Teräsvene ympärivuoden mökkinä

Teräsvene

Onko kokemusta hollantilaistyyppisen teräsveneen ympärivuotisesta käytöstä. Suunnittelin sellaista omaan mökkirantaan etelä-Suomeen kakkosmökiksi ja veneilyyn. Rannassa on sähköt, joten lämmitys yms. Onnistuu. Kaipaako tuollainen pumppua mereen veden auki pitämiseksi, vai meneekö myös jäissä? Miten usein täytyy telakoida, hiekkapuhaltaa ja maalata ja missä hintaluokassa toimenpide on n. 10 metrisessä veneessä?

Veneessä ei ole tarkoitus pärjätä pakkasilla, ainakaan kovilla, mutta peruslämpö siellä saisi olla.

Järkeä ei tässä tietenkään ole, mutta onko ylipäätään toteuttamiskelpoinen idea.

3

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teräsvene

      Nostetaas ylös

    • teräsERKKI

      Alus pitää olla jäävahvistettu joten perus hollantilainen ei tule kysymykseen, vai voitko olla sähköistä 100% varma ajatellen pumppua, et voi valitettavasti. Jos alus on jää vahvistettu onnistuu hyvin ja usein ovat lämpöeristettyjä, lämpö lasein. Helpoiten löydät valmiin tai aihion vanhasta viranomais aluksesta tai hinaajasta sisustat mieleiseksi saat jopa luksus tasoa jos kaipaat. Tässä hyvä esimerkki työ juhta muutettu huvi alukseksi, voi kulkea jäissä ja lähteä toiselle puolen maailmaa, kun alkaa vituttamaan Suomen paska ilmapiiri.

      https://www.youtube.com/watch?v=b9lhASJwo2U

      Ja tämä oli vaan esimerkki, näitä aluksia löytyy n.10 metrin luokassa Suomesta ja Ruottista ainakin. Esim. Sirkka Helena http://www.ships.fi/ hyvä kuntoinen aihio...

    • Aika helppo on laittaa gsm-hälytin tuohon samaan sähköön, ja saa ilmoituksen, jos sähköt menee pumpulta. Tai riistakamera, mikä lähettää kuvan vaikka kerran päivässä sulasta vedestä. Parin sadan vehkeitä.
      Mä en kyllä tuota jäävahvistuksen tarvetta etelän jäissä seisovassa veneessä nyt ihan faktana ottaisi. Teräspaatti saunalla varustettuna, kyllähän se olis kiinnostava!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe