Maksuton toisen asteen koulutus / kansalaisaloite

Maksuton2aste

4

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.osallistu

Toisen asteen koulutus ON maksuton. Oppilas saa lisäksi ilmaisen kouluaterian ja usein opintotukeakin.

Rahan puutteeseen vetoaminen on tekosyy kouluhaluttomuudelle ja koulun keskeyttämiselle, kun sitä rahaa löytyy kuitenkin tonneittain kaikkeen turhuuteen kuten tupakkaan, alkoholiin, autoihin, mopoihin jne.

• eiolepakko

Luepa aloitteen sisältö ja perustelut läpi. Huutele sitten maksuttomuutta.

Peruskoulun päättäneet on 16 vuotiaita. Ei heillä ole ajo-oikeutta. Tupakkaa ja alkoholiakaan ei heille ole lupa myydä.

• oikeastiarkipäivää
        eiolepakko kirjoitti:

Luepa aloitteen sisältö ja perustelut läpi. Huutele sitten maksuttomuutta.

Peruskoulun päättäneet on 16 vuotiaita. Ei heillä ole ajo-oikeutta. Tupakkaa ja alkoholiakaan ei heille ole lupa myydä.

Melkein jokaisella lukiolaisella on heti 18 vuotta täytettyään ajokortti. Siihen on varaa, vaikka se maksaa enemmän kuin lukion välttämättömät opiskeluvälineet.

Jostain nuo 16-vuotiaatkin kuitenkin tupakkaa ja alkoholijuomia saavat, varsinkin ne, joilla ei ole kouluun varaa. Myös luokkaretkillä ja abiristeilyllä runsaskin alkoholin nauttiminen on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

Siis turha hurskastella!

• niijuur
        oikeastiarkipäivää kirjoitti:

Melkein jokaisella lukiolaisella on heti 18 vuotta täytettyään ajokortti. Siihen on varaa, vaikka se maksaa enemmän kuin lukion välttämättömät opiskeluvälineet.

Jostain nuo 16-vuotiaatkin kuitenkin tupakkaa ja alkoholijuomia saavat, varsinkin ne, joilla ei ole kouluun varaa. Myös luokkaretkillä ja abiristeilyllä runsaskin alkoholin nauttiminen on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

Siis turha hurskastella!

Niin juuri. Ei ole ollenkaan kyse siitä, ettei perheellä olisi sitä vertaa rahaa, ettei koululainen esim. pystyisi lainaamaan kirjoja tai hankkimaan niitä käytettynä. Ongelma on vain siinä, mihin rahaa halutaan käyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe