miten toimisin fiksusti

harmistunutoon

Lainasin hyvälle ystävälle kesäkuussa 300 euroa. Heinäkuussa lupasi maksaa takaisin vaan ei ole kuuunut mitään. Aikaa on vierähtänyt puoli vuotta. Mikä olisi fiksu tapa ilmottaa asiasta hänelle?Tämän jälkeen en lainaa senttiäkään kenellekään.....

8

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en.lainaa.minäkään

      Jos ystävyys kaatuu siihen, että kysäiset häneltä suoraan onko vipinmaksu ehkä päässyt unohtumaan, niin eipä kovin hyvästä ystävyydestä voitane puhua. Rahallahan on ihmissuhteita tuhoava voima.
      Hyvä ystävä maksaa heti vippinsä ja pahoittelee unohdustaan (totta tai ei), ja huono (entinen) ystävä jättää maksamatta.

      Rahanlainaamiseen tuleekin aina suhtautua kuin antaisi rahat pois - jos vipin saakin sitten joskus takaisin, niin hyvä on.

    • dfdfg455

      Ja jos ei rahoja näy eikä kuulu niin JOS sulla on joku esim tekstiviesti lainauksesta jossa velallinen myöntää sulta saaneen velan niin sitten laitat pari laskua kirjeenä ja jos ei sittenkään tule rahoja niin hae velkomustuomio, sen jälkeen tuo menee ulosottoon ja saat ehkä rahat 20 vuoden kuluessa.

      Helppoa, mut jos ei ole todistetta velasta niin unohda koko juttu

    • grrrrrrrrrrrrrrrr

      Kyllä se tuolla pankin sivulla löytyy---se siirto hänen tililleen kesäkuulta---eilen laitoin tekstiviestin joko saan laittaa tilinumeroni---ei oo vastausta kuulunnu

      • en.lainaa.minäkään

        Bisnekset niinkuin bänätkin hoidetaan siisteimmin tekstarilla?
        No ei, vaan ihan naamatusten se on parempi keskustella.
        Jokaisella on tuollainen summa maksaa takaisin jos haluaa.
        Jossei kerralla niin sitten vaikka satasen per kuukausi.


    • Mä tein saman virheen 2011. Työkaverille 8000e . Maksoi vaihtelevasti alkuun. Sitten loppui maksut.
      Tehtiin velkakirja asiasta jonka jälkeen lupasi taas kuut ja taivaat.
      Nyt syksyllä soitin suoraan haastemiehelle ja sain neuvoja. Hakemus vireille saman tien ja nyt on jo yksipuolinen tuomio asiasta joka puoltaa minua.
      Saa nähdä montako vuotta joutuu odottamaan. Toivossa on hyvä elää sano lapamatokin 😐
      Velkakirja ois ollu yks tärkee juttu sun tehä tai näin jälkiviisaana. Olla meidän molempien itsekkäitä paskoja eikä lainata kelleen edes käytettyjä kortonkeja 😊

    • alkaakypsyttääoikeesti

      Viestin alottaja täällä taas. Tammikuussa kirjoteltiin viestejä ja hän oli pahoillaan ja häpeissään kun ei oo pystynny laittamaan tililleni mitään. Lupasi että nyt helmikuussa alkaa laittaa 30 euroa kuukausittain. Sanoin että heinäkuun loppuun mennessä pitää olla ok...On ollut vuosi aikaa...Ei prkl en voi ku ihmetellä kuinka voi olla pienestä kiinni elämä joillaki. Ihmisellä hyvä työpaikka ja ukko eläkkeellä...Me kaksi eläkeläistä...

      • ajkbdvsdvhnjksd

        Saattaa olla kaikki pikaluotot otettuna ja taistelee takaisinmaksuerien kanssa. Esittää elävänsä hyvää elämää, todellisuudessa raha-asiat ihan päin jotain. Hämmästyisit missä kaikissa ammateissa toimii kulutusluotoilla yli varojensa eläneitä, mm. sijoitusneuvojina, kiinteistövälittäjinä, oikeuslaitoksissa, julkisissa viroissa jne.


      • Näinminätekisin

        Jos on hyvä kaveri, niin tiedät melko varmasti mitä omaisuutta löytyy? Pyydä tavaraa ko. rahan edestä, esim. moottorisaha, halkomakone, ruohonleikkuri, auton renkaat, lumilinko, tietokone, televisio, huonekaluja tai jotain muuta? Voit pyytää tekemään vaikka jotain töitä ko. rahan edestä esim. autonpesua, siivousta, nurmikon leikkuuta, remppahommia, lumitöitä tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe