Mistä lainaa

Lainaavaille

Mistä lainaa työttömälle jolla hyvä maksukyky? Lainaa tarvitsisin noin 7000e mutta pankit ei huoli koska olen työtöb vaikka maksukykyä onkin.

13

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etmistään

Jos sitä maksukykyä kerran on niin miksi tarvitset lainaa?
      En usko että kannattaa ottaa lainaa kun ei pankista saa. Muilta lainatessa korko liian kova. Panttilainaamo voisi olla vaihtoehto?

• Vitunköyhät-

Myy percettäs 10e varvi...

• jjsiwjwh33h

Paljonko sinulla sitten muka on maksukykyä kuukaudessa? 7000 euron joustoluotto Nordeassa 5 vuoden maksuajalla maksaisi n. 150 euroa kuukaudessa. Lisäksi sinulle pitää jäädä kuukausittain uskottava ja realistinen määrä rahaa vuokranmaksun ja muiden välttämättömien menojen jälkeen. Olet itse saattanut arvioida menosi optimistisesti alakanttiin. Yhteiskunnan tukia, kuten asumistukea ja Kelan päivärahoja, eivät pankit yleensä ota huomioon tulona, sama voi päteä ansiosidonnaiseen työttömyyskorvaukseenkin, joka kestää sitä paitsi vain pari vuotta.

• Hggychy

Älytön hinta 2000eur extraa vain 7000 eur luotosta / velasta extraa. Pitäisi lailla kieltää niin ei joudu varattomat velkakierteeseen.

• Mistälainaa

Kuukaudessa jää 400e yli, mutta olen tyhmyyttäni ottanut pikavippejä ja mietin että kannattaisi ottaa pienempi korkoinen laina jolla maksaa kaikki aijemmat lainat pois ja maksaa vaik yhtä lainaa jatkossa.

• eimistään

No tässäpä syy, miksi pankkilainaa ei tipu. Ei se, että olet työtön, vaan se, että tililtäsi on maksuliikennettä pikavippifirmoille. Jos jostakin muusta puljusta saat edes osaan edullisempaa lainaa, niin yhdistele ihmeessä, mutta varaudu makselemaan nämä ihan suoraan ja kalliisti vippipuljuille.

• M-Kar

Eli maksa ensiksi entiset pois. Muuten tarvitsisi vakuuksia, esim. asunto.

• ergr

Ei kyl pankki anna luottokorttiakaan jos on työtön.

• Voitytsetin

Itse olen työtön, mutta keräsin pienen potin, niin pikkupaikkakunnan konttorissa aiemmin tuntematon toimihenkilö antoi vinkin aloittaa oman asunnon säästäminen. 30% omarahoitus, niin pankki tulisi mukaan, jos muuten asiat on ok.

Ja kyllä pankki varmasti antaa luottokortin, jos asiakas hoitaa asiat säännöllisesti ja on korttia vastaava säästö. Eihän normijätkä korttia päin punasta käytä.

• Kyselepä_Cannonballilta

Uskon että niiltä saat helposti noin pienen summan lainaksi. Et tarvitse muita takuita kuin että lupaat maksaa lainan takaisin. Pojat hoitaa loput.

• ergergergre

Ensinnäkin, työttömällä tuskin on hyvää maksukykyä. Ehkä kohtuullinen maksukyky vielä ansiosidonnaisen aikaan, mutta ei sekään kovin hyvä voi olla. Toiseksi, ansiosidonnainen loppuu aina alle kahdessa vuodessa (oletan, että olet ansiosidonnaisella), jolloin maksukyky varmuudella romahtaa. Joten työttömän pitäisi maksaa lainan todella nopeasti. Pankki ei voi luottaa siihen, että hakija työllistyy laina-aikana. Kolmas asia on, että työttömät saavat nykyisin aika helposti karenssia jo pienestä laiminlyönnistä (pelkkä 5 minuutin myöhästyminen tapaamisesta riittää 3 kuukauden karenssiin, kuten yhdellä tutulla tapahtui), joten ansiosidonnaista ei voi pitää verrannollisena normaaliin palkkaan.

Lisäksi, tuskin mikään pankki uskoo siihen, että hakijalla on hyvä maksukyky, jos pikavippejä on paljon. Varsinkaan, jos hakija on lisäksi työtön. Jos sinulla olisi oikeasti maksukykyä, luulisi sinulla olevan myös säästöjä.

• Kiimainen_minkki

Jos joka kk jää yli 400€ ylimääräistä, niin halvinta on lyhentää olemassaolevia lainoja sillä summalla. Uudessa lainassa on aina uudet nostokulut jne, jotka syö etuja. Eikä nuo vakuudettomat kulutusluotot ole ikinä halpoja.

• HeljäJoel

On totta, lainaehdot ovat hyvin vaikeaa, ja joskus jopa mahdotonta. Mutta olen yrittänyt joitakin laina vertailu: <b> <a href="https://www.coolrahoittaa.fi" title="“Vertaa" lainan”="">helppo ja nopea laina</a> </b>. Jotkut ovat todella hyviä vaihtoehtoja niille työttömille.
      Itse mieluummin alhainen korko-optiot.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5931
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe