Kuinka saan hävitettyä mullan pinnalta itsepintaisen homeen? Kyseessä on kultapalmu.
Home kukkaruukussa
4
2414
Vastaukset
- Jarmoraimo
Kunnollinen multa ja oikeaoppinen kastelu, niin ei homeita ja viihtyy kasvitkin paremmin. Se väärissä olosuhteissa tuleva home (valkoinen/kelta-ruskea) on kasville ja ihmisille sinänsä vaaratonta jos vaan ei muuten vaan häiritse.
- multasormet
Vaihda multa ja kastelutavat. Harva kasvi viihtyy jatkuvasti märässä mullassa, homeet sen sijaan viihtyvät oikein hyvin. Sinänsä multa pitää sisällää aina mikrobikasvustoa, vaikkei se aina olisikaan näkyvää.
Itsellä sama ongelma juorun kanssa. Yritän aina harventaa kasteluväliä, ettei home rehottaisi, mutta siellä se vain jatkaa. :/
- KylmäKevät
Kastelu Atamon-liuoksella on kevään taimikasvatuksssa käyttämäni konsti, niihinhän tulee herkästi hometta pinnalle. Sitähän löytyy ruokakaupoista. Laimennosohje (säilöjille) löytyy pussin kyljestä. Tämän ohjeen oleen olen löytänyt puutarha.netistä.
Homeet kannattaa myös kuoria pinnalta ja vaihtaa tilalle puhdasta multaa, päälle lecamurskaa tai hiekkaa/perliittiä). Koko multa voisi kannattaa vaihtaa kuohkeampaan. Altakastelu on kyllä hyvä apu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1185806
- 564281
- 492613
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282458Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151514
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331362Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗211245- 261137
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431091