Parkinson-epäily

mietteissään

DaTscan.tutkimuksessa striatumin transportteritiheys "normaalin rajoissa" ja vasemman putamenin posteriosassa pieni kertymäalentuma joko viitaten alkavaan parkinsonistiseen löydökseen tai muuhun paikalliseen muutokseen.
Eli diagnoosia ei saatu aikaiseksi koko syksyn jatkuneiden tutkimusten jälk ja kliiniset oireet eivät muuten tarpeeksi pahoja diagnoosiin... eli puolen vuoden päästä seuranta-aika...mutta mietin nyt kuitenkin, josko jollain olisi omakohtaista kokemusta, että voiko tuo "kertymäalentuma" merkitä mitään muuta? Minulla oireista pahin aivan jatkuva sisäinen vapina, semmoinen ikään kuin sirkkojen hiljainen siritys ja surina kehon sisällä kauttaaltaan ja raajoissa. Lievää puistatuksen kaltaista vapinakohtausta yöllä herätessä oikeassa yläraajassa ja hyvin lievää näkyvääkin vapinaa erityisesti oikeassa kädessä, mikä kuitenkin näkyvältä osin hallinnassa.....

2

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1maikku2

Minulla ainakin on jatkuvasti vasemmalla puolella kuin sisäinen vilunväristys.

• mietteissään

no minulla taas se sisäinen tärinä on symmetsristä, molemmilla puolilla hartioissa ja usein koko kehossa. Näkyvä lievä vapina vaan enemmän oikealla. En itse pidä oireitani tyypillisinä, mutta muita vaihtoehtoja, esim ihan fyysistä lihaksista johtuvaa ei ole tutkittu ja olen asian kanssa itsekseni sitten jäänyt pähkimään:-9.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7455
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5394
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      257
      4595
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4495
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3257
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      49
      2685
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2348
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2323
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2322
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2184
    Aihe