AMT 200 DC vs. AMT 230 DC ?

PatrikJ

Harkitsen moottoriveneen hankkimista... Kumpi kannattaisi:
150hv 200 DC vai 250 hv 230 DC?

Olisi kiva kuulla, jos joku on päässyt kokeilemaan molempia, että mitä eroja löytyy? Paljonko kulutuksessa ja ylläpidossa on eroa käytännössä? Entä jos sattuu matkalle huono sää, niin onko jompi kumpi merkittävästi parempi? Tai onko jotain muuta seikkaa, minkä mukaan valinta noiden välillä kannattaisi tehdä?

Olen käynyt molemmissa kävelemässä (mutta vain 200 DC:llä koeajolla) joten tiedän kokoeron. Tiedän myös veneiden hintaeron... peruskysymys kai: kannattaako maksaa erotus että saisi tuon isomman?

P.S. On mielestäni täysin käsittämätöntä ettei Kipparilehti ole tehnyt testiä 230 DC:stä, kotimaisen valmistajan lippulaivasta! (Vai voiko päätellä, että saisi täysin samat huippupisteet kuin BR? Onko esim. kulutus sama 230 BR:n kanssa?)

2

1830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex200dc

      AMT 200 DC useamman vuoden omistaneena voin sanoa että kaikin puolin hyvä vene, ei kyykkää missään ominaisuudessa. Harkitsin aikoinaan päivitystä 230 DChen, mutta en nähnyt siinä järkeä kun huippunopeus ei ollut se tärkein kriteeri. Kummassakaan 200 tai 230 DCssä ei oikeasti olla yötä, mukavat yöpymisveneet on isompia. Jos päädyt 200 DChen ota se ehdottomasti 150hv koneella. Hyvä paketti ja se menee jatkossa kaupaksi toisin kuin alitehoiset paketit.

      Harkitse myös alumiini BRää tuossa kokoluokassa, ellei keulan suljettu säilytystila (tai WC-tila) ole ostokriteeri. Säästyt kuomusulkeisilta ja saat huilettoman veneen joka on todella helppo myydä eteenpäin (tuossa kokoluokassa 70-80% veneistä menee nykyään aluna). Itse vaihdoin Crossiin.

    • PatrikJ

      Kiitos vastauksesta! Meillä tarkoitus on myös välillä yöpyä. Tähän asti ollaan retkeilty parin lapsen kanssa pääasiassa telttailemalla, joten siihen verrattuna DC:n tilat riittävät meille vallan mainiosti. Nopeuden takia en 230 DC:tä katsonut, lähinnä kun olen itse melko pitkä, niin siinä mahtuisi keulassa vielä paremmin olemaan ja avotilassa paremmin syömään ja laittamaan eväitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe