miten toimisin fiksusti

harmistunutoon

Lainasin hyvälle ystävälle kesäkuussa 300 euroa. Heinäkuussa lupasi maksaa takaisin vaan ei ole kuuunut mitään. Aikaa on vierähtänyt puoli vuotta. Mikä olisi fiksu tapa ilmottaa asiasta hänelle?Tämän jälkeen en lainaa senttiäkään kenellekään.....

8

453

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.lainaa.minäkään

      Jos ystävyys kaatuu siihen, että kysäiset häneltä suoraan onko vipinmaksu ehkä päässyt unohtumaan, niin eipä kovin hyvästä ystävyydestä voitane puhua. Rahallahan on ihmissuhteita tuhoava voima.
      Hyvä ystävä maksaa heti vippinsä ja pahoittelee unohdustaan (totta tai ei), ja huono (entinen) ystävä jättää maksamatta.

      Rahanlainaamiseen tuleekin aina suhtautua kuin antaisi rahat pois - jos vipin saakin sitten joskus takaisin, niin hyvä on.

    • dfdfg455

      Ja jos ei rahoja näy eikä kuulu niin JOS sulla on joku esim tekstiviesti lainauksesta jossa velallinen myöntää sulta saaneen velan niin sitten laitat pari laskua kirjeenä ja jos ei sittenkään tule rahoja niin hae velkomustuomio, sen jälkeen tuo menee ulosottoon ja saat ehkä rahat 20 vuoden kuluessa.

      Helppoa, mut jos ei ole todistetta velasta niin unohda koko juttu

    • grrrrrrrrrrrrrrrr

      Kyllä se tuolla pankin sivulla löytyy---se siirto hänen tililleen kesäkuulta---eilen laitoin tekstiviestin joko saan laittaa tilinumeroni---ei oo vastausta kuulunnu

      • en.lainaa.minäkään

        Bisnekset niinkuin bänätkin hoidetaan siisteimmin tekstarilla?
        No ei, vaan ihan naamatusten se on parempi keskustella.
        Jokaisella on tuollainen summa maksaa takaisin jos haluaa.
        Jossei kerralla niin sitten vaikka satasen per kuukausi.


    • Mä tein saman virheen 2011. Työkaverille 8000e . Maksoi vaihtelevasti alkuun. Sitten loppui maksut.
      Tehtiin velkakirja asiasta jonka jälkeen lupasi taas kuut ja taivaat.
      Nyt syksyllä soitin suoraan haastemiehelle ja sain neuvoja. Hakemus vireille saman tien ja nyt on jo yksipuolinen tuomio asiasta joka puoltaa minua.
      Saa nähdä montako vuotta joutuu odottamaan. Toivossa on hyvä elää sano lapamatokin 😐
      Velkakirja ois ollu yks tärkee juttu sun tehä tai näin jälkiviisaana. Olla meidän molempien itsekkäitä paskoja eikä lainata kelleen edes käytettyjä kortonkeja 😊

    • alkaakypsyttääoikeesti

      Viestin alottaja täällä taas. Tammikuussa kirjoteltiin viestejä ja hän oli pahoillaan ja häpeissään kun ei oo pystynny laittamaan tililleni mitään. Lupasi että nyt helmikuussa alkaa laittaa 30 euroa kuukausittain. Sanoin että heinäkuun loppuun mennessä pitää olla ok...On ollut vuosi aikaa...Ei prkl en voi ku ihmetellä kuinka voi olla pienestä kiinni elämä joillaki. Ihmisellä hyvä työpaikka ja ukko eläkkeellä...Me kaksi eläkeläistä...

      • ajkbdvsdvhnjksd

        Saattaa olla kaikki pikaluotot otettuna ja taistelee takaisinmaksuerien kanssa. Esittää elävänsä hyvää elämää, todellisuudessa raha-asiat ihan päin jotain. Hämmästyisit missä kaikissa ammateissa toimii kulutusluotoilla yli varojensa eläneitä, mm. sijoitusneuvojina, kiinteistövälittäjinä, oikeuslaitoksissa, julkisissa viroissa jne.


      • Näinminätekisin

        Jos on hyvä kaveri, niin tiedät melko varmasti mitä omaisuutta löytyy? Pyydä tavaraa ko. rahan edestä, esim. moottorisaha, halkomakone, ruohonleikkuri, auton renkaat, lumilinko, tietokone, televisio, huonekaluja tai jotain muuta? Voit pyytää tekemään vaikka jotain töitä ko. rahan edestä esim. autonpesua, siivousta, nurmikon leikkuuta, remppahommia, lumitöitä tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      243
      2999
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      70
      1953
    3. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      110
      1375
    4. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      76
      1244
    5. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1199
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      323
      1016
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      47
      1003
    8. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      84
      944
    9. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      69
      920
    10. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      222
      888
    Aihe