Onko kokemuksia suzuki swiftistä, tästä uudesta mallista. Olisi neliveto järkihintaan. Mietityttää vain tuo ohjaus näissä suzukeissa, pitää pyytää pidemmälle koeajolle jotta pääsee kunnolla ottamaan kantaa siitä minkälainen auto on ajaa tuulisella säällä. Kertokaa omis kokemuksia.
Mitä mieltä suzuki swiftistä
30
1035
Vastaukset
- NytToinenSwift
vanhemmasta mallista (2011)vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia. Tätä uutta nelivetoa olen koeajanut reilun 80 km ja ohjaus yhtä vakaa kuin vanhemmassakin mallissa. Swiftissä ei ole S Crossin ja Vitaran kaltaista liian herkkää ja tunnotonta ohjausta. Käy tekemässä kunnollinen koeajo, unohtamatta maantienopeuksia. Veikkaan, ettet pety ja kaupat tulee.
- Luotettavia
Kannattaa muutaman teinin tyylii.n "Paska" ,ohjauspuheista ottaa onkeensa. Ohjaus toimii ja on yleensäkkin täysin maku asia. Minusta ohjaus on hyvä kun sitä ei tarvii kaksinkäsin kiskoa esim nurkissa ja parkkiruutuun ajaessa.
Suzukilla yli 600 000 ajaneena.- AkaanElli
Siinäpä asiantuntija lausunto?? "Minusta ohjaus on hyvä kun sitä ei tarvii kaksinkäsin kiskoa esim nurkissa ja parkkiruutuun ajaessa"
S Crossissa ja Vitarassa on juurikin tuonlainen ohjaus, ei tarvii kaksinkäsin kiskoa. Mutta sitten tuleekin se surullisen kuuluisa iso MUTTA. S Crossia ja Vitaraa pitää ohjata kokoajan maantienopeuksilla, jos vähääkään tuulee tai tiessä on normaalia kulumaa. Tämä tekee ajamisesta erittäin epämiellyttävää ja hyvällä omallatunnolla voi muutkin, kuin nuo ihailemasi teinit sanoa noiden suzukien ohjauksen olevan täysi paska.
Swiftissä, SX nelosessa ja Grand Vitarassa on erittäin hyvä ohjaus teinien ja harmaahapsien mielestä. - Kummastelija-2
Miten on mahdollista etä asiaa ei ole kukaan muu huomannut? Samaan aikaan tälläkin foorumilla lukemattomat kirjoittajat kertovat ettei mitään ohjausongelmaa ole?
Ettei taas vaan trollikpoika huomionkipeyttään huutelisi olemattomia?
ps. Et ole vieläkään kertonut mistä tuo Suzuki-vihamielisyytesi oikein kumpuaa, sitä jo moni ihmettelee? - Argumentoija
Kummastelija-2 kirjoitti:
Miten on mahdollista etä asiaa ei ole kukaan muu huomannut? Samaan aikaan tälläkin foorumilla lukemattomat kirjoittajat kertovat ettei mitään ohjausongelmaa ole?
Ettei taas vaan trollikpoika huomionkipeyttään huutelisi olemattomia?
ps. Et ole vieläkään kertonut mistä tuo Suzuki-vihamielisyytesi oikein kumpuaa, sitä jo moni ihmettelee?" Samaan aikaan tälläkin foorumilla lukemattomat kirjoittajat kertovat ettei mitään ohjausongelmaa ole"
Eiköhän noita ohjausta haukkuvia ole mininkertainen määrä täällä.
"ps. Et ole vieläkään kertonut mistä tuo Suzuki-vihamielisyytesi oikein kumpuaa, sitä jo moni ihmettelee?"
Jos se on mielestäsi Suzuki vihamielisyyttä, että kertoo mielipiteensä Suzukeista ja mielipiteet ovat negatiivisia ainoastaan S Crossin ja Vitaran ohjauksesta, muutoin positiiviset. SX4, Swift ja Grand Vitaran osalta pelkästään positiiviset mielipiteet. Kaksipyöräisiä ja perämoottoreita olen kehunut 100%:sesti. Tollasesti ihan auktoriteettisesti nopsaan laskemalla voisi sanoa, että kokonaisuutena mielipiteeni ja kirjoitukseni ovat POSITIIVISIA Suzukin osalta noin 90%:sesti. Tämä 10% sitten tekee kommenttini kokonaisuutena vihamieliseski mielestäsi.
Sovitaan vaikka niin, että nuo 10% negatiiviset kommenttini suzukeista ovat huomionkipeää huutelua.
Käännähän asia päälaelleen ja mieti, että kehun täällä estoitta Suzukia monessa viestiketjussa ja kirjoituksissani on haukkuja vain 10%. Kas nyt huomaat, että verenpaineesi on noussut turhaan, ystävä hyvä.
- salolta
Olen omistanut useita Suzukeja lähe 30 vuoden ajalta, vanhemmat 80 ja 90 luvun nelivedot huonoja ajettavia.
Nyt meillä on muutama tuhat ajettu Swift olen erittäin tyytyväinen auton ajettavuuteen ja
näppäryyteen ( hyviä lumikokemuksiakin on.)
Minulla on myös vertailukohtana todella hyvä ajettava iso auto (huonoja lumikokemuksia on)- argumentoija
Jep, Swift on ehdottomasti paras ajettavuudeltaan. Nelivetoisena vertaansa oleva auto lumisille poluille ja moottoriteille myös. S Crossin ja Vitaran tapaan ei mitään ohjausongelmia havaittavissa.
- Suzukionone
Hyvää keskustelua, harmi kun ei löydy oikeen yhtään sellaista keskustelijaa jolla olisi selkeä vasta-argumentti suzukin laadukkuuteen.
Lähinnä on näitä joille autossa on tärkeintä imagokysymykset..ei se että auto toimisi ja olisi muutenkin maahantuojan ja merkkiliikkeen lupausten mukainen.
Euroopassa utoilun lainsäädäntö on kieroutunut, valheellisten hiilidioksiidipäästöjen ympärille,ymmärrettävästi suosien omaa teollisuutta. Eurooppalaiset autonvalmistajat myös imagon nostattamiseksi ovat valmiita tinkimään laadusta.
Tämä kaikki näkyy näissäkin suzukin vastaisissa argumenteissa...ymmärrettävää sinänsä.
Kysymys kuuluu vain että onko tuo Suomalaisten kannalta järkevää, koska täällä ei käytännössä ole omaa autoteollisuutta jota tällä voitaisiin edes vähän hyödyttää.
Käytämme rahamme (eurooppalaisiin) auto tuotteisiin, joissa rahastus jatkuu koko tuotteen elinkaaren ajan!- E.ilaatupäällikkö
Mita laatu on, lyhyesti: ("harmi kun ei löydy oikeen yhtään sellaista keskustelijaa jolla olisi selkeä vasta-argumentti suzukin laadukkuuteen")
-Kai nyt ensiksi pitää määritellä mitä sillä laadulla tässä asiayhteydessä oikein tarkoitetaan; esimerkiksi miten pakokaasupäästöt vastaavat lupoauksia, ehkä??
https://www.sfs.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/uutiskirjeet_2016/mita_laatu_on_artikkeli
• Tuoteperusteiset määritelmät. Laatu on tuotteen mitattavia ominaisuuksia.
• Tuotantoperusteiset määritelmät. Laatu on vaatimusten täyttämistä ja täyttymistä. Toisin sanoen laatu on vaatimusten täyttymisen aste.
• Rahalliset arvoperusteiset määritelmät. Laatu on kohteen käyttöarvo. Kohde hankitaan tiettyyn tarkoitukseen, henkilökohtaisen tyydytyksen aikaansaamiseksi tai muista vastaavista syistä. Laatu on käyttöarvon ja hinnan suhde!
• Reaalitaloudelliset arvoperusteiset määritelmät. Laatu on kohteen hyötyarvo. Se on tarpeen tyydyttämisestä saatava hyöty, joka saavutetaan tuotteesta sen eliniän aikana riippumatta siitä, mitä tuotteesta on maksettu (ts. mikä on sen vaihdanta-arvo) ja kuinka suurta arvonlisää tuote edustaa.
• Heuristiset ja myyttiset määritelmät. Laatu on erinomaista hyvyyttä tai luksusta. Laatua ei voi mitata eikä edes määritellä suljetusti.
Siitä voi itsekukin pohtia mihin automerkkiin ja miltä osin kyseiset laatumääritteet sopivat. Mutta mielestäni, ennen kuin aletaan puhumaan niinkin laajasta käsitteestä kuin "laadusta" pitää hiukan määritellä sitä mitä sillä tarkoitetaan. Laatuauditoijat kun puhuvat ihan eri asiasta kuin mitä äkkiseltään odottaisi. - Krkfidkd
Vau. Sä osasit linkittää viestin. Olet varsinainen nero.
- Eurokeijo
Huomenna hieromaan kauppoja uudesta swiftistä. Toki aion koeajaa auton kunnolla jotta saa tuntumaa siitä minkälainen ohjastettava auto on. Laitan lisää viestiä jos kaupat syntyy.
- Romurock
Swiftiä harkitsevana koeajoin sen kitkarenkailla. Ajoin sen yksin himaan ja otin muuta porukkaa kyytin makustelemaan sitä. Yksin ajajessani kaikki tuntui mukiinmenevältä pikkuautoksi: teho, ohjaus, äänet ja jne.
Mutta kun lastasimme autoon lapset ja aikuiset , niin toisen kuskin eka komentti oli että autoa joutuu kokoajan ohjaamaan. Sen jälkeen kokeilin itsekkin uudestaan ja nyt "tietoisena" fiilis oli että ihan kuin olisi "tyhjä välys" ohjauksessa jota joutui korjailemaan kun ohjaus otti kiinni taas. Vaikea kuvailla, mutta kun on koko ajan ajanut kolmella eri heikkokuntoisella tuuliherkillä autoilla tässä koko ajan ja tottunut niihin, niin olettaisi uuden auton olevan vapaampi näistä oireista.
Meinaan yrittää päästä ajaa nastareinkailla olevaa autoa ja vertailee onko niilä eroa?
Onko muilla kokemusta tekeekö nastarenkaat autosta jäykemmän oloisen?
Tänään vasta törmäsin kirjoituksiin jossa kritisoitiin suzukin muiden mallien ohjaustuntumaan.
- Laatutietäjäkö
Suzukin kohdalla on mielestäni aina sana "laatu" sopinut erittäin hyvin, myöskin autojen kohdalla. Tämä siis minun mielipiteeni ja laadukkaita tuotteita kansa hankki itselleen, eikö? Moottoripyörissä ja perämoottoreissa Suzukilla on vankka ostajakunta ja monissa maissa ollaan markkinaykkösiä, myös suomessa hätyytellään ykkös paikkaa molemmilta saroilta.
Mutta sitten tämä Suzuki auto, onko se ihan aikuisten oikeasti laadukas? Esim S Cross, neliveto ja hinta n 25000 euroa, eikä juuri kukaan sitä osta? Jimny on sitten ihan oikea pikku maasturi ja vuodessa noita myydään suomessa alle 10 kpl? Olisiko kuitenkin niin, että autojen osalta on laadussa ongelmia? Olisiko?
Se nyt vain on mielestäni niin, että jos 25 tuhannella saa uuden nelivetoisen suht tilavan perhe citymaasturin ja se olisi laadukas auto, niin kauppa kävisi, kuin häkää vaan. Volkkarit ja skodat myyvät huimia määriä autoja meille suomalaisille vikoineen päivineen ja tästähän meistä jokainen osaakin jo päätellä jotain, sille emmehän me suomalaiset tyhmiä autonostajia ole. Emmehän, hyvät veikkoset sentään?- MistäPuhutaan
"Mutta sitten tämä Suzuki auto, onko se ihan aikuisten oikeasti laadukas?"
-Niin, millä laadun osa-alueella Suzukit eivät mielestäsi ole laadukkaita?
https://www.sfs.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/uutiskirjeet_2016/mita_laatu_on_artikkeli
Varmaan pystyt tarkentamaan kommenttiasi?
"Olisiko kuitenkin niin, että autojen osalta on laadussa ongelmia? "
-Niin, millaisia ongelmia sinun mielestäsi on kun yleisesti Suzukeja pidetään luotettavina ja kestävinä kulkuneuvoina. Tässä on huomattavaa se että myyntimäärät eivät sisälly käsitteeseen laatu. Sen sijaan käytettävyys ja sitä kautta luotettavuus kuuluu. Eli näyttää sille että puhut aidan seipäistä etkä laadusta.
Miten tarkennat?
- Plaatua
Laatu on yhtäkuin vastine rahasummalle.
Vaikka olisi kuinka hienoja varusteita ja ominaisuuksia Fordista oppineena, kyllä arvostuksessa ykkösenä on se että, varusteet joita outossa on ja luvataan olevan, myöskin toimivat moitteettomasti.
Jos laitat autoon kukaties kymmeniätuhansia ja kotiutuksen jälkeen alkaa selvittely miksi ei toimi, eikä saada toimimaan, niin käsitys laadusta tulee selvääkin selvemmäksi..ei tarvita mitään monimutkaisia laatukäsikirjaoppaita.
Ohjaus on selkeästi havaittavissa, eikä siinä ole kyse siinämielessä laadusta, ettei asiakas sitä osaisi arvottaa jo ennen ostotilannetta. - Suksuki
Ruotsissa testasivat näitä pikkuautoja, niin Suzuki Swiitti todettiin erittäin hyväksi, varsinkin talvisissa olosuhteissa. Moitteen sijaa ei juurikaan löytynyt.
- Suiza
Joo huomasin tuon kanssa.
- Hupb
Uudesta Swiftin mallista puuttuu vakionopeudensäädin, vararengas, sähköikkunat takaa ja levyjarrut ovat vaihtuneet rumpujarruihin takapäässä sekä myöskin lokeroita löytyy vähemmän sisältä. Selvä pettymys edellideen malliin.
- KeijoQ75
Paitsi että uudesta hybridi mallista nuo löytyvät ja paljon muutakin (ei vararengasta), koska siinä on huomattavasti parempi varustelu ja lähes sama hinta. Itse asiassa nyt romutuskampanjan ansiosta -3000 euroa hinnasta pois eli halvempi kuin normaali swift. Itsellä menee tilaukseen nyt tammikuussa.
- asentMA
Erittäin iso plussa Suomen oloissa on rumpujarrut takana. Ne toimivat monin kerroin levyjarruja varmemmin, Edessä asia on toinen.
- uusivifti
KeijoQ75 kirjoitti:
Paitsi että uudesta hybridi mallista nuo löytyvät ja paljon muutakin (ei vararengasta), koska siinä on huomattavasti parempi varustelu ja lähes sama hinta. Itse asiassa nyt romutuskampanjan ansiosta -3000 euroa hinnasta pois eli halvempi kuin normaali swift. Itsellä menee tilaukseen nyt tammikuussa.
Äääääh, vielä ku ois ollu se buusterjettikone....
- Arisalo
No niin poijaat. Lähti swift hybridi tilaukseen, sen verran hyvät on varusteet että nyt on nannaa. Siis herkkuja kyllikseen 😀
- Akkumies
Omituinen hybridi, kun hybridijärjestelmä toimii 12 voltilla. Hybridiakku myös olemattoman pieni, kapasiteetti alle 50 ah. Ei taida kulutusta juuri vähentää.
- klappaaaa
Joku oli tutkinut Vitaran ohjausta ja huomannut että rattiakselissa on jo uutena klappia n 2 cm ennenkuin pyörät käätyy eli ei ihme ettei aina mene suoraan.
- klappaten
Joku oli tutkinut sinut päätä ja huomannut klappia olevan uutena jo 2 senttiä. Ei ihme ettei ajatukset aina kulje suoraan.
- Mietintäpipokuumana
Varusteita tosiaan riittää:
https://tekniikanmaailma.fi/uusi-suzuki-swift-glx-hybrid-kahdella-tavalla-suomen-halvin-auto/
https://www.suzuki.fi/mallisto/swift/hybrid/
Ainoa, mikä eniten mietityttää on luotettavuus ja yleinen kestävyys jälleenmyyntiarvo, mutta jos nyt on edes vähänkään luvatun kaltainen auto, niin onhan tuo esim. perheen kakkosautoksi aivan yliveto valinta ja kulutuskin alle viiden litran.
Metelihän noissa sussuissa on kuulemma ollut ainakin aiemmin korvia huumaava, mutta liekö jo senkin suhteen päästy kehityksessä eteenpäin?
Toisaalta kun kakkosauto tulisi tietty muijan käyttöön ja pahimmassa tapauksessa osoittautuu pahaksi vikatikiksi, niin ei tarvitse ainakaan puoleen vuoteen syödä kotiruokaa tai nukkua makkarissa.- sldkfjsdlsfjklds
Kannattaa ehdottomasti käydä kunnon koeajolla ennen ostopäätöstä ja tutuilla reiteillä jolloin voi saada käsitystä melutasosta.
Missähän Suomeen tulevat Swiftit valmistetaan? Ainakin viimeinen Alto oli Intiassa kasattu ja pientä huomauttamista oli kokoonpanon laadussa, esim. keskikonsoli vaihdekepin ympärillä oli huonosti asennettu paikalleen, napsautin sen tosin itse paikalleen pohjaan asti.
Täytyy tietysti muistaa että halvassa autossa on melko varmasti säästetty jossakin sen halvan hinnan mahdollistamiseksi joten ei kannata odottaakaan Premium-autojen laatua ja kestävyyttä.
Sinkkuna on paljon helpompaa, jos hankinta epäonnistuu, riittää peiliinkatsominen eikä ole kuin yksi paikka missä käsketään, nimittäin työpaikka. Melkein säälittää perheelliset miehet kun sanovat että työpaikalla on helpompi käskypolitiikka kuin kotona, sanovat tulevansa töihin lomailemaan... - Tietäjä22
sldkfjsdlsfjklds kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti käydä kunnon koeajolla ennen ostopäätöstä ja tutuilla reiteillä jolloin voi saada käsitystä melutasosta.
Missähän Suomeen tulevat Swiftit valmistetaan? Ainakin viimeinen Alto oli Intiassa kasattu ja pientä huomauttamista oli kokoonpanon laadussa, esim. keskikonsoli vaihdekepin ympärillä oli huonosti asennettu paikalleen, napsautin sen tosin itse paikalleen pohjaan asti.
Täytyy tietysti muistaa että halvassa autossa on melko varmasti säästetty jossakin sen halvan hinnan mahdollistamiseksi joten ei kannata odottaakaan Premium-autojen laatua ja kestävyyttä.
Sinkkuna on paljon helpompaa, jos hankinta epäonnistuu, riittää peiliinkatsominen eikä ole kuin yksi paikka missä käsketään, nimittäin työpaikka. Melkein säälittää perheelliset miehet kun sanovat että työpaikalla on helpompi käskypolitiikka kuin kotona, sanovat tulevansa töihin lomailemaan...Käsittääkseni tämä uusi Swift hybrid tehdään Japanissa. Vitara tehdään Unkarissa. Kolmos sarjan Swiftiä tehtiin myös Unkarin tehtaalla.
- Ostopäätöksiin
Unkarissa tehtiin aiempi malli ja jos uusi vähänkään yhtä luotettava kuin se niin, nukut yösi tulekevasti makkarissa ja syöt kotona loihdittua ruokaa jatkossakin!
- JarmoKK
Tämä uusi hybridimalli tehdään Japanissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152091Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812000- 1011347
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1211126Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771067Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81002Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60770
- 59731
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.237695