Heikkotasoinen 40-vuotiskonsertti

Parempia_on_paljon

Syyskuussa C More Max -kanava esitti taltioinnin Hurriganesin 40-vuotiskeikalta Tavastia-klubilta Helsingissä. Todella vaatimaton esitys keskinkertaisilta soittajilta. Soitto oli epätarkkaa ja epäpuhdasta. Soolokitaristille jopa Johnny B Gooden intro oli liian vaikea. Nuotteina sitä ei kai mistään saa, ja nuoteitta hän ei sitä hallinnut. Vivahteita ja fillejä ei ollut edes Remun rummutuksissa. Hän olikin 70-luvun Hurriganesien heikoin linkki, mutta kansa ei silloinkaan kaivannut suoraviivaisen paukutuksen lisäksi rumpalilta muuta, kun muu soittokunta sai sentään svengiä aikaiseksi.

Dokumentin leikkaaja oli armollisesti pätkinyt pois pahimpia mokia ja tunkenut niihin kohtiin haastatteluja. Hurriganes vetää konsertteihinsa väkeä vanhalla maineellaan, mutta innostuneelta vaikuttaneiden katselijoiden seassa oli myös sellaisia, joihin huonosti harjoitellut esitykset eivät näyttäneet tehoavan ollenkaan.

16

2146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no ei aina voi onnistua

    • Parempia_on_paljon

      "no ei aina voi onnistua "

      Jos musikaalisuus on vain keskinkertaista tasoa, jos sitäkään, ei voi onnistua koskaan. Tarvitaan lahjakkuutta. Sitä ei voi ostaa kaupasta.

    • EttäReviNytSiitä

      Eiköhän tämä ole jonkun amatöörin provoa. Tuosta keikastahan on ainakin 5 - 6 vuotta. Kitaristeina olivat Dave Lindholm, Tatu Mannberg ja Nipa Niilola.
      Mahtaako näistä pojista tulla koskaan mitään ja oppivatko tosiaan ikinä Johnny B Gooden "introa" :)

      • Parempia_on_paljon

        "Eiköhän tämä ole jonkun amatöörin provoa. Tuosta keikastahan on ainakin 5 - 6 vuotta."

        Olen musiikin ammattilainen, en tosin Hurriganes-tyyppisen musiikin. Olen kuitenkin vuosikymmenien kuluessa tietysti kuullut popmusiikkiakin. Vaikka 70-luvun Hurriganes keskittyikin soittamaan äärimmäisen pelkistettyä hytkymusiikkia, soitosta ja soittajista kyllä kuuli, että lahjoja olisi ollut hieman konstikkaammankinmusiikin soittamiseen tarvittaessa.

        Mitä tekemistä sillä, että keikka pidettiin vuosia sitten on sen musiikillisen laadun kanssa? Kuten avauksessani sanoin, näin keikan C More Max -nimiseltä tv-kanavalta viime syyskuussa esitettynä. Ei ole minun vikani, että keikka esitettiin televisiossa vasta tänä vuonna. Tarkkaan ottaen näin sen erään ystäväni digiboksilleen taltioimana tosin vasta hieman ennen joulua. Hän halusi minun katselevan sen ja kertovan mielipiteeni asiasta.

        Oman arvioni mukaan soolokitaristi ei koskaan opi Johnny B Gooden introa ellei joku näytä hänelle, mitä kitaran nauhoja on painettava sen soittamiseksi. Ainakaan hänen oma musikaalisuutensa ja sävelkorvansa ei riitä sen opettelemiseen korvakuulolta, koska ei ollut riittänyt viisi vuotta sittenkään. Musikaalisuus ei lisäänny itsestään iän myötä.


    • EIKSJEH

      ``Kuurona on vähän huonoa.`` - Sanoi Koskela.

    • KatsokaaLinnanmäkiLive

      Todella kova Rock and Roll bändi Ganes oli parhaimmillaan. Remu oli parhaimpina aikoinaan pitkään hyvä rumpali ja on - yllättävää kyllä - edelleen uskomattoman hyvä Rock and Roll laulaja.

      Hattua täytyy nostaa siis edelleen. Bändi sai Remun johdolla (meidän) muiden soittajien ja artistien asemia nostettua Suomessa.

      Merkittävä bändi kun yhä noin 45 - vuotta perustamisensa jälkeen herättää yhä kovia tunteita.

    • rokkenrollandjazz

      Maryjanesin olis pitäny skulaa tuolla ja Mikon vetää ne maailman parhaat soolonsa :D

    • Daffodill

      Kyllä oli eilinen konsertti kans melkoista sontaa välillä, Remu ei ollut jotenkin läsnä eikä soitto toiminut kun paikoin. Tunnelmaa ei ollut lavalla eikä yleisössä, vitutti katoo.

      • SkipodiWeiNau

        IS: n juttuhan "tuli suoraan mikseristä" ilman yleisön ääniä, steriilinä, laulu pinnalla.
        Siitä ei kannata ihan kauhesasti tehdä päätelmiä tunnelmista.


      • LiikaaSekoilua

        Lavalla oli liikaa porukkaa vetämässä rokken-rollia. Homma olis varmaan toiminu paremmin pienemmällä kokoonpanolla, Korkeintaan pari "apukitaristia", ja toinen rumpali taustalla tukemassa remun soittoa. Ei muuta kiitos !!

        Monroe ym. "pelletyypit" hyppi lavalla ja pilasi keikan. Ehkä Remu tekee vielä jonku pikkukeikan pienemmällä kokoonpanolla ??


      • BostonTaun

        Eiköhän Remun luulisi tekevän joitain keikkojakin "Remuna pelkästään laulajan pallilta".
        Ei kait hän sitä ole kieltänyt, mutta Hurriganesin - live - jutut nyt luulisi olevan tässä.


    • Fani82

      Livenä nähtynä viiminen keikka oli hyvä, näin viimeiseltä kiertueelta 3 keikkaa. Ehkä päätöskeikka oli niistä heikoin, pohjoisen keikat oli silkkaa rautaa. Kiertueen kaikki keikat oli loppuun myyty. Kiitos Remu.

    • homojenhommaa

      Paska pelleilyä oli, ja juu olin paikalla.

    • Mimmi1977

      Hyvä meininki oli, saundit kohillaan. Permannolla olin viidennessä rivissä. Kiitos ja Ketoon!

    • håmååååå

      homojen hommaa oli

    • Jbjbjbjbbj

      Järvinen delas 25 vuotta sitten ja hän on ainoa bändin kitaristi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe