Wellcraft Scarab 30 ilmaiseksi

Projektikuntoinen vene ilman moottoreita ja vetolaitteita olisi tarjolla. Omistaja aikoo laittaa sen murskaimeen lähiaikoina jos ei sitä kukaan hae. Omistaja USA ssa avustaa ei rahallisesti mutta kykyjen mukaan lähettämisessä siellä päässä mahdollisesti.
vene on Baltimore ssa nyt, ja traileria ei kuulu ainakaan ilmaiseksi hintaan. Oletettavasti trailerin osto myyjältä helpottaisi kuljetusta rahtina suomeen.
Mitä maksaa 9 metrisen muskeliveneen tuonti suomeen muuten ?
yhteystiedoissa voin olla välikätenä jos joku nyt oikeasti hommaan ryhtyy.
Ilmianna
Jaa

33 Vastausta


Ei ole järkevää tuollaista raatoa sieltä raahata. Ennemmin kunnostaa siellä ja hakee CE;n.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
24 VASTAUSTA:
Vene päätymässä eräälle amerikkalaiselle ilmoittautuneelle, eli tarjous on ohi.

Niin no, mikä on järkevää ja mikä ei riippuu veneprojektiin ryhtyjästä ja kurapöksyyden asteesta. Tuodaan sieltä kymmenittäin puolimätiä jenkkiautojakin, miksei ruosteetonta laatuveneen runkoa ?

Tuossa teille ihmeteltävää, 20 metrinen eli omakotitalon 80 luvun jahti täynnä korjattavaa drinkkipöydästä moottorinlohkoon, hinta noussut jo 40 000 euroon. pelkkä säilytys talven yli maksaa 10 000 e

https://huutokaupat.com/fi/v/639895

verrattuna tuohon, 9 metrinen wellcraft olisi ollut "helppo" projekti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hirveää.haaskuuta kirjoitti:
Vene päätymässä eräälle amerikkalaiselle ilmoittautuneelle, eli tarjous on ohi.

Niin no, mikä on järkevää ja mikä ei riippuu veneprojektiin ryhtyjästä ja kurapöksyyden asteesta. Tuodaan sieltä kymmenittäin puolimätiä jenkkiautojakin, miksei ruosteetonta laatuveneen runkoa ?

Tuossa teille ihmeteltävää, 20 metrinen eli omakotitalon 80 luvun jahti täynnä korjattavaa drinkkipöydästä moottorinlohkoon, hinta noussut jo 40 000 euroon. pelkkä säilytys talven yli maksaa 10 000 e

https://huutokaupat.com/fi/v/639895

verrattuna tuohon, 9 metrinen wellcraft olisi ollut "helppo" projekti.
Onhan tuo linkkaamasi ihan eri asia! Se ei ole paalauskunnossa oleva lasikuiturunko ja se on valmiiksi Suomessa.
Tuleva käyttötarkoituskin lienee ihan eri näin myös kohderyhmä joka tuosta on kiinnostunut on ihan eri.
Linkkaamassasi on sentään tekniikka sisällä, osittain epäkunnossa mutta kuitenkin.
Jos tuo lähtee neljälläkympillä ( tuskin) niin halpa on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eri_mittaluokka kirjoitti:
Onhan tuo linkkaamasi ihan eri asia! Se ei ole paalauskunnossa oleva lasikuiturunko ja se on valmiiksi Suomessa.
Tuleva käyttötarkoituskin lienee ihan eri näin myös kohderyhmä joka tuosta on kiinnostunut on ihan eri.
Linkkaamassasi on sentään tekniikka sisällä, osittain epäkunnossa mutta kuitenkin.
Jos tuo lähtee neljälläkympillä ( tuskin) niin halpa on.
Ei tuolla tuon enempää kyllä arvoa ole, enkä ymmärrä kuka siitä tuollaisen summan on tarjonnut. Kunnostukseen 100.000 että saa liikennöitävään kuntoon ja mahdollisesti tuottamaan. Huvikäyttöön kompelö ja liian iso.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei.lupaavaa.materiaalia kirjoitti:
Ei tuolla tuon enempää kyllä arvoa ole, enkä ymmärrä kuka siitä tuollaisen summan on tarjonnut. Kunnostukseen 100.000 että saa liikennöitävään kuntoon ja mahdollisesti tuottamaan. Huvikäyttöön kompelö ja liian iso.
Niin siis ihan eri asia!
140000€ on vähän jos tuo on sillä liikennöitävässä kunnossa ja tuottamassa.
Vai olisko jonkun charter palveluita tarjoavan joka tuosta on kiinnostunut pitäny takertua tuohon welcraftiin!
Siksikö se muuten menikin jollekin jenkille kun ilmoitit sinne että kukaan ei Suomessa kiinnostunut siitä joulupäivänä alle kymmenessä tunnissa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eri_mittaluokka kirjoitti:
Niin siis ihan eri asia!
140000€ on vähän jos tuo on sillä liikennöitävässä kunnossa ja tuottamassa.
Vai olisko jonkun charter palveluita tarjoavan joka tuosta on kiinnostunut pitäny takertua tuohon welcraftiin!
Siksikö se muuten menikin jollekin jenkille kun ilmoitit sinne että kukaan ei Suomessa kiinnostunut siitä joulupäivänä alle kymmenessä tunnissa?
Se on yleinen puheenaihe eräällä suljetulla foorumilla. Suurimmaksi ongelmaksi useimmilla oli matka, siis usa n sisällä pääasiassa. Kyllä sille ottajia alkoi jo 6 tunnin päästä postaajia olemaan.
No joo, en kai minä nyt oikeasti luullut että täällä suomessa joku sitä alkaisi kunnostamaan. Kaikki pitää olla niin valmista ja nenän eteen tuotua monille, plus polttoaineen hinta suomessa muutenkin tuon tyypin veneellä...

Mutta tuosta jahdin ja wellcraftin erosta, niin totta kai niillä on keskenään käyttötapaeroa, muttei mitään aivan mahdotonta. Molemman tyypin vuokraus enemmän tai vähemmän edustus ja huvikäyttöön muutaman tonnin päivä, wellcraftissa henkilöstötarve tosin olematon verrattuna jahtiin. Wellcraftissa ei häitä tai kokouksia pidetä ja jahdilla ei käydä nopeasti missään tai vedetä vesiurheiluhärveleitä perässä.

Kunnostusprojekti kuitenkin olisi helpompi 9 metriselle jota voi vielä maastoautolla siirrellä, toisin kuin 20 metrisellä jahdilla.

Vaikka tuossa jahdissa on tekniikka sisällä niin mitä sitä esitettä luin niin kaikki se pitäisi läpi käydä/vaihtaa/purkaa ja korjata kumminkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hirveäähaaskuuta kirjoitti:
Se on yleinen puheenaihe eräällä suljetulla foorumilla. Suurimmaksi ongelmaksi useimmilla oli matka, siis usa n sisällä pääasiassa. Kyllä sille ottajia alkoi jo 6 tunnin päästä postaajia olemaan.
No joo, en kai minä nyt oikeasti luullut että täällä suomessa joku sitä alkaisi kunnostamaan. Kaikki pitää olla niin valmista ja nenän eteen tuotua monille, plus polttoaineen hinta suomessa muutenkin tuon tyypin veneellä...

Mutta tuosta jahdin ja wellcraftin erosta, niin totta kai niillä on keskenään käyttötapaeroa, muttei mitään aivan mahdotonta. Molemman tyypin vuokraus enemmän tai vähemmän edustus ja huvikäyttöön muutaman tonnin päivä, wellcraftissa henkilöstötarve tosin olematon verrattuna jahtiin. Wellcraftissa ei häitä tai kokouksia pidetä ja jahdilla ei käydä nopeasti missään tai vedetä vesiurheiluhärveleitä perässä.

Kunnostusprojekti kuitenkin olisi helpompi 9 metriselle jota voi vielä maastoautolla siirrellä, toisin kuin 20 metrisellä jahdilla.

Vaikka tuossa jahdissa on tekniikka sisällä niin mitä sitä esitettä luin niin kaikki se pitäisi läpi käydä/vaihtaa/purkaa ja korjata kumminkin.
No ok, melkein samassa genressä molemmat, lopulta.
Pidä toi😂
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eri_mittaluokka kirjoitti:
No ok, melkein samassa genressä molemmat, lopulta.
Pidä toi😂
Eikös kaikki nämä yli 5 metriset charter veneet ja niiden kunnostukset ole muutenkin vähän liian iso keskustelunaihe tänne lommoisten 80-luvun busterien luvattuun maahan. Pidetään tämä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eri_mittaluokka kirjoitti:
Niin siis ihan eri asia!
140000€ on vähän jos tuo on sillä liikennöitävässä kunnossa ja tuottamassa.
Vai olisko jonkun charter palveluita tarjoavan joka tuosta on kiinnostunut pitäny takertua tuohon welcraftiin!
Siksikö se muuten menikin jollekin jenkille kun ilmoitit sinne että kukaan ei Suomessa kiinnostunut siitä joulupäivänä alle kymmenessä tunnissa?
Minä mitään jenkkiä ole sulle tarjonnut !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei.lupaavaa.materiaalia kirjoitti:
Ei tuolla tuon enempää kyllä arvoa ole, enkä ymmärrä kuka siitä tuollaisen summan on tarjonnut. Kunnostukseen 100.000 että saa liikennöitävään kuntoon ja mahdollisesti tuottamaan. Huvikäyttöön kompelö ja liian iso.
No, toisaalta suunnilleen saman kokoisia jahteja kaupataan maailmalla avomeriristeilykäyttöön yksityisille hintaan 1-1,6M€ ja menevät jopa kaupaksi. Tosin priimakuntoisina. Jos laittaa parisataa tonnia kunnostukseen, niin tuosta saattaisi tulla ihan kelpo peli kierrellä Euroopan rantoja. Pilkkahinta moisesta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei.lupaavaa.materiaalia kirjoitti:
Ei tuolla tuon enempää kyllä arvoa ole, enkä ymmärrä kuka siitä tuollaisen summan on tarjonnut. Kunnostukseen 100.000 että saa liikennöitävään kuntoon ja mahdollisesti tuottamaan. Huvikäyttöön kompelö ja liian iso.
Ei tuosta Suomessa charter käyttöön saa millään tuottavaa purkkia. On nimittäin chartermarkkina lähes kylläinen ollut viimevuodet ja kovasti kilpailtu alan toimijoiden kesen.

Sen sijaan jos purkista tahtoisi rakennella asuntolaivan ja pystyisi homman tekemään omakustanteisesti niin sitten yhtälö voisi toimiakkin onhan runko kuitenkin ilmeisen hyväkuntoinen ja koneetkin ilmeisesti peruskorjattavissa.

Toi oli vuosikausia Aurajokirannassa ns. charter - vuokravene - huvivene yhteiskäytössä siis ennen kuin joku sai kuningasajatuksen hitsata runkoon lisäpalan. Tuona aurajokiaikana purkki ei juurikaan liikkunut ja kun sittemmin lähti sinne jatkopalan hitsausoperaatioon niin sen jälkeen ei paattia ole näkynyt mitä nyt muutaman vuoden kuluttua huutokaupassa.

Ei tommosen ostamisesta ja rakentamisesta esimerkiksi asuntolaivaksi tule mitään täydelliseltä tyhjätaskulta. Pelkkä ylläpitokin on uskomattoman hintavaa, esimerkiksi telakointi ylösnostettuna on helposti tuon jo mainitun kymppitonnin luokkaa. Laituripaikka kaudessa toisen mokoman ja vakuutusmaksutkin joku parikyt tonnia ja joka vuosi joutuu aina jotakin korjaamaan jne...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TurunTautiako kirjoitti:
Ei tuosta Suomessa charter käyttöön saa millään tuottavaa purkkia. On nimittäin chartermarkkina lähes kylläinen ollut viimevuodet ja kovasti kilpailtu alan toimijoiden kesen.

Sen sijaan jos purkista tahtoisi rakennella asuntolaivan ja pystyisi homman tekemään omakustanteisesti niin sitten yhtälö voisi toimiakkin onhan runko kuitenkin ilmeisen hyväkuntoinen ja koneetkin ilmeisesti peruskorjattavissa.

Toi oli vuosikausia Aurajokirannassa ns. charter - vuokravene - huvivene yhteiskäytössä siis ennen kuin joku sai kuningasajatuksen hitsata runkoon lisäpalan. Tuona aurajokiaikana purkki ei juurikaan liikkunut ja kun sittemmin lähti sinne jatkopalan hitsausoperaatioon niin sen jälkeen ei paattia ole näkynyt mitä nyt muutaman vuoden kuluttua huutokaupassa.

Ei tommosen ostamisesta ja rakentamisesta esimerkiksi asuntolaivaksi tule mitään täydelliseltä tyhjätaskulta. Pelkkä ylläpitokin on uskomattoman hintavaa, esimerkiksi telakointi ylösnostettuna on helposti tuon jo mainitun kymppitonnin luokkaa. Laituripaikka kaudessa toisen mokoman ja vakuutusmaksutkin joku parikyt tonnia ja joka vuosi joutuu aina jotakin korjaamaan jne...
Toisaalta huviveneillä ei ole pakollista vakuutusta. Ainakaan jos Suomessa vain ajelee, jossakin muualla maailmassa ei välttämättä pääse isolla veneellä marinaan jos ei ole vakuutusta.

Omalla paatillani ei ole vakuutusta, koska sillä ei ole tarkoitus ajaa karille. Jos ajan, maksan itse. Jos on varaa ostaa vene, pitää pystyä se korjauttamaankin, kuka idiootti se viimeiset pennoset paattiin laittaa tai velaksi veneitä ostelee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PukataPukata kirjoitti:
Toisaalta huviveneillä ei ole pakollista vakuutusta. Ainakaan jos Suomessa vain ajelee, jossakin muualla maailmassa ei välttämättä pääse isolla veneellä marinaan jos ei ole vakuutusta.

Omalla paatillani ei ole vakuutusta, koska sillä ei ole tarkoitus ajaa karille. Jos ajan, maksan itse. Jos on varaa ostaa vene, pitää pystyä se korjauttamaankin, kuka idiootti se viimeiset pennoset paattiin laittaa tai velaksi veneitä ostelee.
Kyllä se vastuuvakuutus on aika oleellinen, varsinkin jos hiukankin isomalla veneellä satamissa pyörii. Omalla veneellä jos ajaa kivelle, sen kärsii nahoissaan, mutta jos kolhaset jostain syystä jonkun kivitalonkokoista Princessiä satamassa, voi sen korkaaminen tulla kalliimmaksi kuin oman veneen arvo edes on. Siksi minulla on venevaluutus joka sisältää vastuuvakuutuksen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PukataPukata kirjoitti:
Toisaalta huviveneillä ei ole pakollista vakuutusta. Ainakaan jos Suomessa vain ajelee, jossakin muualla maailmassa ei välttämättä pääse isolla veneellä marinaan jos ei ole vakuutusta.

Omalla paatillani ei ole vakuutusta, koska sillä ei ole tarkoitus ajaa karille. Jos ajan, maksan itse. Jos on varaa ostaa vene, pitää pystyä se korjauttamaankin, kuka idiootti se viimeiset pennoset paattiin laittaa tai velaksi veneitä ostelee.
Rohkea kaveri tämä PukataPukata jos ei ole veneessä vastuuvakuutusta - se kun on mielestäni oleellisin venevakuutuksissa . Veneen kasko tulee sitten lisäfiitserinä.

Nimim. SeaRayn argumentointi vastuuvakuutuksen välttämättömyydestä on hyvä, minkä lisäksi vastuuvakuutus kattaa joukon vahinkoja mitä saattaa sattua veneen ollessa laiturissa huonosti kiinnitettynä jos riistäytyt irti tuhoten laituria tai naapuriveneitä. Sama juttu myös talvitelakoinnin osalta yleisillä telakointialueilla.

Yksi asia mikä mielestäni on hyvä huomata näistä vastuuvakuutuksista, niin kovinkaan moni vastuuvakuutuksista ( eri yhtiöissä ) ei vakuuta veneessäsi matkustajina olevia henkilöitä vaan lähinnä omistajan, haltijan tai veneen kuljettajan tehtävään määrätyn. Monikohan meistä veneilijöistä tarkastaa jotta mahdollisesti kuskaamillamme satunnaisilla vierailla on vapaa-ajan tapaturmavakuutus... Jos ei ole ja jotain ikävää sattuu niin päällikön vastuu on kuitenkin merilaissa aika mittava..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hirveää.haaskuuta kirjoitti:
Vene päätymässä eräälle amerikkalaiselle ilmoittautuneelle, eli tarjous on ohi.

Niin no, mikä on järkevää ja mikä ei riippuu veneprojektiin ryhtyjästä ja kurapöksyyden asteesta. Tuodaan sieltä kymmenittäin puolimätiä jenkkiautojakin, miksei ruosteetonta laatuveneen runkoa ?

Tuossa teille ihmeteltävää, 20 metrinen eli omakotitalon 80 luvun jahti täynnä korjattavaa drinkkipöydästä moottorinlohkoon, hinta noussut jo 40 000 euroon. pelkkä säilytys talven yli maksaa 10 000 e

https://huutokaupat.com/fi/v/639895

verrattuna tuohon, 9 metrinen wellcraft olisi ollut "helppo" projekti.
No ensinnäkin tollanen huutokauppa on ihan ajanhukkaa "Ulosottomies voi kuitenkin hyväksyä tai hylätä huutokaupassa tehdyn korkeimman tarjouksen."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sehän on täysin oikein jotta ulosottomies joutuu hylkäämään liian alhaiset tarjoukset -onneksi on näin - onneksi velallisella on edes jonkinmoinen oikeusturva asiassa, muutoinhan velallista joka on ulosotossa vietäisiin kuin pässiä narusta kuten tapahtui yleisesti vielä 90-luvulla kun esimerkiksi eräät pankit ottivat haltuunsa talousvaikeuksissa olevien omaisuutta käytännössä ilmaiseksi.

Ulosoton kohteen realisoinnissa ulosottomies siis arvioi kohteen käypäistä markkina-arvoa ja hyväksyy kaupat mikäli tuo tavoitetaso toteutuu. Linkin takana olevan aluksen https://huutokaupat.com/fi/v/639895 rakennuskustannus lienee uutena 2-3 miltsiä. Nyt jos sitä myytäisiin tuossa kunnossaan vapaassa markkinassa saattaisi pyynti olla suuruusluokassa n. 400 - 600 k€ vaan kun kysyntää tollaisille ei juurikaan ole, niin ehkäpä sen saisi lopulta johonkin 250 - 300 k€ ikkunaan. Nyt kun se on pakkohuutokaupassa niin luulen jotta ulosottomies hyväksynee tarjoukset jotka ylittävät n. 70 k€ -seuraanpa mielenkiinnolla kuinka käy.
Jos toteuma olisi esimerkiksi tuo 70k€ voidaan kysyä onko se sittenkin liian alhainen hinta jos asiaa tarkastellaan velallisen näkökulmasta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Venettaetsimassa kirjoitti:
Sehän on täysin oikein jotta ulosottomies joutuu hylkäämään liian alhaiset tarjoukset -onneksi on näin - onneksi velallisella on edes jonkinmoinen oikeusturva asiassa, muutoinhan velallista joka on ulosotossa vietäisiin kuin pässiä narusta kuten tapahtui yleisesti vielä 90-luvulla kun esimerkiksi eräät pankit ottivat haltuunsa talousvaikeuksissa olevien omaisuutta käytännössä ilmaiseksi.

Ulosoton kohteen realisoinnissa ulosottomies siis arvioi kohteen käypäistä markkina-arvoa ja hyväksyy kaupat mikäli tuo tavoitetaso toteutuu. Linkin takana olevan aluksen https://huutokaupat.com/fi/v/639895 rakennuskustannus lienee uutena 2-3 miltsiä. Nyt jos sitä myytäisiin tuossa kunnossaan vapaassa markkinassa saattaisi pyynti olla suuruusluokassa n. 400 - 600 k€ vaan kun kysyntää tollaisille ei juurikaan ole, niin ehkäpä sen saisi lopulta johonkin 250 - 300 k€ ikkunaan. Nyt kun se on pakkohuutokaupassa niin luulen jotta ulosottomies hyväksynee tarjoukset jotka ylittävät n. 70 k€ -seuraanpa mielenkiinnolla kuinka käy.
Jos toteuma olisi esimerkiksi tuo 70k€ voidaan kysyä onko se sittenkin liian alhainen hinta jos asiaa tarkastellaan velallisen näkökulmasta
Ja kissanpaskat! Ihan täyttä vedätystä tuollainen "huutokauppa"

Jos joku arvioi markkina-hintaa ja asettaa taivoitteen, ja hylkää tarjoukset, jos sitä ei saavuteta, niin mitä vitun huutokauppaa sellainen muka on???

Sehän on ihan tavallista MYYNTIÄ!!!

Katso vaikka telkkarista sellainen reality-potaska ohjelma kun huutokaupan metsästäjät. SE ON HUUTOKAUPPAA!

Ja jostakin kumman syystä oikeissa huutokaupoissa hinnat saattavat nousta yllättävänkin korkeiksi. Juuri siksi että aito huutokauppa houkuttelee ostajia. Ei tuollainen huutokaupat.com pelleily.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pelkkää.vedätystä kirjoitti:
Ja kissanpaskat! Ihan täyttä vedätystä tuollainen "huutokauppa"

Jos joku arvioi markkina-hintaa ja asettaa taivoitteen, ja hylkää tarjoukset, jos sitä ei saavuteta, niin mitä vitun huutokauppaa sellainen muka on???

Sehän on ihan tavallista MYYNTIÄ!!!

Katso vaikka telkkarista sellainen reality-potaska ohjelma kun huutokaupan metsästäjät. SE ON HUUTOKAUPPAA!

Ja jostakin kumman syystä oikeissa huutokaupoissa hinnat saattavat nousta yllättävänkin korkeiksi. Juuri siksi että aito huutokauppa houkuttelee ostajia. Ei tuollainen huutokaupat.com pelleily.
Tismalleen näin. Luulenpa, että tämä on vähän myös kulttuurikysymys. Suomessa ei taideta oikein edes osata oikeaa huutokauppa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Venettaetsimassa kirjoitti:
Sehän on täysin oikein jotta ulosottomies joutuu hylkäämään liian alhaiset tarjoukset -onneksi on näin - onneksi velallisella on edes jonkinmoinen oikeusturva asiassa, muutoinhan velallista joka on ulosotossa vietäisiin kuin pässiä narusta kuten tapahtui yleisesti vielä 90-luvulla kun esimerkiksi eräät pankit ottivat haltuunsa talousvaikeuksissa olevien omaisuutta käytännössä ilmaiseksi.

Ulosoton kohteen realisoinnissa ulosottomies siis arvioi kohteen käypäistä markkina-arvoa ja hyväksyy kaupat mikäli tuo tavoitetaso toteutuu. Linkin takana olevan aluksen https://huutokaupat.com/fi/v/639895 rakennuskustannus lienee uutena 2-3 miltsiä. Nyt jos sitä myytäisiin tuossa kunnossaan vapaassa markkinassa saattaisi pyynti olla suuruusluokassa n. 400 - 600 k€ vaan kun kysyntää tollaisille ei juurikaan ole, niin ehkäpä sen saisi lopulta johonkin 250 - 300 k€ ikkunaan. Nyt kun se on pakkohuutokaupassa niin luulen jotta ulosottomies hyväksynee tarjoukset jotka ylittävät n. 70 k€ -seuraanpa mielenkiinnolla kuinka käy.
Jos toteuma olisi esimerkiksi tuo 70k€ voidaan kysyä onko se sittenkin liian alhainen hinta jos asiaa tarkastellaan velallisen näkökulmasta
No entäs tämä sitten https://huutokaupat.com/fi/v/651879 laadukas ja kaunis Norske Veritaksen sertifioima menneen ajan klassikko. Tästä saisi suurella todennäköisyydellä todellisen laatupurren matkailuun ja kruisailuun kavereiden kanssa.

Jos haluaisi entisöidä veneen alkuperäiseen loistoonsa niin aihio vaikuttaisi siihen nähden varsin hyvältä. onhan joku jo aloitellutkin hommaa. Jos tän taasen modernisoisi niin kyllä siihen rahaa varmasti saa uppoamaan useita kymmeniä tuhansia vaikkei uusisikaan koneita.

Ostajakuntaa taitaa kuitenkin karsia veneen käyttökustannus , missä pelkkä polttoainekustannus tunnissa lienee suuruusluokkaa n. 130 - 150€ noin 20 solmun vauhdilla, jolloin esimerkiksi Helsinki- Hanko välin polttoaineet maksaisivat n. 550€
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jälkiviisastelua kirjoitti:
No entäs tämä sitten https://huutokaupat.com/fi/v/651879 laadukas ja kaunis Norske Veritaksen sertifioima menneen ajan klassikko. Tästä saisi suurella todennäköisyydellä todellisen laatupurren matkailuun ja kruisailuun kavereiden kanssa.

Jos haluaisi entisöidä veneen alkuperäiseen loistoonsa niin aihio vaikuttaisi siihen nähden varsin hyvältä. onhan joku jo aloitellutkin hommaa. Jos tän taasen modernisoisi niin kyllä siihen rahaa varmasti saa uppoamaan useita kymmeniä tuhansia vaikkei uusisikaan koneita.

Ostajakuntaa taitaa kuitenkin karsia veneen käyttökustannus , missä pelkkä polttoainekustannus tunnissa lienee suuruusluokkaa n. 130 - 150€ noin 20 solmun vauhdilla, jolloin esimerkiksi Helsinki- Hanko välin polttoaineet maksaisivat n. 550€
Ihan ok näköinen ja suht. järjen rajoissa oleva helppo projekti.

Mutta mutta... Miksi taas tuollainen typerä vedätyskauppa, jota nimittävät huutokaupaksi????

Kuten joku tuossa aiemmin sanoi: täyttä ajanhukkaa tarjoilla, jos ei tiedä, että kauppoja kohti mennään!

Eli: jos kerran korkein tarjous joko hyväksytään tai hylätään (eli ei ole oikea huutokauppa), niin sehän tarkoittaa, että jokin pohjahinta myyjällä on, jonka pitää ylittyä. Ja se hinta pitäisi kertoa heti kättelyssä, eikä tuolla tavalla vedätellä ihmisiä! Törkeätä ihmisten ajan haaskaamista ja pelleilyä!!

Kas kun tuollainen edes on laillista? Veikkaanpa ettei kauaa ole. Kuluttajansuoja ja kaiken maailman myyjiä sitovat säännöt kun muutenkin ovat välillä niin ylisuojelevia. Samanlaista kusetusta kuin Kiinteistömaailman "tarjouskauppa".

En ymmärrä tuollaista kaupankäyntiä. En todellakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Itse ymmärtäisin jos lähtöhinta olis laitettu sellaiseksi millä vene ollaan valmiita myymään, muutoin tuo on ajanhukkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Oikea.meklari kirjoitti:
Ihan ok näköinen ja suht. järjen rajoissa oleva helppo projekti.

Mutta mutta... Miksi taas tuollainen typerä vedätyskauppa, jota nimittävät huutokaupaksi????

Kuten joku tuossa aiemmin sanoi: täyttä ajanhukkaa tarjoilla, jos ei tiedä, että kauppoja kohti mennään!

Eli: jos kerran korkein tarjous joko hyväksytään tai hylätään (eli ei ole oikea huutokauppa), niin sehän tarkoittaa, että jokin pohjahinta myyjällä on, jonka pitää ylittyä. Ja se hinta pitäisi kertoa heti kättelyssä, eikä tuolla tavalla vedätellä ihmisiä! Törkeätä ihmisten ajan haaskaamista ja pelleilyä!!

Kas kun tuollainen edes on laillista? Veikkaanpa ettei kauaa ole. Kuluttajansuoja ja kaiken maailman myyjiä sitovat säännöt kun muutenkin ovat välillä niin ylisuojelevia. Samanlaista kusetusta kuin Kiinteistömaailman "tarjouskauppa".

En ymmärrä tuollaista kaupankäyntiä. En todellakaan.
Mielestäni tämä kohde ja kaupankäynti on toisesta näkökulmasta katsoen tosi mielenkiintoinen. Kun katsoo miten tarjoukset ovat menneet. Aluksi huutajat ovat korotelleet minimikorotuksin. Sitten tulee yksi joka korottaa kättelyssä 25 -tuhanteen., mikä tappaa muiden innokkuuden. Olisiko tarjoaja sittenkin velallinen itse tai velallisen lähipiiriin kuuluva henkilö, joka yrittää pelastaa vielä mitä pelastettavissa on??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Venettaetsimassa kirjoitti:
Sehän on täysin oikein jotta ulosottomies joutuu hylkäämään liian alhaiset tarjoukset -onneksi on näin - onneksi velallisella on edes jonkinmoinen oikeusturva asiassa, muutoinhan velallista joka on ulosotossa vietäisiin kuin pässiä narusta kuten tapahtui yleisesti vielä 90-luvulla kun esimerkiksi eräät pankit ottivat haltuunsa talousvaikeuksissa olevien omaisuutta käytännössä ilmaiseksi.

Ulosoton kohteen realisoinnissa ulosottomies siis arvioi kohteen käypäistä markkina-arvoa ja hyväksyy kaupat mikäli tuo tavoitetaso toteutuu. Linkin takana olevan aluksen https://huutokaupat.com/fi/v/639895 rakennuskustannus lienee uutena 2-3 miltsiä. Nyt jos sitä myytäisiin tuossa kunnossaan vapaassa markkinassa saattaisi pyynti olla suuruusluokassa n. 400 - 600 k€ vaan kun kysyntää tollaisille ei juurikaan ole, niin ehkäpä sen saisi lopulta johonkin 250 - 300 k€ ikkunaan. Nyt kun se on pakkohuutokaupassa niin luulen jotta ulosottomies hyväksynee tarjoukset jotka ylittävät n. 70 k€ -seuraanpa mielenkiinnolla kuinka käy.
Jos toteuma olisi esimerkiksi tuo 70k€ voidaan kysyä onko se sittenkin liian alhainen hinta jos asiaa tarkastellaan velallisen näkökulmasta
Kukaan täydessä järjessä oleva ei ikinä maksaisi tuosta raadosta 400-600 tuhatta euro, sillä hintaa saa luxsuskunnossa oleva prima veneen esim!

https://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/201739/PILOTHOUSE-TRAWLER-YACHT.html

Vene on valmistunut 2007 ja koneella körötelty 600 tuntia ja maksaa alle 500 tuhatta!!!

Millä perustelet, että tolanne pohjastaan hapero kaikilla tapaa projekti romutus kunnossa voisi olla saman hintainen? Paitsi omistajansa mielestä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
romukilohintaLiikaa kirjoitti:
Kukaan täydessä järjessä oleva ei ikinä maksaisi tuosta raadosta 400-600 tuhatta euro, sillä hintaa saa luxsuskunnossa oleva prima veneen esim!

https://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/201739/PILOTHOUSE-TRAWLER-YACHT.html

Vene on valmistunut 2007 ja koneella körötelty 600 tuntia ja maksaa alle 500 tuhatta!!!

Millä perustelet, että tolanne pohjastaan hapero kaikilla tapaa projekti romutus kunnossa voisi olla saman hintainen? Paitsi omistajansa mielestä...
+ n.100000 alv päälle
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
romukilohintaLiikaa kirjoitti:
Kukaan täydessä järjessä oleva ei ikinä maksaisi tuosta raadosta 400-600 tuhatta euro, sillä hintaa saa luxsuskunnossa oleva prima veneen esim!

https://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/201739/PILOTHOUSE-TRAWLER-YACHT.html

Vene on valmistunut 2007 ja koneella körötelty 600 tuntia ja maksaa alle 500 tuhatta!!!

Millä perustelet, että tolanne pohjastaan hapero kaikilla tapaa projekti romutus kunnossa voisi olla saman hintainen? Paitsi omistajansa mielestä...
Tuo on ihan validi näkökulma, eihän siinä nyt ole pienintäkään epäselvyyttä kumman sitä itsekkin ottaisi jos noi olisi samalla viivalla siis jos olisi hakemassa hieman kookkaampaa huvivenettä perhekäyttöön ja tollasen sitten välttämättä haluaisi.

Jos on hakemassa matkustajalaivan / asuntolaivan aihiota niin silloin asia ei ole aivan niin suoraviivaista kas kun tosa romussa sisätilan volyymi on suurempi, minkä hyödyntäminen charter / asuntolaiva käytössä on palkitsevampaa.

Kun katsellaan tarkemmin tuota v. 2007 rekisteröityä venettä uskallan melkein väittää jotta on sekin uutena maksanut useamman miltsin ja miksi siitä nyt pyydetään vaan puolikas johtuu todennäköisesti sekin markkinatilanteesta kun tiedetään jotta asiakaskunta on määrällisesti melkoisen suppea - myyjä haluaa todellakin myydä syystä tai toisesta. Tämä sama asiakaskunnan suppeuskysymys kuten aiemmin arvioin painaisi samaan tyyliin romukasan vapaan tilanteen myyntihinnaksi tuon mainitsemani n. 250 - 300 k€ alareunaan painottuen ja pakkohuutokaupassa sitten mennäänkin reilusti alle.

Jaa mihin väittämäni perustuu... se on mutua ... noin reilun 30 vuoden aikana muodostuneesta käsityksestä kun on ollut mahdollisuus pientonnistoon lukeutuvan varustamon osakkaan näkökulmasta tarkastella mm. ostettavaa ja myytävää kalustoa... mutua siis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ketjun aloittaja ei ilmeisesti ymmärrä veneistä mitään ????
Ilmianna
Jaa
Olisiko sillä Scarabilla ollut EU-hyväksyntää? Jos, ei, turha yrittää maahantuontia.

Ilmainen? Pelkät koneet siihen maksaisivat parisataa tonnia...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
"Ilmainen? Pelkät koneet siihen maksaisivat parisataa tonnia.."

Niin, siis markoissa ja upouutena ostettuina!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei onnistu Suomeen tuonti, tehty aivan mahdottomaksi saada tullattua Suomeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksi sellaista Suomeen olisi tuonut, Ruotsista löytyy toimiviakin pilvin pimein. mm. https://www.blocket.se/stockholm/Baja_38_Special_77032691.htm?ca=11&w=3
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tosin tuokin myydän ilman moottoreita ja vene on Tanskassa, ei ruotsissa. Ihan hyvännäköinen vene ja varmasti todella hyvä ajo-ominaisuuksiltaan. Tosin tuon painoinen vene vaatii ainakin sen 600 hevosvoimaa päästäkseen oikealle nopeusalueelle. Silloin puhutaan jo käytettyjen bensakoneiden ja vetolaitteiden osalta helposti 20.000 € lisähinnasta peruskunnostustukset huomioiden, ja pääosin itse tehtynä. Asennuksetkin itse tehtynä. Polttoaineenkulutus bensamoottoreilla on tuollaisessa nopeudesta riippuen 3-6 litraa/mpk, eli vaatii sekin sitten aika lailla rahaa. Dieselkoneita ei tuollaiseen mihinkään järkihintaan löydy, tosin niiden polttoainetalous olisi kuitenkin huomattavasti parempi, niiden hankinta-arvo ei varmaan koskaan kuolettuisi verrattuna bensakoneeseen.

Eli aivan varmasti todella hauska leikkikalu, mutta 50.000 eurolla saa huomattavsti fiksumpiakin veneitä ja pienemmällä vaivalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kas olihan täällä "helmi" huutokaupattavana https://huutokaupat.com/fi/v/672729 pientä laittoa ja kesäksi vesille!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Homeen haistaa tänne asti. Cilit Bang ei taida auttaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Wellcraft Scarab 30 ilmaiseksi

Projektikuntoinen vene ilman moottoreita ja vetolaitteita olisi tarjolla. Omistaja aikoo laittaa sen murskaimeen lähiaikoina jos ei sitä kukaan hae. Omistaja USA ssa avustaa ei rahallisesti mutta kykyjen mukaan lähettämisessä siellä päässä mahdollisesti.
vene on Baltimore ssa nyt, ja traileria ei kuulu ainakaan ilmaiseksi hintaan. Oletettavasti trailerin osto myyjältä helpottaisi kuljetusta rahtina suomeen.
Mitä maksaa 9 metrisen muskeliveneen tuonti suomeen muuten ?
yhteystiedoissa voin olla välikätenä jos joku nyt oikeasti hommaan ryhtyy.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta