Sammin Alamäen Kettumainen Peltipoliisi

Sammi.TulppaKehitykselle

Ikaalisissa Sammin alamäessä valtatiellä 3, iso kevytväylä vieressä, peltipoliisi valvoo 60 km ajoa.
Tämä paikka on tulppana koko Ylä-Pirkanmaan, Kankaanpään ja Pohjanmaan kehitykselle.
Kyllä Elyn ja Trafin kettuilussakin pitäisi olla jotain järkeä, eikä kapuloita aina maaseudun rattaisiin.

36 kommenttia

Vastaukset

  • Ikaalisista on saatava moottoritie Kauhajoelle ja peltipoliisit historiaan.

  • Kameran sijoitus on huonosti harkittu, sen 60 alueen pitäisi
    alkaa Patrakan ahteen alta eikä vasta kun taajama on ohitettu.
    Uusi tie Pohjanmaalle pitää rakentaa rautatien varteen jossa ei
    tule lunastettavia asuntoja eikä peltoja ja pohjakin on kovaa
    sekä lyhentää matkaa 30 km nykyiseen verrattuna.
    Kun pitkän matkan raskas liikenne saadaan uudelle tielle
    niin tällä vanhalla paikalliset pärjäävät seuraavat 100 vuotta.

    • Kauhajoelle suuntautuva liikenne tulee johtaa Kyrösjärven eteläpuolelta. Tämä on suorin reitti Pirkanmaalta Suupohjan alueelle.


    • Seinäjoen, Vaasan, Kokkolan, Oulun talousalueet ovat vt3 tiessä tärkeimmät.
      Siksi Ikaalinen ja Parkano ovat keskeiset paikkakunnat lakeuksille.
      Kauhajoki pelittää Huittisten kautta.


  • Miksei mettämiehet ammu sitä paskax ohiajaessaan. Kännissä ne jo kuitenkin on.

    • Kukaan ei tiedä kuka vastaa nopeusmäärittelystä.
      Soitin viiteen eri paikkaan.
      Lopuksi Elystä löytyi Herra joka tietäisi asiasta, mutta hän lomailee kaukomailla pitkälti ensi tammikuuhun.


    • Aluevastaava Jyrki Kärk, Pirkanmaan ELY-keskus, puh. 0295 036 255, jyrki.kark(at)ely-keskus.fi
      Hän vastaa nopeusrajoituksista.


    • Nelostiellä ei ole yhtään 60-kiusantekorajoitusta.
      Pekkarinen lobannut asiat paremmin kuin Satonen, Jaskari, Mäkipää ja Alatalo


    • Se kameratolppa on ihan oikeessa paikassa.Se joka siihen ajaa niin ajaa omaa tyhmyyttään.
      Tosin se on vähän vääärässä paikassa,oikea paikka olisi Myllyn tiehaarassa,koska tolpan
      jälkeen nopeudet nousee.Minun mielestä niitä saisi pistää tuplasti lisää ja kaikkiin kamera.
      En ole vielä ikänä ajanut tolppaan,edes huomautuken arvoisesti.Ja ajan sentään vuodessa
      n:40000 km.


    • hyvärysä kirjoitti:

      Se kameratolppa on ihan oikeessa paikassa.Se joka siihen ajaa niin ajaa omaa tyhmyyttään.
      Tosin se on vähän vääärässä paikassa,oikea paikka olisi Myllyn tiehaarassa,koska tolpan
      jälkeen nopeudet nousee.Minun mielestä niitä saisi pistää tuplasti lisää ja kaikkiin kamera.
      En ole vielä ikänä ajanut tolppaan,edes huomautuken arvoisesti.Ja ajan sentään vuodessa
      n:40000 km.

      Taidat ajella linjurin kyydissä?


    • No ikaalihlaiset mettämiehet o niin kännissä, ettei ne niihi peltitoosiin osu, mut sivulliset o vaarassa. Hirvet vaa ajelee. Enne Ikaalinen tunnettiin kylpylästä ny sitte peltipotusta.


  • Ikaalisissa Sammin alamäessä valtatiellä 3, iso kevytväylä vieressä, peltipoliisi valvoo 60 km ajoa.
    Tämä paikka on tulppana koko Ylä-Pirkanmaan, Kankaanpään ja Pohjanmaan kehitykselle.
    Kyllä Elyn ja Trafin kettuilussakin pitäisi olla jotain järkeä, eikä kapuloita aina maaseudun rattaisiin.

    ööö.... Miten Trafi tähän liittyy?

  • tien varteen on laitettu semmoisia pyöreitä puna-kelta-mustia merkkejä, jonka keskellä on mustalla jännittävän näköinen numeropari.
    Sinulla taas autossasi siinä ajajan näkökentässä on yksi mittari, jonka lukema nousee kun painat oikeanpuolimmaista poljinta.
    Kun painat poljinta vain sen verran, että ajajan näkemän mittarin lukema on sama kuin siinä merkissä esiintyvä luku, niin yllättäen nopeutesi ei olekaan liian suuri ja tolppa uinuu rauhassa.

    Kuka ei ymmärtänyt? (Vaikka ollaankin Ikaalisten palstalla?)

    • Liian monimutkaista. Selitä niin, että tyhmäkin sen ymmärtää!


    • PAI-NA POL-JIN-TA VAIN SEN VER-RAN, ET-TÄ A-JA-JAN NÄ-KE-MÄ MIT-TA-RIN LU-KE-MA ON SA-MA KUIN SII-NÄ TIEN REU-NAN MER-KIS-SÄ O-LE-VA LU-KU,


    • myllis_seppo kirjoitti:

      Liian monimutkaista. Selitä niin, että tyhmäkin sen ymmärtää!

      Nyt on aika tehdä ilmastoa, rahaa ja aikaa säästäviä tielinjauksia
      ja rakentaa Ylöjärveltä radan varteen uusi tie Pohjanmaalle jolle
      pitkän matkan raskas liikenne ohjataan koska matka lyhenee
      30 km.


    • j.miikkulainen kirjoitti:

      Nyt on aika tehdä ilmastoa, rahaa ja aikaa säästäviä tielinjauksia
      ja rakentaa Ylöjärveltä radan varteen uusi tie Pohjanmaalle jolle
      pitkän matkan raskas liikenne ohjataan koska matka lyhenee
      30 km.

      Tämä Hoikkalan linjausvaihtoehto palvelisi Seinäjoen talousaluetta - mutta entä Suupohjan alue?


  • Jos joku menee ja rikkoo tuon pöntön, olen kiitollinen enkä pidä sitä rikoksena. Kansan on saatava olla vapaa Sipilän kameroilta.

    • Elyn Tampereen lomaileva tiehyypiö päättää
      Sammin wit......simman kameran sakottamiset.


    • KaupunkilaisetPäättää kirjoitti:

      Elyn Tampereen lomaileva tiehyypiö päättää
      Sammin wit......simman kameran sakottamiset.

      Mitä te homovajakit valitatte, eihän teillä ole edes polkupyörää.


    • KaupunkilaisetPäättää kirjoitti:

      Elyn Tampereen lomaileva tiehyypiö päättää
      Sammin wit......simman kameran sakottamiset.

      Koska tiemestari saapuu paikkakunnalle.


    • Pitkällä..Lomalla kirjoitti:

      Koska tiemestari saapuu paikkakunnalle.

      Kunnan tiemestari ei hoitele Destian teitä.


    • KaupunkilaisetPäättää kirjoitti:

      Elyn Tampereen lomaileva tiehyypiö päättää
      Sammin wit......simman kameran sakottamiset.

      Saako sen peltipoliisin päälle käydä paskomassa sitten vaikka heti?


  • Kannatan. Haastan Ikaalisten alamaailman ja metsästäjät hoitamaan tämän ikävän asian. Vai löytyisikö nuorista enää virtaa asioiden hoitamiseen, kuten ennenvanhaan?

    • Aluevastaava Kärk Eykeskus Tampere on saapunut ruskeana takaisin Suomeen.
      Toivottavasti ennen kesää saapuu Sammin sakkorysälle.


    • Miksi Kärk Ikaalisiin tulisi? Paikkakuntahan on vain yksi veräjänportti pohjanmaalaisten reitillä sivistyksen pariin. Ikaalilaisilla on yksi erityinen luonteenpiirre ja se on suuruudenhulluus!


    • Tielle levennyksiä
      Ja sakkoihin kevennyksiä, kun rajoitusmerkki lumessa.
      Sakko korkeimpaan oikeuteen ja kamera käpälämäkeen


    • Pirkanmaan tieverkon ahkerin peltipoliisi löytyy edelleenkin valtatie 3:lta Ikaalisten Sammista.

      Poliisin liikenneturvallisuuskeskuksen tilasto viimeiseltä puoleltatoista vuodelta osoittaa, että 60 km/h -nopeusrajoitusalueen rajalle pohjoiseen mentäessä asetettu tolppa välähti 30 000 kertaa.

      Maakunnan ahkerin tolppakamera tarjosi täten sakkoa tai huomautusta keskimäärin 4,4 kertaa tunnissa.

      Tulppa koko Pohjanmaan likenteelle.


    • Eikö vajakilla itsellään ole kykyä koska toisia haastaa?


    • Hesasta mennään Lappiin nelostien kautta kun 3. tie on niin witt...nen
      Tampereen jälkeen mm. Ikaalisissa ja Parkanossa.


  • Hyvässä paikassa suoraan kiihtytyskaistan jälkeen alamäessä. Kun vanhan kotteron saa vauhtiin, niin sitten sitä pitää jo taas jarrutella ja sitten taas yrittää kiihdytellä, olen tulppana, mutta minkäs sille voi, koittakaa kestää.

    • Vaadimme se sijoittamista Patrakan ahteeseen ennen liittymää.


    • Alamäki, kevari vieressä , suora tie, katuvalot.
      Widdumaisin pullonkaula kehitykselle.


    • Kehityksen jarru telkänpönttönä.


    • Valtatie 3:n kiireellisten investointien toteuttaminen Tampereelta Vaasaan on pitkään ollut Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Pirkanmaan yhteinen kärkitavoite. Kolmostieyhteys on merkittävä myös Satakunnalle. Liikenneviranomaisten hyväksymät tiesuunnitelmat ovat olleet jo kauan valmiita.

      Vuosien 2019–2020 ajan kolmostien kehittämistä edistetään Pirkanmaan liiton vedolla.

      Maakunnat, kunnat ja alueen muut toimijat ovat määritelleet kolmostien "Suomen ruokatieksi ja viennin valtaväyläksi".

      Liitot perustelevat kiireellisyyttä nimenomaan sen merkityksellä viennille. Liittojen mukaan Suomen tavarakuljetuksista 85 prosenttia kulkee maanteillä ja läntisen Suomen osuus maan tavaraviennistä on 68 prosenttia.


    • ValtatieValtimoksi kirjoitti:

      Valtatie 3:n kiireellisten investointien toteuttaminen Tampereelta Vaasaan on pitkään ollut Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Pirkanmaan yhteinen kärkitavoite. Kolmostieyhteys on merkittävä myös Satakunnalle. Liikenneviranomaisten hyväksymät tiesuunnitelmat ovat olleet jo kauan valmiita.

      Vuosien 2019–2020 ajan kolmostien kehittämistä edistetään Pirkanmaan liiton vedolla.

      Maakunnat, kunnat ja alueen muut toimijat ovat määritelleet kolmostien "Suomen ruokatieksi ja viennin valtaväyläksi".

      Liitot perustelevat kiireellisyyttä nimenomaan sen merkityksellä viennille. Liittojen mukaan Suomen tavarakuljetuksista 85 prosenttia kulkee maanteillä ja läntisen Suomen osuus maan tavaraviennistä on 68 prosenttia.

      Kymmeneen vuoteen on vain Parkanon keskustassa työstetty.
      Ja nyt älyttömästi Hämeenkyrössä.
      Koska Hämeenkyrön tärkeä ohitustie valmistuu ???
      Kirkonkylän kohdat kehityksen jarruina terävine liikenneympyröineen.


Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.