Hei, kaipaisin kokemuksen omaavaa henkilöä kertomaan kokemusta kyseisestä paikkakunnasta.
- Hyvät / huonot puolet?
- Rauhallisia asuinalueita?
Kaikenmaailman trollit; älkää viitsikö vaivutua nolaamaan itseänne.
Asiallista keskustelua vinkkejä! :)
Rauma asuinpaikkana
19
6680
Vastaukset
- Mmlnknnk
Nurkkakuntainen kateellisten kyläpahanen. Ei mitään elämää. Jos rauhallista asuinaluetta haet, kourujärveä suosittelisin. Lajo, sinisaari ja rautatien toiselle puolelle ei kannata mennä. Eli syvä/merirauma. Narkkarit asuu noissa.
- latuaukihuussiin
Positiivista on että raumalta turkuun on enää lyhyt matka, negatiivista on että niin on poriinkin.
Positiivista on vanha rauma, negatiivista on niukat palvelut. Ei juhlita grillien ei kioskien lukumäärällä, eikä pankomaattien. Illan tullen ainoatkin sulkee ovensa jo varhain. Linkkariasema on kiinni suuremman osan viikosta kuin auki. Ei pääse edes vessaan linja-autoa odotellessa. Aivan sama porissa.
Siis kyllä löytyy rahaa kaikkeen turhuuteen säkkikaupalla, mutta peruspalveluihin ei ole varaa.
Linja-autoasema pitäisi olla auki niin lauan kuin autoja pääasiassa kulkee, ja odottavilla matkustajilla mahdollisuus päästä sisätiloihin odottamaan missä on vc käytettävissä. Ja senkin pitäisi olla ilmaista, jos ei ole rahanaihtopistettä auki. Ei paljoa lohduta jos ei ole juuri euron kolikkoa taskussa kun hätä yllättää.
Kiitos aseman vieressä olevalle hesburgerille, ilman teitä olisin monesti ollut vaikeuksissa kyseisestä asiasta.
Edes asemalla olevalla r-kioskilla ei ole toilettia käytettävissä. Ennen kuin aletaan rakentelemaan moskeijoita niin pykätkää nyt herran tähden kansalle edes paskahuuseja. - Työtönope
Jos yöelämää kaipaa, niin ei ainakaan Raumalle. Olkiluodon komennusmiehiä itänaapurista löytyy seuraksi, ja jos naishenkilöllö on minihame päälle tullaan kysymään taksoja .. muutenkaan siellä ei ole mitään kunnon bilepaikkoja. Asuminen on normaalihintausta verrattuna muuhun maahan. Jos jotain positiivista löytyy, niin siellä on opettajankoulutuslaitos joten takuuvarmasti kouluissa on pätevät opettajat! Jopa sijaiset ovat päteviä, koska opettajista on ylitarjontaa koko Satakunnan alueella.
- Kokkiset
latuaukihuussiin kirjoitti:
Positiivista on että raumalta turkuun on enää lyhyt matka, negatiivista on että niin on poriinkin.
Positiivista on vanha rauma, negatiivista on niukat palvelut. Ei juhlita grillien ei kioskien lukumäärällä, eikä pankomaattien. Illan tullen ainoatkin sulkee ovensa jo varhain. Linkkariasema on kiinni suuremman osan viikosta kuin auki. Ei pääse edes vessaan linja-autoa odotellessa. Aivan sama porissa.
Siis kyllä löytyy rahaa kaikkeen turhuuteen säkkikaupalla, mutta peruspalveluihin ei ole varaa.
Linja-autoasema pitäisi olla auki niin lauan kuin autoja pääasiassa kulkee, ja odottavilla matkustajilla mahdollisuus päästä sisätiloihin odottamaan missä on vc käytettävissä. Ja senkin pitäisi olla ilmaista, jos ei ole rahanaihtopistettä auki. Ei paljoa lohduta jos ei ole juuri euron kolikkoa taskussa kun hätä yllättää.
Kiitos aseman vieressä olevalle hesburgerille, ilman teitä olisin monesti ollut vaikeuksissa kyseisestä asiasta.
Edes asemalla olevalla r-kioskilla ei ole toilettia käytettävissä. Ennen kuin aletaan rakentelemaan moskeijoita niin pykätkää nyt herran tähden kansalle edes paskahuuseja.Kiinnostunut 22.
- haapsa
Rauma on hyvä paikka asua, tiedän siitä, että muuallakin on tullut asuttua. Yllä olevan vastauksen voi jättää omaan arvoonsa.
Siis RAUMA nykyään kehittyvä kaupunki, paljon erilaista yritystoimintaa kanoista laivanrakennukseen. Raumalla varsinkin otanlahden suunta kehittyy kovaa vauhtia ja hyvä niin.
Myös keskusta tulee muuttumaan radikaalisti parempaan suuntaa, jahka saadaan jäärät pois valittamasta ja rakennustoiminta alkamaan.
Asuntojen hinnat ovat vielä asialliset, mutta ilmeisesti menevät ylöspäin, jos investoinnit alkavat tuottamaa tulevina vuosina.
Kesällä rauma on parhaimmillaan ja kauneimmillaan, tekemistä löytyy, niin mereltä, kuin maistakin.
Raumalaiset ihmisinä on samanlaisia kuin muuallakin suomessa, eli asiallisesti käyttäytyviä ja puhe kaverin saa varmasti, jos on itse puhelias.
Asuminen EI ole niin värikästä, kuin yllä oleva, ilmeisesti narkomaani kirjoittaa, siitä päättelin kun tietää missä narkkarit asuu, mutta kuitenkin hyvin voi asua ja turvallisesti misä päin kaupunkia vaan.
Suosittelen tutustumaan, varsinkin kesällä. - tmp1
Oletteko huomanneet, että tällaisia tiedusteluja on aika monella palstalla. Ihan kuin tehtäisiin tutkimusta, johon jotkut antavat ilmaisen panoksen.
- tmp2
Nyt on kyllä vainoharhaisuus huipussaan. :D Tod.näk. nuoret sällit työpaikkojen perässä muuttovalmiita ja asiallisesti kyselevät kokemuksen omaavilta vastauksia aiheeseen.
- Koittola
Ekassa vastauksessa joku luetteli jo melkein kaikki rauman paskimmat asuinalueet eli kourujärvi, lajo, sinisaari. Siihen voi vielä lisätä Merirauman tietyt talot, sampaanala ja paroalho. Hyviä asuinalueita on ydinkeskusta, syvärauma, tuomoniemi ja pyynpää/paloahde.
- MasseMajava
Asuin monta vuotta pois Raumalta, mutta muutin töiden perässä takaisin tänne ja päädyin sitten Lajolle asumaan, kun ei ollut kauheasti kerrostalokämppiä tarjolla. Muistin teini- ja nuoruusvuosilta miten pahamaineisena paikkana Lajoa pidettiin.
Pari vuotta asuneena täytyy sanoa että pöh, ei pidä pätkääkään paikkaansa. Tämä on ihan peruskerrostalomesta, ei millään muotoa verrattavissa esim. Turun tai Helsingin huonomaineisimpiin seutuihin, täysin "ylihypetetty".
Kourujärvihän on tosi mukava alue myös. Jos meinaa rivi- tai omakotitaloa, niin kannattaa vaan kosteuskartoitus tehdä. Osa alueen taloista on aikoinaan 70-luvulla tasakattoisiksi tehty ja myöhemmin vaihdettu ja sillä on saattanut olla seurauksensa.
- haapsa
Huh, huh mitä kirjoituksia eri asuinalueista raumalla. Sinisaaressa asuu satoja ihmisiä, samoin muilla haukutuilla alueilla.
Menkääpä nyt vähän itseenne ja miettikää millä resusseilla haukutte kyseisiä alueita. Itse asun omakotitalossa ulkopuolella kaupungin, noin 5km, mutta ei tulisi mieleenkään, eikä kyllä ole varaakaan haukkua muita asuinpaikkoja.
Toisaalta, jos olette jotain kermaperseitä, isän tai äidin rahoilla eläviä, ymmärrän tietämättömyyden elämän realiteeteista.
Luulen kylläkin, että haukkujat asuvat itse kyseisillä alueilla, ainakin hyvin tuntuvat tietävän paikkojen meiningin. - Uotila
Uotila on paras asuinalue sillä olen täällä asunut 17 vuotta. No muuten rauma on ihan paska kaupunki. Töitä ei saa vaikka olisi halua tehdä töitä. Yksinkertaisiin puutarhatöihin tai laiturin korjaamis hommaan tarvii olla yliopiston käynyt että osaa porata ruuvata. 13 vuotta olen ollut työtön ja olen tarjonnut itseäni töihin 150 yritykseen raumalla. Sitten työkkärin akat haukkuu kun ei töitä saa. Yhen maalausfirman pomo joka oli läski ukko, kehtasi haukkua mua huonokuntoiseksi etten jaksaisi töitä edes tehdä.
- Ongong150
Onk raumal eres 150 eri työnantaja?
- työtäkö
Mietis nyt uotila uudestaan, onko vika sinussa, vai yrityksissä? Mieti sitä, miksi muut saa töitä, mutta en minä. Voisiko minussa ja koulutuksessani olla joku vika.
- Työntekijä
Älä ainakaan muuta keskustan alueelle, jos varsinkin kuulosi on hyvä tai edes normaali. Mieletön, piinaava matala kumina häiritsee öisin ja päivisinkin, kun on muuten hiljaista. Rauman kaupungin päättäjät eivät välitä, koska asuvat itse muualla. Tärinästä kärsii tällä hetkellä moni ihminen, joten jos terveytesi on sinulle tärkeä, muuta kauemmaksi keskusta-alueesta!
- Hallaahon.äänestäjä
Mauno Koivisto jo nosti Länsi-Suomen profiilia
mutta nyt on mahdollisuus vielä parantaa
Oman alueen presidentti käytössä
Huhtasaari omiensa joukossa https://www.kankaanpaanseutu.fi/puheenvuoro/huhtasaari-hurmoksessa-eu-haluaa-vieda-paatosvaltamme-miksi-antaisimme-200651663 - snovi
Huvittavaa, niin huvittavaa. Vai halla-Ahon äänestäjä. Mietin, millainen ihminen äänestää Huhtasaarta, tai Hallista, en saanut selvää.
Minulle kyseiset ihmiset ovat roskasakkia, eivätkä voi tarjota minulle mitään. En tarvitse kyseisiä henkilöitä mihinkään, no johtuu ehkä siitä, että olen ns. hyväosainen, en persaukinen. Niin paitsi Halla-Aho ajaa kylläkin hyväosaisten asiaa. On itse kertonut, ettei ole työttömien ja työläisten asialla. Taidanpa sittenkin äänestää Lauraa, hän onkin kunnollinen porvari, kuten itsekin.
Siinä meni avaus pieleen, mutta mieli muuttui. Hyvä persut ja kokoomus. - PoskiOntelonTulehdusHD
Tervetuloa Raumalle.
Paljon kaikenlaisia palveluita löytyy. Kokoajan menossa ylöspäin minkä kerkee. Motonet tulossa, erilaisia kouluja tulossa mm pohjois Rauman alakoulu. Kauppakeskus aikanaan, uimahalli, uusi yläkoulu sekä kylpylähotelli. Ja tietysti mistä kukaan ei piittaa eikä huomaa, aika hyvin bisnes luistaa monella yrityksellä maailmanlaajuisesti, paljon on kovia yrityksiä ja tehtaita. - raumaforever
Raumahan on just passeli. Ainakin itselle ollut. Kaikki tarvittavat palvelut peruselämiseen löytyvät ja jos jotain lisää tarvitsee niin Pori ja Turku ovat lähellä. Ensinnäkin täällä on meri lähellä, löytyy uimarantoja, pieni saaristo, poroholma ja maauimalaakin ollaan kunnostamassa. On keilahallia, run out pakohuone ja uimahalli, joka sekin pian uusitaan. Myös kylpylä tekee tuloaan tänne. Lisäksi poroholmasta löytyy mm. minigolf, kaupunkijuna ja kaapelivesilautailu. Meillä on täällä myös oma elokuvateatteri ja kesäteatterikin löytyy otanlahdesta. On monta hyvää ravintolaa kuten vanhan rauman kellari tai uusi tulokas savila. Lisäksi on vanha rauma ja hyviä vaatekauppoja kuten cubus tai hollywood. Kauppakeskustakin suunnitellaan. Ruokakauppoja on hyvin ripoteltu ympäri raumaa. Yöelämässäkin on varaa valita mihinkä kapakkaan menee. Sairaalassa julkinen terveydenhuolto edelleen hyvää, vaikka kaikkea koitetaan siirtää poriin. Kaikki siis löytyy!
- Juuuuuh
Joo, kaikkea löytyy. Myös juoruilevia ja kateellisia ihmispas...a, ketkä tietää asiasi paremmin kuin sinä itse! 90%:a paljasjalkaisista raumalaisista ovat juuri tota ryhmää, joten en suosittele Raumaa asuinpaikaksi. Ja toiseksi, missä ne ihmiset on? Ihan sama mihin kellonaikaan tai minä päivänä menet Rauman keskustaan, niin ei ristin sielua! Kattokaa vaikka Rauman livekamerasta. Tyhjä kylä on aina ja aamen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733