Mitå mielttä olette näistä kuntelu välineistä.

Mieltä

Minulla on pieni 32 m2 yksiö sinä on keittiö komero ja vaate komero ja vessa ja eteinen ja iso olohuone.

Olohuonessa on nurkassa sänky ja sohvat ja pöytä ja laisinen tv taso.

Ja betoni talo ja kaiuttimina Kef Q500 eli nssä on 5.25” coaxiali ajuri ja samassa sektiossa 5.25” passivi ajuri.

Ja toisessa sektiossa 5.25” aktivi ajuri ja sen alapuolella 5.25” passivi ajuri.

Kaiutimissa on suljettu kotelo kahdessa sektiossa ja kaksi aktivi ajuria ja kaksi pasivi ajuria ja coaxiali ajurissa on keskellä diskantti ajuri.

Ajatelin että pienessä huonessa pienemmät kaiuttimet toimivat paremmin voin perustella.

Eli isot kaiuttimet vaativat paljon etäisyttä seinästä ja paljon tila ympärille toimiaksen.

Sitten on aktivisubi Dali E 12 F missä on 12” basso ajuri reflexi kotelossa.

Ajatelin että tuskin tarvitse aktivi subia kun kuntele pelkästän musikkia mutta kun sellainen sattu oleman niin litin sen järjestelmän.

Ajatelin että 10” tai 8” ajurilla oleva ajtivisubi toimisi paremmin kun se hieman resonoi etiesessä ja ajatelin että pienempi aktivisubi toimisi paremmin.

Olen laittanut sen sihen kohtan missä se vähiten resonoi ja sen yleis vomakkus pienelle ja korva kuulolla jako tajuus sihen että se kuulosta luonolliseltta ja napakaltta.

Esi vahvistimena minulla on Denon DAP-2500A ja pääte vahvistimena Harman Kardon Signature 1.5

Se on sellainen pääte vahvistin että se paina 21 kg ja sinä on 2 x 200 wattia 8 ohm ja 2 x 350 wattia 4 ohm ja ainoastan 0.03 % thd.

Esi vahvistin ja pääte vahvistin on yhdistetty rca kapeleilla ja sinä on y hara johon on yhdistetty aktivisubi stereona.

Eli niin kun Teknikan Maailmassa ehdotettin nidden aktivisubi testissä että aktivi subi kanatta yhdustä esi ja pääte vahvitimen välin stereona y haralla.

Ja aktivisubi suodatta pois kaikki korkeat tajuudet.

Uuskon että Harman Kardon signature 1.5 on rittävän tehokas Kef Q500 kaiumille kun ne ovat toiminta periatelttan hieman epä herkkät.

Minulla on Luxor 40” Smart TV ja se on nyky mittapuun muukan hieman pieni muuta minun huonessa se ei näyttö niin pienelttä kun huone on pieni niin se näyttä sopivan kokoiseltta.

Olen harkkinut hommata isompa mutta budjetti on pieni jote se saa kelvata.

TV ja esi vahvistimen välin on opitinen kaapeli ja TV astetuksista on säädetty 2 kanava vaihtoehto jote se toimi stereo vahvistinen kautta enkä olen sunitellut rakenta koti teatteria kun en katso leffoja.

Leffat ja muusikki videot ovat mieli kuvitusta mutta en välittä sittä kuntelen ainoastan musan ja katson dokumentti leffat ja todellisuten perustuvat keffat.

Ohjelma lähtenä minulla on vanha Apple TV joka on telkkarin hdmi litänällä ja Asus Chromebook joka on telkkarin hdmi kapelilla ja Chromecast joka on telkkarin hdmi litänällä.

Ja sitten minulla on Pioneer Blueray soitin joka on esi vahvistimen rca kapelilla että voi kunella CD levyjä.

Mutta minulla ei ole CD levyjä jos haluan kunella joku båndi esim neljä rusua en mene kirjaston lainaman neljä rusu CD levyä vaan laitta youtube neljä rusua.

Ja sitten blueray soitin on telkkarin hdmi kapelilla mutta en ole varma tuleko bluetay soittimesta kuva telkkarin kun joku on rassannut bluetay soittimen hdmi litäntä.

Ja sitten minulla on esi vahvistimen kytketty Creative bluetooth dongle rca kapelilla että saa vanhan vahvistimen bluetooth.

Ja Lenovo Tabletti ja iPhone 5S 16 gb ja iPod tuoch 32 gb ja nissä on molemissa uusi jailbreak ja iOS 11.2.5 beta kehitäjille.

Ja niistä saa ilmainen musikki esim spotify ja deezer ja youtube music ja bob movies saa ilmainen leffa chromecast.

Ja sitten on Technics ST-GT550 rds viritin mitä on y haralla antemni pistokesta ja toinen hara on telkkarin.

Viritin on rca esi vahvistimen

Kun seinässä on vain yksi antenni pistoke mutta telkkari näky hyvin mutta radio kuulu huonosti mutta jos virittä käsin saa jotain kuuluman.

Chromebook saa kuiteskin netti radio hyvin kuuluman.

Ja sitten on vanha iPod nano ja telakka mitä on rca esi vanhvistimen mutta kauko säätimessä on paristo loppu.

Ja iPod nano on kaikki minun CD levyt joten en tarvitse CD levyjä.

Jos yöllä halua kunella hilja niin minulla on keski kaiuttimena Harman Kardon go & play mitä on telkkarin kuulokkee litänästä johdolla missä molemissa päissä 3 napainen 3,5 mm litimellä.

Minulla on hyllyn ja blueray soitmen välissä rako ja olen sinne pilottanut bluetooth dongle ja lisä akku ja modemi ja iPod Touch.

Mitä mielttä olette minun musikin kuntelu laiteistosta onko ok.

6

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taajuuskorjain

      Puuttuu ja se on tärkeintä musiikin kuuntelussa

    • Lopputuloss

      Minulla on ollut monta taajuus korjainta mm Technics 2 x 33 kaistainen ja Yamaha 2 x 10 kaistainen ja Kenowood sellainen missä voi portatomasti säätä korjatava taajuua.

      Olen ne myynyt.

      Minulla on basso ja diskantti säätimet keski asenossa ja loudness off asenossa.

      Ajatelin että ei päästä parhaimpan mahdollisen loppu tuloksen käytämällä niin paljon bassoa ja diskanttia kun mahdollista ajatelin että se on tärkeintä että kuulosta luonnoliseltta ja on tasainen taajuus vaste eli myös keski alue eli puhe ja laulu pitä kuulua.

      Ajatelin että ei rittä ainoastan että muuskkin kuntelu välinet ovat hienot vaan että huone pitä muutekin olla hienosti sisustettu eli huonessa pitä olla muutakin hienoa kuin muuskkin kuntelu välinet.

      Eli en uusko että pästän minhembio parhaisin mahdollisin pistesin sillä että on pieni askettinen huone missä ei ole muuta hienoa kun muuskkin kubtelu välinet ja sitten on niin isot kaiuttimet ja basso latikko kun mahdollista ja käytettän niin paljon diskanttia ja bassoa kun mahdollista.

    • Vastakysymys

      Tuli mieleen, kuinka iso on tuo vessa ???

      • Vastakysymys

        Tarviin lisää tietoja, minkä väriset matot ja onko seinillä tauluja? Mutta lasinen tv-taso on hyvä olla, puisilla ei niin väliä...


    • ABC-kirja

      Aapista aloittaja ei ole näköjään hankkinut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe