Olenko minä juoppo, aattona pullo punaviiniä (liian vähän) nyt baari kieroksella kalja 8 % ja neljä viskiä . Ei tunnu missään. Pituus 173 paino 83. ikä 73. Jatkan sitten jos tulee kommentteja.
73 vuotias IV A
32
228
Vastaukset
- kumpi-kampi
Oletko mies vai nainen,
jos nainen, olet juoppo, - Ilman.nimmaria
On alkavan riippuvuuden merkki, kun rekisteröi juomansa olutpullojen lukumäärää myöten ja puhuu alkoholista päivittäin.
Alkoholistilla on alkoholi mielensä syövereissä koko ajan, ja se tulee esiin ihan tavallisessa arkisessa keskustelussakin, irrallisina sivulauseina kuin "ihan selvin päin", "eikä siihen viina vaikuttanut", jotka lauseet eivät mitenkään edistä ko. keskustelun kulkua.
Monesta alkoholistitsta sana "viina" tai "humala" sinällään jo on hauska ja huvittava, jolle pitää nauraa hörähtää.
Perheen muille jäsenille se on raskas paikka. Alkoholia otetaan päihtymis tarkoituksella kukin mieltymyksen mukaan, tämän ikäisen keho ei kestä juopottelua voi tulla noutaja ennen aikojaan tai ainakin krapulat ovat pahempia kuin nuorempana.
- Minäkömukajuoppo
Ei se noin mene. Minulla ei ainakaan 10 vuoteen ole tullut oikeaa krapulaa. Jonkinlainen henkinen lama vain, ikäänkuin liian vähästä (reilusti alle 5 tuntia) nukkumisesta.
- Oletsuurkuluttaja
Jos pullo viiniä päivässä on liian vähän, tarkoitattako se sitä ettet humaltunut? Elimistö siis tottunut suuriin määriin. Naisella kokonsa ja hormonien takia alempi kynnys . Onko muka 8% olutta, sehän on jo melkein viinin vahvuista ?
- gamlafröken
Mitäpä sillä on väliä kun elovuosia on takana jo pitkästi yli 70v. Aika raatoja sitä jo olemme minä mukaan lukien. Tallella on elo eletty riemuineen ja murheineen, enempi niitä ilon-riemun aikoja on ollut.
Ei kannata surkutella, eihän poikamies Mattikaan surrut, vaikka oli 7 (seitsemän)lapsen ISÄ ja vielä POIKAMIES!
Jos todella alkoholista on tullut virike,siis teemalla,otanpahan tossa yhden oluen,koska olen ansainnut sen tekemällä sitä ja sitä.
Itsensä palkitseminen on jo väärä suunta,sille alkoholinkäytölle,näin minua ohjeisti kerran lähes absolusti tuttava.
Kyllä minä sitä harrastan,aikoinaan porkkanapenkin päässä oli kaljapullo,kun sain rivin valmiiksi harvennuksesta ja kitkemisestä,sain ottaa paukut.
Ruohonleikuu kesäisin kestää vetävällä koneella kolme tuntia ja juomapullo,prosenteilla on yleensä saunanverannalla.
Vanhusten juominen on lisääntynyt,tutkimusten ja käyrien mukaan,no minä en niihin niin jaksa paneutua,koska minulla ei ole edes varaa toteuttaa niitä käyriä?? ama- Someen
tullakseen pitäiai puhalluttaa ja samoin myös krapulaisena.
- maitokin.on.milkkiä
Herranisä! tulin just koneelle, olenko siin tullut someen? Alan pudota yhä alemmaksi tässä senioreiden maailmassa.
Saattais käydä melkoinen kato?Pikku hiprakassahan kaikki taiteilijatkin ovat antaneet parastaan Leinot,Sibeliukset ja niin edelleen,siis minkätähden en minä??
- Jos.ET.hauku.muita
maitokin.on.milkkiä kirjoitti:
Herranisä! tulin just koneelle, olenko siin tullut someen? Alan pudota yhä alemmaksi tässä senioreiden maailmassa.
etkä syyttele "sinua haavoittanutta" niin ei haittaa, mutta usein juoppo tai krapulainen niin tekee. Silloin puhalluttaminen on tarpeen.
- bromilli
No en saanut ihan juopon papereita kommentoijilta, mutta sinne päin. On sitä joskus tullut vähän maisteltuakin viikon loppuisin, mutta nykyisin harvemmin. Jos janottaa niin juon vettä, jos haluan humaltua niin juon vähintään 6 paukkua viskiä. Kunto on kyllä nykyisin hyvä ja se johtuu aktiivisesta liikkumisesta. Pyöräilyä, hiihtoa tai sauvalenkkiä 3-4 kertaa viikossa. kuntosalilla 2 kertaa viikossa. Tänään oli salilla voimaharjoittelu päivä, penkkipunnerrus 95 kg, jalkakyykky 110 kg ja maastaveto 140 kg. Nämä oli maksimit tänään, lämmittelyt tietysti pienemmillä painoilla ja eri telineillä. Lääkkeitä en käytä kun joskus otan yhden sinisen pillerin. Se onkin jo eri juttu.
- Olet_VAHVA_ja_HYVÄ
mies, onnellinenkin varmaan! Kiva kuulla sinusta!
- flegmaatti
Punttitulokset ovat hyviä minkä ikäiselle kuntosali kävijälle tahansa. 20v - 50v tavis salikävijät tavoittavat ainoastaan penkissä tuon tason mutta eivät kaikki. Oikeat voimailusalit ovat toinen juttu.
Kuntosalilla mavea tekee melko harva ja tekijöistäkin moni on ylpeä jo 100kg:n vedosta.
Kyykyssä ratkaisevat polvikulmat. Alle syväkyykyn rajan 90astetta vai ei?
En käytä sinisiä koska viimeisessä tämän vuoden labrakokeessa oli S-Testoni 37,4. Miesten yleinen alue 10 - 40 ja muistaakseni 60v alue 5 - 25.
- teretule
Tuskin juoppo vaan hyvin terve nuorimies!
- jjoutava
Mikä konsti nyt on valita vähän vähemmän tölkkejä. Alkoholistit ovat neroja. Alkoholisti on kautta aikojen osannut laskea ja tiennyt mikä juotava tarjoaa parhaan kännituloksen.
- Edellin
Hintaansa nähden halvin ja paras känni tietysti.
- teretule
Hyvä juotava naiselle joka ei ole antanut. Kokeilin ja toimi. Minä itse en ollut valmis koska en uskonut, minun syy mutta tässäkin kiitän luojaa kuin monta kertaa elämässä.
Siis mikä juoman nimi??? On tänäänkin ostettavissa luulen....
PS. oli nuoruus. - teretule
teretule kirjoitti:
Hyvä juotava naiselle joka ei ole antanut. Kokeilin ja toimi. Minä itse en ollut valmis koska en uskonut, minun syy mutta tässäkin kiitän luojaa kuin monta kertaa elämässä.
Siis mikä juoman nimi??? On tänäänkin ostettavissa luulen....
PS. oli nuoruus.Juoma on Pernod. Mukkien keksimä vahva % kuin hevosen kusi.
- jjoutava
Puolustusvoimien leikattu konjakki ajoi saman asian.
- jjoutava
Anteeksi, Puolustuslaitos oli kyseessä.
- teretule
jjoutava kirjoitti:
Anteeksi, Puolustuslaitos oli kyseessä.
Paska puhetta kokeilin, kävellessä ei jalat kunnolla nousseet.
Tulin baariin ja parin viskin jälkeen olin normaali 60 luku.
- flegmaatti
Olisi törkeää liioittelua jos väittäisi noiden eväiden perusteella juopoksi.
Heinäkuun viikon A-I risteilyllä minulle kirjaantui laivalla 65 a-yksikköä ja satamissa noin 30 yksikköä lisää. Missään vaiheessa en ollut havaittavassa hunalassa eikä yhtenäkään aamuna ollut krapulaa.
Juomat käsittivät viskiä, viiniä 12cl, olutta 0,58l ja joitakin sekoitelmia.
Nautinta tapahtui klo10 - 22 väilsenä aikana.
Tuolla perusteella en pidä itseäni alkkiksena.
Yhdellä Espanjan kuukauden jaksolla vaimoni keräsi oluttölkin nipsuttimia. Hän laski kuukauden saaliiksi 142kpl. Eipä ole paljoa kun laskee päiväannoksen. Toki siinä ei ollut kaikki nautinta.
Risteilyn aikaan olin 73v, 173cm/86kg.
Huolimatta juomien nautiskelusta ja tarkoituksen mukaisesta syömisestä niin noiden rentoutumisrupeamien aikana painoni aina laskee. 4 viikkoa ja -3kg.- teretule
Mistä kysymys???
- teretule
Ei miekkaa tuppeen ennen Uralia.
Suomalaisten siirtomaa oli itä-karjala jossa venäläisiä kuoli tuhansia. Pääkaupunki oli Äänislinna.
TV- Suomi historia ei sano totuutta. - Älä_valehtele
juovuspäissäs aina, jolloin Suom-vihasi aina nousee. Ei tarvi tänne tulle hoitamaan vanhoja traumojaan.
- TOTUUS_Suomen_historiast
Ruotsalaiset ovat valehdelleet täysin historiankirjoituksessaan,
he ovat peitelleet suomalaisten polttamista rovioilla ja pakottamista uskomaan
kristinuskoon, perisyntiin yms., jotta pääsivät valtaamaan Suomen maat.
Ja pakottamisistaan sotiin, miehet perheistä vietiin väkisin Ruotsin hullujen kuninkaiden sotiin,
kun Ruotsilla pöi suurvaltapyrkimyksiä.
- voikellahtaakumoon
jotenkin huolestuttaa jos alkoholia käytetään liikaa vanhana, ei hyvä yhdistelmä jos jotain lääkkeitä vielä sairauden takia joutuu syömään
- Juo-mari
Olet!Niin minäkin. Juuri saunasta tulossa ja jo kuudes kalja meossa :(
- Pullot.riviin
Minunkin mieheni piteli seinistä kiinni ja sammalsi, että syytän häntä aiheetta. Vaati minua todistamaan, että mies on humalassa: "Todista se! Näytä pullo!"
Voiko olla turhempaa syytä riitaan, kuin yrittää todistaa sekopäiselle miehelle, että hän on humalassa!
Niinpä hän saattoi voitonriemuisena rojahtaa nojatuoliin sammumaan, koska oli todistanut olevansa selvin päin ja minä vainoharhainen kyylääjä. En kiinnittänyt hänen juomiseensa huomiota näiden aikojen jälkeen ikinä. Silti hän ryyppäsi salaa ja piilotteli pullojaan alkeellisiin piilopaikkoihin, ja jätti kuitit Alkon pussien pohjalle, niin että olisin pysynyt hyvinkin ajan tasalla, jos olisin viitsinyt.
Mutta aikuinen ihminen vastaa itsestään, ja kun viinanhimo on muuttunut sairaudeksi, ei sitä enää puheilla paranneta. Parantuminen saattaa olla mahdollista vain omasta halusta, ja siihen ei voi toinen vaikuttaa.- skumppaa-illalla
"Pullot.riviin"
Aika kiva tarina ja muistutti osittain mieheni touhuja tuossa "pullot piiloon", joten ei ole juovuksissa, saati ryypännyt mitään, koska hänellä ikuisuusprojekti autotalissa ja pannun(puunlisäys)lämmityksessä. Olisihan tuosta minullakin useita tarinoita.
Elääkö miehesi vielä? Minun elää ja on jo 82-v. Kyllä useimmat sukulaisetkin ounasteli, että tuo ukko ei kauan elä, mutta elää, eikä tarvitse edes rolaattoria, koska autolla kulkee kauppoihin.
Tuo aloittajan juomismäärä tuntuu kyllä pieneltä, että hänestä voisi alkoholistin leimata ja "tosi" alkoholisti ei tunne krapulaa, ...niin, vai johtuisko siitä, että aina on ne loiventavat varattu?
Riippuvuudet lienee oma sairausryhmänsä alkoholin lisäksi, jos ajattelen esim. tupakkaa, jota mieheni ei polta ja minä onneton opin sen vasta vanhoillapäivilläni ja en pääse eroon, siis en haluakkaan, mutta Luojankiitos, peliriippuvainen en ole, joka tuntuu vievän nämä raittiit eläkeläiset vararikkoon?
Olisihan sekin valinta varojensa käytössä, että pelaanko rahani voiton himossa, vai ostanko "ilolientä" ja polttelen tupakkaa ja nautin elämästäni samanmielisten kanssa ja parantelen maailman menoa. - Pullot.riviin
skumppaa-illalla kirjoitti:
"Pullot.riviin"
Aika kiva tarina ja muistutti osittain mieheni touhuja tuossa "pullot piiloon", joten ei ole juovuksissa, saati ryypännyt mitään, koska hänellä ikuisuusprojekti autotalissa ja pannun(puunlisäys)lämmityksessä. Olisihan tuosta minullakin useita tarinoita.
Elääkö miehesi vielä? Minun elää ja on jo 82-v. Kyllä useimmat sukulaisetkin ounasteli, että tuo ukko ei kauan elä, mutta elää, eikä tarvitse edes rolaattoria, koska autolla kulkee kauppoihin.
Tuo aloittajan juomismäärä tuntuu kyllä pieneltä, että hänestä voisi alkoholistin leimata ja "tosi" alkoholisti ei tunne krapulaa, ...niin, vai johtuisko siitä, että aina on ne loiventavat varattu?
Riippuvuudet lienee oma sairausryhmänsä alkoholin lisäksi, jos ajattelen esim. tupakkaa, jota mieheni ei polta ja minä onneton opin sen vasta vanhoillapäivilläni ja en pääse eroon, siis en haluakkaan, mutta Luojankiitos, peliriippuvainen en ole, joka tuntuu vievän nämä raittiit eläkeläiset vararikkoon?
Olisihan sekin valinta varojensa käytössä, että pelaanko rahani voiton himossa, vai ostanko "ilolientä" ja polttelen tupakkaa ja nautin elämästäni samanmielisten kanssa ja parantelen maailman menoa.Ei elä. Viimeisellä elinviikollaan ei juonut kuin olutta, mutta edellisellä meni vielä kirkasta ainakin yksi pullo.
Tupakasta pääsimme eroon molemmat, kunhan ensin manipuloi itseään kaiken aikaa, ja muistuttaa, että tämä on epäterveellistä. Vähitellen minäkin uskoin itseäni ja eräänä päivänä v. 2000 sanoin: Se on tässä, stumppasin tupakin ja lopetin siihen.
Mies lopetti lääkärin käskystä sydänvaivojen ja muiden oireiden takia. Siihen pystyi, raittiuteen ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594