Mitä tapahtunut Haapavedellä?

sattunutta

Nuori nainen oli löytynyt jouluaattona kuolleena lumihangesta se on surullista eikö vain?

76

11395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joulunakin

Jos on totta niin on surullista.

• koskettavaatämä

Minkähän ikäinen hän oli liekö vielä käynyt koulua?

• sosiaalitantta

Todella ikävätapaus, omaisille tämä oli surullista tai helpottavaa.

• koko.kylä.suree
        sosiaalitantta kirjoitti:

Todella ikävätapaus, omaisille tämä oli surullista tai helpottavaa.

Mitä tuli sanottua, siis oman lapsen kuolema ei voi olla missään tapauksessa keillekään vanhemmille helpotus olet sokissa hanki kriisiapua.

• koko.kylä.suree kirjoitti:

Mitä tuli sanottua, siis oman lapsen kuolema ei voi olla missään tapauksessa keillekään vanhemmille helpotus olet sokissa hanki kriisiapua.

Tässä asiassa olet väärässä.

Oman lapsen kuolema on surullinen ja järkyttävä tapaus, mutta joskus se on lisäksi myös helpotus.

• kodinedus

Asuiko tämä pihapiirin hankeen menehtynyt siinä rivitalossa mistä mainittiin?

• SiitäLöytyi

Kyllä kait, koskapa Iltasanomissa on valokuva, jossa näkyy miten ihmiset ovat käyneet jättämässä kynttilöitä rivitaloasunnon kynnyksen viereen.

• Jouluglögiä

Eikä tapaukseen epäillä lityvän rikosta.

• tonttutyttökö

Mutta liittyykö tapaukseen alkoholi tms duunaritason joulun juhlinta?

• Subuu

Va olisiko jotin viinaa vahvempaa?

• viikate_sivaltaa

Ikävä tapaus, voimia läheisille ja ystäville.
      Ei alkoholi ja Joulu kuulu yhteen, en ymmärrä miten jotku kännää Jouluna.

• hiihtomonoilla

Niin ne haapavetiset yleensä, mutta voi sitä kompastua kodin kynnykseen selvinpäinkin ja kuolla tapaturmaisesti. Osanotot omaisille.

• perimän_katkeama

Perintötekijät määrää miten joulunsa viettää eikä kaikilla kuten jouluna alkon kanssa läträävillä ole normaaleita perintötekijöitä!

• empatiattomille

Määräävätkö perintötekijät myös sen, miten sydämetön ihminen voi olla jouluna?

• Tietoovaipaskaa

Perimän_katkeama : mistä tiedät/päättelet että tämä nuori nainen olisi ottanut alkoholia?? Olitko paikalla ehkä kun nuin pystyt syyttämään julkisesti

• Ehkä.liittyy.ehkä.ei

Kysymys; Onko Haapavedellä vastaanottokeskusta?

Ei mulla muuta.

• kyppelhaugen

on abc.llä mutta on jo täynnä-

• myötätunnossa

Ellei tässä ole kyse äkillisen sairaskohtauksen aiheuttamasta kuolemasta vaan hengiltä paleltumisesta oman kodin pihaan jouluaattona, niin kyllä on järkyttävin tragedia koko Pohjois-Pohjanmaalla miesmuistiin, joten eläkäämme myötätunnossa ja sytyttäkäämme kynttilät tämän nuoren naisen muistolle.

• Siellä.Hoopolassa

Kylläpä keksitte tuulesta temmattuja juttuja...
      Ainut totuus tässä keskustelussa on että nuori nainen on kuollut tuntemattomasta syystä, joten älkää keksikö tällaisia pa****ka juttujanne.

• Tjii

Kun näitä kommentteja lukee eri puolilta niin jos ei ole mitään muuta asiaa kuin jauhaa paskaa niin olisko parempi olla hiljaa. Jos tuntuu siltä että oletkin täydellinen ja parempi kuin muut niin pidä se omana tietonasi. Sen verran voi kunnioittaa omaisten surua ja liian nuorena päättynyttä elämää.

• Sarjamurhaajafani

Älä jauha paskaa. me vain haluamme tietää, mitä kaikkea tapahtui. Yksityiskohtia, tajuatko?

• Jokainenvuorollaan

Ei kuolemasta pidä tehdä meditapahtumaa. Jokaikinen kuolee vuorollaan, ja jokainen suree ja ikävöi vuorollaan. Viisas ihminen keskittyy miettimään omaa lähtöään , se tulee varmasti.

• osanottoni

Menkääpä leikkikentälle hiekkalaatikon ympärille pätemään itseänne jotka ovat noin tyhmiä kirjoittaneet ...... Teillä ei taida itsellä olla kaikki hyvin... Miettikääpä ... VOIMIA OMAISILLE SURUN SEKAAN

• myös_osanottaja

Jollakin näkyy olevan pakkomielle levittää rasistisia iskulauseita eri nimimerkillä, että älä yleistä moista terveisiin sureviin keskustelijoihin.

• Voimiaomaisille

Tulin tosi surulliseksi kun luin tuon uutisen, tuli vain mieleen, oliko nainen kenties yksinäinen, eikö kukaan pitänyt huolta? ymmärtänyt häntä?ojentanut kättään auttaakseen?Tai ehkäpä oli niin, että häntä oli yritetty auttaa, mutta tuloksetta. Tiedä häntä. Voimia ja jaksamista omaisille kuitenkin.

• kgjkjhkgkghjhkgkg

Vanhempi mies löytyi joitakin vuosia sitten kuolleena ja jäätyneenä Haapavedellä.

Miksi ei uutisoitu?

• lpllppllppllp
    • dadadadadafa

Ehkäpä se vanhempi mies ei ollut narkkis,siksi ei uutisoitu.

• Jorkke55

Ihmisiä ne on päihdeongelmaisetkin.

• säääääääsääliselis
        Jorkke55 kirjoitti:

Ihmisiä ne on päihdeongelmaisetkin.

Aika hurjaa kuinka ihmiset solvaavat narkomaaneja tai muuten päihdeongelmaisia, miksi? Kukaan ei tiedä koska itse tipahtaa, joskus se voi olla pienestä kiinni. Onko solvaamises syy pelko että itse tipahtaa.
        En tunne ns narkkiksia, mutta pelkään että elämä on pahasti pois raiteiltaan ja siihen on aina syynsä. Alkoholisteilla on syynsä juomiseen ei se ole pelkästään heikkoutta ja hauskuuden hakua. Aviopuolisot heittävät juopon ulos, vaikka molemmissa on ehkä syytä. Koetaan sitten ylemmyyttä kun on saatu toinen putsattua. Eipä aikaakaan kun on uusi samaa tyylliä omaava otettu soffalle ja sama alkaa alusta.
        Jokainen on jonkun lapsi, isä, äiti läeheinen, joka suree ja kaipaa.

• Mielisairaspotilas

Tämä vatipää on jo kolme päivää täällä jankuttanut samaa asiaa, että kyllä tiedetään. Usko pois, mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Äitihullu nyt vaan vetää hernettä nokkaan jokaisesta väärästä äänenpainostakin, minkä äitinsä vahngossa lausuu. Vituttaa tommonen marttyyrius. Kun minäminäminä ja olen oikeutettu ja yhyy. Siinä tiivistettynä jälleen kerran ja taas.

• Minnulinen

Kuka hän oli?

• osgjoisgosoidgjosgj

Hautakivestä voi käydä katsomassa,
        tai lukea kuolinilmoituksesta.

• sukulainen

lopettakaa jo jauhaminen ku ette tiiä mistään mtn.ja kyl me sukulaiset surraan.

• Lehtilä

Älä käy lukemassa tätä palstaa ja kerro myös muille suvussa ettei kannata. Surkaa rauhassa! Voimia ja osanotto, vaikka olettekin minulle "tuntemattomia läheisen menettäneitä".

• Voimia

Kirjoitinkin tuonne alas jo samalla nicillä.

Minulle ette ole ihan täysin "tuntemattomia läheisen menettäneitä", kuten edellä. Tiesin vainajan, sekä suuren osan teistä sukulaisista.
        Ja olen todella surullinen puolestanne!

Ja toivon tosiaan teille kaikille omaisille, läheisille sekä ystäville voimia jaksaa ja lähetän lämpimiä ajatuksia!

Kuten ed.kirjoittaja sanoi, tämä palsta varmasti pursuaa kaikenlaisia asiattomia kommentteja mistä mieli pahoittuu, mutta koittakaa vaan olla välittämättä.

Kyllähän me kaikki tiedetään mikä juorukylä ja todella ahdasmielistä sakkia täynnä on Hvesi.
        Ja "me tietynlaiset" ollaan sitä roskasakkia, joka antaa "mukavia juorunaiheita", vaikka asiat olisivat kuinka vakavia tahansa!

Kaikkea hyvää Teille tässä raskaassa ajassa <3

Terv. Oikeasti pahoillaan ja surullinen tapauksesta oleva myötäeläjä, jolla useita läheisiä on menehtynyt liian varhain

• suruonraskas

Pankaas miettien, jos kyse olisi omasta lapsesta, lapsenlapsesta, läheisestä. Tukkikaa suunne!!!

• Niinlähellä

Nuori, kaunis ja ystävällinen nainen. Elämä edessä. Ihan liian varhain lähti.
      Kunnioittakaamme perheen ja ystävien surua. Kunnioittakaamme myös naisen elettyä elämää ja muistoa. Sytyttäkäämme kynttilä ja hiljennytään hetkeksi.

• RikosEiKannata

Varmaan väärän firman tytär:( Kyllä se valtio osaa, useinhan nuo hukkuu tai jää auton alle, jos häkkiin joutuu, niin narunjatkoksi. IN THE NAME OF LAW! U DIE!

• Sairastaaaakansaa

Mitä vittua??? On täällä viestiketju. Toivon sydämeni pohjasta että jokainen joka tässä viestiketjussa on paskaakin paskempaa kommenttia laittanut, että te itse kuolette tai joku läheisenne kuolee. Miten voi olla nuin sairasta porukkaa?? Hyi vittu, toivottavasti viikatemies niittää viljaa... Miettikää vähän, kuolleita pitää kunnioittaa, ei niitä solvata yms.

• kakeliini90

Ottaa huomioon, kyseessä nuori nainen, oliko paikkakuntalainen vaiko opiskelija. Toisaalta, miten voi paleltua kun ei edes pakkasta ollut niin paljoa, ellei sitten ihan alkkarit päällä ollut. Ja kauanko oli ulkona , kenties ryyppykaverit ja narkki kaverit nakanneet ulos kun ei antanut seksiä? Vaiko ihan oman käden kautta, kenties suku hylännyt? Tosin itselleni tuli mieleen, onko kenties ollut sairas, kun kuvassakin on nurkassa jolku rollaattorin kaltainen vehje, elikä huono jaloistaan tai jotain? Se vaikuttais todennäköiseltä, ja naapurit ehkä pois kotoa, eivät ole kuulleet avunhuutoja.

• pyydän

Antakaa rauha vainajalle ,voisitte lopettaa kirjoittelun kuollessaaan kaikki on saman arvoisia

• Voimia

Ymmärrän tiedonjanon täysin, kun kyseessä pikkupaikkakunnalla tapahtunut ns. "outo kuolema" (tarkoitan ettei vanhus luonnollisesti tms.). Mutta pyydän, koittakaa hyvät ihmiset pitää joku moraali kirjoituksissanne, vaikka ette sitä muuten omaisikaan.

Kyseessä tosiaan joillekkin läheinen, rakaskin nainen.
      Omaisia on, jotka varmasti suree!
      Ei vainajan teidän silmissä eletty "vääränlainen elämä" oikeuta kirjoittamaan mitä vaan, sama kun on ihmisarvo kaikilla.

Itse tapaukseen; todella surullinen tapahtuma kaiken kaikkiaan.
      Elämää vielä kuitenkin edessä, mistä tietää kuinka onnellinen sellainen mahdollisesti!
      Olisiko voitu estää? Ken tietää, ja tällä kysymyksellä turhaan omaiset itseään ruoskikoon! Kaikki (jotka ymmärtävät), tietää, että näin voi vaan tapahtua ja aina näitä vain sattuu, niin pahalta kuin tuntuukin.
      Elämä on valintoja täynnä ja aina ne kaikki juuri tietyllä hetkellä tehdyt välinnat eivät olekaan oikeita, joskus kohtalokkain seurauksin. :(

Toivon _todella _ paljon, täydestä sydämestäni voimia omaisille, sekä jaksamista elää surun kanssa! Niin äidille, kuin muillekin läheisille!
      Muistot elää ja pitäkää kauniit niistä mielessänne <3

• Voimia2

Kirjoitat todella täyttä asiaa! Voimia kyseisen menehtyneen omaisille!

• h0b1tt1

on ollut kuulemma romanitaustainen.. ehkä jotain sukuriitoja tai vastaavaa?

• En.usko

Joo´o ! on satusetä taas asialla. Näitä "kuulopuheita" näyttää riittävän.

• Kkjggfthv

Epäilen. Enpä ole kuullut hankeen paleltuneesta romaninaisests koskaan. Valkolsisia sinne on jäänyt kiinni naisia kuin miehiä..Jos olisi jätetty tahallaan jonkun toimesta ulos, ei sanottaisi, että rikosta ei epäillä. Se olisi silloin heitteillejättö ja rikos.

• IltalehtiHaluaaTietää

No mitä sitten? Onko kuvia missään?

• pyydän

Antakaa rauha vainajalle voisitte lopettaa kirjoitelun kuolessaan kaikki on saman arvoisia.

• werwerwerrwewer

Ei pidä paikkaansa,
        kaikki eivät ole samanarvoisia edes kuollessaan.

• nöyrinmielin

Antakaa niiden ihmisten surra, jotka surevat. Nuoren ihmisen äkillinen kuolema on aina menetys ja tragedia myös koko kaupungille.
      Se täytyy aina muistaa, kun osoittaa sormellaan heikompaa ja sitä "laitapuolen kulkijaa, ehkä koko sukua", että kukka meistä tahansa, koulutukseen ja varallisuuteen yms. katsomatta voi yhdessä simän räpäyksessä tehdä kohtalokkaan virheen elämässään, vammautua, vammauttaa toisen, aiheuttaa toisen kuoleman. Tai oma lapsi voi tähän tilanteeseen joutua. Tästä voi lähteä yli sukupolvien siirtyvät vaikeat ongelmat ja vastoinkäymiset, vaikkei niitä aiemmin olisi ollutkaan.
      Suhtaudutaan nöyrin mielen elämään ja kanssa ihmisiin.
      Kukaan meistä ei ole suojassa elämän vastoin käymisiltä!

• niinniinsurullistaa

Ja mikä tämä spraymaalilla maalatun nuoren kuolema? Tästä taas kerrotaan ip-lehdissä seikkaperäisesti, että käyttänyt kavereiden kanssa päiheitä maalattu spraymaalilla ja mennyt jatkamaan päihteidenkäyttöä äitinsä luokse. Kerrotaan mihin pllereihin kuoli. Miksi, miksi? Tämähän voi aktivoida muita pahoinvoivia.
      Ei siis mennyt kotiin, vaan äitinsä luokse, asuiko siis muualla.
      Kyllä meillä lapset voivat todella huonosti, tämän maan johto mässyttää maailmanpoliisina ja vaahtoaa kuinka pelastaa koko Afrikka. Lopetan tähän muuten tulee liian rumaa tekstiä.

• Äiti1234

Ihan uskomatonta mitä ihmiset täällä kirjottelee! En häntä tuntenut mutta muutama tuttu kyllä. Antakaa omaisten ja läheisten surra rauhassa, jos haluatte puhua ja udella niin älkää sitä tehkö täällä somessa prkl! Hän oli tytär, läheinen ja ystävä joillekin! Itsekin monen lapsen äiti, ikinä ei tiijä lähenkö minä vai lapset ensin. Ette tiedä tekään! Tukkikaa nyt perkele ne turpanne jo! Toivon myös ettei omaiset ja läheiset tuu tätä lukemaan. En itekään haluais että minun läheisen kuolemasta udeltais somessa. Voimia kaikille joita tämä nuoren naisen kuolema koskettaa, minua koskettaa vaikka en tuntenut kun kuvista :(

• kyyneleitä

JUST NÄIN!!!!

• valojapäähän

AIKUISIA IHMISIÄ SAATANA JA LOPUTONTA PASKAA JAUHATTE TÄÄLLÄ JUMANKAUTA MITEN PERINTÖTEKIJÄT VAIKUTTAVAT SIIHEN RYYPPÄÄKÖ JA LAITTAAKO PERHEENSÄ TURVAT UUTEEN USKOON AATTONA VAI EI!

• geeeeeeeeeeeniiiiiiiiii

Serotoniinin ja dopamiinin aineenvaihduntaa säätelevät geenit lisäävät alkoholismin riskiä.

Suomalaistutkimus löysi kaksi väkivaltageeniä – selittävät myös rähinäviina-ilmiötä:

https://yle.fi/uutiset/3-7554385

• Geneettistä

Näissä ko. Perheissä ei taida olla turvaa edes jouluna. Ja perintötekijät näyttää vaikuttavan itse asiassa aika paljonkin. ;) täällä Hoopolassa, jos jossain sen saattaa huomata vähempikin älyinen. Kyllä minä ainakin kattelen jo tiettyjä sukunimiäkin...

• Huomattiinketju

Käyppä sanoo tämä tuon nuoren naisen äitille päin naamaa, niin luulen että se tappaa sut saman tien.... Mä tiedän tämän tytön ja tytön äitin. Mä luulen että kannattaa hiljentyä kunnioittaan vainajan muistoa. Erittäin ystävällinen ja rauhallinen nainen mutta jokainen joka sen tuntee ettei kannata suututtaa eikä paskaajauhaa...

• Ihmettel

Melko sairas täytyy olla, kun tietää että tiettyä sukua kohtaa on näin järkyttävä tragedia käynyt, että laittaa hymiötä viestiin?

• Oravo

On se kumma, että asioista ei voida puhua. Hankeen jäi viikon sisällä kaksi nuorta ihmistä. On todellakin syytä puhua ja kertoa, miksi näin kävi, jotta tapauksista on mahdollista oppia ja vältyttäisiin siten uusilta. Kuolleet ovat kuolleet, mutta heidän kuolemansa voi pelastaa jonkun vielä elossa olevan, kunhan ihmisillä ei olisi vaan niin suurta kiimaa tukkia toisten suut. Jos asiasta ei puhuta, siitä ei voi oppia.

• Kivikaduttäänkaupungin

Lastensuojelu on laiminlyöty alue tässä kaupungissa.Ns.haavoittuvissa oloissa eläviä on autettava voimakkaasti jo ennen kouluikää, eikä kuten nyt : tehdään kalliita sijoitusratkaisuja murrosiässä. Koulukiusaamisen tuhoisuudelle on avattava silmät. Kaikki lapset tarvitsevat jatkuvaa suojelua, yksi hyvä sana jo voi kääntää kohtalon parempaan.

• Timanttihangella

Mitä taas tulee tämän ketjun aiheeseen, varmaa on vain, ettei kenenkään elämä ole turha. Olennaista ei myöskään ole, mitä ihminen jaksaa ja mihin hän ehtii, vaan se, että Jumala armahtaa.

• Tjcg

Mäpä tunsin sen naisen ja se oli kuulkaas mun sukua ja mä meen sen hautajaisiin ja sen nimi oli roosa ja se oli 20v ku mä kuulin sen mun serkulta ku me oltii perheen kaa viettämässä joulua haapaveellä tosi surullista ku roosa lähti näin aikasi taivaaseen😭💜

• lmkmkl

22v.

• Moonadele

Se oli kyl 20v koska se on unohtunut sisko

• g-g-g-g-g-
        Moonadele kirjoitti:

Se oli kyl 20v koska se on unohtunut sisko

Ei kuolinilmoituksen mukaan.

• Moonadele

Jos voin teille sanoa niin se nainen oli hakattu hengiltä ja vaa jätetty siihe lumi hankeen ja postinkantaja oli löytänyt sen ja mä tiiän sen takia tästä paremmin ku te koska se nainen oli mun sisko❤️😞

• jjjjjjjjjjjjjjjj

Huumehörhillä on omat tapumukset

• äpäåkyr

Voi noita narkkari kirjoittajia.Yhdyn edelliseen...

• pikkuhiljaa098

Ne vähenevät pikkuhiljaa.

• ghjgjjjggj

Mitä tapahtui Vattukylässä 12.03.2018 klo 15.15?

Hirveä jytinä kuului sieltäpäin.
      Oliko siellä ehkä maanjäristys?

• Tunsin

Itsekkin tunsin tän tytön. Oli meijän leikkikaveri pienenä. Muutaman vuoden nuorempi kun me. Surullista että joillekkin elämä antaa niin paljon huonommat kortit kuin toisille. Ei sitä itse edes välttämättä tajua, että tutustuu vääriin ihmisiin. Ne voivat vaikuttaa mukavilta..Sitten vaan tapahtuu jotain pahaa yhtäkkiä ja se voi olla kohtalokasta.
      Itsekkin tutustunut ihmisiin jotka alussa vaikuttavat ihanilta mutta jotka lopulta ovatkin väkivaltasia. Nykyään katson tarkoin kenet päästän elämääni.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      64
      1248
    2. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      172
      1096
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      62
      904
    4. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      777
    5. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      269
      776
    6. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      67
      756
    7. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      751
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      181
      714
    9. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      675
    10. Mitä ajattelet että

kaivattusi miettisi siitä että kaipaat häntä?
      Ikävä
      29
      658
    Aihe