Maksavathan myös kristityt kirkollisveroa?
Miksi ateisteilla pitäisi olla etuoikeus välttää veroja ja olla tukematta yhteistä hyvää, kuten kirkkoja?
Erillinen ateistivero voisi olla paikallaan ja kerätyistä veroista voisi tukea esimerkiksi turvapaikanhakijoiden kotoutumista.
Pitäisikö ateisteja verottaa?
17
90
Vastaukset
- veron.saaja.on.väärä
Minun mielestäni tyhmyydestä saa ja pitää verottaa kansakunnan edun vuoksi jokaista tyhmää ihmistä, koska on synti antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa.
Jokaista aikuista ihmistä, joka uskoo olemattomiin olentoihin tai kuuluu tavan vuoksi olemattomiin olentoihin uskoviin yhteisöihin saa verottaa raskaimman mukaan.
Sen maksun nimi olkoon tyhmyysvero.
Ei kirkollisvero kuten nykyisin. Tupakkavero niillekin jotka eivät polta, koska uskonto on aina haitta.
Ja kaikki saisivat ilmaisen hoidon keuhko-osastolla sekä myös lutrilaisnaiset pallien tutkimuksen syylien varalta, vaikka ei edes olisi palleja tai kuuluisi luterilaiseen kirkkoon!
Jeesus näitä avauksia. Oivaa juttu tuossa.ylllä.pistenikiltä3- noinsemenee
Kirkon jäsenmaksua perinteisesti nimitetään veroksi mutta kyllä kyseessä on pelkkä jäsenmaksu jonka perimisestä kirkko on sopinut valtion kanssa ja maksaa itse asiassa sen perimiskustannuksista valtiolle.
Muut uskonnolliset yhteisöt joutuvat perimään jäsenmaksunsa itse. - Heinrichh
Ateistienkin maksamilla veroilla jo kustannetaan usealle hihhulille laitospaikka, kun Jeesus Pulikummeineen on alkanut pitää päässä liian kovaa meteliä.
- MielikuvitusVero
Vitsi onkin siinä ettei Ateisti 'harjoita' uskontoa....
- melko.vapaa.matkustaja
"Pitäisikö ateisteja verottaa?"
Niin ateisti kuin olenkin eläkkeestäni peritään vero. He ovat arvatenkin hihhuleita, joiden maksamista veroista eläkkeeni kerätään. HS mielipidekirjoituksessa eräs naisihminen(?) ehdotti kirkollisveron välttelijöille vaapaaehtoista tiedeveroa, rahat ohjattaisiin yliopistoille.
Olisiko aikanaan koiraa omistamattomilta pitänyt periä koiraveroa?
- Joulukuunlasku100e
Tuo kirkollisvero, kuten kaikki muukin valtion ja kirkkojen välinen toiminta tuleekin lopettaa mahdollisimman pian.
Sen jälkeen kirkot saavat periä maksujansa normaalitapaan, kuin mikä tahansa harrastekerho. Kuinkahan moni vielä maksaisi, kun ei menisi enää veroluoteisena... - kvklfv
"Maksavathan myös kristityt kirkollisveroa?"
Aiemmin oli niin, että ravihevonenkin maksoi kirkollisveroa, jos vaan omistajalleen tuloja koputteli. Ja tämä kaikki riippumatta siitä oliko omistaja kerrassaan hurskas tai sitten lavean tien kuljeksija.
Mutta itse kysymykseen. On tietysti ajateltava niin että kuten me Aidot Ateistit olemme ateisteja, niin myös kaikki johonkin tiettyyn jumalaan, jumaliin tai näiden feminiinisiin versioihin turvansa panevat ovat ateisteja joihinkin muihin jumaliin, niin ja jumalattariin nähden, ja jos ajatellaan, että maailmankaikkeudessa on x-määrä galakseja, joissa taas on x1-määrä asuttuja planeettoja, joiden erilaiset oliot uskovat erilaisiin jumaliin ja jumalattariin, tai ovat ateisteja, voisi kuvitella, että jumala/jumalatar määrä nousee kokonaisuudessaan niin suureksi, ettei yksi jumala, otetaan nyt vaikkapa sitten Adonai ole kuin mitättömän pieni, miltei olematon yksilö.
Ateistien verotus on siten eduskunnan päätettävissä, kunhan se tehdään tasapuolisesti ja kaikki ateisti, niin me Aidot kuin ne ujommatkin, jotka ovat ateisteja vain pienellä aalla, ja ovat siten ateisteja epätasa-arvoisesti, sikäli että jättävät esimerkiksi yhden, tai kristinuskon tapauksessa kolme jumalaa ulkopuolelle, ollen ateisteja muille.
Ja siitä ravihevosesta vielä.
"Ansiotulosta maksetaan tuloveroa valtiolle progressiivisen tuloveroasteikon mukaan sekä tasasuhteista kunnallis- ja kirkollisveroa."
http://www.hamk.fi/verkostot/hevosyrittaja/PublishingImages/Sivut/hevosyrittajan-oppaat/Hevosalan yrityksen talousasioiden hallinta.pdf - 5667778
Ateisteja pitäisi verottaa, koska tyhmyydestä sakotetaan.
- olet.vitsi
Luulet siis olevasi jotenkin älykäs KIÄH KIÄH KIÄÄÄÄÄÄH :D :D :D
Jee.
Autovero kaikille!
Loppuuu se viherpiiperrys.Ja meidän metsästysseuran jäsenmaksu kanssa kaikelle kansalle!
Saadaan kunnon peijaiset kerrankin.
- hihohihihihiji
Ateisteista tulisi maksaa ainakin koiravero.
- hkjhkjhkjhkjh
Maksan erilaisten yhdistysten jäsenmaksuja lähemmäs parisataa vuodessa. Osa on sellaisia, joiden toimintaan en itse edes aktiivisesti osallistu, mutta joita pidän sen hyödyllisinä ja oman maailmankuvani mukaisena. Siksi maksan mielelläni muutaman kympin vuodessa.
Maksoin parikymmentä vuotta myös kirkollisveroa sen jälkeenkin, kun en enää itse uskonut Jumalaan ja paljon enemmän kuin nykyisiä jäsenmaksujani yhteensä. Enää en maksa, mutta sama summa menee lapsenlapseni rahastoon, jonka hän saa tullessaan täysi-ikäiseksi.
Esitys siitä, että ateismia pitäisi verottaa on hölmö. Ateisteja kyllä verotetaan. Minäkin maksan eläkkeestäni 30,5 % veroa. Ateismista verottaminen olisi yhtä hölmöä kuin MLL:oon tai SPR:iin kuulumattomuuden verotus.
Ollin Mustapartainen mies herätti verotoimistossa pahennusta tullen toimistoon hirveässä humalassa. Hänellä oli pelko, että kun alkoholia verotetaan kovasti, niin kohta aletaan tasapuolisuuden takia verottaa absolutisteja alkoholin juomattomuudesta. Samaten voitaisiin verottaa tupaikoimattomuudesta ja autolla ajamattomuudesta. - 73647
"Ateismista verottaminen olisi yhtä hölmöä kuin MLL:oon tai SPR:iin kuulumattomuuden verotus."
Ateistit ovat kuitenkin hölmöjä, vai mitä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150