Heippa,
Onko kukaan muu tehnyt Ferratumin kohtuuttoman suurista koroista kantelua kuluttajalautakuntaan? Itse tein about viikko takaperin ja näyttäisi siltä että joutuvat kohtuullistamaan niitä, koska siis suoranaista koronkiskontaahan tuo on vaikka sitä ei lailla kielletäkään suoranaisesti. Ymmärrän tietysti että lainasta maksetaan korkoa ja se on todellakin OK, mutta edes joku kohtuu ihmisten kyykyttämisessä.
Ferratum alas
25
386
Vastaukset
- Vipstaagen
Aikeissa olen ollut ja moni muukin. Onhan ferran lainat ihan koronkiskontaa. Jos ottaa 2000 e joustavan eikä pysty maksamaan yli 200 euroa kuussa takaisin, ei laina lyhene juuri ollenkaan. Sama tuo iso, niiden kertalaina prime vai/tai plus niminenkö se oli niin Ferratumin sivuilta voi ihmeekseen todeta että 10 tuhannen lainasta joutuu maksamaan takaisin noin 35000 euroa Ellen väärin muista. Törkeää kyllä ja joku tolkku pitää tulla näihin.
- Josvihdoinkin
Todellakin pistät, ja kehotan kaikkia muitakin laittamaan viestiä asiasta kuluttaja-asiamiehelle! Jos tähän jonkinlainen tolkku saataisiin.
- dyjyfyfj
Ei kukaan noita pysty maksamaan kuitenkaan. Jos omistat vielä jotain sekin sitten ulosmitataan ja silleen.
- VipstaakiOg
Niin, kyllä minä vahvasti epäilen että erittäin suuri osa Ferratumin lainoihin erehtyneistä joutuu kuseen eikä kovasta yrittämisestä huolimatta pysty velkaansa heille maksamaan. Syy juuri tämä että kiskurikorot ja kovat kulut aiheuttavat sen että maksamalla kohtuullisia eriä ei pääoma vaan millään lyhene. Ei voi olla kohtuullisia Ferratumin ja muiden vastaavien lainaehdot. Parempi on vaikka alihintaan myydä mahdollista omaisuuttaan jos vaihtoehtona on Ferratumin kiskurilaina.
- drttr
Tääl luottotiedottomat ja työttömätkin kyselee lainaa niin miks ei siinä kohtaa vain hae sossusta...sinne se tie vie lopuksi kuitenkin ?? Jonnekin slummin asumaan vaan ja joku halpis kämppä alle jonka kelakin hyväksyy ja maksaa täysin.
- Josvihdoinkin
Olivat tiputtaneet todellista vuosikorkoa 52% nyt
- Huhhuh75
Ja kuka pakotti ottamaan kalliin lainan? Käsittämätöntä että täällä itketään ja laitetaan syy lainanantajan niskoille. Jos korko on liian suuri niin älä hae.
- dytjjy
EI kato se laitetaan ihan jokaisen syyksi...oma vikahan tuo ei ollut.
- VipstaakiOg
Kuka pakottaa kommentoimaan jos ei osaa muuta kuin viisastella vailla ymmärrystä itse keskustelun aiheesta?
- Josvihdoinkin
Ei se siltikään pois sulje sitä tosiasiaa, että koronkiskonta on laitonta
- dhjbvmc
Josvihdoinkin kirjoitti:
Ei se siltikään pois sulje sitä tosiasiaa, että koronkiskonta on laitonta
Kukaan ei pakota ottamaan lainaa. Kumma ettei minun ole tarvinnut ottaa lainaa, vaikka matalapalkka-alalla teenkin töitä. Ei sitten vaan reissata tai esitetä varakkaampaa kuin ollaan. Rahat menee ruokaan ja elämiseen, kaikki ylimääräinen karsittu. Monet velkaantuvat tekevät ulkomaanmatkoja, ostelevat sisustuskamaa niillä kulutusluotoilla ja postataan kuvia insta täyteen, kun yritetään esittää niin rikasta niin rikasta. Omaa tyhmyyttä jos noita menee ottamaan. Korot ja muut lukee ihan etusivulla!!
- Helppoa_on
dhjbvmc kirjoitti:
Kukaan ei pakota ottamaan lainaa. Kumma ettei minun ole tarvinnut ottaa lainaa, vaikka matalapalkka-alalla teenkin töitä. Ei sitten vaan reissata tai esitetä varakkaampaa kuin ollaan. Rahat menee ruokaan ja elämiseen, kaikki ylimääräinen karsittu. Monet velkaantuvat tekevät ulkomaanmatkoja, ostelevat sisustuskamaa niillä kulutusluotoilla ja postataan kuvia insta täyteen, kun yritetään esittää niin rikasta niin rikasta. Omaa tyhmyyttä jos noita menee ottamaan. Korot ja muut lukee ihan etusivulla!!
Juurikin näin. Ei ne tulot, vaan ne menot.
Moni pystyisi pienestäkin palkasta säästämään 100-200€ kuukaudessa, kun hieman näkisivät vaivaa sen eteen ja eivät tuhlaisi rahaa turhaan. Sitten itketään kun kaikki rahat menee osamaksuihin ja tili tyhjänä viikkoa ennen seuraavaa rahapäivää. - EnOleTylsäKutenSinä
Helppoa_on kirjoitti:
Moni pystyisi pienestäkin palkasta säästämään 100-200€ kuukaudessa, kun hieman näkisivät vaivaa sen eteen ja eivät tuhlaisi rahaa turhaan. Sitten itketään kun kaikki rahat menee osamaksuihin ja tili tyhjänä viikkoa ennen seuraavaa rahapäivää.Sitten on tuollaisia vellihousuja jotka säästää kaikesta kunnes kuolevat pois eivätkä saa mitään mukaansa. On se upeaa elämää kun suurin huvi on haukkua keskustelupalstoilla niitä jotka haluaa elää täyttä elämää ja kokea jotain johon ei satu aina olemaan rahaa. Jatka samaan malliin vaan mutta älä ala tyrkyttämään tylsyyttäsi muillekin. Monet jutut on hommattu rahoituksella ja osarilla mut on ne kyllä maksettukin. Silti voi toki säästää johonkin tiettyyn asiaan.
- fjnjfnjfjfj
EnOleTylsäKutenSinä kirjoitti:
Sitten on tuollaisia vellihousuja jotka säästää kaikesta kunnes kuolevat pois eivätkä saa mitään mukaansa. On se upeaa elämää kun suurin huvi on haukkua keskustelupalstoilla niitä jotka haluaa elää täyttä elämää ja kokea jotain johon ei satu aina olemaan rahaa. Jatka samaan malliin vaan mutta älä ala tyrkyttämään tylsyyttäsi muillekin. Monet jutut on hommattu rahoituksella ja osarilla mut on ne kyllä maksettukin. Silti voi toki säästää johonkin tiettyyn asiaan.
menihän olen tylsälle ihon alle... ressu ei vain ymmärrä
- TylyttäjäKeke
fjnjfnjfjfj kirjoitti:
menihän olen tylsälle ihon alle... ressu ei vain ymmärrä
Klo jo 5:39 pahvi! Mee ny raapimaan Puntos ikkunoita jotta kerkiit sinne tehtaalle paskaduuniis. Niistä voit si säästää haaveisiis joita et kuitenkaan koskaan raaski toteuttaa.
- balaalblaablaa
Helppoa_on kirjoitti:
Moni pystyisi pienestäkin palkasta säästämään 100-200€ kuukaudessa, kun hieman näkisivät vaivaa sen eteen ja eivät tuhlaisi rahaa turhaan. Sitten itketään kun kaikki rahat menee osamaksuihin ja tili tyhjänä viikkoa ennen seuraavaa rahapäivää.Tili tyhjänä viikkoa ennen tilipäivää?
Mulla on tili tyhjä seuraavana päivänä kun sinne on jotain tullut. - Helppoa_on
EnOleTylsäKutenSinä kirjoitti:
Sitten on tuollaisia vellihousuja jotka säästää kaikesta kunnes kuolevat pois eivätkä saa mitään mukaansa. On se upeaa elämää kun suurin huvi on haukkua keskustelupalstoilla niitä jotka haluaa elää täyttä elämää ja kokea jotain johon ei satu aina olemaan rahaa. Jatka samaan malliin vaan mutta älä ala tyrkyttämään tylsyyttäsi muillekin. Monet jutut on hommattu rahoituksella ja osarilla mut on ne kyllä maksettukin. Silti voi toki säästää johonkin tiettyyn asiaan.
Ottakaa nyt sitten edes pankista se laina, jos pakko ottaa. Ai niin, ettehän te saa.
Ainoastaan täydellinen idiootti maksaa näitä sadan prosentin vuosikorkoja ja sitten itkee ympäri nettiä kuinka taas riistetään kansalaista.
Osamaksulla voi tietenkin ostaa tavaraa ja järkevän lainan voi ottaa, jos korot vaan ovat maltilliset. Nämä ferratumit eivät sovellu sellaiseen. 2000€ laina korkoineen tulee maksamaan lähes 3300€ vuoden takaisinmaksulla. Järkeäkin saa käyttää.
- Ei_tajuu
Ahaha! Täälläkö taas joku "täydellistä vapaaherran elämää" viettävä yrittää kovasti kertoa, että sillä Ferratumin lainalla toteutetaan ne unelmat? Hienot defenssit ja fantasiat. Otahan vielä vähän lisää velkaa.
- VippiSeppo
Mä otin Ferratumin 2000 euron lainan kun hoksasin pitkävedossa loistavan kohteen mutta rahaa ei itsellä ollut siihen hätään. No, lainan sain ja alle tunnissa oli vetokin jo sisällä. Kuten vihjattiin, Arsenalia ei FA-cup kiinnostanut vaan Nottingham otti selvän voiton 4-2. Kerroin oli 5,60 palatessani ja siitä voi laskea paljonko nostin 2000 euron sijoituksellani. Tämän palstan pätijät voi jatkaa hanttihommiensa lomassa muiden arvostelemista. Minä maksan ferran huomenna pois, ei ehtinyt paljoa korot juosta, tosin nostopalkkiota vähän ilomielin maksan. Pistän myös nimen adressiin jossa orjatyötä vastustetaan. Itse en hommiin halua, mukavampi on pitkävedosta tehdä helppo tili taas kun tulee yhtä hyviä kohteita tarjolle.
- VippiSeppo
Ei ole pakko uskoa ettei kateus söisi sinua poikki. Tarina on kuitenkin totta ja mulle on ihan sama mitä sinä reppana siellä mussutat. Lääkkeitä en ole tarvinnut kuin buranaa ja sitäkin harvoin.
- mnmnmnmnmnmnmn
VippiSeppo kirjoitti:
Mä otin Ferratumin 2000 euron lainan kun hoksasin pitkävedossa loistavan kohteen mutta rahaa ei itsellä ollut siihen hätään. No, lainan sain ja alle tunnissa oli vetokin jo sisällä. Kuten vihjattiin, Arsenalia ei FA-cup kiinnostanut vaan Nottingham otti selvän voiton 4-2. Kerroin oli 5,60 palatessani ja siitä voi laskea paljonko nostin 2000 euron sijoituksellani. Tämän palstan pätijät voi jatkaa hanttihommiensa lomassa muiden arvostelemista. Minä maksan ferran huomenna pois, ei ehtinyt paljoa korot juosta, tosin nostopalkkiota vähän ilomielin maksan. Pistän myös nimen adressiin jossa orjatyötä vastustetaan. Itse en hommiin halua, mukavampi on pitkävedosta tehdä helppo tili taas kun tulee yhtä hyviä kohteita tarjolle.
Hälmähän sinä olet, jos maksat sen pois ja hyväksyt korot ja kulut.
Peru se laina, niin tarvitse maksaa korkoja kuin 20eur 30 päivään. - Helppoa_on
VippiSeppo kirjoitti:
Ei ole pakko uskoa ettei kateus söisi sinua poikki. Tarina on kuitenkin totta ja mulle on ihan sama mitä sinä reppana siellä mussutat. Lääkkeitä en ole tarvinnut kuin buranaa ja sitäkin harvoin.
Ne lääkkeet, ne lääkkeet, Sepposeni!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467615
- 334203
- 573695
- 503180
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons642541- 542398
- 512368
- 402339
- 162276