ote on netissä joskus niinkin kun kaupungin vahvistimet eivät ole pelanneet olen lainannut omia vahvistimia myöskin hämärän kaupan illassa eri puolueiden puheenvuoroja ovat kansanedustajat saaneet käyttää korvauksetta, olen siitä saanut heiltä kiitoksen
- siirin.ystävänä
markkukorpinen kirjoitti:
Kyllä iltatori alkoi Heikkilän kentältä ja idean esitti Siiri Oravalahti sitten toiminta siirty torille ja torikauppiaiden yhdyshenkilönä oli El Bardi ja näin maakunnassa eri päivinä iltatorit ja Lieksaan se vakiintui tiistaiksi hyvin monesti olen ollut talkoilemassa josta ote on netissä joskus niinkin kun kaupungin vahvistimet eivät ole pelanneet olen lainannut omia vahvistimia myöskin hämärän kaupan illassa eri puolueiden puheenvuoroja ovat kansanedustajat saaneet käyttää korvauksetta, olen siitä saanut heiltä kiitoksen
Iltatorin idea otettiin Nurmeksesta. Ei ole lieksalaisten itse keksimä.
- talkoilkaa.vapaasti
Painu sinä sinne raahamaan niitä pöytiä, ja maksa vielä siitä ilosta, tulee parempi mieli! Kerta himottaa nuo talkootyöt niin tehkää aktiivit keskenänne!
En ole ikinä käynyt kesätorilla, enkä käy, ja mitä ei saa kaupasta, niin olen ilman!- lopeta.lopeta
vasurin iltatori ei ole kuulunut minunkaan ohjelmistoon :)
- Assaraamit
Irma on tässä kylässä ainut politikko joka uskaltaa ajatella omilla aivoilla ja myös sanoa.
Muuten Määttäset vie tätä kylää kuten tahtovat. Nurmes kiittää kun Sihvosen Lieksaan saivat.- huihaiasemat
Ei vaan Irma on niitä poliitikkoja, jotka luulevat olevansa korvaamattomia. Eivät vaan ole ja aika on ajanut heidän ohitseen.
- lukioaikoja.muistellen
huihaiasemat kirjoitti:
Ei vaan Irma on niitä poliitikkoja, jotka luulevat olevansa korvaamattomia. Eivät vaan ole ja aika on ajanut heidän ohitseen.
Juuri näin. Irma luulee olevansa kandin papereilla ja kirjakieltä sipertämällä suurikin talousalan expertti vaikka ei ole tukipistettäkään saanut pyörimään ilman avustuksia.
- joutava.tapaus
Ja uskaltaa olla jarruna siltahankkeessa!
- kaikkea.ei.suojella
Hän on jarruhenkilönä kaupungin kehittämisessä.
- työssävammautunut
Minä ihmettelen, millä 9 eurolla? Ollessa kuntouttavassa työtoiminnassa, saa peruspäivärahan tai työmarkkinatuen lisäksi 9 euroa jokaiselta toiminta päivältä. sitä ei oteta huomioon asumistukeatukea eikä toimeentulon haettaessa. Siitä ei mene veroa.
Minusta Tukipiste on tehnyt hyvää ja arvokasta työtä vuosien ajan.
Olisi muistettava että kuntouttavan työtoiminnan henkilö ei lakipykälien mukaan saa tehdä ihan samoja töitä kuin esim. palkkatuettu henkilö.
Jokainen joka osallistuu jompaankumpaan on todennäköisesti ollut ainakin sen 200 päivää (jonka liitot maksavat, edellyttäen että kuulut liittoon) työttömänä. Silloinhan alkaa käsittääkseni se ns. kelan sakkomaksu kaupungilta kelalle meistä pitkäaikais työttömistä.
Leikin ajatuksella että sekin raha olisi mahdollista sijoittaa työttömien työllistämiseen, saisi hetken vähän parempaa kuukausituloa ja ehkä jos onni oikein potkii niin olisi taas 200 päivää liiton liksalla, kun palkkatyötä täällä ei ole, enkä halua muuttaa pois täältä.
Kaikkein parastahan olisi saada vakituinen työpaikka oikeista palkkatöistä, muttei se taida kovinkaan todennäköistä olla täällä Lieksassa.
Tiedän että osa porukoista joutuu näihin mukaan mutta minä kyllä koen päässeeni mukaan ja olen siitä iloinen, kaiken plussan lisäksi saan vielä sen 9 eurosen peruspäivärahan lisäksi mainitsemillani lisukkeilla ( veroton, ei vaikuta toimeentulotukeen eikä asumistukeen).
Ei tämä vajaakuntoisen elo ja olo muutenkaan mitään herkkua ole mutta onneksi välillä vähän mukavampaa ja joskus jopa helpompaa.Hyvä kirjoitus eli tiedän sen, että kun pyrkii luomaan itselle hyvän mielialan kivuja kestää paremmin kaikesta huolimatta kuten eilen TV ohjelmassa Pekka aivovamman saanut miten hän on kaatuillut noussut pystyyn ja uudelleen kaatunutnoussut pystyyn ja siten pyrkii kuntoutumaan.
Meillä on kuitenkin nuoria otka ovat terveitä mutta kuitenkin sairaita juuri koska heiltä puuttuu toimintaa yhdessä, eli on mökkiydytty ja nyt sitten esin tukipisteen toimintaa ollaan ehdoin tahdoin lakkauttamassa joidenkin taitamattomien yksisilmäisyyden vuoksi koska kokonaisuus asioiden käsittelystä puuttuu politikoinnin vuoksi.
- kötisijälle
Jotkut mällää veikkausvoitoilla ja suovat köyhille 9 euron orjatyötä,,,mutta aatteleppa omalle kohelle 9 euron hommia,,,ilman lottovoittoa!
- RuuhtaEtehen
Mitäs pahaa yhdeksän euron hommissa vai ootko tottunut laiskottelemaan?
Aivan kysn sinulta kun työttömyyskorvauksen lisäksi saat edes jotakin joka ei ole minun syytä muista tukimuotoja mitä minä en ole koskaan saanut elämässäni,eli aina oli matti kukarossa ja pennia nykyisin senttiä on ollut venytettävä.ja on pitänyt huolehtia perheestä. ja kun aikanaan sai kasvatuksen ensin tupa ja takka ja sitten vasta akka. ja sitten kävi miten kävi. Kyllä minulle jäi aikanaan vähemmän kuin 9e kun en saanut mitään vuoteen joten se otti miehuudelle kovasti sama kuin olisi munat leikattu kun mies ei pysty perhettä elättämään, joten aatteleppa ite.
Kyllä moni Lieksalainen joka on tietoinen minun elämäntilanteesta ja miten olen tehnyt omilla kysyilläni siitä huolimatta ns viihdettä niin ovat onnitelleet että jaksan. Joten tuosta lottovoitosta ovat onnitelleet,että edes joskus onni osuu kohdalleen.
Minun ei ole tarvinnut sentään vielä ollut olla kovin sodan keskellä vaikka olen joutunut joskus olemaan puukon ja pistoolin ja kiväärin tähtäimessä. mutta olen neuvokkudella ja voimalla selviytynyt samoin kun parista sydänpysahdyksestä allegian vuoksi joka tuli siitä että keskussairaalassa pumpattiin lääkettä pienen operaation vuoksi joka ei sopinut.
Mutta tänäkin vuonna toimin ja teen sitä toimintaa johon minut on kutsuttu ja jopa aikanaan siunauksen saanut eli vammaisten parissa työskentelyyn ja sitä työtä olen nyt tehnyt 50 vuotta kuka muuten uskoisi kun ei ole renikoita rinnassa siitä työstä, joten kötiskö olen ollut tuo sana on tuttu hyvin jopa läheltä
Mutta todella kun läheltä seuraan työttömyyttä niin onko luoja unohtanut reunaseudun ihmiset ja antanut heidän pirun valtaan. Mk
- Tappavatnälkään
Kepuhan se alas ajaa kokoomuksen kanssa kaiken tuen jopa vammaisilta.Kunhan yrittäjät pärjää ja yksityistämisellä saadaan rahat pois duunarilta.
- Mieettijä
Mites nämä tukipisteellä työskentelevät eläkeläiset.Heille annetaan pimeänä sama 9 euroa päivälle,eläkeläisillähän se ei ole verotonta niinkuin työttömille.
"Pimeällä" en ole tukipisteellä käynyt. joten ainakaan minua et voi moisesta asiasta syyttää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 266871
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 623859
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362833Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452556Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262485- 401823
- 251795
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777