Yhdistysten perkuutalkoot

Vinkkimies

Kunnan johtoryhmän viimeisimpien manööverien kohteena ovat olleet kaupunkikeskusyhdistys ja nyt tukikeskus. Kumpikin on ollut samankaltaisen vastuuttoman ja refleksinomaisen tuen piirissä. Hyvä että vihdoin jotain rotia saadaan aikaiseksi: raha-asioita vähän penkaistaan ja asioita saadaan reilaan. Pieni kaupunki ja rahaa niukalti. Yksi tärkeä seikka on yhdistysten tasavertaisuus  rahoituksessa.
Mutta kertokaahan mikä yhdistys tai toimisto yritystalolla on ns. Taiston toimisto ?  Kuka sen työkokeilun maksaa ja ostaako julkishallinto siltä jotain palveluita ?. Tällöin. Onko kilpailutettu läpinäkyvästi ?. Paljon veronmaksajille aiheutuu tästä toimistosta kuluja ?
Johtoryhmä rulettaa ! !

114

916

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulumielinen

Hyvää ja Rauhallista Joulua vaan sinullekin vinkkimies!
      Koetahan tervehtyä. Elämä on elämisenarvoista kun ei tarvitse kadehtia, eikä katkeroitua.

• viides.ulottuvuus

Olen vain huomannut, että hanketehtailu ja muu on runsasta Lieksassa. En nyt uskalla näin joulunakaan pitemmin kommentoida, vaikka mielessä on monta. Parempi kun pitää nämä pienetkin mölyt täällä mahassa.

Kaikesta hulimatta HYVÄÄ JOULUA!

PS. on ihanaaa näppäillä väärin hulima. Jos ette olisi niin huokimattomia tonttuja, ehkä minäkin olisin.

• mukavaa.oli

Hulimatta meni joulu!

• Kursatkuu

Yhdistykset ja yritykset yhdenvertaiseksi, myös 4 H yhdistys perkuulistalle.

• Absaloomi

Samoin Nuorten Kotkain Sulkasato ry on heti verollepantava sekä kaikki jonninjoutava tuki lopetettava.

• taistojentie

Kaiken näköisiä tyhjäntoimittajien toimistoja sitä onkaan.. "näilläkin me tienataan"

• Pääpumppu

Asiaton juttu.
      Ilmo ylläpidolle tehty🐃

• Tyhmä.on.se.joka.maksaa

Ottiko hermoon !

• Joo nyt olisi aika hieman tarkastella todella mitä yhdistykset tekee ja sen pitää nyt nähdä maantasollta eikä luurankotoimistosta.
        Tarkoitan tällä sitä seikkaa,että nyt on aika eri järjestöjen ja vammais ja vanhusneuvoston nähdä asia eikä itkeä sitten jälkikäteen.että näin Herrat Rouvat toimii Kuka antoi heille sen vallan lieneekö untuvikot?
        Eli kun hyvin moni järjestö ja yksityiset henkilöt ovat voineet käydä ja toimia jo kahdenkymmenen vuoden ajan tukipisteen eri toiminnoissa niin nyt sitten tuoltä ns tornista käy käsky,että toiminnot alas koska kateus on niin kova, eli mummojen pappojen ja vammaisten pitää oppia luistelemaan ja kesätorilla kuntoilemaan ja kaikki muu toritapahtumat josta kansa on pitänyt jossa ei tornissa olevat liitele paikalle eli ovat siten etääntyneet kansasta piiloon keskenään päätöksiä tekemään nyökyttelijöille MK

• tasapuolista
        markkukorpinen kirjoitti:

Joo nyt olisi aika hieman tarkastella todella mitä yhdistykset tekee ja sen pitää nyt nähdä maantasollta eikä luurankotoimistosta.
        Tarkoitan tällä sitä seikkaa,että nyt on aika eri järjestöjen ja vammais ja vanhusneuvoston nähdä asia eikä itkeä sitten jälkikäteen.että näin Herrat Rouvat toimii Kuka antoi heille sen vallan lieneekö untuvikot?
        Eli kun hyvin moni järjestö ja yksityiset henkilöt ovat voineet käydä ja toimia jo kahdenkymmenen vuoden ajan tukipisteen eri toiminnoissa niin nyt sitten tuoltä ns tornista käy käsky,että toiminnot alas koska kateus on niin kova, eli mummojen pappojen ja vammaisten pitää oppia luistelemaan ja kesätorilla kuntoilemaan ja kaikki muu toritapahtumat josta kansa on pitänyt jossa ei tornissa olevat liitele paikalle eli ovat siten etääntyneet kansasta piiloon keskenään päätöksiä tekemään nyökyttelijöille MK

Jokainen yhdistys toimikoon omillaan. Nimittäin on Lieksassa lukuisia yhdistyksiä jotka eivät saa kaupungilta euron euroa ja ovat aktivoituneet sitten jäsenistö itse toimimaan jotta yhdistys saa rahoitettua toimintansa.

• Tarkastelen asioita käyttäjien näkökulmasta eli miten tuo tukipisteen toiminta on näinkin pitkään toiminut jase on todella mahdollistanut erilaisille ihmisille mahdollisuuden ja väitän jopa niin että vähentäen jopa terveyskeskuksen jonoja joidenkin kohdalla se on antanut mahdollisuuden eri toimintoihin .esim Lieksalaiset ovat hyvin mieluusti käyneet iltatorilla.Olen siellä monena vuotena itse talkoillut.Mielestäni siinäkin toiminnassa on tarvittu organisoijaa ja ideoijaa aivan kuten Hämäränkaupan ilta.On mielestäni kohtuutonta väittää etteikö nuo nyt parjatut henkilöt ole sentään Tekijöitä joille nostan hattua, Voimme olla näkemyksiltämme erilaisia poliittisesti mutta kuitenkin korostan yhteistä päämäärää asioiden hoidossa.Kysyn vaan missä sinä toimit muutakuin täällä joka katsot että yhdistykset toimii omillaan Olen ollut monen yhdistyksen hallinnossa mukana ja kunnallisessa päätöksenteossa ja tiedän melko hyvin joidenkin yhdistysten tilan ja esim myöskin tilintarkastajana toiminnantarkastajana. Myöskin kunnan ja seurakunnan hallinnossa mukana ja toki myös minäkin arvioin ttilannetta mutta mielestäni olen pysynyt asiassa eikä mennyt ketään henkilöä nimittelemään ja toteamaan ja syyttämään perusteettomasti tuosta vaan mutu tuntumalta kuten nyt täällä heitetään esim Sosiaalilautakuntaa kohden sieltäkin minulla on pitkä kokemus vpj na sekä myös aikanaan Nuorisolautakunnassa ja myöskin läänin tasolta ja nekin asiat selvitettiin missä oli sotkua. Mielestäni aika usein joku henkilö on kivitettävänä niin minuakin kohtaan nimimerkkien takaa jo kymmenen vuoden ajan ja varsinkin vaalien aikaan perättömia ala arvoisia tekstejä Toivoisin paremnpaa huomista jokaiselle MK

• onhanniitä

eihän näitä yhdistyksiä ole tarkoitus lopettaa vaan tukieurot kustannuksiin ym.toiminnan pyörittämiseen haetaan eri tuki-ja rahoituskanavilta joita suomessa riittää, ei kaupunki ole vuosittainen automaattinen tuen maksaja

• Vänkärauta

Näin. Kunta ei ole mikään velvollinen tai velvoitettu tukija eikä missään nimessä ainut sellainen. Hyvä ja asiallinen tarkoitus on myös saattaa yhdistysten toimintaa läpinäkyväksi.

• lieksanveroäyrit

Näin juuri. Ja jos tukea ei saada ely-keskukselta eikä raylta, niin toiminnassa on silloin jotain vikaa. Näinhän tukipisteelle on juuri käynyt, entiset tukijat eivät ole katsoneet toimintaa enää tukemisen arvoiseksi. Katse peiliin.

• mielipiteeni

Tämä Tukipisteen kaupungin maksuautomaatti on peruja sosiaalitoimen ja sosiaalilautakunnan hyväsisko verkoston ajoilta. Mitään ei kyseenalaistettu kun jaettiin sulle-mulle-sulle-mulle tyyliin ja jos kannatat minun ehdotusta minä kannatan sinun ehdotusta.
      Suuresti kiitos kaupungin uudelle johdolle entisten tapojen läpivalaisusta ja rehellisyydestä kuntalaisille.
      Jos Tukipiste ei ole vuosiin saanut toimintaansa pyörimään omin varoin niin silloin se joutaa lopettaa.

• Lieksanveroäyrit

Tukipisteellä on kuitenkin varaa pitää palkattua toimistosihteeriä, eihän sillä silloin huonosti mene. Lisää pitäisi kuitenkin saada, ohjaajaa ja rojektinvetäjää... mutta rahat pitäisi saada lahajksi jostain .

• avustukselle.vastetta
        Lieksanveroäyrit kirjoitti:

Tukipisteellä on kuitenkin varaa pitää palkattua toimistosihteeriä, eihän sillä silloin huonosti mene. Lisää pitäisi kuitenkin saada, ohjaajaa ja rojektinvetäjää... mutta rahat pitäisi saada lahajksi jostain .

Lahjaksi annoin minäkin Pakistanin orpokotiin....hyödyttikö rahat orpoja ? Vastausta ei saa Tukipisteeltä keneltäkään ja Lieksan Lehtikin vaikenee asiasta.

• Lieksanveroäyrit kirjoitti:

Hieman työllistämisestä ja toimistosihteeristä. Olen antanut itseni ymmärtää,että juuri nuo työllistämisasiat ja niiden hoito vie hyvin paljon aikaa ja se ei ihan onnistu keneltä hyvänsä noita hakeavustuksia hakea. eli kokemusta on miten nykypäivänä pitää jopa rekisteröityä pankkitunnuksilla verotoimiston sivustolle ja sitten tulee hylky teidän pitää ottaa yhteyttä toimistoon jonne pitää varata aika eli tämä on sitä vapaaehtoistyötä.Mielestäni jos asioita hoidetaan jopa henkilöiden palkanmaksu tarvitaan siinä asiansa osaavaa henkilö.Kysyn sinulta joka tunnet noin asiat että kumpi on sitten parempi mielestäsi ihmisten aktivoiminen työhön vai asemakadun leipäjonot joka on tosiasia meillä on tietämäni mukaan toimeentulotuen piirissä jopa ainakin vuosittain 1500 ruokakuntaa eli saman verran mitä yleensä työttömänä.Meillä on sitten ollut varaa maksaa joitakin siivouskuluja suurella lupauksilla tuleen muovipesulan vuoksi onneksi sentään se asia tuli ajoissa sanottua mitä tuleman pitää.On tietysti nyt hyvä asia,että Merilän koulussa on nyt toimintaa mutta miten ne hankkeet ovat edenneet kaikessa hiljaisuudessa ja miten nyt sitten kuntayhteistyön kuviot maksoi työntekijöiden ollessa saavuttamattomissa ja miten Lieksan rakennuksille pääsi tapahtumaan tuon kokeilun aikana ja mitä ja missä toimii soten työntekijät.siitä minulla on näkemys kun sote perusti sätin niin olin langoilla 20 minuuttia ja sittenkin palvelu siirty Liperiin. joten Pielisen pirteiden ketsi tuollaisesta palvelusta oli totta miten palveluja yhdistetään ja todetaan olette jonossa ja taukomusiikki soi.Hieman kevennystä mies oli raveissa ja eksy jonnekkin matkalla ja soitti sitten kotiinsa niin puhelimessa kuulu tuut tuut kaverit kysy mitä emäntä sano niin mies tuumasi kyllä sillä oli kova ikävä kun jatkuvasti vatkutti tuut tuut.Olihan joskus säveltäjä myöskin eksynyt porukkaan ja emäntä kysyy milloin tulet kotiin niin säveltäjä tuumasi olen säveltäjä en ennustaja.
        Kuitenkin koitin tuoda esiin jotakin keskustelun tynkää ja ainakin jotakin tietoakin mielestäni on miten asioita hoidetaan enkä ole ihan yksisilpäinen putkinäköinen siinä suhteessa MK

• pysy-asiassa

Hieman työllistämisestä ja toimistosihteeristä. Olen antanut itseni ymmärtää,että juuri nuo työllistämisasiat ja niiden hoito vie hyvin paljon aikaa ja se ei ihan onnistu keneltä hyvänsä noita hakeavustuksia hakea. eli kokemusta on miten nykypäivänä pitää jopa rekisteröityä pankkitunnuksilla verotoimiston sivustolle ja sitten tulee hylky teidän pitää ottaa yhteyttä toimistoon jonne pitää varata aika eli tämä on sitä vapaaehtoistyötä.Mielestäni jos asioita hoidetaan jopa henkilöiden palkanmaksu tarvitaan siinä asiansa osaavaa henkilö.Kysyn sinulta joka tunnet noin asiat että kumpi on sitten parempi mielestäsi ihmisten aktivoiminen työhön vai asemakadun leipäjonot joka on tosiasia meillä on tietämäni mukaan toimeentulotuen piirissä jopa ainakin vuosittain 1500 ruokakuntaa eli saman verran mitä yleensä työttömänä.Meillä on sitten ollut varaa maksaa joitakin siivouskuluja suurella lupauksilla tuleen muovipesulan vuoksi onneksi sentään se asia tuli ajoissa sanottua mitä tuleman pitää.On tietysti nyt hyvä asia,että Merilän koulussa on nyt toimintaa mutta miten ne hankkeet ovat edenneet kaikessa hiljaisuudessa ja miten nyt sitten kuntayhteistyön kuviot maksoi työntekijöiden ollessa saavuttamattomissa ja miten Lieksan rakennuksille pääsi tapahtumaan tuon kokeilun aikana ja mitä ja missä toimii soten työntekijät.siitä minulla on näkemys kun sote perusti sätin niin olin langoilla 20 minuuttia ja sittenkin palvelu siirty Liperiin. joten Pielisen pirteiden ketsi tuollaisesta palvelusta oli totta miten palveluja yhdistetään ja todetaan olette jonossa ja taukomusiikki soi.Hieman kevennystä mies oli raveissa ja eksy jonnekkin matkalla ja soitti sitten kotiinsa niin puhelimessa kuulu tuut tuut kaverit kysy mitä emäntä sano niin mies tuumasi kyllä sillä oli kova ikävä kun jatkuvasti vatkutti tuut tuut.Olihan joskus säveltäjä myöskin eksynyt porukkaan ja emäntä kysyy milloin tulet kotiin niin säveltäjä tuumasi olen säveltäjä en ennustaja.
        Kuitenkin koitin tuoda esiin jotakin keskustelun tynkää ja ainakin jotakin tietoakin mielestäni on miten asioita hoidetaan enkä ole ihan yksisilpäinen putkinäköinen siinä suhteessa MK

Korpinen, eikö hallitusta vaihtamalla voisi poistaa leipäjonoja, vai mitä tiukkana kepulaisen tuumaat asiasta? Vastaa asiaa, äläkä tyhmiä puujalkavitsejäsi!

• Juuri eilen kuulimme,että moni yritys on tullut suomeen ja verotulot yhteisöverojen osalta on noussut vaikka yhteisöveroja on laskettu. Tämän päivän lehdessä oli uutinen että vaikka Lieksassa on korkein työttömyys pohjois-karjalassa eli 18 prosenttia kuitenkin se on vähentynyt 147 henkilöllä edellisvuodesta ollessa nyt 821 työtöntä edellisvuodessa heitä oli 968 työtöntä eli kyllä tämän maan hallituksen toiminta on sentään joiltakin osin parempaan päin eli kunhan täällä myös ei kehitystä viedä taaksepäin kateuden vuoksi joka on helmasynti ja ominaispiirre kyllä yrittäjyyttä ja verkostoitumista tulee jatkaa. Kuten totesin myöskin huumoria voinee olla ja työt luistavat paremmin hyvässä ilmapiirissä jossa on tilaa hengittää kuin kuunnella ainaista valitusta.Edelleen totean että vaikka joskus näen asioita toisin kuin jotkut jotka ovat tolkun ihmisiä ja tekevät työtä Lieksalaisten hyväksi ja saavat paskaa niskaan niin todella nostan hattua niille jotka kestävät kaiken ryöpytyksen, kyllä asia on niin että paljon on ollut myös takarivin taavia yhden kauden valtuutettuja jopa jotka kyllästyvät yhteisten asioiden hoitoon hyvin nopeasti ja heiltä katkaistaan siivet mutta on sitten näillä palstoilla henkilöitä jotka huutavat ruokaa kuin käen poikaset vaikka pikkulintu heitä syöttää,eli on uusavuttomuutta kun sodan jälkeinen sukupolvi on kaiken koittanut tehdä paremmaksi heidän elää ja siinä olemme tehneet virheen ja siitä oli juuri juttua lehdessä miten vanhuksia käytetään hyväksi ei ainoastaan valepoliisit. Siksi on hyvin tärkeä että ihmiset pyritään aktivoimaan työhön olise mitä tahansa ei meidän sukupolvella ollut varaa valittaa sotaa käyneet miehet saattoivat antaa ympäri korvia ja silloin ei etumatkaa annettu sen olen omakohtaisesti kokenut naapurista lainasin matkarahan maailmalle MK

• Lieksanveroäyrit

ihmiset toihin, tottakai, mutta ei niin , että koko työllistäminen on kaupungin avustuksista kiinni. Töihin oikeisiin yrityksiin, jotka toimivat markkinaehtoisesti. Kirjavien työllisyyshankkeitten aika on jo ohi.

• Kyllä jopa ammatillinen koulutus on menossa siihen suuntaan että työpaikoissa tapahtuu koulutus.Mutta kuitenkin tällä hetkellä täälläkin yrittäjät haluavat henkilön jolla on työkokemusta vähintään viisi vuotta alalta. Eli vaikka olisi monta ammatillista koulutusta työpaikkaa ei niin vaan tule pitää olla jalka ovenraossa ja ja todella into saada työtä ei vieläkään tyohön haeta sägystä. Käytetään myöskin pätkätyötä eli näin toimitaan yrityksissä
        Kuitenkin kunta maksaa siitä jos ei ole onnistuttu työllistämään sakkomaksuja
        Mutta mitä todella tulee tuohon toimistosihteeriin niin tiedän,että palkanmaksut ja kirjanpito on ollut kunnossa eli siinä tarvitaan ammattitaitoa jos se taito puuttuu niin toiminta lopahtaa. Olin aikanaan yhdessä seurantaryhmässä jopa pj niin tiedän siitäkin asiasta jotakin MK

• useampi.näkijä

Lieksan Lehdessä Nykänen sanoi että kaikki tekee Tukipisteellä oikeaa työtä.
      Kysyn nyt näin julkisesti: Onko oikeaa työtä koko aika istua ja näplätä kännykkää? Näiden kahden herran etnisestä taustasta en puhu mitään.

• loortit

Tukipisteellä on ollut päihdeongelmaisia tonttu ukkoja suoranaista vitun toimintaan esim. liha matikainen onko paskatippuu kalajperseestä näitä hoivataan loputtomiin. nykäselle on opettajan eläke tulonsa on turvattu hoitaisi ilmaiseksi tukipisteen johtoa. projektipäälliköt/ohjaajat voisivat tehdä ilmaistyötä kun työttömätkin ilman palkkaa oikeita töitä ei ole tukipisteellä matokuteet mattokutomo on joka paikassa myös merilässä

• Tuo kirjoitus on hyvin tuttua ja vastuutonta ja rumaa omaan pesään paskantamista suorastaan henkilöihin menevää

• Piässä.hölskyy

Aloittaja kyseli Taiston toimistosta, että mikäs yhdistys se sellainen on. Toimisto keskittyy kunnan ja kunnan elinvoiman johtamiseen sekä toimii ns. kriittisenä hankearvioijana antaen lausuntoja eri hankkeiden kelpoisuudesta, toimivuudesta yms. Toimisto on erityisesti erikoistunut tuomaan esille mahdollisia negatiivisia asioita vireillä olevista hankkeista ja yritysten suunnitelmista.
      Lisäksi toimisto hoitaa kunnan kaavoitusta ja tarvittaessa kaikkea muutakin esille tulevaa.

• NiinOnJoo

Höpönhöpöä.

• aina.vaan.avustuksilla

Johan nuo tämänpäivän lieksan lehdessä matut suunnitteli jotain projektin jatkoa, jos saavat vaihteeksi avustusta,,ja eiköhän noin tärkeisiin tuottamattomiin matuprojekteihin jostain löytyne muutama satatonnia riihikuivaa!

• osallistujakeskusteluun

Kelan tilasto kertoi tämän päivän Lieksan lehteä lainatakseni että Lieksan asukkaita kohden Kelan on myöntänyt tukea 2800euroa asukasta kohden. Niinpä miten ne on sitten jakautuneet sairauskulujen ja asumistuen ja eläkkeiden osalta.ainakaan minä en ole eläkettä kelalta saanut mutta koska vielä teen eläkeläisenä jonkin verran työtä josta menee eri maksut kuten muiltakin työntekijöiltä.
        Mutta odotinkin jo hieman rasistista kirjoitusta, kyllä lehden kirjoitus kertoi asian, että koulutusta tarvitaan myöskin maahanmuuttajille kuten myöskin monelle nuorelle ja vanhemmalle koska maailma muuttuu.
        Lieksalla pitää olla toimenpiteitä työllistämisen osalta, koska muuten joudumme maksamaan korkeita sakkomaksuja siitä, että kunta ei ole ryhtynyt toimenpiteisiin työttömyyden osalta ja siitäkin asiasta on ollut tietoa saatavilla MK

• valehtelevasakki
        osallistujakeskusteluun kirjoitti:

Kelan tilasto kertoi tämän päivän Lieksan lehteä lainatakseni että Lieksan asukkaita kohden Kelan on myöntänyt tukea 2800euroa asukasta kohden. Niinpä miten ne on sitten jakautuneet sairauskulujen ja asumistuen ja eläkkeiden osalta.ainakaan minä en ole eläkettä kelalta saanut mutta koska vielä teen eläkeläisenä jonkin verran työtä josta menee eri maksut kuten muiltakin työntekijöiltä.
        Mutta odotinkin jo hieman rasistista kirjoitusta, kyllä lehden kirjoitus kertoi asian, että koulutusta tarvitaan myöskin maahanmuuttajille kuten myöskin monelle nuorelle ja vanhemmalle koska maailma muuttuu.
        Lieksalla pitää olla toimenpiteitä työllistämisen osalta, koska muuten joudumme maksamaan korkeita sakkomaksuja siitä, että kunta ei ole ryhtynyt toimenpiteisiin työttömyyden osalta ja siitäkin asiasta on ollut tietoa saatavilla MK

Lieksassa ei ole oikeata kunnon palkkatyötä. Orjatyö ei ole kunnon työtä vaan helvetin nöyryyttävää. KepuSipilän hallituksen uusi laki kurjuuttaa edelleen ja sillä siivotaan vain väliaikaisesti työttömyyslukuja jotta voidaan ennen vaaleja valehdella ihmisille miten hyvin Sipilän hallitus on asian hoitanut.
        Lieksassa tulee käymään niin että ne viimeisetkin työpaikat täytetään nyt orjatyö aktiivimallin työntekijöillä. KepuSipilä yrittäjänä tukee päätöksissä vain yrittäjiä ja heidän pääomatulot nousee. Muistakaapa äänestäjät että paikalliset kepulaiset ovat Sipilän kannalla ja kysyn kannattaako kepulaista äänestää edes kunnanvaltuustoon.

• Puhut orjatyöstä kyllä orjatyö on kuule kaukana siitä miten työllistämiskeinoja käytetään nykypäivänä.Sanon edelleen että kyllä sodan jälkeinen sukupolvi on rämpinyt pokasahan kanssa tälläisessä lumessa ja tokko sinusta siihen olisi itkisit ja paskantaisit jukopuulle kuin laiska hevonen eli parihevosten välissä olevalle puomille kuin toinen hevonen vetää liikkeelle sitä laiskaa hevosta..
        Kyllä yhteiskunnassamme on aina oleva tyytymättömiä ja kautta historian muistanen jopa isosta kirjasta sanoman "köyhät teillä on aina keskuudessanne mutta minua ei kohta ole". etsikää ensin sitä Herraa niin sen ohessa saatte myöskin hyvää.

• lopetapaskanjauhanta

Puhut orjatyöstä kyllä orjatyö on kuule kaukana siitä miten työllistämiskeinoja käytetään nykypäivänä.Sanon edelleen että kyllä sodan jälkeinen sukupolvi on rämpinyt pokasahan kanssa tälläisessä lumessa ja tokko sinusta siihen olisi itkisit ja paskantaisit jukopuulle kuin laiska hevonen eli parihevosten välissä olevalle puomille kuin toinen hevonen vetää liikkeelle sitä laiskaa hevosta..
        Kyllä yhteiskunnassamme on aina oleva tyytymättömiä ja kautta historian muistanen jopa isosta kirjasta sanoman "köyhät teillä on aina keskuudessanne mutta minua ei kohta ole". etsikää ensin sitä Herraa niin sen ohessa saatte myöskin hyvää.

Minkä ikäisenä jäit itse sivuun työelämästä ja mistä syystä?

• Olen edelleen työelämässä 71 vuotiaana muuten asiaa olet monesti kysynyt ja olen vastannut eli polvea on operoitu pari kertaa lasketteluvamman seurauksena yksityisesti olin sairaalahoidossa ja olin toimeentuloa vailla vuoden, koska en päässyt julkiselle puolelle hoitoon voitin oikeudenkäynnin kelaa vastaan joka katsoi minut työkykyiseksi jolla oli teline jalassa se oli kelan taholta asiantuntijan kostoa koska palautin aikanaan hurttien kausikortin eli Hullu voi olla mutta ei tyhmä sain vuoden eläkkeen taannehtivasti mutta puolet meni veroa vaan osaan kyllä paperisodan ja tiedän vääryyden hyvin kehossani. jokaisen on hyvä lukea lausunnot itsestään mitä on kirjoitettu pitäisi nyt olla asia selvä vaikka ei aiheeseen kuulu edelleen lukekaa aiheeseen liittyvät kitjoitukseni eli miten tukipisten on antanut monelle hyvät edellytyksen niihin kiinnostusten kohteena oleviin harrastuksiin ja myös työtä joillekkin .On vaan yksi henkilö joka aloittaa ketjuja ja vastailee omiin viesteihin jotka ovat jopa henkilöön meneviä parjauksia kuten voinee havaita minulle tehtyyn kysymykseen joita on nähty jo kymmenkunta vuotta MK

• ouihuiaggfgf

Olen edelleen työelämässä 71 vuotiaana muuten asiaa olet monesti kysynyt ja olen vastannut eli polvea on operoitu pari kertaa lasketteluvamman seurauksena yksityisesti olin sairaalahoidossa ja olin toimeentuloa vailla vuoden, koska en päässyt julkiselle puolelle hoitoon voitin oikeudenkäynnin kelaa vastaan joka katsoi minut työkykyiseksi jolla oli teline jalassa se oli kelan taholta asiantuntijan kostoa koska palautin aikanaan hurttien kausikortin eli Hullu voi olla mutta ei tyhmä sain vuoden eläkkeen taannehtivasti mutta puolet meni veroa vaan osaan kyllä paperisodan ja tiedän vääryyden hyvin kehossani. jokaisen on hyvä lukea lausunnot itsestään mitä on kirjoitettu pitäisi nyt olla asia selvä vaikka ei aiheeseen kuulu edelleen lukekaa aiheeseen liittyvät kitjoitukseni eli miten tukipisten on antanut monelle hyvät edellytyksen niihin kiinnostusten kohteena oleviin harrastuksiin ja myös työtä joillekkin .On vaan yksi henkilö joka aloittaa ketjuja ja vastailee omiin viesteihin jotka ovat jopa henkilöön meneviä parjauksia kuten voinee havaita minulle tehtyyn kysymykseen joita on nähty jo kymmenkunta vuotta MK

Sulla on hyvä tuuri kun ei ole tarvinnut työssä itseään särkeä! Meitä on paljon jotka on työssä menettänyt terveytensä, joten suotta itket täällä joutavissa lasketteluhommissa rikkoutunutta polveasi,,ettäs ilkeätkin!
        Olist edes kunnon ruumiillisessa työssä menettänyt terveytesi,,mutta vapaa-ajalla lasketellessasi,,hyi helvetti,,,vai olitko jossain työssä missä piti lasketella vaikka et osannutkaan! Vielä kun lauluääni sulta menisi, olisi kela kait kusessa!

• Oli kuitenkin onni siinä että olin selvinpäin.Olen kuitenkin tehnyt ruumiillista työtä jo lapsena sahalla 14vuotiaana sitä ennen jo kymmenenvanhana maatalon töitä sinänsä minulla on työssä koneiden kanssa ollut hyvä työsuojelu koska itse olen työsuojelukouluttaja ja siksi olen osannut myös neuvoa työntekijöille koneiden käsittelyä.
        On tietysti niin että aikanaan olen juossut mutta sitten toimin parikymmentä vuotta juoksukilpailujen tulosten lukijana, en myöskään ole ollut mikään tiirailijana toisten ikkunoiden takana eikä ole tarvinnut juosta pakoon siten sen asian vuoksi.
        Olet nyt poikennut asiasta joka kuuluu tyyliisi koska olet heikoilla jäillä sinne eksynyt kateellisena koska kykysi asiallisuuteen on heikko. Mustasukkaisuutta " Järjen veit ja minusta orjan teit, silla laululla aloitan karpalossa laulattamisen tangoja Oikein hyviä työvuosia jos tunnet työn iloa istahda hetkeksi kohtaus menee pian ohi MK

• vastausta-vailla

Korpinen ei myönnä että kortistosta eläkkeelle potkitut ovat myös nykyhallituksen mielestä "työllistyneet" kun eivät ole kortistossa!
      Et vastannut leipäjonon poistamisasiaan mitään?
      Kirjoita niin että käytät välimerkkejä ja lauseiden alussa isoja kirjaimia?
      Olisi saarnaasi helpompi lukea!
      Ps. lainasit rahaa liian vähän kun et ulkomaille asti päässyt!

• Mielestäni juuri eläkkeelle pitäisikin potkia henkilöitä kuten sdp kansanedustaja aikanaan Ilkka Taipale on puhunut ja siinä suhteessa olen myös aikanaan toiminut, ja moni työkaveri on siitä minua kiittänyt että ihmisillä olisi parempi elämä eli turvattu toimeentulo kun työkyky ja taidot eivät kaikkeen riitä .Omalta kohdalta totean,että yskänne ymmärtäen voinen todeta että hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan.
        Mitä tulee sitten rahan lainaamiseen aikanaan niin pääsin sillä jaloilleni ja työhön ja kouluttautumaan edelleen vaikka takana oli jo pari ammatillista koulutusta sen jälkeen vielä pari lisää ja olen muuten päässyt myöskin omilla rahoilla käymään 17 eri valtiossa jossakin useamman kerran. kun olet mennyt henkilökohtaisuuksiin niin keväällä olin virossa ja nyt keväällä matka kreikkaan maksettu ja syksyllä olin lapissa ja varaus on jo summassaareen siellä on yökerho summanmutikka. Nyt jos satut tietämään taloustilanne parani melkoisesti, joten olen voinut tukea myös läheisiä ja järjestöjä että tässä vastaus heittoosi MK

• ölugoiklhgufdjhe

Mielestäni juuri eläkkeelle pitäisikin potkia henkilöitä kuten sdp kansanedustaja aikanaan Ilkka Taipale on puhunut ja siinä suhteessa olen myös aikanaan toiminut, ja moni työkaveri on siitä minua kiittänyt että ihmisillä olisi parempi elämä eli turvattu toimeentulo kun työkyky ja taidot eivät kaikkeen riitä .Omalta kohdalta totean,että yskänne ymmärtäen voinen todeta että hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan.
        Mitä tulee sitten rahan lainaamiseen aikanaan niin pääsin sillä jaloilleni ja työhön ja kouluttautumaan edelleen vaikka takana oli jo pari ammatillista koulutusta sen jälkeen vielä pari lisää ja olen muuten päässyt myöskin omilla rahoilla käymään 17 eri valtiossa jossakin useamman kerran. kun olet mennyt henkilökohtaisuuksiin niin keväällä olin virossa ja nyt keväällä matka kreikkaan maksettu ja syksyllä olin lapissa ja varaus on jo summassaareen siellä on yökerho summanmutikka. Nyt jos satut tietämään taloustilanne parani melkoisesti, joten olen voinut tukea myös läheisiä ja järjestöjä että tässä vastaus heittoosi MK

Mahtaa nekin sinun tukesi tietää, satanen jollekkin, ja siinähän se!

• Kaksikymmentä tuhatta

• iolyuioiyuo

Kaksikymmentä tuhatta

Rohkenen epäillä aika suuresti, vai millekkä lahkolle lahjoitit? Paikalliskepuillekko?

• Tuo satanen meni invalidien jäsenkirjeisiin sekä lehtiilmoitukseen invalidiliiton vaaleista 700e Sotaveteraaneille ja invalideille 1000e yht lapsille hieman alle 10,000e lapsenlapsille ja läheisille yms tarvitseville.5000e olen myös nyt omaan tarpeeseen esim kiuas 700e jonka ostin Lieksasta ja nyt viimeksi tietokoneen Lieksasta 850e. ja yleensä myös tulostimeen mustetta.
        Tulossa on suurempi lasku kylpyhuoneremontti 20.000e ehkä Eli ei näitä summia olisi ellei olisi ollut lottoporukassa. eli kuitit on olemassa.Juuri olen maksanut asunnon ikkunaremonttn joka oli kohdaltani 3.600e taloyhtiölle myöskin ylimääräistä yhtiövastiketta toisen vahingosta 750e On selvää että ajatus ja vilpittömyys on läsnä mitä olen aikanaan tukipisteella jutellut kun itse olin jopa toimeentuloa vailla.
        Korkea virkasmies minua julkisesti mollasi niin edesmennyt sotaveteraani nainensilloin totesi, että ei tuossa sinua yksin mollattu vaan hyvin suurta lieksalaista ryhmää jotka ovat sinua äänestäneet, eli hän oli laajakatseinen vasemmistolainen ja näki että tuo mollaaminen oli ala arvoista toimintaa jota täälläkin esiintyy toisinaan. hyvin voimakkaasti tekijöitä kohtaan.
        Olen siten antanut toisille hyvää, että voin laulaa kuten Simo Salminen aikanaan että kun sisko pääsi sahalle töihin, ittestä ei niin väliä
        Tämä saa riittää rehellisenä vastauksena

• yskittääkö

Korpiukolle meni jauhot suuhun!

• Leipä oli hyvää ja kaikkea voi kokeilla tehdä itse joten vielä hengitän ja myöskin työskentelen ja kaupunki on siitä maksavinaan palkkaa ,moni ikäiseni on jo manan majoilla

• edelleen luin lehdestä että keittiötoimintaa on ja olen seurannut myöskin sen että jokin kokki on piristynyt kun saa toimia eli selkäranka oikenee melkoisesti henkilöillä joten ei tarvitse roudarinteipillä laittaa harjanvartta selkään fysikaallisen hoitajan, tässä uusi puujalkavitsi

• Vässykät

Mollin sivulla lortot melkein 50 työpaikkaa jospa he tulevat kotoa hakemaan töihin.Kai työttömillä tieto mikä mol on?

• Eräs.vaan

Yllättävää! Siitä on aikaa kun uteliaisuuttani kävin Mollin sivuilla. Nythän tuolla on kolme kertaa enemmän avoimia työpaikkoja kuin neljä viisi vuotta sitten. Itselläni oli ammatinvaihto silloin terveyssyistä pakollinen ja tutkin aika intensiivisesti silloin noita sivuja. Siihen aikaan oli hyvä jos sieltä löytyi 10 avointa työpaikkaa. Eipä tarvinnut olla työttömänä päivääkään, kun löytyi uusi työpaikka. Ei kyllä tuon sivuston avulla vaan omalla aktiivisuudella ja monipuolisella ammattitaidolla.

Onko nyt vaan niin, että Lieksasta ovat kaikki ammattiin koulutetut, tai muuten kynnelle kykenevät, kaikonneet muille työmarkkinoille. Tämä, jos on työvoimapulaa, kouluttamatonta tai muuten työhön haluamatonta työikäistä väestöä, eläkeläisten lisäksi, Lieksassa paljon, on todella huolestuttavaa. Olisikohan syytä tehdä jotain? Tästähän tulee itseään ruokkiva kuihtumisilmiö tällä tyylilajilla, hoitaa Lieksan asioita. Nuo maahanmuuttajatkin ovat sellaista väkeä, että menee vuosia jo siihen, että osaisivat seitsenvuotiaan tasolla kommunikoida sillä tärkeimmällä, eli suomen kielellä. Jos se ei ole hallussa, on aika vaikeaa saada työpaikkaa mistään.
      Tämän päivän Lieksassa on todella paljon vakavanoloisia haasteita. En yhtään kadehdi päättäjiä ja vastuullisessa asemassa olevia. Toki poliittisesta vastuusta on usein vitsailtu, ettei se ole todellista vastuuta. Veronmaksajien rahathan ovat eri asia kuin aidon yrittäjän rahat. Niitä tunnutaan käyttävän ikään kuin puolihuolimattomasti.

No en viitsi nyt paasata enempää tunnoistani. Kyllähän tuota maailman parantamisen asiaa riittäisi vaikka illaksi, ja huomiseksi, ehkä ylihuomiseksikin. Mutta pitäähän sitä tilaa, vastuuta ja pätemisen iloa muillekin antaa;)

• Eräs.vaan

Hupsista. Tarkoitin tietenkin veronmaksajien rahojen holtitonta käyttöä. En suinkaan yrittäjien. Tulee niitä näköjään virheellisiä muotoiluja sanankäytössä itse kullekin;) Pilkkukin jäi pois ainakin yhdestä virkkeestä! Mutta en tohdi, en halua olla edes itselleni mikään kielipoliisi.

Tänä päivänä on myös todettu että eläkelaiset on hyviä kuluttajia ja varmaan niin on joilla on hyvä eläke voi käyttää ravintolapalveluja oleskella kylpylöissä ja aktiiviset eläkeläisryhmät käyvät eri kohteissa retkeilemässä käyttäen kulttuuripalveluja ja todella monelle yksinäiselle eläkeläiselle on ollut hyväksi käyttää myöskin tukipisteen hyvin moninaisia palveluja ja käyttää tiloja omissa toiminnoissa, tästä asiasta olen myös huolestunut, millainen vaakakuppi on sitten nyt käytössä ja miten ne palvelut saadaan halvalla tuotetuksi ja monen harrastajan omaehtoisen toiminnan kautta mistä ihmiset ovat pitäneet Minun harrasteeni on vielä hyvin kaukana monesti kuten tänäkin vuotena Tampereella Karaoken MM aluefinaalissa jossa ei muita täältä näkynyt talla kertaa Tukipisteen osalta totean, kun on luotu toimija eli kuin vapaaehtoispalokunta sammuttanut palon niin vakinainen palokunta tulee sitä työtä moittimaan.Mielestäni otan asian esille vaikka jäisin jälleen sympoolisesti kaivurin alle jyrättäväksi mutta totean joka toiselle kuoppaa kaivaa lankee siihen itse ,mutta eletään ja naatitaan MK

Eräs.vaan kirjoitti:

Hupsista. Tarkoitin tietenkin veronmaksajien rahojen holtitonta käyttöä. En suinkaan yrittäjien. Tulee niitä näköjään virheellisiä muotoiluja sanankäytössä itse kullekin;) Pilkkukin jäi pois ainakin yhdestä virkkeestä! Mutta en tohdi, en halua olla edes itselleni mikään kielipoliisi.

Olen tehnyt jälleen huomion että kuntatekniikan johtokuntaan on valittu runsaasti yrittäjiä tai heidän läheisiä jolloin tulee esteellisyysongelmia kuten aikanaan kylänlahden opiston osalta päätös meni uusiksi esteellisyyden vuoksi. Eli jos edustaa toista osapuolta jossakin esim urakassa tai muussa toimessa se on selkeä esteellisyysperuuste ja miksi nyt on näin taitamatonta toimintaa jälleen päättäjissa ,ettei kunta ja hallitolakia tunneta tai noudateta.Sama ilmiö tulee jälleen sitten kun avustuksia jaetaan esim yhdistyksille ja urheiluseuroille silloin nuo henkilöt ovat jääviä asiasta päättämään tai jos on vaikka lähisukulainen yhdistyksen hallinnossa se on esteellisyysperuste jos roiminnan peruste kyseenalaistetaan ja siitä olen useasti todennut ja päätökset ovat menneet uusiksi taitamattomuuden vuoksi MK

• Vellit.sekaisin

Melkein koko johtokunta on jääviä....
        Mutta onhan heillä varamiehensä.

• Kiitos hyvä huomio todella asiallinen kirjoitus päätöksenteko kärsii tuossa asiassa jatkuvasti johtokunnassa ja siksi kansalaisten tulee olla valppaana,että toiminta on myös pesunkestävää jos nyt jotakin yhdistystä moititaan ei sitten nähdä malkaa omassa silmässä

• joo.joo.miehet

Lieksan Lehdessä kerrottiin Korpinen että istut kepun johtokunnassa. Eikös teillä ollut nimiä valittavana kuntatekniikan liikelaitoksen johtokuntaan ja mahdollisuus osaltaan vaikuttaa eli päättää nimistä vai päätettiinkö puolueen edustajat "tärkeimpien" toimesta toisaalla ?

• Keskustan Lieksan Kunnallisjärjestössä enkä kaupungin valtuustossa ole, jotka päätöksen tekivät. Olen vain keskustan paikallisosastossa josta oli maininta Lieksan lehdessä joten asia on muualla sovittu.valtuustoryhmien neuvotteluissa ja lopullisen päätöksen teki valtuusto
        Olen toimikunnissa josta ei kokouskorvausta makseta eli Pielisen pirteiden edustajana vanhusneuvostossa ja Lieksan seudun invalidien edustajana vammaisneuvostossa ja aikaisemmin jopa kokoukset ovat yhtäaikaa kun minulla on sovittu kansalaisopiston työtehtävä,joten varaedustaja on ollut paikalla
        Olen tehnyt huomion, että jotkut pelkäävät valintaani esim sotetoimikuntaan ja siksi toimivat ns varjohallituksena että valintani torpedoiraan tuolla naiskiintiöllä ja siksi olen kuitenkin varajäsen sekä soten valtuuston varajäsen ja myös valtuutetun varajäsenenä hyvinvointilautakunnassa .Sielläkin on nyt muistettava esteellisyydet avustuksia hakiessa urheilujärjestön johtokuntaan kuuluminen on esteellisyyskysymys varsinaisella jäsenellä kun anomusta käsitellään. Yleisesti todettuna asiasta ja jos työskenteelee kunnassa tehtävissa joka on jonkun lautakunnan alaista toimintaa on esteellinen osallistumaan päättämään itseään koskevista tai työyhteisön asioista eli kaupunki palkitsee myös urheilijoita jotka ovat menestyneet valtakunnallisesti joten siitäkin olisi jotakin sanottavaa onko toiminta yleensä tasapuolista esim vammaista ampujaa suomenmestaria ei aikanaan noteerattu eikä myöskään minua kahdesta sm voitosta

• Vässykät

Tuontakia juuri kannatan pakkotyölistämistä niin tummille kuin vaaleillekkin josko työhalut löytyisi.

• Eräs.vaan

Niin kannatan minäkin. Mutta on se aika vaikeaa löytää vässyköille se palkkaa maksava työnantaja.

• Tappavatnälkään

Elkää hyvät ihmiset äänestäkö keskustaa ja kokoomusta.

• Lähde sitten Pohjois Koreaan siellä on hyvät oltavat kaltaisellesi

• Tappavatnälkään

Sitä mieltä hoitoallallakin ovat.Pohjois-koreassa hoitajia kunnioitetaan.Ei siinä laulut auta.

• Vaikka minulla on myös hoitajan koulutus niin mieluummin teen täällä työtä ja laulan työtä tehdessä.Olen vanha levylaulaja olen laulanut lastulevylle vanerilevylle monelle ovelle joita tehtaassa hioin,kimpilevylle ja peltilevylle ja myös kuparilevylle työssäni ja jopa pinkopahville ja työt luisti mutta en luistellut työstäni tupakalle

• jatkuvaa.kehua

Vaikka minulla on myös hoitajan koulutus niin mieluummin teen täällä työtä ja laulan työtä tehdessä.Olen vanha levylaulaja olen laulanut lastulevylle vanerilevylle monelle ovelle joita tehtaassa hioin,kimpilevylle ja peltilevylle ja myös kuparilevylle työssäni ja jopa pinkopahville ja työt luisti mutta en luistellut työstäni tupakalle

Sinun vanhentuneella hoitajan koulutuksella ei tänäpäivänä hoitajan töitä tehdä.

• Kuitenkin oli monipuolinen koulutus ja kokemus tehdä työtä erilaisten ihmisten parissa erilaisissa laitoksissa .Joten kun olet juuri valmistunut niin sinun ajatusmaailma on mitä on ja toivotan sinun kohtaavan minutkin ihmisenä.

• jatkuvaa.kehua kirjoitti:

Sinun vanhentuneella hoitajan koulutuksella ei tänäpäivänä hoitajan töitä tehdä.

Joo kuitenkin kehitysvammatyötä olen tehnyt nyt 50 vuotta ja erikoistunut ohjaustoimintaan ja aikanaan merkattu ministeriön päteviä ohjaajia koskevaan luetteloon. Eli teen vielä ohjaustyötä vammaisten ja vanhusten parissa joka on luovaa toimintaa aivan kuin tuolla tukipisteellä myös on suorittaneet sinne kokoontuneet henkilöt käsitöiden ja kirjallisuuteen tutustuen yms

• Tappavatnälkään

Lauluja pakkolaelle,joukkoliikenteen alasajolle,lomarahaleikkauksille ja verosuunnittelulle.Sen lauluja laulat jonka leipää syöt.

• Viime aikoina kuitenkin olemme kuulleet,että Lieksaan junavuoroja lisätään.

Meillä kyllä on leivinuuni ja siten syömme omaa leipää ja koskaan en ole vielä oppinut kuormasta syömään kuten tuntemattomassa sotilas elokuvassa todetaan eli varastamaan

• obdhjkdbwdhjkvf

Joku hoitaja voisi hoitaa, tai hoidattaa päänsä kuntoon! Jos se sitten vielä paremmin laulattaisi!

• Missä on sinun asennevamma syntynyt työssäkö vai makoillessa

• Kun joku henkilö jossakin elämäntilanteessa tarvitsee toista ihmista ja kuulijaa siinäkin suhteessa tukipisteen idea oli perustamisaikana hyvä joka tuli esille Helvi Ahvenaisen ajatuksesta miten toiminta sai alkunsa kaksikymmentä vuotta sitten

• joku.unohtui

Kun joku henkilö jossakin elämäntilanteessa tarvitsee toista ihmista ja kuulijaa siinäkin suhteessa tukipisteen idea oli perustamisaikana hyvä joka tuli esille Helvi Ahvenaisen ajatuksesta miten toiminta sai alkunsa kaksikymmentä vuotta sitten

Mites noin lyhyt kirjoitus, ja et muistanut edes kehua karaokehommillasi!

• Tukipisteellä olen joskus käynyt myös karaokessa ja todella silloin istumapaikat ovat olleet kysyttyjä.Juuri tukipisteellä on ollut erilaisia tapahtumia ja sinne on voinut myös ideoida toimintaa..Mitä tulee minuun olen jo aikaisemmin maininnut MM aluefinaalista edelleen voinen olla valtakunnallisessa kisassa mukana ,joten vierivä kivi ei sammaloidu

• Tappavatnälkään

Laulelijat keskustassa ja kokoomuksessa laulaneet myös vammaishoidon alas,tiestön kunnostus määrärahat laulettu alas.Miettikää äänestäjät.Annetaanko saman laulun jatkua?

• Turha on syyttää laulelijoitaen ole eduskunnassa salissa kuullut laulua sitävastoin olessani SMP riveissä ja valtuustossa Lieksassa oli keskustelua jäähallista ja oli vastakkainasettelua kulttuuri ja urheilu ja olin kuunnellut muutavan puheenvuoron jotka oli satua.Käytin puheenvuoron ja alkuun lauloin pätkän" En etsi valtaa loistoa" ja totesin tässä oli kulttuuria jota olen opiskellut mutta kuitenkin näen myös liikunnan tärkeäksi.
        Entisen kamreerin jäädessä eläkkeelle hän muisti asian todeta lehdessä jos joku halusi sanomansa menevän perille hän otti laulun avuksi eli monenlaista oli tapahtunut.
        Mutta minä en ole sotetoimikunnassa mutta muuten olen tehnyt erilaisia aloitteitä vanhusten ja vammaisten hyväksi se on sinunkin arvostelijani todettava saatat olla vielä niin nuori,että et asioista tiedä lainkaan, tiedän myöskin hyvin sen seikan mitä on saattohoito ja läheisenä selviytyy siitä oli aikanaan juttu minun kohdalla pari sivua IT invalidityö lehdessä lauloin suruni pois kyllä silloin myös koin ystävät tukijat ikäiseni henkilöt tärkeiksi jotka ymmärsivät läheistä ja hyvin olen siitäkin selviytynyt ja olen suositellut toisille myös että lähteä ihmisten pariin ja hoitaa myös tuon saattohoidon aikana itse ja silloin näen tukipisteen toiminnan hyväksi. kaikkea hyvää ei voi rahassa mitata vaan se on arvokysymys.MK

• Tappavatnälkään

Keskusta laulaa sukulaisille Sotkamonkaivoksen urakat ja laulelee veropetokset verosuunnitteluksi.Taitavat olla kaikki kieroja lauleliojita,laulunlurituksen varjolla voi tehdä mitä vain.

• kepulaiset.pettää.aina

Kempeleen ketku ja rivijäsenet samaa kastia.

• Mitenkä nuo mainitut asiat liittyy Lieksan tukipisteen toimintaan

• Timanttileikkuri

Ei mitenkään. Kateelliset poliitikot vikisee kun muuhun eivät pysty. Älä välitä vaan jatka omalla linjallasi !

• Timanttileikkuri kirjoitti:

Ei mitenkään. Kateelliset poliitikot vikisee kun muuhun eivät pysty. Älä välitä vaan jatka omalla linjallasi !

Juuri niin rälläkät vauhdissa. ainoastaan heidän hihat heiluu pyykkinarulla

• tällaista-kerrottiin

Minä kuulin että tukipisteellä on ollut korvatulpat ja kuulonsuojaimet kysyttyjä. kun pitäjän kovin karaokemestari on siellä mylvinyt mullivainaan nuotilla!

• Hyvä että en ole ollut paikalla silloin mutta onko miten mullille aikanaan käynyt.onko saanut hyvinkin hiehoa, varmaan sinulla on siitä tietoa. Varmaan jossakin hevosmiesten tietotoimiston porukassa on tietoa asiasta joka ei liene kuuluvan tukipisteen toimintaan mitenkään

• aehgtht4t45rty

Hyvä että en ole ollut paikalla silloin mutta onko miten mullille aikanaan käynyt.onko saanut hyvinkin hiehoa, varmaan sinulla on siitä tietoa. Varmaan jossakin hevosmiesten tietotoimiston porukassa on tietoa asiasta joka ei liene kuuluvan tukipisteen toimintaan mitenkään

Pääasia että lämpisit ja vedit herneen nokkaasi!

• Minulla oli nyt hieman parempaa ruokaa kuin hernekeitto, mutta edelleen olen tarkan talouden kannattaja myöskin ruokaostoksissa joten kovin roskiin en ole tottunut ruokaa heittämään ja ruokaillessa riisun lakin pois päästä ja olen kiitollinen ateriasta Luojalle

• Tappavatnälkään

Siten liittyy että näitä samoja laulajia leikkureineen ovat laulamassa krokotiilin kyyneleitä ja luulevat laulavansa Jaakko Hurstin soppatykillä laupiaitten laulua.

• Milloin Hursti on soppaa jakanut Tukipisteellä

• Läpinäkyväää

Ei pitäisi M.K:n omiin kysymyksiin vastailla.

• Juuri niin kun ei ole joillakin älliä vastata tai pysyä aiheessa tukipiste ja sen toiminta Lieksalaisille

• Tappavatnälkään

Ei tukipiste kepuleikkuria tarvitse.Laulakoot leikkurilaulut pakolaiskeskuksissa ja leikatkoon vammaisilta ja Suomen vähäosaisilta.

• Osaatko sinä sen laulun jota laulettiin kolmekymmentä vuotta sitten.Muistan laulun sanat
        " Rötösherrat kiikkiin, rotösherrat kiikkiin liikaa on jo juotu konjakkia kansan piikkiin"
        Vaihda jo kanavaa kun toistat sanomaasi oletko juonut vahingossa katkeroa tai kalkkia.Valkaise nyt jo ajatusta kirkaan puhtaaksi löytäen jotakin positiivista aiheesta tukipiste millainen käsitys sinulla siitä asiasta on

• Tappavatnälkään

Laupias kepu leikkaa vammaisilta ja laulelee kiertelen kaartelen lauluja.

• Tappavatnälkään

Ne laulut keksi smp.Nyky rosvot laulaa hallituksessa ja maakunnissa muita lahtarilauluja.Ritsamiehet karaokea vai mitä ne nyt takinkääntäjien textistä luettavia lukihäiriöisten lauluja lienee,mitäs me pienten loilotuksista.

• Tappavatnälkään

Mitenkä voidaan leikata vammais ja vanhuspuolelta kepulaiset?kun varalla kepulainen ydinjohdossa.Ratsastaako joku toisen hevosella vai pidetäänkö jotakuta keppihevosena ja lauletaan "hummanihei" ja läpsitään pakaralle.

• mölytoosalle

Make on kiihkopepulisti, ei varmaan anna negatiivista lausumaa köyhien kyykyttämisestä ja nykyhallituksesta! Eli normaali kepulainen, kaikki muu leikkaaminen on sallittua paitsi maataloustukiin kajoaminen!

• Tappavatnälkään

Eihän korppi korpinsilmää noki.

• Olen henkilö joka uskaltaa toimia nimellään joka on todettu julkisesti ja,henkilö joka ei jätä rauhaan edes omiaan.eli sanoo asioista silloin kun on asiasta sanottavaa.Eli olen pitkään ollut yhteisten asioiden parissa ja joskus asioista keskustellaan kipakasti myös omien joukossa mutta kuten on todettu aikanaan jos on vaikka äänestetty niin sen jälkeen toimitaan päätöksen mukaan.
        Minua häiritsee se,että jos kokkouksessa ei puhuta mutta tehdään myyräntyötä sen jälkeen jonakin varjohallituksena ja siten mitätöidään yhteistä päätöstä esim yhdistyksessä, Eli toiminnantarkastajana myöskin on hyvä katsoa mitä on toiminta ja päätökset onko sen mukaan toimittu. Aikanaan olen tehnyt johtopäätöksen ja laittanut sukan ovenrakoon ja häipynyt sellaisesta toiminnasta jota valitettavasti vieläkin on havaittavissa toisinaan, jossa ei kuunnella ja oteta huomioon muitakin ihmisiä

• sen-jo-arvaakin

Mutta et sano hyväksytkö nuo pienituloisiin kohdistuvat leikkakukset, vaan sepität muuta puutaheinää!

• keskusteluunosallistuja

En hyväksy mutta en hyväksy sinun näkemystä jo ennakolta minua kohtaan henkilönä.
        Tämän päivän sanomalehdestä lainattua.Ansiotulojen verotus muuttuu indeksitarkistus 1.5 % kaikilla tulotasoilla mutta nousua ei tapahdu koska työtulovähennys alaraja nousee 1420 eurosta 1540e sitävastoin työnantajan antaman koulutuksen verovapautta laajennetaan.
        Asuntolainan koroista on vähennyskelpoista enää 35% eli vähennys edelliseen 10% sitävastoin Yle vero poistuu vähävaraisilta 390000 henkilöltä sitävastoin pieni ja keskituloisten perheiden varhaiskasvatusmaksut alenevat ja sisaralenus nousee 50% entisen 10% sijaan jos kahden lapsen perheen tulot on 5900 kk niin maksut laskevat vuodessa noi1200e kaikkien perheiden tulorajoja nostetaan ja kokonaan 6900 perheelle varhaiskasvatusmaksu poistuu kokonaan.
        Opintotukeen 75e huoltajakorotus eli vuoden alusta lasta huoltavalle opiskelijalle 325e kuukaudessa
        Vanhempien tulot eivät enää vaikuta itsenäisesti asuvan 18-19 v toisen asteen opintorahan määrään joten nämä opiskelijat voivat saada 250 e kk
        Kannanottoni tästä asiasta Tässä on vaan edelleen se pointi että opiskelijalla on asunto jossa on patja ja tuhkakuppi kuten aikanaan komisario totesi eli asuu ja ruokailee kotona viikolla mutta sitten on viikonlopulla varaa pailata?

Alkoholiveron korotus nostaa myyntihintoja 5% eli väkevät juomat ja tupakkavero nousee keskimäärin 9% Kommenttini eli terveet elämäntavat vähentävät näitä kuluja

TYÖTTÖMYSSTURVAN AKTIIVIMALLI työttömän on tehtävä 65 päivän jaksolla 18 tuntia palkkatyötä tai osallistua viiden päivän ajan te toimiston työllistymista edistävään palveluun ja jos aktiiviedellytys ei täyty työttömyyskorvaus pienenee 4,65% Kannanottoni Tästä on nyt kysymys johon nyt on nimiä kerätty koska se kyykyttää työttömiä ja varsinkin täällä jossa on työttömyys suuri.
        Vuodenvaihteen jälkeen työtön voi yritystoimintaa aloittaessaan saada työttömyysturvaa neljä kuukautta.
        Takuueläke nousee775e kk eli nousu 15 e itselleni käteen jää 10e kun hinnat nousee mitä jää hoitotuki on 71e kk kansaneläkkeet jäädytetään taman vuoden tasolle ja terveyspalvelut laskee 1.22%
        Autojen romutus uuden auton ostoon maksetaan 1000-2000e joka ei mielestäni hyödytä pienituloista keskihintaisen auton vero laskee 200e laki on määräaikainen Lainaus Karjalainen 31.12.2017 MK

• Tappavatnälkään

Laulunluritusta ja leikkuri heiluu.Hoitohenkilöstö ja kunnantyöntekijät joutaa Pohjois-koreaan.Näinhän sipilän poppoo tuossa ylempänä toivotti.Tukipisteeltä kun vähän saisi kikyn nimissä leikattua.

• Tappavatnälkään

Keski ja pienituloista rankaistaan.Sanoo kepu mitä tahansa.

• Hyvää uutta vuotta " meidän on luotava uudeksi maa" kysymys mistä laulusta

Tukipiste asia on nyt siinä pisteessä kui olisi mopo karannut käsistä ,aivan kuin kirkossa oli tilaisuus jossa oli erilaisia esiintyjiä ja yksi alkoi puhua silloin viereinen henkilö poistu ja totesi mopo karkasi tuolta esiintyjältä käsistä

• ÄläToistenMopoistaHuoleh

Sullahan se karkasi polkupyörä käsistä ja taisi karata koko ukko sillankorvan raviojaan,,ja entäs se lippalakki, missäs se on?

• Joo rosvoja oli joka vei nuo mainitsemasi tavarat ja teinin luulisi jo kasvaneet aikuiseksi olet tuota samaa asiaa vatkuttanut jo yli kymmenen vuotta. Monta soppaa tukiyhdistys on tarjonnut kuntalaisille hyvääkin ja myös monenlaista toimintaa.
        Kyllä nytkin olisi viisasta katsoa tulevaisuuteen avoimin mielin ja katsoa, ettei se romuauto ole yleisellä tiellä keskellä kaupunkia kuljettajalla kuulosuojaimet päässä ja poppivehkeet täysillä ja pönttö sekaisin.
        Siksi tarvitsemme toimenpiteitä myös kuntouttavaan työtoimintaan elämä ei voi noin jatkua päivästä toiseen ja olen todella iloinen siitä ,että olen ainakin itse tietoinen elämänhallinnasta vaikka menetyksiä on ollut tuonne mähköön saakka. Mutta elämä on jatkunut eikä siten vierivä kivi ole ehtinyt sammaloitua
        Toivotan sinulle polkijalle jolla on lippahattu väärinpäin myönteistä ja helpompaa kulkua polanteisella tiellä

• hähähähähhhääää

Meinaatko myydä autosi? Tuntomerkit jotka annoit sopiia autoon ja kuskiin!

• Kyllärepesin

Nyt kyllä oli päivän piristys tuo!!!!!

• Lippismummolla

Hah,hah.Vai kolhoosikieseillä ajellaan.

• Tappavatnälkään

Näinkö lieksalaiset keput laulaa kurjuuteen romuautossa kuulosuojaimet päässä keskellä kaupunkia.

• juna jo män

• gfsghfrhfgh

sie jäit asemalle

• Tappavatnälkään

Tosiaan kepulaisille junnailijan pilli jo huusi.

• keskusteluunosallistuja

Tukiyhdistyksellekkö

• Tappavatnälkään

Kepu väittää lalavansa,kauan on kärsitty vilua ja nälkää.

• Näitä.ruokitaan

"tappavatnälkään"- nimimerkillä paljon kirjoitusvirheitä. Jäikö koulu kesken ?. Laitahan nukkummaan äläkä möykkää äitillesi.

• Tappavatnälkään

Niin on kirjoitus virheitä.Kepulaisena pitäisi krjoitella yhteenpötköön.

• Kirjoittele vaan ja vastaile itsellesi kyllä maailmaan huutoa riittää näkemiin

• Tappavatnälkään

Iteppä tuolla aikaisemmin kehuit itsellesi vastailevasi.Laitappa kuulosuojaimet päähän ja autonromu keskelle kaupunkia poppivehkeet täysille laulelemaan Mä putosin biisiä.

• Hulevesi.Tulvii

Sihvonen esittää tänään Tukipisteelle lautakunnassa 18000 euroa rahaa. Mitenkähän on käynyt ?.
      Mutta !
      Mitenhän käy kaupunkikeskusyhdistykselle ja virkamiesten palkankorotuksille ? Riittääkö rahaa ?

• veijaria

eli pätevyystutkijaluettelo uusiksi ja vanhat erotetut oh6mwq:n ja oh2bar masinoimat irtisanomiset peruttava ja maksettava korvaukset pätevyystutkijoille jotka tehneet valtavasti ilmaiseksi talkootyötä eikä kiitoksen kiitosta ole herunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      22
      6636
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4687
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      61
      3726
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      229
      2948
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      34
      2732
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2516
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2415
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      40
      1783
    9. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1767
    10. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      25
      1685
    Aihe