Dot netin kuolema

faktaa_taustalle

Oletko jo varautunut dot netin kuolemaan! Vaikuttaa siltä että MS on ajamassa alas eniten käytettyä osaa eli windowsin api rajapintaa. Tästä seurannee se että suurin osa ohjelmista lopettaa toimintansa josta taas seuraa se että muissa käyttöjärjestelmissä on paljon suurempi ohjelmatarjonta. Jolloin ihmiset valitsevat muita alustoja jolloin kierre on valmis

10

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .NET ei ole mihinkään kuolemassa.

      Ne vanhat C ja C sotkut sieltä poistuu vähitellen. Eli Windows API, MFC, GDI, GDI jne. ja kaikki niiden varassa olevat viritykset Windowsissa juten GTK , Delphi, Lazarus, vanhan malliset Qt sovellukset (QML voi toimii jatkossakin!), Java JRE jne.

      "Tästä seurannee se että suurin osa ohjelmista lopettaa toimintansa"

      Ei lopeta koska suurin osa ohjelmista toimii selaimen kautta.

      • Selaimen_kautta

        Nytpä vitsin murjaisit.


      • Selaimen_kautta kirjoitti:

        Nytpä vitsin murjaisit.

        Mitäs vitsiä tosiasioissa on?


      • HTÄMMÄL

        Kyllä ei minun sovellukset toimi selaimessa ja näitä on vaikka kuinka paljon. Entäs itse selaimet, toimiiko nekin "selaimessa"


      • HTÄMMÄL kirjoitti:

        Kyllä ei minun sovellukset toimi selaimessa ja näitä on vaikka kuinka paljon. Entäs itse selaimet, toimiiko nekin "selaimessa"

        "Kyllä ei minun sovellukset toimi selaimessa ja näitä on vaikka kuinka paljon. Entäs itse selaimet, toimiiko nekin "selaimessa" "

        Selain ei ole sovellusohjelma. Sovellusohjelma on tietokoneohjelma, joka on suunniteltu jonkin tietyn tehtävän helpottamiseen tai ongelman ratkaisemiseen. Selain on siis alusta sovellusohjelmien käyttöliittymille.

        Windows 10:lle melkein kaikki sovellusohjelmat käyttää selainta. En sanonut, että kaikki olisi mutta ne onkin harvinaisia poikkeuksia ja yleensä aina kuukausi- tai vuosimaksullisia. Sillä maksulla sovelluksen valmistaja voi testata toimivuutta kun Windows muuttuu pari kertaa vuodessa, hävittäen vanhoja sotkuja. Sovelluksen kehittäjä voi siirtää uudemmille tekniikoille, kuten .NET 2.0 standardille joka ei ole häviämässä.

        Katsos kun se ohjelman uusiminen vähitellen, pala kerrallaan uudemmalle tekniikalle ja testaukset ei ole ilmaista. Siksi sellaiset ns. kertalisenssiohjelmat vanhalla tekniikalla rikkoutuvat vähitellen. Sellaisia ei ole tarkoituskaan käyttää Windows 10:ssä.


      • Anonyymi
        M-Kar kirjoitti:

        "Kyllä ei minun sovellukset toimi selaimessa ja näitä on vaikka kuinka paljon. Entäs itse selaimet, toimiiko nekin "selaimessa" "

        Selain ei ole sovellusohjelma. Sovellusohjelma on tietokoneohjelma, joka on suunniteltu jonkin tietyn tehtävän helpottamiseen tai ongelman ratkaisemiseen. Selain on siis alusta sovellusohjelmien käyttöliittymille.

        Windows 10:lle melkein kaikki sovellusohjelmat käyttää selainta. En sanonut, että kaikki olisi mutta ne onkin harvinaisia poikkeuksia ja yleensä aina kuukausi- tai vuosimaksullisia. Sillä maksulla sovelluksen valmistaja voi testata toimivuutta kun Windows muuttuu pari kertaa vuodessa, hävittäen vanhoja sotkuja. Sovelluksen kehittäjä voi siirtää uudemmille tekniikoille, kuten .NET 2.0 standardille joka ei ole häviämässä.

        Katsos kun se ohjelman uusiminen vähitellen, pala kerrallaan uudemmalle tekniikalle ja testaukset ei ole ilmaista. Siksi sellaiset ns. kertalisenssiohjelmat vanhalla tekniikalla rikkoutuvat vähitellen. Sellaisia ei ole tarkoituskaan käyttää Windows 10:ssä.

        Voi vittu mitä lässytystä, mistään mitään ymmärtämättömän sekoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vittu mitä lässytystä, mistään mitään ymmärtämättömän sekoilua.

        Oletko varautunut vapusen kuolemaan.


    • Anonyymi

      Win32 API vieläkin elossa ja potkii hyvin!

      • Anonyymi

        Ja vuotaa sitäkin paremmin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vuotaa sitäkin paremmin!

        Kakkaläjä W11 hajottaa dvd asemia.. usb tikkuja,, ssd asemia,, bioksia..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe