Pilasiko narsisti päiväsi?

6528

Oletko vihainen? Oletko raivoissasi? Tekikö narsisti jotain ilkeää vai muistitko jonkun hänen tekemänsä ilkeyden? Jos näin kävi, niin tässä on siihen apukeino (ehkä useampikin):

1. Älä tee sitä mitä vihassasi ensimmäisenä olisit aikonut tehdä. Voit nousta tilanteen yläpuolelle, jolloin siitä on hyötyä jatkossakin.

2. Mieti mikä on tärkeämpää kuin oma kiistasi narsistin kanssa? Mitkä asiat ovat sinulle tärkeämpiä kuin tämä ohikiitävä asia, onko sinulla esim. uskonnollinen vakaumus jonka periaatteita arvostat? Mieti niitä arvoja ja opetuksia. Narsisti ei voi epäkypsyyttään sellaisia käsittää, eikä hän voi päästä tunteisiisi mitenkään käsiksi, jos pidät kiinni periaatteistasi, etkä lähde mukaan hänen arvottomiin kieroiluihin.

3. Auta jotakuta. Kohtaamisesi narsismi-ilmiön kanssa on vinouttanut näkemyksesi itsestäsi ja ajanut mielesi ahdistukseen. Siihen auttaa se, että autat jotakuta muuta jossain aivan toisaalla, joka oikeasti tarvitsee apua. Lue esim. mielenterveyspalstaa ja keksi neuvoja jonkun suuremmin kärsineen ongelmiin. Tarvitset muuta ajateltavaa. Jos voit auttaa jotakin muuta vähänkin, niin tiedät että tarkoitat hyvää ja olet hyvä ihminen.

4. Olosi helpottuu näiden tehtävien seurauksena.

27

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Savukorvista

Todellakin pilasi! Pääni muuttui hetkessä painekattilaksi enkä kyennyt hallitsemaan mieltäni. Iljetyksen kaikki toiminta vaan on sellaista. Ongelmaa lisää se että tuollaisen kohtaamisen jälkeen joudun ottamaan suurehkon annoksen alkoholia muun lääkityksen puuttuessa. Minusta tuskin on nykyisessä tilanteessa muille mitään apua mutta näin vuoden vaihtuessa olen päättänyt pyrkiä muuttamaan asennettani erittäin myötätuntoiseksi tuota oliota kohtaan ja pääsemään moisista stressin aiheuttajista kokonaan eroon. Olen jo vähän edennytkin. Pelaan eräänlaista peliä. Mitä enemmän muistutan velvollisuuksista ja katteettomista lupauksista sitä etäämmällä se pysyy. Ruinaan ja valitan ja oikeasti voin aina vain paremmin mitä vähemmän ollaan tekemisissä. Voittajaa tuskin tässä pelissä on. Mutta toivon pääseväni tilaan missä en oikeasti enää välitä .

• tälleentäällä

Nassukka on pilannut lukemattomia päiviä, koska teemme usein töitä samassa ympäristössä. Olen henkisesti ulkoistanut itseni työpaikasta. Teen hommat, mutta olen luvannut itselleni etten enää ihmettele epäoikeudenmukaisuutta, kummallisuuksia ja törkeyksiä, joita työpaikalla tapahtuu. Ilmeisesti onnistun näyttämään naristin silmissä tylsän tyyneltä, koska nasse on aikaa sitten keskittynyt grillaamaan muita, yleensä uusia työntekijöitä. Tietenkin rassaa, kun joutuu sulkemaan silmänsä asioilta, joihin oikeasti pitäisi puuttua, mutta tuossa narsismin saastuttamassa ympäristössä normaali toiminta on harvoin mahdollista. Kun työkin itsessään on yksinkertaista, on elämä toisaalla. Kuulostaa lapselliselta, mutta pienikin piipahdus poissa narsistin ulottuvilta, kuten vessareissu, on tärkeä jaksamisen kannalta.

• poiuytrdf

Pilasi joo, elin eilisen paivan helvetissä. Kuinka tästä eteenpäin. Olen saapunut pehmeällä laskulla narsismiaiheeseen. Mutta mun äitini lienee täys psykopaatti. Mun mielestäni olisi syytä ottaa vakavasti mitä mun äiti sanoo mulle, mutta kaikki ihmiset sivuuttavat sen. MITA VITUN JÄRKEÄ ON NEUVOA JATKAMAAN IHMISSUHDETTA IHMISEN KANSSA JONKA MILLEKÄÄN SANOMISILLE HÄN ITSE EI ANNA MITAAN ARVOA ???MÄ EN AITIANI OLE IKINA HAUKKUNU MA OLEN VAIN ERITTAIN KOHTELIAASTI JA HIENOVARAISESTI KERTONUT TOTUUDEN ETTÄ HÄN ON PSYKOPAATTI. JA NYT VITTU MA ALAN KIROILLA JA MÄÄRÄILLÄ TAI EI MITAAN MAHDOLLISUUKSIA ENAA SELVITA:

• poiutrdvbn

MA RAKASTAN HIENOSTUNUTTA KÄYTÖSTÄ IKAVAA ETTA JOUTUU NYT ILMENEMAAN TOISENLAISESSA OLOMUODOSSA

• No_juu

"JA NYT VITTU MA ALAN KIROILLA JA MÄÄRÄILLÄ TAI EI MITAAN MAHDOLLISUUKSIA ENAA SELVITA: "
        No juu. Kiroile sille äidillesi, se lienee kohtelunsa ansainnut.

• Savukorvista

Totuudellinen puhe ja avautuminen on itselleni ollut hyvinkin vapauttavaa ja tärkeää, joskus jopa huvittavaa, kun en varsinaisesti ole ollut mikään rääväsuu. Tosin narsistin suhteen se on täysin hyödytöntä ja nyt se kostaa minulle. Olen antanut mahdollisuuden auttaa minua pääsemään yli aiheuttamastaan traumasta, mutta tässä kohtaa täysi tunteettomuus ja suoranainen sadismi tulee hyvin esiin. Kärsin eräänlaisesta vankina olemisesta, mutta nyt on sentään jotain valoa näkyvissä muutaman tulevan kuukauden kärsimyksen jälkeen.

• Savukorvista

Voi kun voisikin vain huuhtoa sen pois elämästään kuin vessaa vetämällä!

• poiyyyykkkkkk

Jos minun aitini ajattelis Jumalalle kuuliaiseksi paholaiseksi kaikki hänen word salad puheensa olis järkeviä ikaankuin , kun toteaa esim minusta tyyliin: "Ja sinulla ei sitten ole mitaan virkaa, mene tiehesi alaka mulle raportoi. mulla on nää muut !"

• poitrdsvb

Toivottavasti aitini palvelee tehtävässään paholaisena niin Luojalleen kuuliaisesti etta pääsee Paratiisiin, mutta mä en sita kautta Paratiisiin paase häntä palvelemalla. Ja aitini tietanee sen kun ajaa minut tiehensä sanoen ettei mun rakkaudella ei millaan ole mitaan virkaa hänelle. Mun aiti melkein kun vähän välittäisi minusta kun minut nimenomaan ajaa tiehensa. Ma teen syntiä jos laitan rakkauden aitiin Jumalan edelle , mutta jos äiti on paholainen, ehkä hän on kuuliainen ajaessaan minut tiehensä...kuka ties..ehkä hän viaton muutoin ja se on vain se parka amyglada, mutta mulla ei silti ole oikeutta seurata paholaista, ei edes vaikka se olis oma aiti. koska mun amyglada toimii...

• voimatlopussa

Kohdasta 3 tulee mieleen, että vaikeasti ohutnahkaisena tein kaiken, autoin aina. Hoitajaksikin opiskelin.
      Tavallaan olin aina käytettävissä, mutten omasta tahdostani silloin kun tietyt toiset käytti minua.
      Asioita joita pahantekijät keksii, ei voisi edes kuvitella. Silti syytän itseä etten paennut.
      Vaikka päättäisin ajatella jotain muuta, kauheudet vyöryvät lävitseni enkä voi niitä hallita. Traumamuistilla on oma mekaniikka.

• Pois45

Niin. Tiedä varmaankin, että itsesi syyllistämällä, narsisti on päässyt tavoitteeseensa. Vain HÄN on jotain, muut roskaa.

• y2222

Top top, siis ¨voimatlopussa¨ syytätkö puolisoa siitä ettet itse kyennyt hoitamaan omaa hyvinvointisia ja nyt vierität syyn puolisolle. On täysin turhaa haukkua toista narsistiksi
        jos, ei itse kykene hoitamaan omaa hyvinvointiaan.

Jokaisen täysivaltaisen ihmisen tulee ihan itse hoitaa oma hyvinvointi, sitä ei voi ulkoistaa kuin saduissa,

• Totta_Saar
        y2222 kirjoitti:

Top top, siis ¨voimatlopussa¨ syytätkö puolisoa siitä ettet itse kyennyt hoitamaan omaa hyvinvointisia ja nyt vierität syyn puolisolle. On täysin turhaa haukkua toista narsistiksi

Jokaisen täysivaltaisen ihmisen tulee ihan itse hoitaa oma hyvinvointi, sitä ei voi ulkoistaa kuin saduissa,

"Jokaisen täysivaltaisen ihmisen tulee ihan itse hoitaa oma hyvinvointi, sitä ei voi ulkoistaa kuin saduissa, "
        Totta.
        Saarnasi on kuitenkin ansainnut narsisti, ei uhri. Narsistihan imppaa uhrinsa käyttäen tätä lähteenä.
        Hyvinvointia on monenlaista. Ihmisellä on niin monenlaisia tarpeita... Narsisti iskee yhteen kohtaan, yleensä monenlaisia reittejä pitkin.
        Uhri etsii yleensä rinnallakulkijaa, ei hyvinvoinnin tuojaa...
        Narsisti estää urinsa hyvinvoinnin ja usein jopa työssäkäynnin... Tosin siinä kohtaa olisi uhrin viimeistään syytä herätä. Jokin on pahasti väkkärällä jos pari syö voimia niin paljon.

Narsisti ei saarnoista tokene, että siinä mielessä vähän turhaa...

• y2222 kirjoitti:

No mun mielestä ny sulla Y222 on joko luetun ymmärtämisen vaikeutta tai sitten haluat ihan tahallasi vääristellä asiaa, josta sulla tuskin on mitään tietoa.

Jos luet ny uudestaan niin huomannet että tuo "voimatlopussa" nimenomaan toi esiin kokevansa olevansa itse syyllinen, eikä sanaa narsisti edes mainittu, toki viittaus ohutnahkaiseen viittaa myös narsistiin, mutta ko. kirjoittaja kuvasi sillä itseään, kun monetkin narsistin uhrit saattavat olla juurkin noita ohutnahkaisia.

No joo, taidat olla noita jonkin sortin trolleja, jotka ny kommentoi mitä sattuu, kun asioista et mitään tiedä, mutta vastasin ny kuitenkin sillä periaatteella, ettei väkivalta ole koskaan uhrin syytä, oli hän miten heikko ihminen tahansa vaan syyllinen on se tekijä.

Kyllä joo, jokainen aikuinen ihminen on toki vastuussa omasta hyvinvoinnistaan, mutta joskus elämä tuo eteen monenlaista, joka lisää sitä pahoinvointia ja voimat saattaa loppua. Tällöin sitten pitäisi ymmärtää hakea apua.

Minusta ny ei vaan ole fiksua lyödä jo valmiiksi lyötyä.

• Stop98

Siinäpä se onkin. Kieroutunut ihminen etenee salakavalasti. Kun sitten uhri on satimessa, hän huomaa sen liian myöhään. Parantuminen on p*run vaikeaa.

• y2222
        Totta_Saar kirjoitti:

"Jokaisen täysivaltaisen ihmisen tulee ihan itse hoitaa oma hyvinvointi, sitä ei voi ulkoistaa kuin saduissa, "
        Totta.
        Saarnasi on kuitenkin ansainnut narsisti, ei uhri. Narsistihan imppaa uhrinsa käyttäen tätä lähteenä.
        Hyvinvointia on monenlaista. Ihmisellä on niin monenlaisia tarpeita... Narsisti iskee yhteen kohtaan, yleensä monenlaisia reittejä pitkin.
        Uhri etsii yleensä rinnallakulkijaa, ei hyvinvoinnin tuojaa...
        Narsisti estää urinsa hyvinvoinnin ja usein jopa työssäkäynnin... Tosin siinä kohtaa olisi uhrin viimeistään syytä herätä. Jokin on pahasti väkkärällä jos pari syö voimia niin paljon.

Narsisti ei saarnoista tokene, että siinä mielessä vähän turhaa...

Älkää nyt hulluja puhuko, kyllä jokaisen on itse tunnettava rajansa ja hoidettava hyvnvointinsa, edelleenkään sitä ei voi ulkoistaa.

Jos puhutaan oikeasti sairaasta narsistista, hänestä on päästävä eroon oli sitten äiti tai puolisi.
        Tämän päätöksen joutuu tekemään jokainen itse, siitä on turha täällä ruikuttaa, miten paha tai
        muuta narsisti on. Puoskaroinnin tulisi loppua, diaknoosin tekee aina lääkärit, eikä maalikot.

Toivoisin että löytyisi neuvoja miten ihmiset ovat selviytyneet hankalista tilanteista, mutta täällä lisätään pelkästään negaatiota.

( Minusta ny ei vaan ole fiksua lyödä jo valmiiksi lyötyä. )
        Onko fiksua olla kertomatta totuutta ja antaa ihmisten jatkaa tuskaa, jos narsistin uhri ei ymmärrä omaa osuuttaan tapahtuneesta, hän hakeutuu uudestaan vastaavaan suhteeseen, joka ikävä kyllä on melko yleistä.

• MeneTiehes
        y2222 kirjoitti:

Älkää nyt hulluja puhuko, kyllä jokaisen on itse tunnettava rajansa ja hoidettava hyvnvointinsa, edelleenkään sitä ei voi ulkoistaa.

Jos puhutaan oikeasti sairaasta narsistista, hänestä on päästävä eroon oli sitten äiti tai puolisi.
        Tämän päätöksen joutuu tekemään jokainen itse, siitä on turha täällä ruikuttaa, miten paha tai
        muuta narsisti on. Puoskaroinnin tulisi loppua, diaknoosin tekee aina lääkärit, eikä maalikot.

Toivoisin että löytyisi neuvoja miten ihmiset ovat selviytyneet hankalista tilanteista, mutta täällä lisätään pelkästään negaatiota.

Onko fiksua olla kertomatta totuutta ja antaa ihmisten jatkaa tuskaa, jos narsistin uhri ei ymmärrä omaa osuuttaan tapahtuneesta, hän hakeutuu uudestaan vastaavaan suhteeseen, joka ikävä kyllä on melko yleistä.

"Älkää nyt hulluja puhuko, kyllä jokaisen on itse tunnettava rajansa ja hoidettava hyvnvointinsa, edelleenkään sitä ei voi ulkoistaa."
        Mitä ylt sanoi lukutaidostasi pitää minunkin mielestäni paikkansa. Ja ehkä jopa vääristelet tosissasi, jos et sitten ole jossain aineissa.
        "Puoskaroinnin tulisi loppua, diaknoosin tekee aina lääkärit, eikä maalikot."
        Jos löydät yhdenkin tällä palstalla tehdyn diaKnoosin, voin maksaa reippaan palkkion löydöstäsi.
        "Toivoisin että löytyisi neuvoja miten ihmiset ovat selviytyneet hankalista tilanteista, mutta täällä lisätään pelkästään negaatiota."
        Aloita itsestäsi ja lopeta typerä huonolaatuinen trollaamisesi.
        " hakeutuu uudestaan vastaavaan suhteeseen, joka ikävä kyllä on melko yleistä. "
        Sinulla ilmeisesti todella vahvoja empatiantunteita uhreja kohtaan.
        Haa-haa-haa!

• y2222 kirjoitti:

Ei sitä ny kukaan ole uskoitanutkaan, mutta joskus saattaa käydä niin että jäljellä on vain huonojavaihtoehtoja ja niistä pitäisi osata valita se vähiten huonoin.

Tosiasia on sekin, että kovin vaikeissa tapauksissa saattaa ero tavallaan jopa pahentaa tilannetta, kun monet jäävät vainoamaan ja ovat täynnä vihaa, kun heidät on "jätetty", eikä lähestymiskieltokaan välttämättä auta. Liian moni myös menettää henkensä.

Sinulla ilm. ei ole henk. koht kokemusta noista asioista ja sen vuoksi kommentointisi saattaa olla ymmärretvissä

"Sellaisen, joka ei itse ole kokenut väkivaltaa lähisuhteessaan, voi olla vaikea ymmärtää sen seurauksia uhrissa."

Edelleen toivot että täällä esitettäisiin neuvoja ja pohdittaisiin ratkaisuja, sen sijaan että lisätään pelkkää negaatoita.

Niin mikä sinua estää pohtimasta asiallisesti noita ratkaisuaja. Itsekin olen monet monituiset linkit laittanut, mistä saa apua. Mielestäni sinä ny itsekin jaat tuota negaatiota ja vaahtoat diagnooseista, ikäänkuin se olisi se tärkein juttu, jos joku on kokenut väkivaltaa ja traumatisoitunut siitä.

Mutta lainaa vielä ny kuitenkin tuota väestöliiton artikkelia, jos sattuu, että sinun lähiipiirisi sattuisi moinen tapaus tulla.

"Tärkeintä on, että läheisensä perhehelvettiä seuraamaan joutuva pidättäytyy huolestaan ja suuttumuksestaan huolimatta painostamasta tai pakottamasta uhria, jonka itsemääräämisoikeutta on jo vakavasti loukattu. Poikkeuksen tähän tekee tilanne, jossa uhri on vakavassa hengenvaarassa. Paljon hedelmällisempää on konkreettisen avun tarjoaminen, tuomitsematta jättäminen, kuunteleminen ja vaihtoehtojen pohtiminen yhdessä."

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/ajankohtaista/?x217700=1038883

• yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Ei sitä ny kukaan ole uskoitanutkaan, mutta joskus saattaa käydä niin että jäljellä on vain huonojavaihtoehtoja ja niistä pitäisi osata valita se vähiten huonoin.

Tosiasia on sekin, että kovin vaikeissa tapauksissa saattaa ero tavallaan jopa pahentaa tilannetta, kun monet jäävät vainoamaan ja ovat täynnä vihaa, kun heidät on "jätetty", eikä lähestymiskieltokaan välttämättä auta. Liian moni myös menettää henkensä.

Sinulla ilm. ei ole henk. koht kokemusta noista asioista ja sen vuoksi kommentointisi saattaa olla ymmärretvissä

"Sellaisen, joka ei itse ole kokenut väkivaltaa lähisuhteessaan, voi olla vaikea ymmärtää sen seurauksia uhrissa."

Edelleen toivot että täällä esitettäisiin neuvoja ja pohdittaisiin ratkaisuja, sen sijaan että lisätään pelkkää negaatoita.

Niin mikä sinua estää pohtimasta asiallisesti noita ratkaisuaja. Itsekin olen monet monituiset linkit laittanut, mistä saa apua. Mielestäni sinä ny itsekin jaat tuota negaatiota ja vaahtoat diagnooseista, ikäänkuin se olisi se tärkein juttu, jos joku on kokenut väkivaltaa ja traumatisoitunut siitä.

Mutta lainaa vielä ny kuitenkin tuota väestöliiton artikkelia, jos sattuu, että sinun lähiipiirisi sattuisi moinen tapaus tulla.

"Tärkeintä on, että läheisensä perhehelvettiä seuraamaan joutuva pidättäytyy huolestaan ja suuttumuksestaan huolimatta painostamasta tai pakottamasta uhria, jonka itsemääräämisoikeutta on jo vakavasti loukattu. Poikkeuksen tähän tekee tilanne, jossa uhri on vakavassa hengenvaarassa. Paljon hedelmällisempää on konkreettisen avun tarjoaminen, tuomitsematta jättäminen, kuunteleminen ja vaihtoehtojen pohtiminen yhdessä."

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/ajankohtaista/?x217700=1038883

Ps. ulkoistanutkaan

• piä_tunkkis

Nyt kyllä vituttaa ku viina ja tupakit on loppu.

Narsisti saatana ei lainannut 500€ vaikka lupasin maksaa heti takas ku seuraava peruspäiväraha tulee karenssin jälkeen.

• googleta.gang.stalking

Mitä sitten, kun suuri joukko narsisteja pyrkii pilaamaan jokaikisen päivän 24/7? Puhun nyt tietenkin joukkovainoamisesta (gang stalking). Normaalisti narsistien uhreille jaettavat neuvot eivät siis toimi, koska on mahdotonta mennä "no contact", kun narsistiset vainoajat tunkeutuvat väkisin elämään joka päivä ja kaikkialla, jos ei muuten niin häiritsemällä kotirauhaa. Näitä narsisteja ei siis pääse pakoon muuten kuin ehkä muuttamalla johonkin mökkiin keskellä ei mitään ja kaukana muusta asutuksesta. Tai no, eiköhän sinnekin joku niistä mielipuolista rakentaisi heti mökin viereen ihan vain, että pääsee häiriköimään.

• Beifivn

Työpaikalla tapahtuva narsistin masinoima vainoaminen on nimenomaan joukkokiusaamista. Tuon pirullisen toiminnan moniulotteisuutta ja kekseliäisyyttä on mahdotonta kuvailla. Vain uhrit läheisineen tietävät millaisesta helvetistä on kyse. Vainoajille on ei voi laittaa rajoja, jos juurikin tuon työpaikan säilyttäminen on välttämätöntä. Uhrille jäävät vaihtoehdoiksi jäädä tai lähteä toisaalle laittamaan koko elämänsä ja samalla usein myös perheensä elämä uusiksi.

• viisasta.toimintaa

Aloittaja antaa hyviä neuvoja, kiitos!

• voimatlopussa

y222, en maininnut sanaa puoliso. Seurustelussahan olen ollut itse osapuolena. Tarkoitin ihmisiä jota en ole itse valinnut. Alkaen lapsuuden hyväksikäyttö, koulu ja työpaikkakiusaaminen, vieraan miehen suorittama raiskaus jonka tyttökaveri järjesti. En käytä sanaa narsisti vaan pahantekijä.
      Lue ohutnahkaisista narsisteista niin tiedät mitä tarkoitin.
      Pohdin myös miten saisin hallitsemattomana vyöryvät kauhuntunteet hallintaan.
      Kurssit on käyty ja kirjoja luettu, mutta ei aukene Gordionin solmu.

• y2222

Melko etäälle mennään otsikosta (Pilasiko narsisti päiväsi? )

Apua varmasti saat psykiatrilta/perapiasta ongelmaasi

• oletruma
        y2222 kirjoitti:

Et ilmeisesti ymmärrä asioiden syy-seuraussuhteita. Eli älykkyytesi on alhainen.
        Ja sitten kiukuttelet, koska vain olet sellainen pahantahtoinen pikku nilviäinen. Sulla ei varmaan ole mitään kavereita missään ja voi näkemättä sanoa ettei tuu olemaankaan.

• voimatlopussa
        y2222 kirjoitti:

Miksi olet tällä palstalla? Netti ja nettipalstoja on ollut jo niinkauan, että on ollut mahdollista oppia:
        jos ei ole aiheeseen sanottavaa, ei tarvi sanoa mitään. Toisilla oppiminen kestää vähän kauemmin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      2022
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1186
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      993
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      238
      961
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      894
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      776
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      763
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      663
    Aihe