Pikavippin maksaminen

olinidiootti

Olin idiootti ja otin hätätilanteessa 1200€ joustavan luoton Ferratumilta. Maksan velkaa 120€/kk, ja maksueriä on 33 tai 34. Eli maksan korkoa yli 2000€, siis sikäli jos en jossain vaiheessa saa maksettua isompia summia, mutta epäilen että saan. Pankista en saa lainaa maksaakseni velkaa pois ja maksaakseni sitten pienempää korkoa pankille. Mitä ihmettä teen, onko muita vaihtoehtoja? Vai maksanko vaan kiltisti nuo helvetinmoiset korot? Todennäköisesti

40

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuwjwjwu2jw

      Takaisinmaksukykysi vaikuttaa aika huonolta. Kysy silti järjestelylainaa esim. Bank Norwegianilta.

      PS. Älä käytä ns. lainanvälityspalveluita.

    • Perintäparempi

      Päästä se Ferratumin laina perintään. Viimeistään 6kk kuluttua tästä putoaa korko 7 % tavalliseksi viivästyskoroksi tai se voi tehdä näin jo heti perintään siirtyessään. Se on kuitenkin varmaa että mitään luottotietomerkintää et saa näin toimimalla. Ferratumin toiminta on törkeää rosvousta vaikka se vielä toistaiseksi laillista onkin. Pian muuttunee laki niin ettei näillä ns. Joustolimiiteillä voida sitä kiertää. Valtavasti on ihmisiä kusessa näiden takia.

    • setttyh

      Tämmösiin vielä yllytetään vaan työtönpä ei taija saada.

      • Vipstaagen

        Saa työtönkin, kuhan valehtelee jotta saa vaikka tonnin kuussa niin aika moni paikka antaa enempiä kyselemättä.


      • sergge

        Ja se on sitten petos. Sekä itsensä kusetus samalla.


      • Molli-Olli
        sergge kirjoitti:

        Ja se on sitten petos. Sekä itsensä kusetus samalla.

        Enpä tiedä kenenkään saaneen petossyytettä siitä jos vippifirma ahneuksissaan ei vaivaudu tarkistamaan annettujen tietojen täsmäämistä.
        Itseään saa myös kusettaa ilman sanktioita kuinka paljon kukin haluaa.


      • Ei_tajuu
        Molli-Olli kirjoitti:

        Enpä tiedä kenenkään saaneen petossyytettä siitä jos vippifirma ahneuksissaan ei vaivaudu tarkistamaan annettujen tietojen täsmäämistä.
        Itseään saa myös kusettaa ilman sanktioita kuinka paljon kukin haluaa.

        Kyllä niitä petostuomioita on jaettu.


      • gtr4hi46th4

        Myös velkajärjestelyitä on myönnettty näihin petoksella aikaansaatuihin velkoihin.


    • Lohdutonta_kertomaa

      Minä olenkin aina ihmetellyt, millaiset ihmiset ostavat 1200 euroa rahaa ja maksavat siitä 4000. Idiootti-sana taitaa olla aika kohdallaan. Kertoisitko vielä, millainen ajattelu sai sinut ryhtymään näin nerokkaaseen liiketoimeen?

    • AnnaMunKaikkiKestää

      Toinen kysymys, mikä noin äkillinen tapahtuma vaatii 1200€ rahaa?

      Koiran osto?
      TV:n vaihto?

      En löydä elämästäni yllättävää noin suurta kulua.....,..

      • dhryryj

        Wiina loppu ?


      • Molli-Olli

        Sun elämäs saattaa olla köyhempää kuin ap:n. Se ei vaan käväise mielessäsi.
        Olisit tyytyväinen jos et ole tarvinnut lainaa ja sen verran fiksumpi ettet alkaisi jälkiviisaana pätemään koska ap ei varmaan enää saa tehtyä tekemättömäksi.


      • dtyjfhrt

        Velkajärjestelyn saa. Mutta vain kerran...jälkiviisaana en voi enää edes harkita minkään lainan ottamista. Näin sossu saa lisää asiakkaita kun näillä lainoilla ensin jymäytetään ihmistä.


      • Jymäytetäänkö
        dtyjfhrt kirjoitti:

        Velkajärjestelyn saa. Mutta vain kerran...jälkiviisaana en voi enää edes harkita minkään lainan ottamista. Näin sossu saa lisää asiakkaita kun näillä lainoilla ensin jymäytetään ihmistä.

        asiakasta? Eiköhän sielä lainapaperin alakulmassa kaikessa karvaudessaan kuitenkin seiso se omin kätösin raapustettu nimikirjoitus, jolla sitoudutaan lainan ehtoihin. Ihmisen hädällähän nuo roismoyhtiöt bisnestään pyörittävät, mutta kai niilläkin eroja on.
        Aloittajalla ei liene antaa vakuuksia. Luulisi jostain löytyvän vaikka yksityishenkilön joka sen sijaan, että makuuttaa rahaa pankin holvissa inflaation nakerrettavana, tyytyisi alkuun vaikka puolta pienempään tuottoon kuin mainittu Ferratum. Alkuun 150% olisi sekin jollekin siviiluotottajalle kohtuullinen korko.


    • Ei sinun ole pakko minimilyhennyksellä maksaa. Maksa vaikka kerralla kaikki pois. Riippuu ihan siitä paljon jää palkasta yli kuukausittain.

      • Vipstaagen

        M-Kar varmaan si lainaa rahaa ap:lle että hän pystyy maksamaan kerralla laumansa pois.
        On se oudon vaikeeta lukea ap:n teksti jossa hän selvästi sanoo ettei todnäk. pysty maksamaan isompaa lyhennyserää.
        S...nan muusimuija, osta aapinen ja mee jollekin lue-tun-ym-mär-tä-mis-kurs-sil-le!


      • Vipstaagen
        Vipstaagen kirjoitti:

        M-Kar varmaan si lainaa rahaa ap:lle että hän pystyy maksamaan kerralla laumansa pois.
        On se oudon vaikeeta lukea ap:n teksti jossa hän selvästi sanoo ettei todnäk. pysty maksamaan isompaa lyhennyserää.
        S...nan muusimuija, osta aapinen ja mee jollekin lue-tun-ym-mär-tä-mis-kurs-sil-le!

        Siis LAINANSA pois. S...nam älypuhelimet.....


      • Vipstaagen
        Vipstaagen kirjoitti:

        Siis LAINANSA pois. S...nam älypuhelimet.....

        Ja siis MUUSINUIJA


      • Vipstaagen kirjoitti:

        M-Kar varmaan si lainaa rahaa ap:lle että hän pystyy maksamaan kerralla laumansa pois.
        On se oudon vaikeeta lukea ap:n teksti jossa hän selvästi sanoo ettei todnäk. pysty maksamaan isompaa lyhennyserää.
        S...nan muusimuija, osta aapinen ja mee jollekin lue-tun-ym-mär-tä-mis-kurs-sil-le!

        Voi sitä tehdä myös kahta työtä että saa nopeammin maksettua Ferratumille Ferratumin rahat takaisin.


      • Vipstaagen kirjoitti:

        M-Kar varmaan si lainaa rahaa ap:lle että hän pystyy maksamaan kerralla laumansa pois.
        On se oudon vaikeeta lukea ap:n teksti jossa hän selvästi sanoo ettei todnäk. pysty maksamaan isompaa lyhennyserää.
        S...nan muusimuija, osta aapinen ja mee jollekin lue-tun-ym-mär-tä-mis-kurs-sil-le!

        Itseasiassa voisin. Riippuu minkälaisen auton AP antaa minun käyttööni vakuudeksi, eli hallintaoikeus autoon. Otan lainan korkona auton luonnollisen kulumisen minun käytössäni. Tämmöinen kävisi minulle hyvin koska oma autoni alkaa olla kulunut.

        Voin sitten realisoida sen pois että saan varmasti omat rahani takaisin jos lainan lyhentämisessä minulle tulee jotain mutkia. Auton reaaliarvon täytyy olla vähintään 3x lainasumma.


      • Tojo-Tauno
        M-Kar kirjoitti:

        Itseasiassa voisin. Riippuu minkälaisen auton AP antaa minun käyttööni vakuudeksi, eli hallintaoikeus autoon. Otan lainan korkona auton luonnollisen kulumisen minun käytössäni. Tämmöinen kävisi minulle hyvin koska oma autoni alkaa olla kulunut.

        Voin sitten realisoida sen pois että saan varmasti omat rahani takaisin jos lainan lyhentämisessä minulle tulee jotain mutkia. Auton reaaliarvon täytyy olla vähintään 3x lainasumma.

        Mulla on Toyota Corolla vm-77.
        Näistä pyydetään huonompi kuntoisemmista 2500 - 4000 euroa netti autossa. Joten lähretähän siitä jotta mun tojon arvo on ainakin 4500 euroa. Lainaan sulta siis 1500 euroa niin saat auton pantiksi. Itse saat katsastaa ja laittaa mahd. viat. Muutama paikka pohjaan pitääpi hitsata ja jarrut sekä muut pikku jutut laittaa niin kyllä kelpaa taas. Tämän jälkeen voin maksaa sulle takaisin 6 kk kuluttua 1650 euroa eli saat vielä jopa 10 pinnaa korkoa!


      • Tojo-Tauno kirjoitti:

        Mulla on Toyota Corolla vm-77.
        Näistä pyydetään huonompi kuntoisemmista 2500 - 4000 euroa netti autossa. Joten lähretähän siitä jotta mun tojon arvo on ainakin 4500 euroa. Lainaan sulta siis 1500 euroa niin saat auton pantiksi. Itse saat katsastaa ja laittaa mahd. viat. Muutama paikka pohjaan pitääpi hitsata ja jarrut sekä muut pikku jutut laittaa niin kyllä kelpaa taas. Tämän jälkeen voin maksaa sulle takaisin 6 kk kuluttua 1650 euroa eli saat vielä jopa 10 pinnaa korkoa!

        Lasken auton arvon laskevan 16% vuosi. Vuoden -77 Corolla on jätettä.

        Vuoden 1977 auton pitäisi olla esim. Ferrari 308 tai joku muu vastaava millä arvoa.


      • AutoFaktaa
        M-Kar kirjoitti:

        Lasken auton arvon laskevan 16% vuosi. Vuoden -77 Corolla on jätettä.

        Vuoden 1977 auton pitäisi olla esim. Ferrari 308 tai joku muu vastaava millä arvoa.

        Nyt olet ihan pihalla. Vm-77 Corolla ei todellakaan ole jätettä vaan näistä keräilijät ja nostalgianälkäiset maksaa maltaita. Katso itse nettiautosta 70-luvun Toyotien hintoja! Myös tuo 16% arvon alennus per vuosi menee metsään. Tietyssä iässä ei enää päde vaan kunto ratkaisee. Myös tuo keräilyarvo tulee lopulta eteen kun on mennyt noin 30 vuotta.


      • AutoFaktaa kirjoitti:

        Nyt olet ihan pihalla. Vm-77 Corolla ei todellakaan ole jätettä vaan näistä keräilijät ja nostalgianälkäiset maksaa maltaita. Katso itse nettiautosta 70-luvun Toyotien hintoja! Myös tuo 16% arvon alennus per vuosi menee metsään. Tietyssä iässä ei enää päde vaan kunto ratkaisee. Myös tuo keräilyarvo tulee lopulta eteen kun on mennyt noin 30 vuotta.

        Minä haluankin kauppakassin ja työmatka-auton vakuudeksi että oma autoni ei kuluisi, en mitään keräilykohdetta.

        Minähän siitä päätän mitä kelpuutan vakuudeksi ja millaisilla ehdoilla lainaan. Jos auto on maksanut N euroa jonain vuonna niin lasken sen vakuusarvon kertomalla auton ostohinnan luvulla 0,84^vuosi

        Esimerkiksi 10v ikäisen auton vakuusarvo on suunnilleen OSTOHINTA x 0,1749

        Ja silloinkin pitää olla tietysti katsastettu ja kaikin puolin ajokunnossa että voin käyttää sitä kun hallintaoikeus siirtyy minulle. Luonnollinen kuluma ja sen myötä seuraavat pikkuviat menee lainan koroksi. Itse täytän vain polttoaineen, jäähdytyksen ja lasipesunesteen ja muut kulut jää omistajalle.

        Jos tulee mutkia maksamisen kanssa niin oman harkintani mukaan minulle sitten oikeus joko:

        A) realisoida auto ja siitä saatavilla rahoilla sitten maksetaan jäljelle jäänyt velkasumma ja entinen velallinen saa loput Jos auto on niin paska, että sillä ei saa jäljellä olevaa velkasummaa katettua niin sitten vouti saa kyniä loppuja seuraavat 15v, koron kanssa.

        B) Minun harkintani mukaan voin suostua kuittaamaan velan siirtämällä auton omistuksen minulle ilman mitään realisointeja, sellaisena kuin on.

        Tarpeeksi hyvä vakuusarvo autolle niin kyllä minä varmaan kiinnostun lainaamisesta. Tämmöistä minä haluan että hyödyttäisi lainata.


      • ÄläNyJaksa
        M-Kar kirjoitti:

        Minä haluankin kauppakassin ja työmatka-auton vakuudeksi että oma autoni ei kuluisi, en mitään keräilykohdetta.

        Minähän siitä päätän mitä kelpuutan vakuudeksi ja millaisilla ehdoilla lainaan. Jos auto on maksanut N euroa jonain vuonna niin lasken sen vakuusarvon kertomalla auton ostohinnan luvulla 0,84^vuosi

        Esimerkiksi 10v ikäisen auton vakuusarvo on suunnilleen OSTOHINTA x 0,1749

        Ja silloinkin pitää olla tietysti katsastettu ja kaikin puolin ajokunnossa että voin käyttää sitä kun hallintaoikeus siirtyy minulle. Luonnollinen kuluma ja sen myötä seuraavat pikkuviat menee lainan koroksi. Itse täytän vain polttoaineen, jäähdytyksen ja lasipesunesteen ja muut kulut jää omistajalle.

        Jos tulee mutkia maksamisen kanssa niin oman harkintani mukaan minulle sitten oikeus joko:

        A) realisoida auto ja siitä saatavilla rahoilla sitten maksetaan jäljelle jäänyt velkasumma ja entinen velallinen saa loput Jos auto on niin paska, että sillä ei saa jäljellä olevaa velkasummaa katettua niin sitten vouti saa kyniä loppuja seuraavat 15v, koron kanssa.

        B) Minun harkintani mukaan voin suostua kuittaamaan velan siirtämällä auton omistuksen minulle ilman mitään realisointeja, sellaisena kuin on.

        Tarpeeksi hyvä vakuusarvo autolle niin kyllä minä varmaan kiinnostun lainaamisesta. Tämmöistä minä haluan että hyödyttäisi lainata.

        Oijoijoi, kyllä nyt alkaa kuulostaa jo Ferraattumit ja muutkin ihan inhimillisiltä kun vertaa sun tarjoaman vipin ehtoihin. 10 vuotta sitten uutena 25 donaa maksanut laatuauto sulle siis pikkasta päälle 4000 e vakuusarvolla poljettajaksi? No huh huh....
        Et siis tee muuta kuin survot säälimättä kaikki ajosi toisen omaisuudella, omistajan maksaessa kuitenkin vakuutukset, käyttömaksut ym ym ja tämä on vielä hoitanut leimankin jotta pääset ajelemaan.
        Sinä et edes öljyjä vaihtaisi/huoltaisi autoa mitenkään laina-aikana?!
        Salli nyt jo nauraa ideaasi jossa sinä tuhoat toisen omaisuutta itse säälittävälle tasolle rajoittamaasi lainasummaa vastaan joka pitää maksaa vielä takaisinkin.
        Ei mitään järkeä, mutta koska tämä koko skenaario on vain mielikuvituksesi tuottamaa niin eipä todellisuudessa ole mitään merkitystä tarinoinnillasi. Jos noilla ehdoilla oikeasti alkaisit lainaamaan rahaa, niin yhtäkään autoa ei käyttöösi tulisi ellei joku olisi mielenhäiriön takia syyntakeettomassa tilassa tai niin humalassa ettei tajuaisi mitä on tekemässä.

        Minä taas lainan hakijana päätän millä ehdoin ja keneltä lainani otan ja hyväksyn, älä unohda tätä.
        Koska esim. Suomen Autovakuus lainaa autoa vastaan niin että auto jää omistajansa normaaliin käyttöön on ajatuksesi jo valmiiksi kuollut ja kuopattu.
        Myös jotkut panttilainaamot lainaavat autoa vastaan ja auto jää lainaajan käyttöön.


      • fyyffjkd7t
        M-Kar kirjoitti:

        Minä haluankin kauppakassin ja työmatka-auton vakuudeksi että oma autoni ei kuluisi, en mitään keräilykohdetta.

        Minähän siitä päätän mitä kelpuutan vakuudeksi ja millaisilla ehdoilla lainaan. Jos auto on maksanut N euroa jonain vuonna niin lasken sen vakuusarvon kertomalla auton ostohinnan luvulla 0,84^vuosi

        Esimerkiksi 10v ikäisen auton vakuusarvo on suunnilleen OSTOHINTA x 0,1749

        Ja silloinkin pitää olla tietysti katsastettu ja kaikin puolin ajokunnossa että voin käyttää sitä kun hallintaoikeus siirtyy minulle. Luonnollinen kuluma ja sen myötä seuraavat pikkuviat menee lainan koroksi. Itse täytän vain polttoaineen, jäähdytyksen ja lasipesunesteen ja muut kulut jää omistajalle.

        Jos tulee mutkia maksamisen kanssa niin oman harkintani mukaan minulle sitten oikeus joko:

        A) realisoida auto ja siitä saatavilla rahoilla sitten maksetaan jäljelle jäänyt velkasumma ja entinen velallinen saa loput Jos auto on niin paska, että sillä ei saa jäljellä olevaa velkasummaa katettua niin sitten vouti saa kyniä loppuja seuraavat 15v, koron kanssa.

        B) Minun harkintani mukaan voin suostua kuittaamaan velan siirtämällä auton omistuksen minulle ilman mitään realisointeja, sellaisena kuin on.

        Tarpeeksi hyvä vakuusarvo autolle niin kyllä minä varmaan kiinnostun lainaamisesta. Tämmöistä minä haluan että hyödyttäisi lainata.

        Laissa on omat säännöksensä panttien myynnistä. Et kai aio rikkoa lakia?


      • ÄläNyJaksa kirjoitti:

        Oijoijoi, kyllä nyt alkaa kuulostaa jo Ferraattumit ja muutkin ihan inhimillisiltä kun vertaa sun tarjoaman vipin ehtoihin. 10 vuotta sitten uutena 25 donaa maksanut laatuauto sulle siis pikkasta päälle 4000 e vakuusarvolla poljettajaksi? No huh huh....
        Et siis tee muuta kuin survot säälimättä kaikki ajosi toisen omaisuudella, omistajan maksaessa kuitenkin vakuutukset, käyttömaksut ym ym ja tämä on vielä hoitanut leimankin jotta pääset ajelemaan.
        Sinä et edes öljyjä vaihtaisi/huoltaisi autoa mitenkään laina-aikana?!
        Salli nyt jo nauraa ideaasi jossa sinä tuhoat toisen omaisuutta itse säälittävälle tasolle rajoittamaasi lainasummaa vastaan joka pitää maksaa vielä takaisinkin.
        Ei mitään järkeä, mutta koska tämä koko skenaario on vain mielikuvituksesi tuottamaa niin eipä todellisuudessa ole mitään merkitystä tarinoinnillasi. Jos noilla ehdoilla oikeasti alkaisit lainaamaan rahaa, niin yhtäkään autoa ei käyttöösi tulisi ellei joku olisi mielenhäiriön takia syyntakeettomassa tilassa tai niin humalassa ettei tajuaisi mitä on tekemässä.

        Minä taas lainan hakijana päätän millä ehdoin ja keneltä lainani otan ja hyväksyn, älä unohda tätä.
        Koska esim. Suomen Autovakuus lainaa autoa vastaan niin että auto jää omistajansa normaaliin käyttöön on ajatuksesi jo valmiiksi kuollut ja kuopattu.
        Myös jotkut panttilainaamot lainaavat autoa vastaan ja auto jää lainaajan käyttöön.

        "Oijoijoi, kyllä nyt alkaa kuulostaa jo Ferraattumit ja muutkin ihan inhimillisiltä kun vertaa sun tarjoaman vipin ehtoihin. 10 vuotta sitten uutena 25 donaa maksanut laatuauto sulle siis pikkasta päälle 4000 e vakuusarvolla poljettajaksi?"

        25 donaa uutena maksanut auto on 10v ikäisenä noin 4372€ arvoinen.

        Mutta kun se auton arvo laskee 16% vuosi, velan maksamisessa voi kestää ja se mitä rahaa siitä saa huutokaupassa ei välttämättä ole tuo vaan vähemmän niin vakuusarvo alle puolet tuosta. Voisin vipata siis vaikka 2100€ tuota vastaan ilman mitään kummempia käsittelykuluja. Pankit kun pistää suoraan sen parihunttia lainan käsittelykuluiksi ja tilinkäyttömaksut ja korot.

        Jos mä voin ajella sillä autolla lainan maksuajan niin se riittää minulle, että voi vaan keskittyä maksamaan sitä pääomaa.

        "Et siis tee muuta kuin survot säälimättä kaikki ajosi toisen omaisuudella, omistajan maksaessa kuitenkin vakuutukset, käyttömaksut ym ym ja tämä on vielä hoitanut leimankin jotta pääset ajelemaan."

        Toki. Se on sen lainan hinta.

        Ainahan sillä lainalla on hinta. Sitä kutsutaan koroksi ja voi olla käsittelykuluiksi. Kyllä se lainan kulu on sopimuksen varainen asia.

        "Sinä et edes öljyjä vaihtaisi/huoltaisi autoa mitenkään laina-aikana?!"

        Mentäisiin huolto-ohjekirjan mukaan ja omistaja saa päättää mihin menen vaihdattamaan öljyt omistajan laskuun. Ei se ole kuin kerta vuoteen 50€ tms. ja noin pienen lainan jossa ei muuta korkoa, maksaa kuitenkin oletusarvoisesti aikaisemmin pois.

        "Salli nyt jo nauraa ideaasi jossa sinä tuhoat toisen omaisuutta itse säälittävälle tasolle rajoittamaasi lainasummaa vastaan joka pitää maksaa vielä takaisinkin."

        Silleen tämä rahajärjestelmä toimii. Kaikki raha on velkaa, sitä tehdään lisää lainaamalla ja sitten se maksetaan takaisin, koron kanssa. Kiinteistön vakuusarvo on vaikka 70%, osakkeiden 50% ja jne. Kysy vaikka pankista.

        Siksi pitää olla vähän noita varallisuuseroja että joillakin pitää olla vähemmän että joillakin voi olla enemmän. Se pitää yhteiskuntaa toiminnassa ja saa ihmiset tekemään oikeita asioita.

        Katsos kun laina ei ole ilmaista, sillä on korko. Pölöjät ei oikein osaa laskea prosentteja ja ihmettelevät miksi rahaa menee enemmän. Tai jotkut kuvittelee lainan olevan joku perkeleen sosiaaliturva. Minä kun en ole SPR vaan jos lainaan rahaa niin haluan sen rahan tuottavan lisää rahaa. Tuolla tavalla se laina ilmenee vippaajalle konkreettisesti niin oletettavasti se takaisinmaksukin sujuu sitten sujuvasti. Jos maksaa parissa kuukaudessa niin lainahan on lähes ilmainen.

        "Ei mitään järkeä, mutta koska tämä koko skenaario on vain mielikuvituksesi tuottamaa niin eipä todellisuudessa ole mitään merkitystä tarinoinnillasi."

        Tarjous on voimassa.

        "Minä taas lainan hakijana päätän millä ehdoin ja keneltä lainani otan ja hyväksyn, älä unohda tätä."

        Toki, saa niitä lainoja kilpailuttaa ja ottaa sopiva. Minun diili on olennaisesti ilmainen jos maksaa nopeasti koska auton kuluminen vaikka puolessa vuodessa on hyvin vähäistä. Korko olisi ideaalisti vain vuoden vakuutus-, katsastus-, vero- ja öljynvaihto puolitettuna. Omalla autollani ne on puolelle vuodelle vain 235,5€, että oman auton kuluillani 2100€ laina puolella vuodella, olisi todellinen vuosikorko jotain 44,5%.

        Jos maksaa parissa kuukaudessa niin kulut olisi vain jotain 78€ ja todellinen vuosikorko 34,20 %.

        "Koska esim. Suomen Autovakuus lainaa autoa vastaan niin että auto jää omistajansa normaaliin käyttöön on ajatuksesi jo valmiiksi kuollut ja kuopattu."

        Minä voisin lainata luottotiedottomalle.


      • fyyffjkd7t kirjoitti:

        Laissa on omat säännöksensä panttien myynnistä. Et kai aio rikkoa lakia?

        En tietenkään. Sehän menee niin, että pantti realisoidaan, niistä rahoista maksetaan jäljellä oleva velkapääoma ja loput velalliselle. Jos siitä pantista ei saa esim. huutokaupalla niin paljoa, että saisi velan maksettua niin se loppu velkahan jää sitten edelleen maksettavaksi.

        Mutta kyllä ihmisillä on lupa sopia velkojensa kuittaamisesta. Jotkut maksaa vaikka perseellä.

        Eli jos tulee maksuvaikeuksia ja minulla olisi ollut vaikka vuoden käytössä auto jonka tiedän toimivaksi niin kyllähän noista sitten voi sopia, että siirtää omistusta ja maksaa väliin rahaa summan X. Siitä päättää toki omistaja.

        Jos ei käy niin huutokaupallahan sitten saa todellisen arvon verran. Myös sitova ostotarjous jollain summalla toki käy hinnan määrittämisessä.

        Ihan tiedoksi vaan ei noista irtaimistoista saa semmoisia summia mitä niistä on uutena maksettu.


      • 5568688

        No entäs jos lainaat jollekin tuon 1500e ja auton arvo on sovittu se 4500e. Sitten heti lainaamista seuraavan päivänä sinä ajat pantin korjauskelvottomaksi, joudut maksaa sen 4500e velalliselle... Toki on liikennevakuutus mutta jos sekään ei syystä tai toisesta korvaa kuin sen 1500e. jolla velallinen maksaa sulle sen velan ja oletkin yhtäkkii sinä se velallinen jne.


      • 5568688 kirjoitti:

        No entäs jos lainaat jollekin tuon 1500e ja auton arvo on sovittu se 4500e. Sitten heti lainaamista seuraavan päivänä sinä ajat pantin korjauskelvottomaksi, joudut maksaa sen 4500e velalliselle... Toki on liikennevakuutus mutta jos sekään ei syystä tai toisesta korvaa kuin sen 1500e. jolla velallinen maksaa sulle sen velan ja oletkin yhtäkkii sinä se velallinen jne.

        Tuohan on helppoa.

        Jos ajan 4500€ auton rusinaksi, minun suuntaan on velka 1500€ ja liikennevakuutuksesta tulisi vaikka 1500€ niin se tarkoittaisi sitä, että minun lainaamani raha on nollattu, liikenne vakuutuksesta 1500€ omistajalle ja sitten minä jäisin vielä 1500€ euroa velkaa kenelle alunperin lainasin.

        Käytännössä siis lunastaisin sen auton raadon 1500€:lla pois, ja voisin sen jälkeen myydä sen romunkerääjälle ja saada sillä tavalla osan tappioistani kuitattua.


    • Taitaa olla liivijengien omistamia nuo ferratumit kuin perintätoimistotkin.

      • ekeke-ekeke

        Uu miten oivaltava, yllättävä ja ihan ekaa kertaa kuultu kommentti. vaihtakaa jo levyä täällä. Jos olet idiootti ja otat velkaa vaikka korkeat korot ja muut on ilmoitettu sivuilla sekä luottoehdoissa, niin se on sitten omaa tyhmyyttä ja turha yrittää syytellä kaikkia muita tahoja.


      • Helppoa_on

        Ei, kato kun Suomessa kaikki on muitten vika. Oot työtön lusmu, jonkun muun vika. Vaimo lähti, jonkun muun vika. Lapset on idiootteja, jonkun muun vika. Lainaat rahaa, jonkun muun vika. Et voi maksaa ottamaasi lainaa takaisin, jonkun muu vika.


    • segsgg

      Voin siiis tehrä mitä vaan enkä maksa takas ? Justiinsa juu ja nääs päivee. Tolla tavalla tulee vielä holhooja joka hoitaa sun asias.

      • Näinpä näin. Kyllähän tuo systeemi toimii niin, että velat maksetaan aina ja myös sen lainan hinta, eli korko.

        Siihen perustuu koko rahajärjestelmä. Ennen vanhaan ne joilta veron kantaja ei saanut asianmukaisia veroja kynittyä pistettiin orjiksi. Nykyään laitetaan laskut ulosottoon maksuhäiriömerkinnät, että saadaan nyhdettyä mitä lähtee. Kyllähän se raha tulee mutta siinä vaan kestää. En suosittele kenellekään.


      • hdrjrj

        Ja tuoton vain yllytetään hokemalla kaikenlaista paskoo. Vielä tyhmempää on vetää siihen kelkkaan joku henkilökohtainen takaaja mukaan soppaan mutta eipä silläkään työtön lainaa saa nykyään. Näin on näppylät vaikka muuta väitettäs.


      • RiippuuTakaajista
        hdrjrj kirjoitti:

        Ja tuoton vain yllytetään hokemalla kaikenlaista paskoo. Vielä tyhmempää on vetää siihen kelkkaan joku henkilökohtainen takaaja mukaan soppaan mutta eipä silläkään työtön lainaa saa nykyään. Näin on näppylät vaikka muuta väitettäs.

        Saa, jos on kunnon takaaja. Jos sinä viet takaajaehdokkaina pankkiin hien- ja kakanhajuiset puliukkokaverisi jotka saa rahansa sossusta niin ei se silloin onnistu ihan niin helposti.


      • hdrjrj kirjoitti:

        Ja tuoton vain yllytetään hokemalla kaikenlaista paskoo. Vielä tyhmempää on vetää siihen kelkkaan joku henkilökohtainen takaaja mukaan soppaan mutta eipä silläkään työtön lainaa saa nykyään. Näin on näppylät vaikka muuta väitettäs.

        Kyllä mä voin lainata työttömälle. Vakuuksia tai takaajia kiitos. Pääasia että minä saan rahani takaisin korko.


      • Helppoa_on
        M-Kar kirjoitti:

        Kyllä mä voin lainata työttömälle. Vakuuksia tai takaajia kiitos. Pääasia että minä saan rahani takaisin korko.

        Ainoastaan idiootit takaa yhtään mitään kenellekään.


      • serghr

        Varsinkaan perseaukkiselle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe