Moottoripyörä vuokraus Hua Hin

santtu_1975A

Tuli tänäin sitten (taas kerran) hommattua Bangkokin lennot reilun kahden viikon päähän (10 yötä paikanpäällä). Ajattelin nyt sitten vihdoinkin käydä tutustumassa myös tuonne Siaminlahden länsipuoleen, jossa en ole tähän mennessä vieraillut, olen 5pv. Hua Hinissa (juuri hotelli varattu) ja siitä ajattelin jatkaa seuraavaksi viideksi päiväksi vielä hieman etelämmäksi, tuo Prachuap Khiri Khan, olisi vahva vaihtoehto toiseksi paikaksi, mutta sen suhteen en ole vielä päätöstä tehnyt.

Mutta sitten varsinaiseen kysymykseen (josta varmasti saan taas hieman "palautetta"). Mikä on Hua Hinissä tilanne Moottoripyörävuokrauksen suhteen? Koitin Googlea käyttää, mutta en löytynyt kuin yhden vuokraamon sivut joissa olisi tarjolla varsinaisesti vähänkään isompaa MP kalustoa ja sielläkin valikoima hyvinkin suppea.
Eli löytyyko kohteesta "kadunvarsivuokraamoita" (kuten vaikkapa Pattayalla tai Phuketissa) jotka eivät ilmoittele netissä, mutta heillä on kuitenkin ihan laaja valikoima pyöriä olemassa.
Jos näin on, niin missä päyn Hua Hiniä olisvat löydettävissä? Tai jos suosituksia yksittäisistä vuokraamoista olisi antaa, niin niitä otan vastaan...
Eli joku hieman "sporttisempi" pyrä hakusessa.

100

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CBR650
      • santtu_1975A

        Tuo on se ainoa minkä löysin ja tuosta CBR650:stä laitoinkin tuonne kyselyä tuon "contact us" linkin kautta.


      • santtu_1975A

        "Tyypilliseen" Thaimaalaiseen tapaan ei tuolta ole vastausta kyselyyni tullut, vaikka kahdesti sen olen laittanut.
        Eli löytyy tosiaan yhteydenottolinkki, mutta kukaan ei ikinä vastaa kyselyyn...
        No, paikanpäällä sitten katsomaan tilanne.


    • patayankulkunen

      Numba35 varmaankin tietää ja auttaa.Laita kysymys pattayan puolelle ku se valvoo sitä palstaa.

    • AvuliasAnselmi

      CM lerpalla on Phuketissa loistoristeilijänsä vieressä aito HD, takuulla nopea, ajamalla ennätysnopeasti Chiang Maista ajettu sinne. Kysyppä sitä, varmaan maanmiehelle lainaa ja ylivarakkaana ehkä vielä tarjoaa pienen palkkion harrikan ulkoiluttajalle.

      • Aviomies7345

        Kiitos että ajattelit minua myös yöllä.
        Meidän huvilan parkkipaikka ei ole laiturilla.
        Hd:t täällä Chiang Maissa, eikä meidän tarvitse Phuketin "ravintoloiden" tavoin harjoittaa ravintolatoiminnan kannattavuuden tueksi mitään muuta, kuten huoneiden vuokrausta tai mopovuokrausta puhumattakaan laatupyörävuokrauksesta.
        Annoin jo Santulle vinkin tuossa ensimmäisenä nimimerkillä, johon et oivaltanut oireilla.


      • Lerpallayö

        Lerppa lerppa, vain Suomessa oli yö! Niinpä paljastit jälleen kerran olevasi Suomessa, Thaimaassa elät vain haavemaailmassasi.


      • huahinn

      • santtu_1975A

        Eipä tuolta löydy Hua Hiniä edes listalta. Muutenkin ainakin Thaimaan osalta todella aneeminen valikoima pyöriä (lähinnä vain 125cc scoottereita) ja hinnatkin kalliihkoja.
        Vain Bangkokin osalta tuolta löytyy asiallisempi valikoima pyöriä.


      • 35NumBall

        Jep kyse on markkina taloudesta, jos ei ole kysyntää ei ole myöskään tarjontaa... näin se vain menee....


      • HauskaTotuusJepjep
        35NumBall kirjoitti:

        Jep kyse on markkina taloudesta, jos ei ole kysyntää ei ole myöskään tarjontaa... näin se vain menee....

        Siksi Pattayan suomiräkälät ei toimi 12 kuukautta.


      • 35NUmball
        HauskaTotuusJepjep kirjoitti:

        Siksi Pattayan suomiräkälät ei toimi 12 kuukautta.

        Jep ihan sama täällä, tuolla keskustassa on viisi suomibaaria, mistähän tempovat asiakkaita kaikkiin niihin, kun talvikaudella täällä parisen kymmentä suomalaista ympärivuoden...


      • 35NumBall kirjoitti:

        Jep kyse on markkina taloudesta, jos ei ole kysyntää ei ole myöskään tarjontaa... näin se vain menee....

        Niin, itse olen vain havainnut Thaimaassa ollessani, että siellä on tarjontaa (vaikkapa juuri moottoripyörä vuokrauksessa) enemmän kuin mitä "netistä löytyy", eli läheskään kaikki myyjät/vuokraajat eivät ilmoittele netissä.
        Siksi täältä "apuja" kyselenkin, kun netistä ei löydy, mutta paikanpäältä kuitenkin yleensä on saatavilla.
        Toissapäivänä löysin kyseisen paikan, eivät vain vielä ole valitettavasti vastanneet kyselyyni:
        http://bigbikerentalhuahin.com
        Alkaa vain vähän kiirettä tulemaan jos meinaa ennakkoon ehtiä vuokrauskesta sopimaan, kun ylihuomenna pitäisi lähteä.


    • 35Numball

      Prachuap khiri khan on pikku kaupunki, jossa on yksi thaimaan parhaista rannoista au manao, siellä sijaitsee myös ilmavoimien tukikohta, jonka kiitorata halkoo päätietä, lisäksi siellä en edullinen merentutkimuslaitoksen akvaario, samoin siellä tehdään jonkin verran tutkimustyötä... ilmavoimilla on myös siellä hotelli, joka on varsin edellinen, mutta varaus pitää hoitaa thaiksi, siellä ei eng. juurikaan taivu, nimi taisi olla wing 5

    • lainaajapaöjon

      Vähän olen pettynyt ettet numball tiedä hua hinnin vuokraamoista mitään vosi kuvitella sinun siellä asuvana tollasen jutun tietävän.

      • 35NumBall

        Kuvitella voi kaiken näköistä, en tiedä mitään moottoripyörä vuokraamoista, kun ei ole tarvetta moiselle palvelulle... joten rohkeasti vaan tänne vuokraamoa etsimään... voi sitten täällä kertoa minulle, joskin en tee tiedolla mitään...


      • huaanensitalvena
        35NumBall kirjoitti:

        Kuvitella voi kaiken näköistä, en tiedä mitään moottoripyörä vuokraamoista, kun ei ole tarvetta moiselle palvelulle... joten rohkeasti vaan tänne vuokraamoa etsimään... voi sitten täällä kertoa minulle, joskin en tee tiedolla mitään...

        Miten sä et tiedä mitään mitä gppglesta ei löydy.Sulla ei ole yhtään omaa juttua thaimaasta.Oletkohan vähän narrannut noita pattayaboysseja.


      • Gppglesta
        huaanensitalvena kirjoitti:

        Miten sä et tiedä mitään mitä gppglesta ei löydy.Sulla ei ole yhtään omaa juttua thaimaasta.Oletkohan vähän narrannut noita pattayaboysseja.

        Mistä sinun gppg-juttusi voi lukea?


      • 35NumBall
        huaanensitalvena kirjoitti:

        Miten sä et tiedä mitään mitä gppglesta ei löydy.Sulla ei ole yhtään omaa juttua thaimaasta.Oletkohan vähän narrannut noita pattayaboysseja.

        Edelleenkin kuvitella voi kaikenlaista mutta ei sillä ole mitään tekemistä totuuden kanssa...


      • mäoonparempimies
        35NumBall kirjoitti:

        Edelleenkin kuvitella voi kaikenlaista mutta ei sillä ole mitään tekemistä totuuden kanssa...

        Äijä väittää asuvansa hua hinnissä eikä tiedä mistä saa vuokrattua moottoripyöriä.
        Netistä ei löydy tietoa niin et tiedä.
        Lähes kaikki sun jutut ovat vääriä tai vanhoja selvästi netistä kaivettuja tai sitten et puhu thaimaasta mitään.
        Huijari koko ukko.


      • 35NumBall
        mäoonparempimies kirjoitti:

        Äijä väittää asuvansa hua hinnissä eikä tiedä mistä saa vuokrattua moottoripyöriä.
        Netistä ei löydy tietoa niin et tiedä.
        Lähes kaikki sun jutut ovat vääriä tai vanhoja selvästi netistä kaivettuja tai sitten et puhu thaimaasta mitään.
        Huijari koko ukko.

        Resuperse edelleenkin voit kuvitella kaikenlaista, mutta sillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa...


    • mäoonparempimies

      Tämä 35numball on huijari hahmo eikä mikään sen jutuista pidä paikkaansa kuin tuurilla kaikki juttunsa kaivaa netistä.

      • OnkoSinullaOngelma

        Missä paremman miehen juttuja?


      • Separempimies
        OnkoSinullaOngelma kirjoitti:

        Missä paremman miehen juttuja?

        Numball on sinä.miksi sinä jauhat paskaa.
        Oletko patoliginen valetelija vai mikä pakkomielle sulla on olla äänessä.


      • OnSinullaOngelma
        Separempimies kirjoitti:

        Numball on sinä.miksi sinä jauhat paskaa.
        Oletko patoliginen valetelija vai mikä pakkomielle sulla on olla äänessä.

        Onko sinun yhden aivosolun nimi Numba?


      • santtu_1975A

        Kyllä tässä tulee taas allekirjoittaneelle hyvin tarpeellista tietoa reilun parin viikon päässä olevaan moottoripyörävuokraamiseen.
        Yksi oikeasti asiallinen vastaus linkkeineeen (valitettavasti vain sama minkä olin jo löytänyt aikaisemmin), muuten enemmän ja vähemmän toisten kirjoittajien haukkumista yms. Kiitoksia tästä.


      • antakaavaanolla
        santtu_1975A kirjoitti:

        Kyllä tässä tulee taas allekirjoittaneelle hyvin tarpeellista tietoa reilun parin viikon päässä olevaan moottoripyörävuokraamiseen.
        Yksi oikeasti asiallinen vastaus linkkeineeen (valitettavasti vain sama minkä olin jo löytänyt aikaisemmin), muuten enemmän ja vähemmän toisten kirjoittajien haukkumista yms. Kiitoksia tästä.

        Kukaan ei käy hua hinnissä.


      • santtu_1975A

        No, itse sinne tulee ensiviikon Sunnuntaina lähdettyä näkee ainakin minkälaista aluetta se Siaminlahden Länsipuolikin sitten on, kun ei siellä ole tosiaan ikinä tullut käytyä.
        Pitää nyt sitten toivoa/uskoa että paikanpäältä löytyy mieleinen menopeli vuokralle, niin pääsee hieman isompaa aluetta katsastamaan (jotain 100-300km. päivälenkkejä voisi alueella ajella).
        Googlen street view:llä olen keskusta-aluetta katsellut ja kyllä sillä näyttäisi löytyvän "Motorbike rent" kylttejä sieltä täältä, mutta kalustosta on paha sanoa.


      • hyvääreissua
        santtu_1975A kirjoitti:

        No, itse sinne tulee ensiviikon Sunnuntaina lähdettyä näkee ainakin minkälaista aluetta se Siaminlahden Länsipuolikin sitten on, kun ei siellä ole tosiaan ikinä tullut käytyä.
        Pitää nyt sitten toivoa/uskoa että paikanpäältä löytyy mieleinen menopeli vuokralle, niin pääsee hieman isompaa aluetta katsastamaan (jotain 100-300km. päivälenkkejä voisi alueella ajella).
        Googlen street view:llä olen keskusta-aluetta katsellut ja kyllä sillä näyttäisi löytyvän "Motorbike rent" kylttejä sieltä täältä, mutta kalustosta on paha sanoa.

        Tietysti sieltä saa pyörän vuokrattua.Tätä palstaa vaan ei lue yksikään hua hinnissä asuva.


      • santtu_1975A

        Uskon kylle että kyllä siltä pyöriä vuokralle saa, mutta mitä ja mistä onkin sitten toinen kysymys. Olisi ollut vain helpompaa jos olisin etukäteen tiennyt ainakin muutaman paikan missä olisi mieleistä kalustoa (tosiaan nyt hakusessa joka 500cc. katupyörä, taikka sitten Yamaha T-Max yms. iso sportti skootteri) mistä voisi valita ja neuvotella. Olen vain huomannut että tuolla "erikoisemmalla" kalustolla (eli muulla kuin 125cc. skoottereilla) on eri vuokrapisteiden välillä hyvinkin isoja hintaeroja.


      • 35NumBall
        santtu_1975A kirjoitti:

        Uskon kylle että kyllä siltä pyöriä vuokralle saa, mutta mitä ja mistä onkin sitten toinen kysymys. Olisi ollut vain helpompaa jos olisin etukäteen tiennyt ainakin muutaman paikan missä olisi mieleistä kalustoa (tosiaan nyt hakusessa joka 500cc. katupyörä, taikka sitten Yamaha T-Max yms. iso sportti skootteri) mistä voisi valita ja neuvotella. Olen vain huomannut että tuolla "erikoisemmalla" kalustolla (eli muulla kuin 125cc. skoottereilla) on eri vuokrapisteiden välillä hyvinkin isoja hintaeroja.

        Täällä on vuokraamoja vähän joka kulmalla, pääosin 125cc tai pienempiä... en tiedä onko tarjontaa isommilla... mutta alueen kiertää helposti piikilläkin... pidemmille matkoille kannattaa hommata auto.


      • mäoonparempimies
        35NumBall kirjoitti:

        Täällä on vuokraamoja vähän joka kulmalla, pääosin 125cc tai pienempiä... en tiedä onko tarjontaa isommilla... mutta alueen kiertää helposti piikilläkin... pidemmille matkoille kannattaa hommata auto.

        Huijari trolli taas yrittää septellä.


      • santtu_1975A
        35NumBall kirjoitti:

        Täällä on vuokraamoja vähän joka kulmalla, pääosin 125cc tai pienempiä... en tiedä onko tarjontaa isommilla... mutta alueen kiertää helposti piikilläkin... pidemmille matkoille kannattaa hommata auto.

        Eli moottoripyörän/skootterin vuokraus ei ole minulle vain keino päästä paikasta A paikkaan B, vaan haluan myös nauttia siitä ajamisesta, joten hieman toisenlainen ajopeli on hakusessa kuin aivan perus 125cc skootteri (joka kyllä on aivan oiva kulkuväline sinänsä).


      • 35NumBall
        santtu_1975A kirjoitti:

        Eli moottoripyörän/skootterin vuokraus ei ole minulle vain keino päästä paikasta A paikkaan B, vaan haluan myös nauttia siitä ajamisesta, joten hieman toisenlainen ajopeli on hakusessa kuin aivan perus 125cc skootteri (joka kyllä on aivan oiva kulkuväline sinänsä).

        Jos olet kokenut motoristi niin mikä ettei, oletan että olet ja tiedät mihin olet lähdössä... Kaiketi nämä vähän suuremmat moottoripyöräkauppiaat vuokraavat myös isoja, joskaan en varmasti tiedä, kun ole ole mitään koskaan vuokrannut, honda wave on hyvä paikasta a paikkaan b siirtymisessä, tai sitten forza tai pci... pitkillä matkoilla yli 30 kilsaa menen autolla... joskus lyhyetkin... pääosin liikun yksin skootterilla käyn ostamassa ruokaa läheltä torilta, tai jostain ostarista, keskustassa liikun mieluiten autolla.. .Olen nähnyt kolareita tarpeeksi, ei ole kauankaan kun olin menossa ciccadaan skootterilla kun isohko pyörä törmäsi phetkasem roadilla skootteriin, ja se meni totaalipaskaksi, vaikka nopeudet eivät ole suuren suuria, kummatkin kuskit kiireellä sairaalaan, molemmat huonossa kunnossa...

        Muista ottaa kunnollinen matkavakuutus jos jotain sattuu...


      • santtu_1975A
        35NumBall kirjoitti:

        Jos olet kokenut motoristi niin mikä ettei, oletan että olet ja tiedät mihin olet lähdössä... Kaiketi nämä vähän suuremmat moottoripyöräkauppiaat vuokraavat myös isoja, joskaan en varmasti tiedä, kun ole ole mitään koskaan vuokrannut, honda wave on hyvä paikasta a paikkaan b siirtymisessä, tai sitten forza tai pci... pitkillä matkoilla yli 30 kilsaa menen autolla... joskus lyhyetkin... pääosin liikun yksin skootterilla käyn ostamassa ruokaa läheltä torilta, tai jostain ostarista, keskustassa liikun mieluiten autolla.. .Olen nähnyt kolareita tarpeeksi, ei ole kauankaan kun olin menossa ciccadaan skootterilla kun isohko pyörä törmäsi phetkasem roadilla skootteriin, ja se meni totaalipaskaksi, vaikka nopeudet eivät ole suuren suuria, kummatkin kuskit kiireellä sairaalaan, molemmat huonossa kunnossa...

        Muista ottaa kunnollinen matkavakuutus jos jotain sattuu...

        Sen verran olen Thaimaassa kaksipyöräisellä ajanyt (Pattaya, Phuket, Chiang mai, Krabi, Koh Chang, Koh Samet, Rayong, ainakin nyt tulee ensin mieleen missä olen ajanut) että kyllä tiedän minkälainen liikenne siellä on odottamassa.
        Autoa en halua vuokrata, siinä ei ole samaa "fiilistä".
        Honda Forza on ihan "kohtuullinen" kulkuväline, ja sitä olen useampaan otteeseen vuokrannukkin, mutta jotenkin se on samalla myös hieman tasaisen tylsä.


      • 35NumBall

      • santtu_1975A

        Minusta Thaimaan liikenteen "haastavuus" (mitä se kyllä on), antaa siihen oman mielenkiintoisen lisänsä. Järki siellä liikenteessä pitää aina pitää mukana ja mihinkään isoihin älyttömiin riskinottoihin siellä ei kannata todellakaan lähteä, vaikka paikalliset tekisivät mitä. Mutta toisaalta myös liian avarovainenkin ajaminen saattaa olla pahasta, kun jää muun liikenteen "jalkoihin". Liikennevirran mukana pitää pysyä.
        Aina liikenteessä selvinpäin ja kypärä ehdottomasti päässä (itse tuon aina oman kypäräni mukana suomesta, koska vuokraamojen kypärät ovat yleensä luokattoman huonoja)


      • lerpanhyödyt
        35NumBall kirjoitti:

        En käytä pyörää mihinkään fiilistelyyn, joten en osaa pahemmin auttaa, se on vain hyötykäytössä, mulla on pari erilaista, itse pidän liikennettä sen verran haastavana että suosin autolla liikkumista, tuossa muuten factaa http://englishnews.thaipbs.or.th/423-died-and-4005-injured-in-the-seven-dangerous-day-safety-driving-campaign/

        "Hyötykäytössä"? Et käytä lerppaasikaan fiilistelyyn, vaan se on hyötykäytössä. Siihen kiinnitetään katetri ja sitten kusi valuu pussiin. Vittumaisena miehenä säilytät kusen ja kiusaat naapureita kusen hajulla sopivalla tuulella. Soliferisi ei ole lähtenyt käyntiin Elviksen kuolinvuoden jälkeen kun ylämäjessä kuului koli koli ja pam.


      • Bimboliino2010
        lerpanhyödyt kirjoitti:

        "Hyötykäytössä"? Et käytä lerppaasikaan fiilistelyyn, vaan se on hyötykäytössä. Siihen kiinnitetään katetri ja sitten kusi valuu pussiin. Vittumaisena miehenä säilytät kusen ja kiusaat naapureita kusen hajulla sopivalla tuulella. Soliferisi ei ole lähtenyt käyntiin Elviksen kuolinvuoden jälkeen kun ylämäjessä kuului koli koli ja pam.

        On se niin mukava että tämä Pattayan eliittirakkaiden viisain ja fiksuin pitää yllä kaikille tietoisuutta rakkaiden olevan täysbimboja.


    • Mäoonparempimies

      Ei vittu 35 älä jaksa yrittää.

    • Lerpanfirma

      Lerppa on kuulemma perustamassa moottoripyörä- ja mopovuokraamoa, yhdessä rakkaansa (eläköitynyt ladyboy), kanssa on varastanut jo monta vuokrattavaa pyörää.
      Luultavasti alkavaa yritystä onnittelevat ensimmäisenä thaipoliisit.

    • Nyt on pyörän (Honda CBR650) vuokraus sovittuna Hua Hinissä valmiiksi (ei sitten joudu alkamaan ympäriinsä vuokraamoa/pyörää etsimään), aika "tiukille" meni kun huomenna pitäisi reissuun lähteä...
      Noh nyt pää-asia että (uskoakseni) mieleinen pyörä löytyi ja vuokraajan mukaan uudehko (noin vuoden vanha) ja hyväkuntoinen, mutta sen sitten tietysti näkee vasta paikanpäällä...

      • KiinnostunutVuokraanMyös

        Voisiko ystävällisesti myös laittaa vuokraamon nimen ja osoitteen Santtu kun tuon ilouutisenkin kerroit ?



      • 35NumBall

        No hyvä muista varovaisuus...


      • TarkatOhjeet
        santtu_1975X kirjoitti:

        http://bigbikerentalhuahin.com

        Tuo paikan kanssa on homma sovittuna.

        Muista myös Chiang Main ajo-opettajan neuvot, jonka kaveripiiriin kuuluu hyvä ystävä Valentino Rossi.

        -Älä käännä sarvia väärään suuntaan paitsi jos olet menossa väärään suuntaan.
        -Vasemmanpuoleinen liikenne ei ole oikeanpuoleinen liikenne. Se on just se toinen.
        -Hiekkatiellä et voi kääntyä 90 astetta 170km tuntinopeudessa.
        -Märkä savitie ei sovellu kaksipäällä keulimiseen viidakossa.
        -Jos nokkapyörä on ilmassa niin etujarrun jarruteho ei ole kovin hyvä.
        -Kaarrenopeus kertaa pii on toinen potenssiin tuulenvastus, myös pientareella.
        -Maissipelto ei ole moottoritie. Tilapäisiin ohituksiin se soveltuu kuitenkin kohtalaisesti.
        -Moottoripyörän kytkinlevyjä ei kannata rasvata vauhdissa jos ei ole ennen pelaillut tyristorien kanssa.
        -Thaimaassa tietyömiehen huiskuttama stopmerkki tarkoittaa että moottoritie on kuuma ja silloin vetopyörän pito on parempi kuin kylmällä ilmalla. Anna reippaasti hanaa silloin!
        -Tarkista jokaisen kaarteen jälkeen pohkeesta nipistämällä että tyttöystäväsi on tarakalla. Jos ei ole, niin seuraavassa kaupungissa niitä on lisää. Kyllä se akka sieltä kotiin löytää itekki. Sen takia ei kannata keskeyttää urheilullista matka-ajoa.

        Näillä ohjeilla olet liikenteessä ihan päällikkö. Tietenkin myös liike-elämässä.


      • SenseiMotoristi
        TarkatOhjeet kirjoitti:

        Muista myös Chiang Main ajo-opettajan neuvot, jonka kaveripiiriin kuuluu hyvä ystävä Valentino Rossi.

        -Älä käännä sarvia väärään suuntaan paitsi jos olet menossa väärään suuntaan.
        -Vasemmanpuoleinen liikenne ei ole oikeanpuoleinen liikenne. Se on just se toinen.
        -Hiekkatiellä et voi kääntyä 90 astetta 170km tuntinopeudessa.
        -Märkä savitie ei sovellu kaksipäällä keulimiseen viidakossa.
        -Jos nokkapyörä on ilmassa niin etujarrun jarruteho ei ole kovin hyvä.
        -Kaarrenopeus kertaa pii on toinen potenssiin tuulenvastus, myös pientareella.
        -Maissipelto ei ole moottoritie. Tilapäisiin ohituksiin se soveltuu kuitenkin kohtalaisesti.
        -Moottoripyörän kytkinlevyjä ei kannata rasvata vauhdissa jos ei ole ennen pelaillut tyristorien kanssa.
        -Thaimaassa tietyömiehen huiskuttama stopmerkki tarkoittaa että moottoritie on kuuma ja silloin vetopyörän pito on parempi kuin kylmällä ilmalla. Anna reippaasti hanaa silloin!
        -Tarkista jokaisen kaarteen jälkeen pohkeesta nipistämällä että tyttöystäväsi on tarakalla. Jos ei ole, niin seuraavassa kaupungissa niitä on lisää. Kyllä se akka sieltä kotiin löytää itekki. Sen takia ei kannata keskeyttää urheilullista matka-ajoa.

        Näillä ohjeilla olet liikenteessä ihan päällikkö. Tietenkin myös liike-elämässä.

        Kiitos osoituksesta että olet todella yksin kotona ja ajattelet niin korkeatasoisesti kuin rusinallasi kykenet 24/7.


      • Avutonkyselee
        SenseiMotoristi kirjoitti:

        Kiitos osoituksesta että olet todella yksin kotona ja ajattelet niin korkeatasoisesti kuin rusinallasi kykenet 24/7.

        Kysyisin kuuluisalta mp-opettajalta perseiCM:ltä kuinka sait opetettua vaimosi(joka ei ole huora) niin hyväksi moottoripyöräilijäksi, että Rossikin haluaa hänet takaapäin ajettavaksi tehdastalliin?
        Minulla on Pattayalla tyttöystävä, joka ajaa mopoa, mutta nyt pitäisi saada koulutettua hänet hurjempaan ajoon.


      • Pyörä haettu aamupäivästä ja noin 300km. jo takana (tuli vähän pedempi maantielenkki ajettua heti alkuun).
        Pyörä (eli Honda CBR 650 F) vaikuttaa oikein hyvältä, on itseasiassa lähes uusi (muutaman kuukauden vanha) ja ajettu 3500km. Ei naarmun naarmua ja kaikki toimii kuten pitääkin.

        Pyörä vaikuttaa ihan mukavalta "kompromissilta" matkapyörän ja ratapyörän väliltä. Jousitus ja jarrut (ABS) toiminnaltaa kilpapyörämäisiä, ajoasento "sporttinen" mutta silti reilusti tosi sporttipyöriä pystympi. Moottorihan on noin 90Hv. 650cc, joten ei tietysti tuolla teholla mitään ihan tajunnanräjäyttävää suorituskykyä tule, mutta itselleni aivan tarpeeksi riittävä näihin olosuhteisiin.

        Vuokralle antaja vaikutti oikein hyviltä ja asiansa tuntevalta taholta (käsittääkseni yritys on Brittimiehen ja ilmeisestikkin Thain (naisen??) yhteisyritys).
        Kalusto mitä itse näin koostui uusista/uudehkoista (varmaan maks. 2v. vanhaa) isommista moottoripyöristä ja mainintana se että eivät edes vuokraa pyriönsä henkilölle jolla ei ole Thaimaassa hyväksyttävää moottoripyörän ajo-oikeutta (eli ajokortissa moottoripyrän ajo-oikeuden kertova A-kirjain kansainvälinen ajokortti, siis jos ei omista Thai ajokorttia).


      • SenseiMotoristi
        Avutonkyselee kirjoitti:

        Kysyisin kuuluisalta mp-opettajalta perseiCM:ltä kuinka sait opetettua vaimosi(joka ei ole huora) niin hyväksi moottoripyöräilijäksi, että Rossikin haluaa hänet takaapäin ajettavaksi tehdastalliin?
        Minulla on Pattayalla tyttöystävä, joka ajaa mopoa, mutta nyt pitäisi saada koulutettua hänet hurjempaan ajoon.

        Minä annoin vaimon ajaa kaikkien HD ystävien kanssa baari-iltoina, yläkerrassa taidot karttuivat yllättävän nopeasti, koska siellä oli kaksoisvuoteessa oikea vauhtirata.
        Olenhan sentään SenseiMotoristi ja kaikki HD ajajat saavat aina ajaa vaimollani, kyllä siinä taidot kehittyy.
        Kysele vain lisää, mielelläni jaan asiantuntevia neuvojani nuoremmille pyöräilijöille.
        Kerran oli kumikin puhjennut vaimon kovavauhtisessa ajossa, mutta hän hallitsi tekniikan loistavasti, kuulin asiasta viisi vuotta jälkeenpäin, kun olin nelivuotiaalle pojalleni ostanut crossipyörän harjoitteluun.
        Terveisin opettajasi!


      • lisääSenseinTarinoita
        SenseiMotoristi kirjoitti:

        Minä annoin vaimon ajaa kaikkien HD ystävien kanssa baari-iltoina, yläkerrassa taidot karttuivat yllättävän nopeasti, koska siellä oli kaksoisvuoteessa oikea vauhtirata.
        Olenhan sentään SenseiMotoristi ja kaikki HD ajajat saavat aina ajaa vaimollani, kyllä siinä taidot kehittyy.
        Kysele vain lisää, mielelläni jaan asiantuntevia neuvojani nuoremmille pyöräilijöille.
        Kerran oli kumikin puhjennut vaimon kovavauhtisessa ajossa, mutta hän hallitsi tekniikan loistavasti, kuulin asiasta viisi vuotta jälkeenpäin, kun olin nelivuotiaalle pojalleni ostanut crossipyörän harjoitteluun.
        Terveisin opettajasi!

        Kerro taas siitä kun ajoit nuorena jonon ohi motarilla nokkapyörä ilmassa! Tuli mieleen kysymys että miten vastaohjaus toimii jos nokkapyörä on ilmassa ja pysyykö muovikassi tarakalla? Sano Rossille terveisiä kun näette seuraavalla kerralla että mun mielestä sen sytytyksen ennakkoa voisi säätää hieman myöhemmälle. Se antaisi yläkierroksille viimeiseen mutkaan tultaessa sen viimeisen rutistuksen. Se on vaan mun mielipide.


      • OleHyvä2010
        lisääSenseinTarinoita kirjoitti:

        Kerro taas siitä kun ajoit nuorena jonon ohi motarilla nokkapyörä ilmassa! Tuli mieleen kysymys että miten vastaohjaus toimii jos nokkapyörä on ilmassa ja pysyykö muovikassi tarakalla? Sano Rossille terveisiä kun näette seuraavalla kerralla että mun mielestä sen sytytyksen ennakkoa voisi säätää hieman myöhemmälle. Se antaisi yläkierroksille viimeiseen mutkaan tultaessa sen viimeisen rutistuksen. Se on vaan mun mielipide.

        Näin se kutakuinkin tapahtuu:

        https://youtu.be/9eV-ZZgwPdE


      • MunattomalleMaijalle

        🐒มสตภถฃ🐒
        Siinä sulle viimeistä rutistusta niihin hetkiin kun et ajattele aviomiestä.


      • 35NumBall
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pyörä haettu aamupäivästä ja noin 300km. jo takana (tuli vähän pedempi maantielenkki ajettua heti alkuun).
        Pyörä (eli Honda CBR 650 F) vaikuttaa oikein hyvältä, on itseasiassa lähes uusi (muutaman kuukauden vanha) ja ajettu 3500km. Ei naarmun naarmua ja kaikki toimii kuten pitääkin.

        Pyörä vaikuttaa ihan mukavalta "kompromissilta" matkapyörän ja ratapyörän väliltä. Jousitus ja jarrut (ABS) toiminnaltaa kilpapyörämäisiä, ajoasento "sporttinen" mutta silti reilusti tosi sporttipyöriä pystympi. Moottorihan on noin 90Hv. 650cc, joten ei tietysti tuolla teholla mitään ihan tajunnanräjäyttävää suorituskykyä tule, mutta itselleni aivan tarpeeksi riittävä näihin olosuhteisiin.

        Vuokralle antaja vaikutti oikein hyviltä ja asiansa tuntevalta taholta (käsittääkseni yritys on Brittimiehen ja ilmeisestikkin Thain (naisen??) yhteisyritys).
        Kalusto mitä itse näin koostui uusista/uudehkoista (varmaan maks. 2v. vanhaa) isommista moottoripyöristä ja mainintana se että eivät edes vuokraa pyriönsä henkilölle jolla ei ole Thaimaassa hyväksyttävää moottoripyörän ajo-oikeutta (eli ajokortissa moottoripyrän ajo-oikeuden kertova A-kirjain kansainvälinen ajokortti, siis jos ei omista Thai ajokorttia).

        Joo noinhan tuolla www sivustolla luki, hyvä että olet tyytyväinen... muista kuitenkin varovaisuus...


      • Nyt kolme päivää ja noin 750km, takana Hua Hinin seudulla. Kolme "läheltäpiti" tilannetta tähän mennessä, kaksi muiden ajoneuvojen/kuljettajien aiheuttamina ja yksi oman havainnoinnin hetkellinen herpaantuminen ja samaan aikaan edessä ajavan ajoneuvon nopea pysähtyminen, aiheutti viime hetkellä tehdyn nopean kaistanvaihdon itselleni (ehtimättä katsoa onko viereisellä kaistalla ajoneuvoa vaiko ei, ei onneksi ollut).
        Pari päivää vuokra-aikaa vielä jälljellä ja varmasti tuo 1000km. tulee taas tälläkin reissulla rikottua.
        Ilmeisesti tuo uusi hondan CBR ei ole kauhean tuttu ajopeli kun niin moni paikallinen (huolto-asemila, kaduilla yms. missä nyt on pysähtyneenä ollutkin) on pyörää käynyt ihailemassa ja ihmettelemässä sekä hintaa kyselemässä yms.
        Selkeästi huomaa että isompia sporttipyöriä on liikenteessä hyvin harvakseltaan vaikkapa Pattayaan taikka Phukettiin verrattuna.


      • 35NuMBall

        Hyvä ettei pahampaa, eräs suomalainen täällä asuva tuttavani joutui aika hankalan kolarin takia sairaalaan, ja hän on ajanut täällä paljon... Viimeisen viikon aikana olen nähnyt kolme onnettomuutta, kaksi jopa samassa paikassa... Ole edelleen varovainen.


      • 35NUMball

        On noita hondia liikkeellä varsin paljon, se on suosittu nuorempien keskuudessa... täällä on aika paljon liikkeellä ns. pappapyöriä, kun falleväestö on täällä hieman vanhempaa kuin pattayalla...


      • Itse en ole tuota kyseistä mallia (Honda CBR 650F) kyllä nähnyt Hua Hinin alueella kuin yhden tuon omani lisäksi (joku turisti pariskunta sillä ajoi). Noita pienempiä CBR malleja (alkaen 125cc-) kyllä näkyy suhteellisen paljonkin, mutta tuo 650F on ihan "oma mallinsa", muutenkin kuin vain moottorikoon suhteen ja niitä en tosiaan ole kuin tuon yhden nähnyt.


      • AviomiesHarrikka
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itse en ole tuota kyseistä mallia (Honda CBR 650F) kyllä nähnyt Hua Hinin alueella kuin yhden tuon omani lisäksi (joku turisti pariskunta sillä ajoi). Noita pienempiä CBR malleja (alkaen 125cc-) kyllä näkyy suhteellisen paljonkin, mutta tuo 650F on ihan "oma mallinsa", muutenkin kuin vain moottorikoon suhteen ja niitä en tosiaan ole kuin tuon yhden nähnyt.

        Nautit mitä ilmeisimmin täysin siemauksin ihmiskunnan parhaasta harrastuksesta jota voi harrastaa housut jalassa omalla tai vuokratulla.

        Välttyäkseni paskamyrskyltä pyydänkin Sinua hieman valaisemaan mitä tekniikkaa refleksin omaavana kokeneena motoristina käytit kun nopeaan vaihdoit kaistaa.
        Vempautitko peppusta penkillä potkaisten jalkatappia, vai jotain teknisempää fysiikan lakeihin perustuvaa ?


      • 35Numball
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itse en ole tuota kyseistä mallia (Honda CBR 650F) kyllä nähnyt Hua Hinin alueella kuin yhden tuon omani lisäksi (joku turisti pariskunta sillä ajoi). Noita pienempiä CBR malleja (alkaen 125cc-) kyllä näkyy suhteellisen paljonkin, mutta tuo 650F on ihan "oma mallinsa", muutenkin kuin vain moottorikoon suhteen ja niitä en tosiaan ole kuin tuon yhden nähnyt.

        Joo en tiedä onko juuri tuota mallia paljon liikentteessä, mutta noita cbr on... ja paljon... ei kuitenkaan eniten myyty se taitaa olla wave... se on suht. halpa ja varsinkin halpa korjata... ja perusthaikulla on vaikeuksia tuonkin hankkimiseen...


      • Nyt puhutaan aika eri (koko/hinta)luokan ja käyttötarkoituksen ajopeleistä.
        Honda Wave on Thaimaalaisen perushenkilön peruskulkine, jonka 110cc versio maksaa uutena 37000-45000Thb ja uudempi 125cc versio 50000-55000Thb.
        Sitten taasen tuon "hinnat alkaen" oleva CBR malli eli 150R on aikalailla meidän kotimaimisen "piikkiluokan" pyörän kokoinen ja oloinen ajopeli, jonka uushankintahinta on noin 90000Thb. Tämä 150R on se ylivoimaisesti eniten Thaimaassa myytävä ja liikenteessä näkyvä ajopeli noista CBR sarjalaisista.
        Sitten löytyy pykälää isompi 300cc. malli joka kustantaa noin 13000-14000Thb.
        Mutta sitten tuo 650F malli (jolla ei oikeastaan nimeä lukuunottamatta ole muuta tekemistä noiden pienempien mallien kanssa kuin nimi) kustantaakin jo 300000Thb. ja on kaikin puolin täysiverinen nykypäiväinen moottoripyörä.
        Tuosta CBR mallistosta löytyy sitten myös huipulta tuo "Ratapeli" 1000RR malli jonka hinta onkin sitten ihan omassa lukemassaan ja voidaan jättää tästä keskustelusta pois ihan suosiolla.

        Ps.Tänäin olikin sitten liikenteessä (tuossa Hua Hin:in pääväylällä) ensimmäinen ajokortti/kypärä ratsia, jossa pysäytettiin vain kaksipyöräisiä, ja autot päästettiin ohi.
        Kun itsellä kypärä ja kortti-asiat kunnossa, niin poliisi vain toivotti hyvää ja turvallista ajoa.


      • 35NumBall

        Joo ne on joka päiväisiä ne ratsiat siinä market villagen lähellä, yleensä ratsaavat kypärät... joskus harvoin kortin, ajokuntoa ja alkometriä en ole koskaan nähnyt.. tutkan muutaman kerran...

        Muuten se phetkasem road ei ole pääväylä, pää väylä kulkee noin 10 kilsaa sisämaahan päin numeroltaan ah2... eli asian highway 2... tuo on vain hua hinin läpiajotie.. joskin vilkas...

        Joo en tiedä tarkkaa, noita pyöriä.... tuo wave 125i maksaa uutena 46.800b...

        tuo pyörävalintasi hieman hirvittää, tuolla pcx ja wave on hyviä kun siirrytään paikasta a paikaan b, ne hoitaa sen halvalla ja riittävällä nopeudella... minulle... täällä on tiet kun menet hieman sivummalle varsin huonossa kunnossa, aja vaikka soi 88 vuorille päin niin huomaat mitä tarkoitan... ajoin joskus vuosi sitten pcxllä tulla tiellä monttuun joka oli sateen takia ilmestynyt "reikä" asfalttiin, oli hieman hämärää, enkä huomannut sitä... vaimo oli takana kaaduimme, ja minulta meni olkapäänluu naulaukseen, vaimolta pieni asfalttiihottuma... ja nopeutta oli 35-45 kilsaa...

        Usein on tullut koira yllättäen eteen toinen auto, täysin uskomattomassa paikassa...
        Olen ollut täällä vuosia, ja vain kaksi onnettomuutta on sattunut, kerran kaaduin wavella tuossa bangkok hospitalin edessä kun mersu veti suoraan eteen, ja toinen tuo mistä kerroin...

        Tuolla wavella olisin todennäköisesti selvinnyt tuosta montusta kun siinä on isommat renkaat kun pcx:llä, tuotakaan ei tule ajatelleeksi ellei ole kokemusta...


      • 35numBall

        Käy muuten joskus aamiaisella soi 94, Jorman omistama baari jossa on erinomainen sellainen nimi on finn cafe & bakery, suoraa soi 94 niin kauan kun tulee seinä vastaa se on heti oikealla puolella,,, erinomainen aamiainen 180b... paras täällä. Käydään siinä muijan kanssa syömässä kerran viikossa.


      • HauskaaTaas
        35numBall kirjoitti:

        Käy muuten joskus aamiaisella soi 94, Jorman omistama baari jossa on erinomainen sellainen nimi on finn cafe & bakery, suoraa soi 94 niin kauan kun tulee seinä vastaa se on heti oikealla puolella,,, erinomainen aamiainen 180b... paras täällä. Käydään siinä muijan kanssa syömässä kerran viikossa.

        No mutta nyt Pattayan rakkaiden motoristien pesäpallojoukkue kipinkapin Jorman cafeen eteen viikoksi päivystämään.
        Marinadiballeroinen Jari vetää letkaa.


      • 35NumBall kirjoitti:

        Joo ne on joka päiväisiä ne ratsiat siinä market villagen lähellä, yleensä ratsaavat kypärät... joskus harvoin kortin, ajokuntoa ja alkometriä en ole koskaan nähnyt.. tutkan muutaman kerran...

        Muuten se phetkasem road ei ole pääväylä, pää väylä kulkee noin 10 kilsaa sisämaahan päin numeroltaan ah2... eli asian highway 2... tuo on vain hua hinin läpiajotie.. joskin vilkas...

        Joo en tiedä tarkkaa, noita pyöriä.... tuo wave 125i maksaa uutena 46.800b...

        tuo pyörävalintasi hieman hirvittää, tuolla pcx ja wave on hyviä kun siirrytään paikasta a paikaan b, ne hoitaa sen halvalla ja riittävällä nopeudella... minulle... täällä on tiet kun menet hieman sivummalle varsin huonossa kunnossa, aja vaikka soi 88 vuorille päin niin huomaat mitä tarkoitan... ajoin joskus vuosi sitten pcxllä tulla tiellä monttuun joka oli sateen takia ilmestynyt "reikä" asfalttiin, oli hieman hämärää, enkä huomannut sitä... vaimo oli takana kaaduimme, ja minulta meni olkapäänluu naulaukseen, vaimolta pieni asfalttiihottuma... ja nopeutta oli 35-45 kilsaa...

        Usein on tullut koira yllättäen eteen toinen auto, täysin uskomattomassa paikassa...
        Olen ollut täällä vuosia, ja vain kaksi onnettomuutta on sattunut, kerran kaaduin wavella tuossa bangkok hospitalin edessä kun mersu veti suoraan eteen, ja toinen tuo mistä kerroin...

        Tuolla wavella olisin todennäköisesti selvinnyt tuosta montusta kun siinä on isommat renkaat kun pcx:llä, tuotakaan ei tule ajatelleeksi ellei ole kokemusta...

        Voi lerpan lerppaa kun et tiedä moottoripyöristä mitään.

        Sekoitat vanhat cebarihondat nykyisiin. Minä en löytänyt vuosi sitten etsimälläkään Hua Hinista isompaa pyörää. 250cc CBR oli silloin maksimi. Nämä 650cc Hondat ja Kawat on tulleet Huaan vasta vuoden sisällä. Pattayalle ja Chiang Maihin noin vuonna 2012.

        Olipa tuolla Nang Rongissa Hayabusaakin vuokralle mopovuokraamon ja myymälän yhteydessä. Tosin siellä ei ole sille asiakkaita eivätkä osanneet päättää vuokrahintaa kun ohimennen jututin.

        Nykyaikainen iso pyörä, juurikin tuo 650cc ja siitä ylöspäin, ovat 10 kertaa parempia ja turvallisempia kuin PCX tai Wave.

        Korkeita ja pitkällä jousituksella varustettuja ergonomisesti erinomaisia pyöriä jotka kulkee kuin juna, eivätkä kiemurtele tiellä kuin kastemato eivätkä pompi jokaisesta kuopasta ja töyssystä.

        Näkyvyys on korkeuden vuoksi parempi (näet sen koiran paremmin), renkaat ovat suuremmat, leveämmät ja paremmat, jarrut on ihan eri luokkaa kuin mopoissa, valot on eri luokkaa kuin mopoissa, kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa verrattuna mopoihin. Kun heität u-käännöksen isolla tiellä niin ehdit alta pois kahdessa sekunnissa kun sieltä on satasta tulossa auto sadan metrin päässä. Mopolla et voi lähteä kokeilemaan samaa.

        Isolla prätkällä kun törmäät koiraan niin anna mennä vaan. Ei tunnu kuin töytäisy. Mopolla heität lipat. (mopoksi luokittelen PCX:nkin)

        Pysyt isolla pyörällä liikennevirran mukana ja voit etsiä vapaat kaistat itsellesi eikä tarvi jurnuttaa siellä raskaan kaluston rinnalla vasemmassa laidassa nielemässä pölyä.

        Puhutaan turvallisuuden kannalta paljon turvallisemmista vehkeistä kuin ne sinun pikku mopedisi. Ja vastaohjausmies pitäköön myös turpansa kiinni. Jos sinulle on se vastaohjaus niin ihmeellinen asia niin lopeta mopoilu. HD:lla en kääntyisi satasta kohti tulevan auton eteen, koska HD saattaa tiltata koska vaan.


      • 365x
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Voi lerpan lerppaa kun et tiedä moottoripyöristä mitään.

        Sekoitat vanhat cebarihondat nykyisiin. Minä en löytänyt vuosi sitten etsimälläkään Hua Hinista isompaa pyörää. 250cc CBR oli silloin maksimi. Nämä 650cc Hondat ja Kawat on tulleet Huaan vasta vuoden sisällä. Pattayalle ja Chiang Maihin noin vuonna 2012.

        Olipa tuolla Nang Rongissa Hayabusaakin vuokralle mopovuokraamon ja myymälän yhteydessä. Tosin siellä ei ole sille asiakkaita eivätkä osanneet päättää vuokrahintaa kun ohimennen jututin.

        Nykyaikainen iso pyörä, juurikin tuo 650cc ja siitä ylöspäin, ovat 10 kertaa parempia ja turvallisempia kuin PCX tai Wave.

        Korkeita ja pitkällä jousituksella varustettuja ergonomisesti erinomaisia pyöriä jotka kulkee kuin juna, eivätkä kiemurtele tiellä kuin kastemato eivätkä pompi jokaisesta kuopasta ja töyssystä.

        Näkyvyys on korkeuden vuoksi parempi (näet sen koiran paremmin), renkaat ovat suuremmat, leveämmät ja paremmat, jarrut on ihan eri luokkaa kuin mopoissa, valot on eri luokkaa kuin mopoissa, kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa verrattuna mopoihin. Kun heität u-käännöksen isolla tiellä niin ehdit alta pois kahdessa sekunnissa kun sieltä on satasta tulossa auto sadan metrin päässä. Mopolla et voi lähteä kokeilemaan samaa.

        Isolla prätkällä kun törmäät koiraan niin anna mennä vaan. Ei tunnu kuin töytäisy. Mopolla heität lipat. (mopoksi luokittelen PCX:nkin)

        Pysyt isolla pyörällä liikennevirran mukana ja voit etsiä vapaat kaistat itsellesi eikä tarvi jurnuttaa siellä raskaan kaluston rinnalla vasemmassa laidassa nielemässä pölyä.

        Puhutaan turvallisuuden kannalta paljon turvallisemmista vehkeistä kuin ne sinun pikku mopedisi. Ja vastaohjausmies pitäköön myös turpansa kiinni. Jos sinulle on se vastaohjaus niin ihmeellinen asia niin lopeta mopoilu. HD:lla en kääntyisi satasta kohti tulevan auton eteen, koska HD saattaa tiltata koska vaan.

        Joo pidän turpani kiinni, kun tiedän että vastaohjaus on kuuma peruna Harrikkavastaisille ja vuokramopottelijoille, joiden reflekseihin juttu ei kuulu.

        Voisitko ennalta laatia puheenaiheet joihin saan osallistua ???

        Sallinet kuiten että pidän sinua Pattayan rakkaiden viisaimpana ja fiksuimpana.


      • 365x kirjoitti:

        Joo pidän turpani kiinni, kun tiedän että vastaohjaus on kuuma peruna Harrikkavastaisille ja vuokramopottelijoille, joiden reflekseihin juttu ei kuulu.

        Voisitko ennalta laatia puheenaiheet joihin saan osallistua ???

        Sallinet kuiten että pidän sinua Pattayan rakkaiden viisaimpana ja fiksuimpana.

        En epäile sitä ettetkö diggaisi prätkäilyä, mutta epäilen todellista ajokokemustasi. Sitä myös ihmettelen että jos olet olevinasi eri henkilö Numeroboltsin kanssa, niin miksi et kritisoi hänen asiantuntemattomuuttaan prätkien suhteen? Ei kai teitä ole kaksi polvea täällä?

        Vastaohjaus on toki tärkeimpiä oivallettavia asioita isoihin pyöriin liittyen, eikä minulla oikeasti ole mitään Harley- pyöriä vastaan. Onhan niissä historiaa ja nostalgiaa vaikka kuinka. Itse rassannut teininä kaikenmaailman vehkeitä niin sen parempaa fiilistä ei olekaan kuin saada joku vehje wörkkimään.

        Prätkäily on tatsi- hommaa kuten hevosratsastuskin. Hevosia en hallitse ja kokemus niistä on 15 minuuttia. Prätkällä taasen olin ajanut Alpeilla 30 000km ennenkuin täyti 25. Opin vastaohjauksen muutes itse oivalluksen kautta tuolloin. Kursseja ei ollut.

        Thaimaan motoristeille annan vain kaksi ohjetta. Opettele liikennekulttuuri äläkä aja koskaan väsyneenä tuudittautuen onneen. Tee itse se onni.

        Vetelen itse polvi maassa Thaimaassa vain kuivalla hyvällä asfaltilla ja ainoastaan silloin kun näen mutkan taakse. Jos olisin kaahannut holtittomasti sillä syksyn CM reissulla, niin olisin kuollut noin 2 kertaa.


      • 365x
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Voi lerpan lerppaa kun et tiedä moottoripyöristä mitään.

        Sekoitat vanhat cebarihondat nykyisiin. Minä en löytänyt vuosi sitten etsimälläkään Hua Hinista isompaa pyörää. 250cc CBR oli silloin maksimi. Nämä 650cc Hondat ja Kawat on tulleet Huaan vasta vuoden sisällä. Pattayalle ja Chiang Maihin noin vuonna 2012.

        Olipa tuolla Nang Rongissa Hayabusaakin vuokralle mopovuokraamon ja myymälän yhteydessä. Tosin siellä ei ole sille asiakkaita eivätkä osanneet päättää vuokrahintaa kun ohimennen jututin.

        Nykyaikainen iso pyörä, juurikin tuo 650cc ja siitä ylöspäin, ovat 10 kertaa parempia ja turvallisempia kuin PCX tai Wave.

        Korkeita ja pitkällä jousituksella varustettuja ergonomisesti erinomaisia pyöriä jotka kulkee kuin juna, eivätkä kiemurtele tiellä kuin kastemato eivätkä pompi jokaisesta kuopasta ja töyssystä.

        Näkyvyys on korkeuden vuoksi parempi (näet sen koiran paremmin), renkaat ovat suuremmat, leveämmät ja paremmat, jarrut on ihan eri luokkaa kuin mopoissa, valot on eri luokkaa kuin mopoissa, kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa verrattuna mopoihin. Kun heität u-käännöksen isolla tiellä niin ehdit alta pois kahdessa sekunnissa kun sieltä on satasta tulossa auto sadan metrin päässä. Mopolla et voi lähteä kokeilemaan samaa.

        Isolla prätkällä kun törmäät koiraan niin anna mennä vaan. Ei tunnu kuin töytäisy. Mopolla heität lipat. (mopoksi luokittelen PCX:nkin)

        Pysyt isolla pyörällä liikennevirran mukana ja voit etsiä vapaat kaistat itsellesi eikä tarvi jurnuttaa siellä raskaan kaluston rinnalla vasemmassa laidassa nielemässä pölyä.

        Puhutaan turvallisuuden kannalta paljon turvallisemmista vehkeistä kuin ne sinun pikku mopedisi. Ja vastaohjausmies pitäköön myös turpansa kiinni. Jos sinulle on se vastaohjaus niin ihmeellinen asia niin lopeta mopoilu. HD:lla en kääntyisi satasta kohti tulevan auton eteen, koska HD saattaa tiltata koska vaan.

        Annas kun setä kuitenkin hieman kertoo.

        Voit jättää Bella 2010 laulunlurituksesi ja treffi-ilmoituksesi ja ymmärrä.

        Mua ei pätkän vertaa kiinnosta sun juttus CBR:stä ja mitä sinun kaltaisille vuokraajille on ja on ollut tarjolla missäkin ja koska.

        Puhut turvallisuudesta, mutta kun minä puhun turvallisuudesta niin ei sovi sinulle.

        Meillä on se ero että sinä olet kaikesta kaikki tietävä vuokraaja niin moottoripyörä- kuin naisasioissa, mutta mulla on molemmissa aiheissa oma.

        Ps. En myöskään tarvitse Perskärpäsiä pönkittämään mun juttuja, mutta sinä kaipaat klaanin taaksesi kuitenkin itseollessasi oma fanittajasi.


      • 365x
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        En epäile sitä ettetkö diggaisi prätkäilyä, mutta epäilen todellista ajokokemustasi. Sitä myös ihmettelen että jos olet olevinasi eri henkilö Numeroboltsin kanssa, niin miksi et kritisoi hänen asiantuntemattomuuttaan prätkien suhteen? Ei kai teitä ole kaksi polvea täällä?

        Vastaohjaus on toki tärkeimpiä oivallettavia asioita isoihin pyöriin liittyen, eikä minulla oikeasti ole mitään Harley- pyöriä vastaan. Onhan niissä historiaa ja nostalgiaa vaikka kuinka. Itse rassannut teininä kaikenmaailman vehkeitä niin sen parempaa fiilistä ei olekaan kuin saada joku vehje wörkkimään.

        Prätkäily on tatsi- hommaa kuten hevosratsastuskin. Hevosia en hallitse ja kokemus niistä on 15 minuuttia. Prätkällä taasen olin ajanut Alpeilla 30 000km ennenkuin täyti 25. Opin vastaohjauksen muutes itse oivalluksen kautta tuolloin. Kursseja ei ollut.

        Thaimaan motoristeille annan vain kaksi ohjetta. Opettele liikennekulttuuri äläkä aja koskaan väsyneenä tuudittautuen onneen. Tee itse se onni.

        Vetelen itse polvi maassa Thaimaassa vain kuivalla hyvällä asfaltilla ja ainoastaan silloin kun näen mutkan taakse. Jos olisin kaahannut holtittomasti sillä syksyn CM reissulla, niin olisin kuollut noin 2 kertaa.

        Ajokokemusta vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä, en viitsi tarkentaa.

        35 ei ole sanaakaan ainakaan minun huomaten kirjoittanut ajotekniikasta, sen sijaanhan hän on ilmoittanut olevansa mopoilija, siis mitä katsot ettäminun tulisi kommentoida ?

        Vastaohjaus kuuluu refleksinä kokeneelle ja asian ymmärtäneelle, sekä eritoten harjoitelleelle henkilölle.

        Mulla ei oo tarve enään ajaa polvi maassa, olenhan kertonut omistaneeni 5 CBR 1100 XX mustaa lintua ja nokkapyörä ilmassa ohitellut ym. mikä ainakin Perskärpästä häiritsee.

        Ajan siis nyt nostalgialla syystä, että viisastuin ennenkuin olisin tappanut itseni kaltaisenasi tyyppinä jolle ei ole latua.

        Mun puolesta olisit voinut delata edes yhden kerran.


      • Sivukyssäri
        365x kirjoitti:

        Ajokokemusta vuosikymmeniä ja satojatuhansia kilometrejä, en viitsi tarkentaa.

        35 ei ole sanaakaan ainakaan minun huomaten kirjoittanut ajotekniikasta, sen sijaanhan hän on ilmoittanut olevansa mopoilija, siis mitä katsot ettäminun tulisi kommentoida ?

        Vastaohjaus kuuluu refleksinä kokeneelle ja asian ymmärtäneelle, sekä eritoten harjoitelleelle henkilölle.

        Mulla ei oo tarve enään ajaa polvi maassa, olenhan kertonut omistaneeni 5 CBR 1100 XX mustaa lintua ja nokkapyörä ilmassa ohitellut ym. mikä ainakin Perskärpästä häiritsee.

        Ajan siis nyt nostalgialla syystä, että viisastuin ennenkuin olisin tappanut itseni kaltaisenasi tyyppinä jolle ei ole latua.

        Mun puolesta olisit voinut delata edes yhden kerran.

        Montako on siellä hoivakodissa nyt niit mustalintui?


      • 35NUmBall
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Voi lerpan lerppaa kun et tiedä moottoripyöristä mitään.

        Sekoitat vanhat cebarihondat nykyisiin. Minä en löytänyt vuosi sitten etsimälläkään Hua Hinista isompaa pyörää. 250cc CBR oli silloin maksimi. Nämä 650cc Hondat ja Kawat on tulleet Huaan vasta vuoden sisällä. Pattayalle ja Chiang Maihin noin vuonna 2012.

        Olipa tuolla Nang Rongissa Hayabusaakin vuokralle mopovuokraamon ja myymälän yhteydessä. Tosin siellä ei ole sille asiakkaita eivätkä osanneet päättää vuokrahintaa kun ohimennen jututin.

        Nykyaikainen iso pyörä, juurikin tuo 650cc ja siitä ylöspäin, ovat 10 kertaa parempia ja turvallisempia kuin PCX tai Wave.

        Korkeita ja pitkällä jousituksella varustettuja ergonomisesti erinomaisia pyöriä jotka kulkee kuin juna, eivätkä kiemurtele tiellä kuin kastemato eivätkä pompi jokaisesta kuopasta ja töyssystä.

        Näkyvyys on korkeuden vuoksi parempi (näet sen koiran paremmin), renkaat ovat suuremmat, leveämmät ja paremmat, jarrut on ihan eri luokkaa kuin mopoissa, valot on eri luokkaa kuin mopoissa, kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa verrattuna mopoihin. Kun heität u-käännöksen isolla tiellä niin ehdit alta pois kahdessa sekunnissa kun sieltä on satasta tulossa auto sadan metrin päässä. Mopolla et voi lähteä kokeilemaan samaa.

        Isolla prätkällä kun törmäät koiraan niin anna mennä vaan. Ei tunnu kuin töytäisy. Mopolla heität lipat. (mopoksi luokittelen PCX:nkin)

        Pysyt isolla pyörällä liikennevirran mukana ja voit etsiä vapaat kaistat itsellesi eikä tarvi jurnuttaa siellä raskaan kaluston rinnalla vasemmassa laidassa nielemässä pölyä.

        Puhutaan turvallisuuden kannalta paljon turvallisemmista vehkeistä kuin ne sinun pikku mopedisi. Ja vastaohjausmies pitäköön myös turpansa kiinni. Jos sinulle on se vastaohjaus niin ihmeellinen asia niin lopeta mopoilu. HD:lla en kääntyisi satasta kohti tulevan auton eteen, koska HD saattaa tiltata koska vaan.

        Joo resu en ole missään väittänyt olevani huippu prätkäkuski, joskin olen ajanut paljon kilsoja on takana... kahdella kolarilla selvinnyt, ja nekin on liikkaa... jos menen yhtään pidemmälle liikun pääosin autolla, camry tai navaralla pääsen minne haluan, ja siinä on metallihäkki ympärillä,,. suojana. Kaikista vaarallisinta täällä on leikkiä osaajaa, kaikki Thaikut on mielestään osaajia, ja sen näkee liikenne kuolema tilastoissa, Annual Data year 2018 Injuries 51,258 Person(s) Deaths 876 Person(s) Total 52,134 Person(s), tämä siis kolmessa viikossa.

        En tiedä paljon kuten sanoin pyöristä, suomessa ei ole koskaan ollut, ensimmäinen minkä ostin täällä oli wave 125i, ja senkin ostin sen takia että juttelin monen mopokuskin kanssa, mitä he suosittavat kun haluaa liikkua paikasta a paikkaan b, suosittelivat wavea...
        Olen kerran lainannut kaverin italialaista versiota olisko ollut ducati ja isoa jenkkiä... mutta ne on tarkoitettu muuhun käyttöön kuin minulla on tarpeen...

        Siis liikun alle 10 kilsan matkat yksin mopolla, käyn torilla... syömässä mutta pidemmät aina autolla.


      • 35NumBall

        Tarkennan vielä, ainoa peruste ajaa kaupunkiin mopolla on huono parkkitilanne, ja pyörät vie väkemmän tilaa, eikä parkkipaikkoja yksinkertaisesi ole, navara ja camry on isokorisia autoja, joten jokun microkokoinen voisi olla paikallaan, toki parkkipaikkoja löytyy mutta ainakaan thaikut eivät halua kävellä, vaimollani on suomalainen ajokortti...

        Minäkin uskon antavani oikeita neuvoja kun kirjoittelen, nämä sinisen neuvot eivät niitä ole... jos olet hyvin kokenut kuski, harkitse vielä kaksi kertaa ennenkuin vuokraat moottoripyörää, ja sitten vielä kaksi kertaa, kyse ei ole sinun osaamisesta, vaan siitä ettei täällä oikeastaan kukaan osaa, vaan ajetaan... ja mopoja täällä on paljon... on aivan sama ajatko 30 sentin monttuun millä pyörällä tahansa, hieman suurempi nopeus olet nurin... ja mitä suurempi nopeus sen lähempänä on hengenlähtö, kypärästä en viitsi edes mainita... auto voi tulla eteen mistä tahansa, koira, lehmä samoin... Kukaan thaikku ei tiedä mitä on vastaohjaus, minä olen harjoitellut... ihan vain kokeeksi... ja ennenkaikkea pidä nopeudet juuri niin alhaisena että pystyt pysäyttään pyörän missä tahansa... koska tahansa... milloin tahansa...


      • Vuodesta2010 kirjoitti:

        Voi lerpan lerppaa kun et tiedä moottoripyöristä mitään.

        Sekoitat vanhat cebarihondat nykyisiin. Minä en löytänyt vuosi sitten etsimälläkään Hua Hinista isompaa pyörää. 250cc CBR oli silloin maksimi. Nämä 650cc Hondat ja Kawat on tulleet Huaan vasta vuoden sisällä. Pattayalle ja Chiang Maihin noin vuonna 2012.

        Olipa tuolla Nang Rongissa Hayabusaakin vuokralle mopovuokraamon ja myymälän yhteydessä. Tosin siellä ei ole sille asiakkaita eivätkä osanneet päättää vuokrahintaa kun ohimennen jututin.

        Nykyaikainen iso pyörä, juurikin tuo 650cc ja siitä ylöspäin, ovat 10 kertaa parempia ja turvallisempia kuin PCX tai Wave.

        Korkeita ja pitkällä jousituksella varustettuja ergonomisesti erinomaisia pyöriä jotka kulkee kuin juna, eivätkä kiemurtele tiellä kuin kastemato eivätkä pompi jokaisesta kuopasta ja töyssystä.

        Näkyvyys on korkeuden vuoksi parempi (näet sen koiran paremmin), renkaat ovat suuremmat, leveämmät ja paremmat, jarrut on ihan eri luokkaa kuin mopoissa, valot on eri luokkaa kuin mopoissa, kiihtyvyys on ihan omaa luokkaansa verrattuna mopoihin. Kun heität u-käännöksen isolla tiellä niin ehdit alta pois kahdessa sekunnissa kun sieltä on satasta tulossa auto sadan metrin päässä. Mopolla et voi lähteä kokeilemaan samaa.

        Isolla prätkällä kun törmäät koiraan niin anna mennä vaan. Ei tunnu kuin töytäisy. Mopolla heität lipat. (mopoksi luokittelen PCX:nkin)

        Pysyt isolla pyörällä liikennevirran mukana ja voit etsiä vapaat kaistat itsellesi eikä tarvi jurnuttaa siellä raskaan kaluston rinnalla vasemmassa laidassa nielemässä pölyä.

        Puhutaan turvallisuuden kannalta paljon turvallisemmista vehkeistä kuin ne sinun pikku mopedisi. Ja vastaohjausmies pitäköön myös turpansa kiinni. Jos sinulle on se vastaohjaus niin ihmeellinen asia niin lopeta mopoilu. HD:lla en kääntyisi satasta kohti tulevan auton eteen, koska HD saattaa tiltata koska vaan.

        Se pitää tuohon hieman kommentoda, että tärkeää on valita Thaimaassa(kin) tuo kulkupeli omien tarpeiden halujen ja myös osaamisen perustella. Iso pyörä on selkeästi haasteellisempi hallita hitaissa "kaupunkimateluissa" kuin pienet automaattiskootterit, mutta taasen isommissa vauhdeissa selvästo turvallisempi (pysähtyy paremmin, tarkempi ohjattavuus ja vakaampi).
        Riippuu tosiaan paljon ajo-olosuhteista minkä pyörän itselleni Thaimaassa valitsen, jos vaikkapa paljolti "keskustassa", esim. Pattaya, eikä isommille teille ole lähdössä, niin valitsen itse yleensä Honda PCX:n ja vielä mieluisesti se uudempi, isompikoineinen 150cc versio , se vajaat kaksi "extra" hevosvoimaa verrattuna 125cc versioon tuntuu kyllä ajossa.
        Tosin tuohon kokoluokkaa on tullut uusiakin mielenkiintoisia vaihtoehtoja, kuten 155cc Yamaha Nmax, joskus pitää sekin koittaa ja koeajaa, moni on kehunut paremmaksi kuin PCX.

        Eli oikea pyörä oikeaan tarpeeseen (ja kokemukseen), ensin kyllä kehoittaisin "tutustumaan" Thaimaan liikenteeseen ja liikennekulttuuriin tuollaisella automaattiskootterilla ennen kuin hyppää isomman pyörän selkään.


      • SivuVastausBellalle2010

      • santtu_1975X kirjoitti:

        Se pitää tuohon hieman kommentoda, että tärkeää on valita Thaimaassa(kin) tuo kulkupeli omien tarpeiden halujen ja myös osaamisen perustella. Iso pyörä on selkeästi haasteellisempi hallita hitaissa "kaupunkimateluissa" kuin pienet automaattiskootterit, mutta taasen isommissa vauhdeissa selvästo turvallisempi (pysähtyy paremmin, tarkempi ohjattavuus ja vakaampi).
        Riippuu tosiaan paljon ajo-olosuhteista minkä pyörän itselleni Thaimaassa valitsen, jos vaikkapa paljolti "keskustassa", esim. Pattaya, eikä isommille teille ole lähdössä, niin valitsen itse yleensä Honda PCX:n ja vielä mieluisesti se uudempi, isompikoineinen 150cc versio , se vajaat kaksi "extra" hevosvoimaa verrattuna 125cc versioon tuntuu kyllä ajossa.
        Tosin tuohon kokoluokkaa on tullut uusiakin mielenkiintoisia vaihtoehtoja, kuten 155cc Yamaha Nmax, joskus pitää sekin koittaa ja koeajaa, moni on kehunut paremmaksi kuin PCX.

        Eli oikea pyörä oikeaan tarpeeseen (ja kokemukseen), ensin kyllä kehoittaisin "tutustumaan" Thaimaan liikenteeseen ja liikennekulttuuriin tuollaisella automaattiskootterilla ennen kuin hyppää isomman pyörän selkään.

        Nyt alkaa tämä Hua Hinin osuus olla ohi, huomenna sitten kolmeksi yöksi Bangkokiin ja sen jälkeen sitten takaisin kotiin töiden ääreen.
        Eli se reilu 1000Km. tuli nyt sitten viiden päivän aikana moottoripyörällä taitettua Hua Hinin seutukunnalla.
        Kun vähän käytti karttaa ja "rohkeutta", niin löytyi oikein mukavia pikkuteitä ja todella viehättäviä alueita turisti-alueiden ulkopuolelta (muutama kymmenen kilometriä Hua Hinistä etelään löytyikin todella viehättävä ja rauhallinen ranta/turisti-alue mitä pitääkin joskus lähemmin tarkastella, jospa vaikka sinne tulisi tulevaisuudessa palattua ihan majoittautumisen merkeissä).
        Pyörä toimi koko vuokra-ajan juuri niin kuin pitikin (olihan se melkein uusi, joten pitääkin pelata) ja vuokra-kuviot menivät juuri sovitunlaisesti (alunperin olin sopinut/maksanut vuokrauksen vain neljälle päivälle, mutta kun muutin ohjelmaani alkuperäisestä suunnitelmasta ja olinkin Hua Hinissä pari päivää kauemmin kuin piti, niin päivän vuokra-ajan pidennys kävi kätevästy yhdellä sähköpostilla ja ei tarvinnut tätä ekstra päivää maksaa kuin vasta pyörää takaisin tuodessa). Vuokraamon omistaja erittäin mukava heppu, selkeä moottoripyörä mies itsekkin, jonka kanssa tuli helposti juttuun ja kertaakaan ei tullut mieleen minkäänlainen "kusetus".
        Kyseistä vuokraamoa voin hyvällä omallatunnolla suositella myös muillekkin, heillä valikoimissa vain ja ainoastaa isompaa pyöräkalustoa, mutta tämä kalusto onkin sitten hyvin uutta ja hyväkuntoista (minunkin pyrä lähti saman tien paikalliselle Hondan merkkikorjaamolle määrä-aikaishuoltoon, kun ensiviikon loppupuolella lähtee Norjalaiselle miehelle kolmen viikon vuokra-ajalle jonka aikana tulee ajamaan 2000-3000km.).
        Ehkä jostain voi saata vähän halvemmalla, mutta tuolta paikasta ainakin tietää mitä saa.


    • 365x

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/201705012200116194_uu.shtml

      Moottoripyörä / motoristi ei AJAUDU yhtään minnekään ITSESTÄÄN, vaan pyörää käskyttää kuski.

      Kaikki moottoripyörät on teknisten ratkaisujen ja fysiikan lakien summa myös tarkoituksella, että motoristi ymmärtäisi edes perusasiat oman pyöränsä ominaisuuksista ja harjoittelisi niitä riittävässä määrin hyödyntämään päätymättä omalta osaltaan esimerkiksi kyseisen lehtileikkeen päähenkilöksi.

      Tiedän kokemuksesta että ärsytän tällä kirjoituksellani osaa motoristeista, kuten Vuodesta 2010 Perskärpäsmotoristia. koska hän ei osaa mitään ja asenne kielteinen kaikkeen.

      En nyt tässä ota kantaa vauhteihin, jarrutuksiin enkä muuhunkaan, vaan moottoripyörän ohjaukseen tarkoituksella, että moottoripyörä ei AJAUTUISI oikealle kääntyvässä kurvissa vastaantulevan kaistalle, vaan pysyisi omalla kaistalla ajautumatta muualle kuin kuskin tahtomaa ajolinjaa.

      Karatessa ja snagarijonotappelussa mikäli ensin ajattelee ja sitten toimii, pääsääntöisesti saa pataansa ja on selällään ajatusvaiheessa ennen toimintaa, koska vastapuoli toimi harjoittelun tuloksena refleksin omaisesti jättäen toiminnastaan pois ajatusviiveen.

      Sama juttu moottoripyöräilyssä, ensinnäkään pepun siirto penkillä ei ole moottoripyörän ohjaamista, joskin se auttaa kyllä painopisteen siirtoa.
      Jokainen pepulla ohjaava tietoisesti tai jopa tiedostamattaan kuitenkin käyttää pyöränsä ohjaamiseen sarvia, jotka moottoripyörään on asennettu ohjaamista varten.

      On mailman helpoin juttu humoristisesti sanottuna mutta joka sana totta, voi tienata itsellensä illan juomat ryhtyessä sanailemaan "kaikesta kaiken tietävien" motoristien kanssa vastaohjauksesta ja sen olemassaolosta.

      Tämän kirjoitukseni tarkoitus kuitenkaan ei ole tienata juomia tai nähdä balleroisten syöntiä, vaan tarkoitukseni on, että kyseinen lehtileike ei uudistuisi täällä thaimaassa.

      PYYDÄN, KAIKKI MOPOILIJAT JA MOTORISTIT............

      Ajakaa vauhtia 40 km/h, 60 km/h, 80 km/h, 100 km/h, 120 km/h ja jne. niitä vauhteja mitä pyörällänne voi ajaa mielellään liikenteen ulkopuolella, mutta nopeusrajoituksia noudattaen myös maantiellä.

      Työntäkää vuoroin vasemmalla ja vuoroin oikealla kädellä sarvea vain sentin verran ja kokemuksen kasvaessa eri vauhdeissa vähän enemmän.
      Mitä tapahtuu ? Tulette huomaamaan !
      Mikäli opettelette tuon toiminnan refleksiksi kuten "karatemies" omat toimintansa, hallitsette pyöräänne ilman ajatusviivettä, eikä se ajaudu minnekään kuten auton etumaskiin.

      Moottoripyörälle on ominaista myös sen kallistaminen mutka-ajossa, joka siis toteutetaan sitä ohjaamalla.
      Kaikissa pyörissä ei ole jalkatappien alla niitä pieniä tappeja, mutta esim. kaikissa kyykkypyörissä on.
      Ne on asennettu pyöriin palvelemaan kuskin tietoisuutta, koska kallistus on lähellä äärirajaa niiden raapaistessa asfalttia.
      Niitä ei ole asennettu sinun pyörääsi palvelemaan tehdaskuskeja ja kilpakuskeja, vaan sinua.

      Ota kaverisi kanssa pyörä parkissa kallelleen ja totea kuinka paljon sitä voi kallistaa ennen kuin tappi koskettaa tatamia, niin ymmärrät pyöräsi kallistusmahdollisuuden hyvissä olosuhteissa.
      Tämä vain esimerkiksi, vaikka jousitus toki on madalluttanut pyörää ajossa ja "matkustajien" painon johdosta.

      Kysy itseltäsi olisiko omankin henkesi kannalta parempi ratkaisu harjoitella liikenteen ulkopuolella järjestää ajamalla tuon tapin alapäähän muutamia naarmuja tarkoituksella, että ensimmäiset naarmut tappiin ei syntyisi kun pyörä AJAUTUU kyljellään vastaantulevan auton etumaskiin ?

      • NääsNääsNysseTulee

        Nää on nääs taas tyypit ajautunu vastaantulevan baaritytön etumaskiin eikä tiedä moottoripyöräilystä hevonpaskaa.


      • Jahas. Sensei se täällä opettaa moottoripyöräilyä wikipedia- pohjalta ja taistelutaitoja googlaamalla ja katselemalla elokuvia.

        Kun olet tuollainen selvästi kilpailuhenkinen, niin nämä asiathan selviää varsin helposti.

        Tulkaa Lerpan kanssa Pattayalle, tai voin tulla teidänkin luokse. Sidotutan toisen käteni selän taakse ja lupaan otella teitä kumpaakin vastaan yhtäaikaa kehässä. Jos toinen teistä on pystyssä 20 sekunnin päästä, niin maksan teille molemmille kuukauden luksusloman jenkkeihin.

        Sitten voidaan ajaa kilpaa vaikka Chiang Mai Citystä Mae Chaemiin. Saat valita itsellesi minkä tahansa pyörän. Voitan sinut millä tahansa yli 600 kuutioisella japsilla. Sama palkinto sinulle jos voitat.

        Nyt kannattaa kokeilla niitä sensein ja ajokouluttajan taitoja ja näyttää kaikille, mistä on lerppa tehty.

        PS: Nyt meni jo korniksi taas nuo MP-tarinasi viidestä Blackbirdystä ja Kawasakisi vaihtui Hondaan ankaran googlauksen ja huonon muistisi seurauksena, trollilerppa.


      • 365x
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Jahas. Sensei se täällä opettaa moottoripyöräilyä wikipedia- pohjalta ja taistelutaitoja googlaamalla ja katselemalla elokuvia.

        Kun olet tuollainen selvästi kilpailuhenkinen, niin nämä asiathan selviää varsin helposti.

        Tulkaa Lerpan kanssa Pattayalle, tai voin tulla teidänkin luokse. Sidotutan toisen käteni selän taakse ja lupaan otella teitä kumpaakin vastaan yhtäaikaa kehässä. Jos toinen teistä on pystyssä 20 sekunnin päästä, niin maksan teille molemmille kuukauden luksusloman jenkkeihin.

        Sitten voidaan ajaa kilpaa vaikka Chiang Mai Citystä Mae Chaemiin. Saat valita itsellesi minkä tahansa pyörän. Voitan sinut millä tahansa yli 600 kuutioisella japsilla. Sama palkinto sinulle jos voitat.

        Nyt kannattaa kokeilla niitä sensein ja ajokouluttajan taitoja ja näyttää kaikille, mistä on lerppa tehty.

        PS: Nyt meni jo korniksi taas nuo MP-tarinasi viidestä Blackbirdystä ja Kawasakisi vaihtui Hondaan ankaran googlauksen ja huonon muistisi seurauksena, trollilerppa.

        Bing.

        Edelleen,tuollaisen kusipään takia en ota askeltakaan.

        Nauti toki ajatuksesta, että olet kova jätkä ja voitat 20 sekunissa vastustajasi jota et ole nähnyt.

        Jassoo että nyt kuukauden luxusloma.......tehdäänpä näin.........järjestä edustamastasi klaanista se Jari Lahdesta syömään balleroisensa ja antamaan minulle kymppi, niin tulen Pattayalle antamaan sulle pataan, siis kehään ja saat pitää luxuslomarahasi.

        En aja kilpaa liikenteessä, enkä ole väittänyt olevani sinua nopeampi milläänpyörällä.
        Sen sijaan olen sanonut lopettaneeni hurjastelut.

        Kawasakia minulla ei ole koskaan ollut ja ainoa Kawakokemus on 1400 koeajo Keimolan kesoilin ohi ja takas Tuupakkaan.

        Huono muisti ???? kenellä ???? etkö muista keskustelua minun huiput 275 ja sinun reippaasti yli 300 sinulla busa ja minulla xx ??????


      • 365x kirjoitti:

        Bing.

        Edelleen,tuollaisen kusipään takia en ota askeltakaan.

        Nauti toki ajatuksesta, että olet kova jätkä ja voitat 20 sekunissa vastustajasi jota et ole nähnyt.

        Jassoo että nyt kuukauden luxusloma.......tehdäänpä näin.........järjestä edustamastasi klaanista se Jari Lahdesta syömään balleroisensa ja antamaan minulle kymppi, niin tulen Pattayalle antamaan sulle pataan, siis kehään ja saat pitää luxuslomarahasi.

        En aja kilpaa liikenteessä, enkä ole väittänyt olevani sinua nopeampi milläänpyörällä.
        Sen sijaan olen sanonut lopettaneeni hurjastelut.

        Kawasakia minulla ei ole koskaan ollut ja ainoa Kawakokemus on 1400 koeajo Keimolan kesoilin ohi ja takas Tuupakkaan.

        Huono muisti ???? kenellä ???? etkö muista keskustelua minun huiput 275 ja sinun reippaasti yli 300 sinulla busa ja minulla xx ??????

        Lerppa. Ei sua tarvi nähdä. Sen näkee jo kirjoitustavastasi, herkkänahkaisuudestasi, huutamisestasi, kiljumisestasi, nettipäivystämisestäsi.. Näkee kaiken tarvittavan.

        Olet normaalia elämää kokematon turhautunut ja mielikuvitusmaailmassa elävä homo, transu tai nainen.

        Saatat olla joskus ajanut moottoripyörällä, mutta et enää. Olet vammautunut tai ollut aina vammainen todennäköisesti, koska muutoin noin katkeraa pelleä ei voi olla olemassa.

        Nykyisin olet pelkkä satuhahmo. Muista, että minut voi aina tavata oikeassa elämässä Pattayalla, tai missä vaan. Sinä piileskelet ja kerrot ettet halua toimittaa todisteita Chiang Maista etkä kertoa ravintoloidesi nimeä edes.

        Se johtuu siitä että olet Suomessa. Nyt ja aina. Mitään ravintoloita, vaimoa tai moottoripyöriä sinulla ei ole. Sen nyt näkisi sokea apinakin.


      • 365x

        Jep hankala vaihtaa sanaa kun kaveri aina vaihtaa tuon mainitsemasi sanavarastovaihteen päälle, kun eväät loppuu keskusteluun itse aiheesta.
        Noita hauskasia rahatarjouksia alkaa pian olemaan enemmän kuin uhkailuja.
        Paras oli Jari Balleroisena Bella-Maija-2010 tarjous, kun todistan HÄNELLE olevani aviomies hän napostelee kellinsä marinadissa ja HETI antaa kympin.
        OLEN HYVÄKSYNYT TARJOUKSEN.....no mitä tapahtui.....puskiin luikinta.

        Päivän paras tähän mennessä..... Nyt meidän Maijukka on myös Vapaamuurari ja tätä palstaa lukee useampikin Vapaamuurari, mahtavatko tietää mikä on alv ja ovh, entä mvh ?

        Mitä seuraavaksi ?????? Kaikki on mahdollista joten en ylläty enään mistään.


    • Otajokintolkkuasiaan

      Numball kirjoitti:
      "35NumBall
      20.1.2018 12:56

      Jep nämä pojut on oikein kaikkien mielenterveyskuntoutujien isoäitejä.... Kaikille palstoille sitä tulee eksyttyä..."

      Mitä ihmettä vielä kirjoittelet ala-arvoisia tekstejäsi palstoille?
      Pysy ihmeessä poissa!
      Täytyy olla järjen köyhyyttä, kun itsekin ihmettelee, miksi on palstoilla ja siitä huolimatta istuu kuin iilimato vuorokaudet läpeensä Suomi 24 Thaimaa ja etenkin Pattaya palstalla.

      • AakeTuruust

        Lerpan erottaa palstoilta vain kuolema...


      • 10000riviäVexBablaa
        AakeTuruust kirjoitti:

        Lerpan erottaa palstoilta vain kuolema...

        Onko sinun osallesi jokin keino Maija-Bella-Aake ?


      • Lerppahanse
        10000riviäVexBablaa kirjoitti:

        Onko sinun osallesi jokin keino Maija-Bella-Aake ?

        Kumpi lerpoista kysyy, mister NumBall vai 365x, joilla lerppa kait nyt esiintyy?
        Tiedän kyllä, että molemmat ovat satumaisen rikkaita ja asiantuntijoita kaikessa Aasianmatkailussa, etenkin Pattayan. Niin ja toisella on vaimona vielä hammaslääkäri, joka ei ole huora. Monet tosin epäilevät tuota, väittävät jopa ladyboiksi, joka elättää nimimerkit, siis tämän yhden ja saman lerpan.
        Mene ja tiedä!


      • 10006
        Lerppahanse kirjoitti:

        Kumpi lerpoista kysyy, mister NumBall vai 365x, joilla lerppa kait nyt esiintyy?
        Tiedän kyllä, että molemmat ovat satumaisen rikkaita ja asiantuntijoita kaikessa Aasianmatkailussa, etenkin Pattayan. Niin ja toisella on vaimona vielä hammaslääkäri, joka ei ole huora. Monet tosin epäilevät tuota, väittävät jopa ladyboiksi, joka elättää nimimerkit, siis tämän yhden ja saman lerpan.
        Mene ja tiedä!

        6 riviä bablaa Pattayan eliittirakkaiden viisaimmalta ja fiksuimmalta vapaamuurari Bella-Maijalta harjoittelun tuloksena vuodesta 2010.


      • 6655443377
        10006 kirjoitti:

        6 riviä bablaa Pattayan eliittirakkaiden viisaimmalta ja fiksuimmalta vapaamuurari Bella-Maijalta harjoittelun tuloksena vuodesta 2010.

        Ja näin kertoi palstan perskäpäslerppa.


      • 10006 kirjoitti:

        6 riviä bablaa Pattayan eliittirakkaiden viisaimmalta ja fiksuimmalta vapaamuurari Bella-Maijalta harjoittelun tuloksena vuodesta 2010.

        "on aivan sama ajatko 30 sentin monttuun millä pyörällä tahansa"

        No ei todellakaan ole sama millä pyörällä ajat monttuun. Oletko nähnyt road racingia tai motocrossia ajettavan wavella? Mitä teet muutes kahdella autolla Thaimaassa?

        Pihillä riisipussin tinkaajalla ei ole tarvetta autolle saati kahdelle. Kerroit itse pelkääväsi Thaimaan liikennettä ja vasemmanpuoleinen liikenne on sinulle kauhistus. Kerroit myös kulkevasi pienetkin matkat julkisilla kulkupeleillä.

        Nyt kerroit juuri hoitavasi kauppamatkat mopolla, etkä ole koskaan ajanut isolla pyörällä, mutta jakelet siihen kuitenkin ajo-ohjeita.
        Et tee autoilla siis yhtään mitään. Satuja taas kertoilet. Olet aina kotona tai jossakin laitoksessa.

        Minäkin pärjään yhdellä autolla ja mopolla mainiosti, vaikka liikun todella paljon. Pattayan seutuvilla ei isolla pyörällä ole sellaista käyttöä, johon minä moottoripyörän miellän. Siksi en ole hommannut omaa nurkkiin pölyyntymään. Jonkun klassikon voisin hommaa ihan koristeeksi.

        Minä ajoin 12 vuotiaasta alkaen motocrossia ja 13 vuotiaana minulla oli 350 kuutioinen cebarihonda, jolla kuljin koulussa ja jätin sen opettajilta salaa kaupan taakse. 18 vuotiaana ajelin Ruotsin kautta ekaa kertaa Algarveen saakka ja siitä alkoi vuosittaiset motomatkani Alppimaihin ja Espanjaan. Matkat oli jotakuinkin 10 tuhatta km per reissu.

        Kahden vuoden välein vaihdoin superpyörän uuteen. Firebladen vaihdoin Hayabusaan 99 vuonna heti kun Busa tuli markkinoille. Ostin messuilta käteisellä esittelypyörän ja viritin siihen lapun "Myyty, älä istu". Aina kun ostin uuden pyörän, niin laitoin siihen seuraavana kesänä virisarjan ja Akrapovicin putken. Busaan tuli niillä eväillä 24 hevosta lisää takapyörälle ja painoa lähti kymmenen kiloa pois.

        Kahden kesän jälkeen totesin Busan liian raskaaksi ja tunnottomaksi urheilulliseen ajoon ja vaihdoin sen takaisin uuteen Firebladeen. Minulla olisi ylinopeuden suomenennätys hallussani, jos vastaantullut poliisi olisi nähnyt rekisterikilpeni. Mittarilukema alkoi kolmosella 80 alueella.

        Olen ajanut Suomen radoilla ja Nürburgringillä kohtuullisia kierrosaikoja. Thaimaassa olen ajanut Buriramin radalla kymmenkuntakertaa superbike- luokan pyörillä.

        PCX, Wave ja HD miesten on turha tulla jakelemaan neuvojaan moottoripyöräilystä. PCX:llä ja HD:lla ei ole mitään tekemistä urheilullisen moottoripyöräilyn kanssa.

        Autolla ja MP:llä Thaimaassa parisataatuhatta kilsaa takana, eikä ensimmäistäkään naarmua eikä onnettomuutta. Pohjoislerpan ajokokemus perustuu vanhaan V8 Magazineen, jota hän lueskelee jossakin laitoksessa kuolakaukalo leuan alla.


      • 365x
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        "on aivan sama ajatko 30 sentin monttuun millä pyörällä tahansa"

        No ei todellakaan ole sama millä pyörällä ajat monttuun. Oletko nähnyt road racingia tai motocrossia ajettavan wavella? Mitä teet muutes kahdella autolla Thaimaassa?

        Pihillä riisipussin tinkaajalla ei ole tarvetta autolle saati kahdelle. Kerroit itse pelkääväsi Thaimaan liikennettä ja vasemmanpuoleinen liikenne on sinulle kauhistus. Kerroit myös kulkevasi pienetkin matkat julkisilla kulkupeleillä.

        Nyt kerroit juuri hoitavasi kauppamatkat mopolla, etkä ole koskaan ajanut isolla pyörällä, mutta jakelet siihen kuitenkin ajo-ohjeita.
        Et tee autoilla siis yhtään mitään. Satuja taas kertoilet. Olet aina kotona tai jossakin laitoksessa.

        Minäkin pärjään yhdellä autolla ja mopolla mainiosti, vaikka liikun todella paljon. Pattayan seutuvilla ei isolla pyörällä ole sellaista käyttöä, johon minä moottoripyörän miellän. Siksi en ole hommannut omaa nurkkiin pölyyntymään. Jonkun klassikon voisin hommaa ihan koristeeksi.

        Minä ajoin 12 vuotiaasta alkaen motocrossia ja 13 vuotiaana minulla oli 350 kuutioinen cebarihonda, jolla kuljin koulussa ja jätin sen opettajilta salaa kaupan taakse. 18 vuotiaana ajelin Ruotsin kautta ekaa kertaa Algarveen saakka ja siitä alkoi vuosittaiset motomatkani Alppimaihin ja Espanjaan. Matkat oli jotakuinkin 10 tuhatta km per reissu.

        Kahden vuoden välein vaihdoin superpyörän uuteen. Firebladen vaihdoin Hayabusaan 99 vuonna heti kun Busa tuli markkinoille. Ostin messuilta käteisellä esittelypyörän ja viritin siihen lapun "Myyty, älä istu". Aina kun ostin uuden pyörän, niin laitoin siihen seuraavana kesänä virisarjan ja Akrapovicin putken. Busaan tuli niillä eväillä 24 hevosta lisää takapyörälle ja painoa lähti kymmenen kiloa pois.

        Kahden kesän jälkeen totesin Busan liian raskaaksi ja tunnottomaksi urheilulliseen ajoon ja vaihdoin sen takaisin uuteen Firebladeen. Minulla olisi ylinopeuden suomenennätys hallussani, jos vastaantullut poliisi olisi nähnyt rekisterikilpeni. Mittarilukema alkoi kolmosella 80 alueella.

        Olen ajanut Suomen radoilla ja Nürburgringillä kohtuullisia kierrosaikoja. Thaimaassa olen ajanut Buriramin radalla kymmenkuntakertaa superbike- luokan pyörillä.

        PCX, Wave ja HD miesten on turha tulla jakelemaan neuvojaan moottoripyöräilystä. PCX:llä ja HD:lla ei ole mitään tekemistä urheilullisen moottoripyöräilyn kanssa.

        Autolla ja MP:llä Thaimaassa parisataatuhatta kilsaa takana, eikä ensimmäistäkään naarmua eikä onnettomuutta. Pohjoislerpan ajokokemus perustuu vanhaan V8 Magazineen, jota hän lueskelee jossakin laitoksessa kuolakaukalo leuan alla.

        No moikka Maija taas.

        Ihan kiva sun elämäs mutta vastaan vain noihin kahteen viimeiseen kappaleeseen omalta osaltani.

        En minä sinulle ole jaellut neuvojani, vaan kokemattomille thaimaan matkaajille.
        Miksi noinkin kokenut kuin sinä pahoittaa mielensä, kun toinen kokenut ihan turvallisuuden takia jakaa kokemattomille ohjeita ja ajatusaihetta ?

        On minullakin runsaasti kilometrejä takana thaimaassa, mutta ei tarve pullistella niiden määrällä tällä palstalla sinun tavoin.

        Kiitos taas ja mikäli pidät yllä olevaa kirjoitusta enemmän menestyneen liikemiehen kuin piripään mielisairaalatasoisena, niin siinäpähän pidät.

        Minulla myös on toki mielipiteeni mistä sinä kirjoitat, mutta en alennu sinun ja kärpäsesi tasolle.

        Onko Jari balleroisesta kuulunut mitään ?


      • HehHehHee
        365x kirjoitti:

        No moikka Maija taas.

        Ihan kiva sun elämäs mutta vastaan vain noihin kahteen viimeiseen kappaleeseen omalta osaltani.

        En minä sinulle ole jaellut neuvojani, vaan kokemattomille thaimaan matkaajille.
        Miksi noinkin kokenut kuin sinä pahoittaa mielensä, kun toinen kokenut ihan turvallisuuden takia jakaa kokemattomille ohjeita ja ajatusaihetta ?

        On minullakin runsaasti kilometrejä takana thaimaassa, mutta ei tarve pullistella niiden määrällä tällä palstalla sinun tavoin.

        Kiitos taas ja mikäli pidät yllä olevaa kirjoitusta enemmän menestyneen liikemiehen kuin piripään mielisairaalatasoisena, niin siinäpähän pidät.

        Minulla myös on toki mielipiteeni mistä sinä kirjoitat, mutta en alennu sinun ja kärpäsesi tasolle.

        Onko Jari balleroisesta kuulunut mitään ?

        Outo harrastus 365X:llä.

        https://www.stara.fi/2017/01/21/mies-paritteli-250-kiloisen-sian-kanssa-oulussa-rysan-paalta-kiinni/


      • FirebladeJa2KilooKultaa
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        "on aivan sama ajatko 30 sentin monttuun millä pyörällä tahansa"

        No ei todellakaan ole sama millä pyörällä ajat monttuun. Oletko nähnyt road racingia tai motocrossia ajettavan wavella? Mitä teet muutes kahdella autolla Thaimaassa?

        Pihillä riisipussin tinkaajalla ei ole tarvetta autolle saati kahdelle. Kerroit itse pelkääväsi Thaimaan liikennettä ja vasemmanpuoleinen liikenne on sinulle kauhistus. Kerroit myös kulkevasi pienetkin matkat julkisilla kulkupeleillä.

        Nyt kerroit juuri hoitavasi kauppamatkat mopolla, etkä ole koskaan ajanut isolla pyörällä, mutta jakelet siihen kuitenkin ajo-ohjeita.
        Et tee autoilla siis yhtään mitään. Satuja taas kertoilet. Olet aina kotona tai jossakin laitoksessa.

        Minäkin pärjään yhdellä autolla ja mopolla mainiosti, vaikka liikun todella paljon. Pattayan seutuvilla ei isolla pyörällä ole sellaista käyttöä, johon minä moottoripyörän miellän. Siksi en ole hommannut omaa nurkkiin pölyyntymään. Jonkun klassikon voisin hommaa ihan koristeeksi.

        Minä ajoin 12 vuotiaasta alkaen motocrossia ja 13 vuotiaana minulla oli 350 kuutioinen cebarihonda, jolla kuljin koulussa ja jätin sen opettajilta salaa kaupan taakse. 18 vuotiaana ajelin Ruotsin kautta ekaa kertaa Algarveen saakka ja siitä alkoi vuosittaiset motomatkani Alppimaihin ja Espanjaan. Matkat oli jotakuinkin 10 tuhatta km per reissu.

        Kahden vuoden välein vaihdoin superpyörän uuteen. Firebladen vaihdoin Hayabusaan 99 vuonna heti kun Busa tuli markkinoille. Ostin messuilta käteisellä esittelypyörän ja viritin siihen lapun "Myyty, älä istu". Aina kun ostin uuden pyörän, niin laitoin siihen seuraavana kesänä virisarjan ja Akrapovicin putken. Busaan tuli niillä eväillä 24 hevosta lisää takapyörälle ja painoa lähti kymmenen kiloa pois.

        Kahden kesän jälkeen totesin Busan liian raskaaksi ja tunnottomaksi urheilulliseen ajoon ja vaihdoin sen takaisin uuteen Firebladeen. Minulla olisi ylinopeuden suomenennätys hallussani, jos vastaantullut poliisi olisi nähnyt rekisterikilpeni. Mittarilukema alkoi kolmosella 80 alueella.

        Olen ajanut Suomen radoilla ja Nürburgringillä kohtuullisia kierrosaikoja. Thaimaassa olen ajanut Buriramin radalla kymmenkuntakertaa superbike- luokan pyörillä.

        PCX, Wave ja HD miesten on turha tulla jakelemaan neuvojaan moottoripyöräilystä. PCX:llä ja HD:lla ei ole mitään tekemistä urheilullisen moottoripyöräilyn kanssa.

        Autolla ja MP:llä Thaimaassa parisataatuhatta kilsaa takana, eikä ensimmäistäkään naarmua eikä onnettomuutta. Pohjoislerpan ajokokemus perustuu vanhaan V8 Magazineen, jota hän lueskelee jossakin laitoksessa kuolakaukalo leuan alla.

        "Minulla olisi ylinopeuden suomenennätys hallussani, jos vastaantullut poliisi olisi nähnyt rekisterikilpeni. Mittarilukema alkoi kolmosella 80 alueella". 

        Tuo kirjoitus on oikeastaan väärän otsikon alla, sopisi paremmin tuonne Pattayalaisten mielenterveysjuttuun.

        Sopisi myös jutun täydennykseen että Maija ei koskaan aja kurviin kovaa näkemättä koko kurvia ja aina pitää turvavälin sekä huomioi vaaratilanteet.
        Miten mahtoi toteutua mittarilukeman alkaen kolmosella jos vaikka vaari olisi tullut kolmion takaa tai pihastaan?

        Tilatkaa Maijalta moottoripyöräkoulutus jos kaipaatte elämäänne extreemiä.


      • skitsolerppa
        365x kirjoitti:

        No moikka Maija taas.

        Ihan kiva sun elämäs mutta vastaan vain noihin kahteen viimeiseen kappaleeseen omalta osaltani.

        En minä sinulle ole jaellut neuvojani, vaan kokemattomille thaimaan matkaajille.
        Miksi noinkin kokenut kuin sinä pahoittaa mielensä, kun toinen kokenut ihan turvallisuuden takia jakaa kokemattomille ohjeita ja ajatusaihetta ?

        On minullakin runsaasti kilometrejä takana thaimaassa, mutta ei tarve pullistella niiden määrällä tällä palstalla sinun tavoin.

        Kiitos taas ja mikäli pidät yllä olevaa kirjoitusta enemmän menestyneen liikemiehen kuin piripään mielisairaalatasoisena, niin siinäpähän pidät.

        Minulla myös on toki mielipiteeni mistä sinä kirjoitat, mutta en alennu sinun ja kärpäsesi tasolle.

        Onko Jari balleroisesta kuulunut mitään ?

        Lerppa juttelee mielisairaalatasoisuuksista taas ammattimiehen elkein. Helppo jutella, kun ne kuviot on sinulle tuttuja.
        Ainoat asiat, joissa olet osoittanut asiantuntemusta, ovat psyykelääkkeet, Kelakorvaukset ja mielenterveyslähetteiden sarjanumerot. Niitä ei ihan normaali, terve ihminen tiedä.
        Vain pitkäaikainen mielenterveyspotilas voi ne tietää tai alan ammattilainen.
        Alan ammattilainen et ole, niin jäljelle jää se vaihtoehto että olet potilas. Näkeehän sen tosin jo noista selkeästi skitsofreenisistä kirjoituksistasikin.
        Olet siis lomalla nyt mukamas? Kirjoitat kuitenkin edelleen täsmälleen samoihin kellonaikoihin kuin "töissä" ollessasikin, eli aamu seiskasta ilta kymppiin. Viikonloppuisin olet kännissä ja valvot pidempään.


      • 365x

      • Mp-peräkärryloistojuttu
        365x kirjoitti:

        No heihei perskärpänen, sinua tässä jo ehdinkin odotella, kun Maija2010 katosi kun kysyin miten pallien syönti järjestetään.
        Kävitkö jo vapaamuurarien sunnuntaitapaamisessa?

        Onko odotettavissa tänään jotain järkevämpää vai pysynetkö mielisairaalatasoisessa ?

        Harrikallako nuo morsiosi tapaamisreissut hoidat mp-ajokautena?
        Kai olet äänenvaimentajiin asentanut tuplaäänenvaimennuksen ettei sikalanomistaja kuule kun saavut emakkoa tapaamaan?
        Muistathan olla hellävarainen, koska muutoin voit saada syytteen.
        Hieman surullista varmaan, ettet voi satulaan taaksesi ottaa kyytiin parisataakiloa painavaa rehevää morsiotasi ajelulle. Harkitse peräkärryä Harrikkaasi, niin voit kesäisin ulkoiluttaa morsiota.


      • 365x
        Mp-peräkärryloistojuttu kirjoitti:

        Harrikallako nuo morsiosi tapaamisreissut hoidat mp-ajokautena?
        Kai olet äänenvaimentajiin asentanut tuplaäänenvaimennuksen ettei sikalanomistaja kuule kun saavut emakkoa tapaamaan?
        Muistathan olla hellävarainen, koska muutoin voit saada syytteen.
        Hieman surullista varmaan, ettet voi satulaan taaksesi ottaa kyytiin parisataakiloa painavaa rehevää morsiotasi ajelulle. Harkitse peräkärryä Harrikkaasi, niin voit kesäisin ulkoiluttaa morsiota.

        Heihei Pattayan vapaamuurareiden eliittirakkaiden viisain ja fiksuin, meillä täällä on 12 kuukautta vuodessa ajokausi.
        Tule joskus käymään täällä thaimaassa, se voisi ainakin hetkellisesti siirtää ajatuksiasi pois toisten morsiamista, kun sinullakin olisi flaksimähis maistiaisiin pikkurahalla.


      • 365xsormusreissulle
        365x kirjoitti:

        Heihei Pattayan vapaamuurareiden eliittirakkaiden viisain ja fiksuin, meillä täällä on 12 kuukautta vuodessa ajokausi.
        Tule joskus käymään täällä thaimaassa, se voisi ainakin hetkellisesti siirtää ajatuksiasi pois toisten morsiamista, kun sinullakin olisi flaksimähis maistiaisiin pikkurahalla.

        Kerro, millaiset kihlat viet ensi reissulla Ouluun nuorikollesi?
        Saparosormuksenko? Sorkkaan kait tulisi liian kalliiksi, sossun elätille.
        Saparosormuskin lie villangasta?


      • eistnataas
        365x kirjoitti:

        Heihei Pattayan vapaamuurareiden eliittirakkaiden viisain ja fiksuin, meillä täällä on 12 kuukautta vuodessa ajokausi.
        Tule joskus käymään täällä thaimaassa, se voisi ainakin hetkellisesti siirtää ajatuksiasi pois toisten morsiamista, kun sinullakin olisi flaksimähis maistiaisiin pikkurahalla.

        Miten lomalta voi lähteä lomalle? On joo ajokausi 12 kuukautta ja ravintolan väki työskentelee 12 kuukautta paitsi silloin kun ne on lomalla omistusasunnoissaan. Sä olet ollut työelämästä poissa jo vuosia, mutta työskentelet ilman työlupaa palkattomasti vaimosi veljien baarissa 14 tuntisia työpäiviä ja kuljet hoodeella öisin tarkastamassa että baarit on suljettu. Erittäin thaimaalainen tapa on myös että hammasklinikkaa pyörittävä vaimo laittaa lapun luukulle kuukaudeksi ja lähtee lomalle, joka keskeytyy kun pojan pitää päästä kouluun mutta loma jatkuu kuitenkin. Juttusi ovat täysin kreisejä.


      • 365x
        eistnataas kirjoitti:

        Miten lomalta voi lähteä lomalle? On joo ajokausi 12 kuukautta ja ravintolan väki työskentelee 12 kuukautta paitsi silloin kun ne on lomalla omistusasunnoissaan. Sä olet ollut työelämästä poissa jo vuosia, mutta työskentelet ilman työlupaa palkattomasti vaimosi veljien baarissa 14 tuntisia työpäiviä ja kuljet hoodeella öisin tarkastamassa että baarit on suljettu. Erittäin thaimaalainen tapa on myös että hammasklinikkaa pyörittävä vaimo laittaa lapun luukulle kuukaudeksi ja lähtee lomalle, joka keskeytyy kun pojan pitää päästä kouluun mutta loma jatkuu kuitenkin. Juttusi ovat täysin kreisejä.

        Klinikka toimii muun henkilökunnan toimesta.
        Ei loma ole keskeytynyt, en vain ole sinulle koko lomasuunnitelmaamme toimittanut, minne voin sen toimittaa?
        Kysy toki lisää.....
        Niin lomalta voi lähteä lomalle, kokeile ihmeessä joskus, mikäli pilkunnussinta ei estä.


      • Henkilökuntaariittävästi
        365x kirjoitti:

        Klinikka toimii muun henkilökunnan toimesta.
        Ei loma ole keskeytynyt, en vain ole sinulle koko lomasuunnitelmaamme toimittanut, minne voin sen toimittaa?
        Kysy toki lisää.....
        Niin lomalta voi lähteä lomalle, kokeile ihmeessä joskus, mikäli pilkunnussinta ei estä.

        Klinikka todella toimii ja hyvin viihdyt potilaana, hoitajat tuovat nykyisin ruoankin sänkyyn.
        Puhelimenkin antavat pitää yön yli, niin saa viestitellä heräillessään ja kertoilla hurjia juttuja kaikesta mitä vain voi kuvitella tekevänsä.


      • kohta42x
        365x kirjoitti:

        Klinikka toimii muun henkilökunnan toimesta.
        Ei loma ole keskeytynyt, en vain ole sinulle koko lomasuunnitelmaamme toimittanut, minne voin sen toimittaa?
        Kysy toki lisää.....
        Niin lomalta voi lähteä lomalle, kokeile ihmeessä joskus, mikäli pilkunnussinta ei estä.

        Olisihan se pitänyt arvata että kyseessä ei ole vaimosi yksin pyörittämä klinikka, vaan hammaskonserni. Todennäköisesti kansainvälinenkin. Tämäkin tarina on muuttunut. Aiemmin sanoit ettei vaimosi tarvitse päivystää työpaikallaan, vaan hän menee sinne vain kun on potilaille sovittu aika.
        Ravintolatarinasi meni koko tarkkaan näin. Se alkoi silloin kun puhuttiin lerpan kuponkiruokaloista ja hooterseista.

        Ensin olit omassa baarissasi, mutta lähdit muualle syömään.
        Sitten kerroit olevasi vaimon siskojen ravintolan rahoittaja.
        Seuraavaksi niitä olikin jo kolme ja kyseessä oli konserni.
        Ensin sieltä ei saanut ruokaa eikä olutta, mutta nälkäisten asiakkaiden toivomuksesta ruokaa alettiin kantaa tien toiselta puolelta.
        Humalaiset HD miehet saapuivat ja lähtivät baareistasi isoina laumoina
        Sittemmin niitä oli enemmänkin kuin kolme niitä ravintoloita ja kaikki omissa omistuskiinteistöissään. Uusin Happy Days on nousemassa.
        Ravintolan omistaakin vaimon veljet eikä siskot.
        Aluksi et ollut baareissa töissä, mutta sitten aloitkin tekemään 14 tuntista päivää ilman palkkaa.
        Hetken kuluttua kerroitkin että vaimosi on osakkaana veljiensä konsernissa.
        Sitten aloit saamaan yhtäkkiä palkkaa vaimosi kautta.
        Palkka jäikin myöhemmin vaimolle kokonaan, jos hän haluaakin yhtäkkiä nostaa palkkaa sinun baaritöistäsi.
        Kukkatehtaasi sato myydään "Lotas" kauppaketjulle ja sielläkin on henkilökuntaa siellä kukkafarmilla.
        Sinä teet vaan hankintoja ja ajelet juomalaatikot Moparin takapenkillä.
        Työskentelette vaimosi kanssa 12 kuukautta vuodessa mutta olette lomalla 6 kuukautta vuodessa muun muassa Intiassa ja Australiassa. Vaimosi tykkää Euroopasta. Juuri kävit hoitamassa tyttäresi kultakaupat Abu Dhabissa ja sitten äkkiä poika kouluun. Eikös sen poikasi koulu hieman kärsi, kun olette puoli vuotta ympäri maailmaa joka vuosi? Vai onko teillä henkilökuntaa koulusta mukana? ;)

        Toi sun menestystarina on vasta alussa.... Yllättäen joulun aikoihin sekä pohjoislerpan että etelänlerpan omaisuudet kymmenkertaistuivat. Pärähtipä etelänlerpalle vielä 80 miljoonan osakesalkkukin sikarintuoksuiseen luxushuvilaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe