Lestadiolaisia homoja?

Afakejdo

Olen parikymppinen vanhpillislestadiolainen homoseksuaali mies. Haluan myös pysyä uskossani Jumalaan, tämä tarkoittaa käytännössä elinikäistä selibaattia.

Aina silloin tällöin mietin, missä ovat muut. Muut seksuaalisen tai sukupuoliseen vähemmistöön kuuluvat lestadiolaiset. Tunnen joitain, mutta usein on yksinäinen olo.

Yksinäisyys kai ajoi minut kirjoittamaan tänne, vaikka olenkin aika skeptinen vastausten suhteen. En tiedä onko asiallinen keskustelu näin tulenarasta aiheesta täysin turha toivo, mutta kokeillaan. Kerro siis, jos sinulla on jotain asiallista sanottavaa. Jos haluat mailata, osoite on [email protected].

Hyvää joulua ja siunattua uutta vuotta kaikille!

35

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heteromies

      En ole homo mutta kaikki kunnia sinulle että uskalsit tänne kirjoittaa.
      Minä en tuomitse, mutta kun seuraan monenlaista mediaa niin marginaaliryhmät saavat kyllä niissä paljonkin julkisuutta ja antavat siten vääristyneen kuvan todellisuudesta.
      Et sinäkään varmaan tykkää siitä että nuorisolle syntyy tarve olla jotain poikkeavaa kun se on ns.trendikästä, muotia.Ja jokainen omalla esimerkillään antaa kasvaville nuorille esimerkkiä, mallin mitä saa olla.Homoutta esim. vastaan minulla ei ole mitään mutta jos niitä aletaan markkinoimaan vaihtoehtoina, suorastaan mainostamaan niin se närästää.
      Tais se feministipuolueen peejiikin jossain tokaista että ihmisiä on tällä hetkellä kolmeakymmentä sukupuolta.Mitäs tuosta meinaat?
      Lapsien hakiessa identiteettiään mihin samaistua tämän päivän maailmassa kun vaihtoehtoja on yllin kyllin hätäännyn, ymmärrän heidän hätänsä ja huolensa ns. pallo hukassa olon.

    • HäpeätköYhtään

      Hieno aloitus. Mutta homo ei ole MIES.

      • Ymmärrysjarakkaus

        Häpeä itse. Ihminen syntyy homoksi ja siinä on kuormaa kerrakseen. Uskovat taistelevat ja eivät halua mitään syntiä tehdä, ei tätäkään. Olkaa kiitollisia joilla on normaali seksuaalisuus, se on lahjaa. Älkää silti polkeko niitä joilla on tuo kuorma kannettavana. Ajatteleva ihminen ymmärtää ja osaa asettua toisen sijaan.


      • Anonyymi

        Juuri näin!!!


    • Paljon ihmisiä uskoo Jumalaan, Kerho, Jehovan todistajat, musliimit ja saantana.
      Mutta se ei pelasta Raamatun mukaan, vai onko Sinulla eri tieto?

      Jeesusken uskoo Messiaaksi uudestsyntyneet kristityt.
      Saatana ei tnnusta Jeesusta Messiaaksi ja siitä varottaa myös Matteus 10.
      32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
      33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

      Tunnustatko Sinä ja jos lähdet seuraamaan Jeesusta, Hän parantaa ja homoudet ovat menneen talven lumia.

      • Hankalajuttu

        Kesitaasella on tätä eheytyshoitoa tarjolla. Homo on homo loppuun asti, mutta voinee pakosta tyytyä naiseenkin, tämä on nähty. Naisen kanssa homo on saanut pari lastakin, mutta myös tukka siinä hommassa on voinut nousta pystyyn. On sekin nähty, että ero on tullut ennen kuin on avioelämä alkanut, ei vaan ole pystynyt.


      • Hankalajuttu kirjoitti:

        Kesitaasella on tätä eheytyshoitoa tarjolla. Homo on homo loppuun asti, mutta voinee pakosta tyytyä naiseenkin, tämä on nähty. Naisen kanssa homo on saanut pari lastakin, mutta myös tukka siinä hommassa on voinut nousta pystyyn. On sekin nähty, että ero on tullut ennen kuin on avioelämä alkanut, ei vaan ole pystynyt.

        En ole lapsen siittämisestä puhunut mitään ja kirjoittajakin kertoi valinneensa selbaatin.

        Mutta jos maailman miehet alkaisvat homoiksi, kuolisi ihmiskunta seuraavan sadan vuoden aikana, ja miehistä ei pelastuisi yksikään, Jeesusken mukaa (myllynkivi kaulaan).

        ääsanoma oli se, että usko Jumalaan ei pelasta.


      • vapaakirkhosta
        Kesitas kirjoitti:

        En ole lapsen siittämisestä puhunut mitään ja kirjoittajakin kertoi valinneensa selbaatin.

        Mutta jos maailman miehet alkaisvat homoiksi, kuolisi ihmiskunta seuraavan sadan vuoden aikana, ja miehistä ei pelastuisi yksikään, Jeesusken mukaa (myllynkivi kaulaan).

        ääsanoma oli se, että usko Jumalaan ei pelasta.

        Mikähän olisi öösanoma?


      • ÅkeHåkan.69
        vapaakirkhosta kirjoitti:

        Mikähän olisi öösanoma?

        ååsanoma.


      • vapaakirkhosta kirjoitti:

        Mikähän olisi öösanoma?

        Valaisen Sinua, siitä uupuu P.
        Näin käy joskus, kun kirjoittaa nopeasti.

        Oliko vaikea juttu?


      • ÅkeHåkan.69 kirjoitti:

        ååsanoma.

        Etkö tajua, kysy vapaakirkhosta.


      • Jumalantyö
        Kesitas kirjoitti:

        En ole lapsen siittämisestä puhunut mitään ja kirjoittajakin kertoi valinneensa selbaatin.

        Mutta jos maailman miehet alkaisvat homoiksi, kuolisi ihmiskunta seuraavan sadan vuoden aikana, ja miehistä ei pelastuisi yksikään, Jeesusken mukaa (myllynkivi kaulaan).

        ääsanoma oli se, että usko Jumalaan ei pelasta.

        "ääsanoma oli se, että usko Jumalaan ei pelasta."
        Jeesus ei pelasta muita kuin, mitä Isä on Hänelle antanut. Miten on osaltasi?


      • Pääsanoma on tehdä parannus Jeesukseen.
        iedätkö muuten kenestä Saul teki parannuksen Jeesukseen?


      • Jumalantyö
        Kesitas kirjoitti:

        Pääsanoma on tehdä parannus Jeesukseen.
        iedätkö muuten kenestä Saul teki parannuksen Jeesukseen?

        En kysynyt mitään Saulista vaan sinusta. Arvaan kuitenkin mitä vastaat: Jumalasta,mutta sitähän ei ole Raamatussa sanottu. Saul oli Jumalan silmissä syntinen niinkuin kuka tahansa.
        Sinulla sitä riittää parannuksen tekemistä kaikesta pahastasi, mitä vuosien aikaan olet kohdistanut kanssaihmisiin ja Raamatun vääristämiseen.


      • Jumalantyö kirjoitti:

        En kysynyt mitään Saulista vaan sinusta. Arvaan kuitenkin mitä vastaat: Jumalasta,mutta sitähän ei ole Raamatussa sanottu. Saul oli Jumalan silmissä syntinen niinkuin kuka tahansa.
        Sinulla sitä riittää parannuksen tekemistä kaikesta pahastasi, mitä vuosien aikaan olet kohdistanut kanssaihmisiin ja Raamatun vääristämiseen.

        Mitä Jeesus sanoi (elokuva juuri nyt TV;ssä) opetuslapsistaan: - Joka on pesty, on puhdas.

        Tämän olen kokenut jo aikapäivää sitten.

        Muuten, vastuksesi oli oikein, mutta älä tuomitse.

        Saul ei ollut VL aikaan syntinen, Hän uhrasi vaittoman veren useamman kerran viikossa, kuten JUmala sääti, vaan se ei riittänyt Uuteen Liittoon.

        Kerho on todellisuudessa juuri Saulin opissa, ainoana se, että kelpaa puhujien jalkamatoksi, ja hehän saarnaavaitkin, että ovat maan päällä korkeammalla mitä Jeesus, sillä Jeesus on Taivaassa.

        Eikö jo haise?


      • Jumalantyö
        Kesitas kirjoitti:

        Mitä Jeesus sanoi (elokuva juuri nyt TV;ssä) opetuslapsistaan: - Joka on pesty, on puhdas.

        Tämän olen kokenut jo aikapäivää sitten.

        Muuten, vastuksesi oli oikein, mutta älä tuomitse.

        Saul ei ollut VL aikaan syntinen, Hän uhrasi vaittoman veren useamman kerran viikossa, kuten JUmala sääti, vaan se ei riittänyt Uuteen Liittoon.

        Kerho on todellisuudessa juuri Saulin opissa, ainoana se, että kelpaa puhujien jalkamatoksi, ja hehän saarnaavaitkin, että ovat maan päällä korkeammalla mitä Jeesus, sillä Jeesus on Taivaassa.

        Eikö jo haise?

        Etkö kykene vihassasi keskustelemaan viittaamatta vl:iin,vaikka he eivät mitenkään kuulu tähän.
        " Joka on pesty, on puhdas."Tämän olen kokenut jo aikapäivää sitten."
        Olen aina ymmärtänyt, että jos joku on "puhdas", niin hän käyttäytyy aivan toisin kuin sinä.
        Sinä ja sinun kerhosi, johon olet itsekin kuulunut, ei nytkään kuulu mitenkään tähän keskusteluun. Pilkkaat tietoisesti vl:iä, mutta sivusta on helppo havaita , mistä olet ammentanut muuta kuin luterilaista näkemystä. Olethan opiskellut Vapaakirkon teologisessa opistossa, helluntailaisten Isossa kirjassa ja jossain ulkomaalaisessa yliopistossa, joka valitettavasti ottaa oppilaikseen vain
        sekulaareja vapaitten suuntien edustajia. Eihän sinulle kelvannut Suomen yliopistot tai ne eivät hyväksyneet sinua.
        Tuomiota en julistanut, mutta harhateillä kulkijalle se saattaa siltä sokeudessa tuntua.
        Nuo sinun vertaukset jalkamatosta voi jättää omaan arvoonsa niinkuin sinun jeesusnuttusi.
        Kaikenkaikkiaan sinun olisi hyvä tutustua objektiiviseen ja subjektiiviseen vanhurskauttamiseen.


      • Jumalantyö kirjoitti:

        Etkö kykene vihassasi keskustelemaan viittaamatta vl:iin,vaikka he eivät mitenkään kuulu tähän.
        " Joka on pesty, on puhdas."Tämän olen kokenut jo aikapäivää sitten."
        Olen aina ymmärtänyt, että jos joku on "puhdas", niin hän käyttäytyy aivan toisin kuin sinä.
        Sinä ja sinun kerhosi, johon olet itsekin kuulunut, ei nytkään kuulu mitenkään tähän keskusteluun. Pilkkaat tietoisesti vl:iä, mutta sivusta on helppo havaita , mistä olet ammentanut muuta kuin luterilaista näkemystä. Olethan opiskellut Vapaakirkon teologisessa opistossa, helluntailaisten Isossa kirjassa ja jossain ulkomaalaisessa yliopistossa, joka valitettavasti ottaa oppilaikseen vain
        sekulaareja vapaitten suuntien edustajia. Eihän sinulle kelvannut Suomen yliopistot tai ne eivät hyväksyneet sinua.
        Tuomiota en julistanut, mutta harhateillä kulkijalle se saattaa siltä sokeudessa tuntua.
        Nuo sinun vertaukset jalkamatosta voi jättää omaan arvoonsa niinkuin sinun jeesusnuttusi.
        Kaikenkaikkiaan sinun olisi hyvä tutustua objektiiviseen ja subjektiiviseen vanhurskauttamiseen.

        >>Etkö kykene vihassasi keskustelemaan viittaamatta vl:iin,vaikka he eivät mitenkään kuulu tähän.** Tässä toit syyt esille:
        - Miksi minä olisin vihassa? Minulla on asiat kunnossa Jeesuksen kanssa ja lähimmäisten. No puskista kyllä huudellaan epäuskosta, vihasta ja mistä milloinkin.
        Olen jo oppinut elämään sen kanssa.
        Totta kai Kerhon hommat kuuluu palstalle, tämähän on keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta?

        >>Olen aina ymmärtänyt, että jos joku on "puhdas", niin hän käyttäytyy aivan toisin kuin sinä.** Valoa ei näe, jos elää pimeydessä, siteeratakseni Herraani. Kannattaisi etsiä Hänen rauha sekä kaste.

        >>Sinä ja sinun kerhosi, johon olet itsekin kuulunut, ei nytkään kuulu mitenkään tähän keskusteluun. Pilkkaat tietoisesti vl:iä, mutta sivusta on helppo havaita , mistä olet ammentanut muuta kuin luterilaista näkemystä. ** Kerho on SRK. ja se kuuluu tälle palstalle, luterilaisuus on niin lähellä, myös lestadiolaisuuskin Katolisuutta, että jonkun tarvii varottaa siitä.

        >>Olethan opiskellut Vapaakirkon teologisessa opistossa, helluntailaisten Isossa kirjassa ja jossain ulkomaalaisessa yliopistossa, joka valitettavasti ottaa oppilaikseen vain sekulaareja vapaitten suuntien edustajia. ** Ei kriteeri ole sekularismi, vaan todistettava opetuslapseus. Opetus on kristillistä, ja näin tulee edetä.

        Miksi et kerro omista opinnoistasi, mikä minussa niin kiinnostaa?? Oletko kade, ja aiheet eivät ole sellaisia, että niistä kerrotaan kaikelle yleisölle, ota yhteys henkilökohtaisesti. Et ilmeisesti tiennyt, että tuolla Atlantin rannikolla on myös Baptisti Yliopisto, joka arvioi Teologisen Opiston työt.

        Heillä on oma palsta, molemmilla.

        >>Eihän sinulle kelvannut Suomen yliopistot tai ne eivät hyväksyneet sinua.** Kävin kesän, ei ollut mieleen. Kuriositeettina sanoisin, että Hesassa ja Joensuussa on kaksi proffaa, jotka ovat tunnustautuvia ateisteja.

        He kasvattavat vain virkamiehiä, ei pastoreita. Pääsitkö Sinä? ( Se siitä Sinun asiallisesta keskustelustasi).

        Missä olen mennyt harhaan, yksilöi, kerrankin asiallisesti. Katostaan sitten, ja Raamatun läpi.

        Hyvä, että huomasit, ettei Kerholla ole Jeesusta, mutta onhan täysin sekulaarit saarnamiehet.

        >>Kaikenkaikkiaan sinun olisi hyvä tutustua objektiiviseen ja subjektiiviseen vanhurskauttamiseen.** Mitä Jumala sanoi Abrahamille, kun Hän oli mestaamassa yli kolmekymppistä poikaansa? Sieltä saat vastuksen, jos löydät.


    • OlaviVeliAimo

      No vain Aimon kanssa

    • Ei_kai_niille

      synnynnäisille ominaisuuksille oikein mitään mahda. Onhan heteroittenkin joukossasamanlaisia vaikeita kohtaoita eli ei löydy kumppania. Silloin eletään vain ilman seksiä. Sekin menettelee,koskaeisöän seksiopuutteeseen kukaan ole kuollut. Mknilla sellaisilla voi sitten olla kavereita jaystäviä molempienkin sukupuolien keskuudessa, minkä sekin on osa elämän sisältöä.

      Ei se aina epäonnistu homomiehen ja heteronaisensuhdekaan. Jos saa lapsia niinmolemmathan kuitenkin tykkäävät niistä lapsista. Sellainen on vain JUmalan säätämä järjestys.

      Niitähän on elämässä paljon muitakin asioita kuin tämä homo-lesbojuttu, joiden tarkoitusta on vaikea ymmärtää... eli siis ihminen ei ymmärrä läheskään kaikki JUmalan aivoituksia. Elämä siis monesti jää vajaaksi. Siihen on vain tyytyminen.

      Joskus kauan sitten kun tällä palstalla oli enemmän asiallista keskustelua, nuori homomies oli muuttanut (tai muuttamassa) Helsinkiin jasuunnitteli siellä toteuttavansa seksuaalisia mielitymyksiään. Toinen uskovainen homomies vastasi hänelle, ettei suosittele, koska eise lopultakaan tuo tyydytystä, vaan aina jää jotakin vajaaksi. Ja tämä jälkimmäinen mies oli päättänyt tyytyä osaansa uskovaisena homona.

      Tänä aikan ajostakin syystä näyttää olevan trendikästä olla homo, ja tavalliset heterotkin syystä jai toisesta päätyvät homo-lesbosuhteisiin, koska moista ei opidetä enää hävettävänä ja tuomittavana.Toista se on ollut esimerkiksi 1960-luvulla, jolloin Helsingin sanomien etusivun juttu oli "Homonähty Helsingin keskustassa".Sama juttu kun iltapäivälehdet vetöäisivät 1970-luvulla etusivun yli otsikon "MIlloin liityt kirkkoon, Kalevi Sorsa?" Siihen aikaan vielä oli siisitsestään selvää, että kaikkien tulee kuulua kirkkoon.

      Onhan niitäpaljon "tavallisia" kaverisuhteita, esimerkiksi samaa sukupuolta olevat asuvat pitkäänkin samassa asunnossa eivätkä tunne vähäisintäkään seksuaalista vetoa kumppaniinsa.

    • Homiland

      Toisaalta Suomi voitaisiin nimetä Homolandiaksi, niin se voisi olla edullinen keino estää venäläisten tunkeutuminen. Kuka nyt Homolandiaan kehtaisi hyökätä.

    • LyhtyTuulessa

      Rohkea aloitus! Vaikka kylläkin ymmärtää että täällä on helpompaa aloittaa keskustelua kun saa pysyä nimettömänä ja näkymättömänä. Asiallista keskustelua toivoisin minäkin.
      Kukaan ei ole estämässä homoja uskomasta Pyhän Hengen tasolla ja Kristuksen rakkauden tasolla. Seurakunnassa ja uskovaisten seurassa - asia erikseen. Jos tulee kaapista ulos niin saa kieroja katseita ja jopa Jumalan terveellä tervehtimättä jätetään. Se kaikki saattaa johtaa henkisiin vaikeuksiin ja mahdottomuuteen käydä seuroissa enää. (Olen nähnyt muutaman tapauksen ystäväpiiristä) ja se on erittäin ikävää ja väärin.
      Omakohtainen kokemus on se että antaa ihmisten arvella ja päätellä epäillä ja ehkä jopa selän takana puhua mutta ei kannata heille kertoa itestään vaikka kuinka olisi hyvä heteroystävä ja uskovainen. Uskovainen ei ole täydellinen ja kantaa sitä vanhaa turmeltunutta osaansa joka voi jossain vaiheessa pettää (näin kävi minun elämässä kun rippinä puhuin painavista asioista ja taipumuksestani eräälle raittiille ja vakavalle uskovaiselle joka oli minulle arkielämässänikin suurena ystävyyden lahjana - hän ei pystynyt asiaa kantamaan ja muutti suhtautumistaan minua kohden ja alkoi ajan kanssa välttää yhteisiä tekemisiä ja matkoja yms niin se kallis kristillinen veljellinen ystävyys pikkuhiljaa sammui ja paholainen sai sen tukahdettua. Vaikka asiasta ei ole ollut jatkuvaa puhetta eikä minkäänlaisia ongelmia koska olen sen itelleni selvittänyt ja kilvoituksessa pysynyt).
      Jos kovasti alkaa haittaamaan niin ehkä voisi puhujaveljelle puhua heillä on kuitenkin seurakunnan asettama virka ja sen myötä vastuu ja vaitiolovelvollisuus.
      Mutta kohtalokaverini ei kannate jäähä yksin, kannattee ettiä ystäviä ja olla katse ylös Mestariamme ja Ylkäämme kohden, Hänessä on meille ilo ja lohtu ja anteeksiantamus!
      Ole siunattu ja laittele tänne mietteitäsi, se on mukavaa lukea ja samalla tietoisuus että jossain Sionissa on toinen vajeltaja jolla on koettelemuksena sama asia jota kukaan muu ei saata ymmärtää, se rohkeutta lisää ja tukea antaa!

      • Onhan_niitä

        puhujienkin joukossa homoja. Jos väestöstä 1 % on homoja, puhujien joukossa voisi olla noin 10 homoa.

        Itse en ole homo. Kaikkea muuta voisin kuvitella tekeväni, mutta en seksuaalisessa suhteessa boisi kiinnostua oman sukupulleni edustajasta.

        Mielelläni en myöskään harrasta vuosikiipeilyä, naparetkeilya ja bentsie-hyppyjä. Enkä mistään himmasta menisi katsomaan jääkiekko-ottelua.


      • JuuJaJoo

        Kyllä vain! Niissäkin asioissa uskavaisen on kilvoitus. Kellä homous ja kellä urhelu tai merkkivaatteet ja koreuden turhuus, ahneus ja oman edun tavoittelu.


    • lkjhgfr4578

      OlaviVelikin voisi olla sellainen.

    • Afakejdo

      Kiitos vastauksista. Olen yllättänyt että tulee näinkin rakentavia kommentteja.

      Homoista ja muista vähemmistöistä puhutaan kyllä nykyään aika paljon. Toisaalta on hyvä että asiat tiedostetaan nykyään paremmin. Ei ole samanlaista leimaa kuin joskus ennen. Toisaalta ilmapiiri on sellainen, että esim. homoseksuaalisissa suhteissa eläminen on tehty luvalliseksi. Ajattelen kyllä että homous on synnynnäinen ominaisuus jolle ei voi mitään, mutta sen toteuttamiselle on varmaan matalampi kynnys nykyään.

      En kyllä oikein ymmärrä sitä, että sukupuolia onkin kolmekymmentä. Sen kyllä uskon että joku voi kokea olevansa väärän sukupuolen ruumiissa eikä varmasti ole sellaista tilannetta valinnut itse. Joissain srk:n kirjoissa on muuten puhuttu homoudesta mutta tietääkseni transsukupuolisuudesta ei ole ollut kirjoituksia.

      Olen kyllä joskus miettinyt, voiko puhujissa olla homoja. Eihän sitä koskaan tiedä. Ja seuroissa näkee myös yksinäisiä vanhuksia. Mistä sen tietää vaikka joku heistä kantaisi sisällä samaa asiaa kuin minä.

      LyhtyTuulessa: Mutta kohtalokaverini ei kannate jäähä yksin, kannattee ettiä ystäviä ja olla katse ylös Mestariamme ja Ylkäämme kohden, Hänessä on meille ilo ja lohtu ja anteeksiantamus!

      Kiitos. Tuo oli kauniisti sanottu. Toivon myös sinulle kaikkea hyvää.

    • Homotreens

      Minäkin olen homoseksuaali ja vanhoillislestadiolainen. Aion elää loppuelämäni selibaatissa, vaikka olenkin ehtinyt olla muutaman epäuskoisen miehen kanssa suhteessa. Tiedän, että jos haluan jatkaa uskovaisena, en voi elää miehen kanssa suhteessa. Naisiin taas en tunne vetoa, enkä ole koskaan tuntenutkaan. Jumala on kuitenkin minulle niin tärkeä, etten voi toimia vastoin hänen tahtoaan. Päätin siis jättää pitkäaikaisen suhteeni ex-miehen kanssa ja aloittaa sinkun elämä..... ja aion sinkkuna pysyäkin, sillä homosuhteessa eläminen ei ole Jumalan tahdon mukaista! Haluan mieluummin päästä taivaaseen, kuin nauttia täällä ajassa. Ajassa olo on niin rajallista, mutta iäisyys ei lopu konsaan. Sinne tahdon ja siellä mun paikka myös on! Haluan kuolla uskovaisena!

      • Sinulle_on

        käymässä hyvin.

        Itse olen umpihetero, mutta sikäli kanssasi samassa tilanteessa, että minulla ei ole ketään vastakkaisen sukupuolen esustajaa puolisona eikä kaverinakakaan. Elän siisselibaatissa. .Eihän kukaan seksin puutteeseen ole ainakaan kuollut. Eläkäämme siis näin ja tyytykäämme osaamme.


    • LyhtyTuulessa

      Oi rakkaat lapset! Liikuttuneena saan lukea kirjoituksianne! Ainoa kerta kun tuntuu ettei turhaan ole aloituksen aloittaja laittanut! Tekisi mieli siunata teitä ja poveani vasten painaa teitä kaikkia rakkaat Jumalan lapset!
      Nostakaa katsenne ylös ja katsokaa Taivaan ihanuutta! Katsokaa Vapahtajaamme Golgatan mäellä siellä keskimmäisellä ristillä ja sitä suurta rakkautta jota Hän meille sieltä osoittaa! Turmelluksemme hinta on vuotanut Hänen suonista viimmeisseen pisaraan asti!
      Olkaat siunatut Herramme Jeesuksen veressä ja nimessä synnit ovvat anteheksi annetut!
      Kiiloittakaamme kilvoituksen kilpimme vihollista vastaan, kilpimme johon paistaa Aurinko ja sen häikäisevä valo sokaisee vihollisen joukon niin että Israel saa voiton Herran väkevyyen tähen! Jumalan Poijan rakkaus meitä kohen on meile ilo lohtu ja vahvistus! Pysykäämme uskon tiellä ei vain sentähen että pääsemmä Taivaaseen vaan sen suuren rakkauen tähen joka meijän puolesta pilkattu ja surmattu kauhean kuoleman kautta mutta joka voitti kuoleman ja ylösnousi meijän ylösnousemukseksi! Olkaat siunatut matkamiehet nyt ja aina ihanalle rauhan rannalle asti jolloin Ylkä kruunaa morsiamensa ja alkavat Karitsan häät, sota ja meteli ovvat silloin ikuisesti pois, vaivat ja sairauuet pois, ikuinen rauha ja ilo ovvat läsnä ja saamme nähhä Herraamme kasvoista kasvoihin! Hänen lempeät kasvot!!!

    • Anonyymi

      ylivieskassa oli viime viikonloppuna suvijuhlissa myös homoja

    • Anonyymi

      Aloitus on trolli.

      • Anonyymi

        Tuo aloitus oli selvästi aito. Vielä viisi vuotta sitten täällä oli noin hyviä kirjoituksia, olisipa vieläkin.


    • Anonyymi

      Homous on vähän kuin asenne.

    • Anonyymi

      Lestadiolaiset ovat huomattavasti sallivampia homouden suhteen kuin esim. muslimit. Joissakin muslimimaissa homoudesta tuomitaan kuolemaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Onhan meitä paljonkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3520
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2024
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      160
      1684
    Aihe