AMT 200 DC vs. AMT 230 DC ?

PatrikJ

Harkitsen moottoriveneen hankkimista... Kumpi kannattaisi:
150hv 200 DC vai 250 hv 230 DC?

Olisi kiva kuulla, jos joku on päässyt kokeilemaan molempia, että mitä eroja löytyy? Paljonko kulutuksessa ja ylläpidossa on eroa käytännössä? Entä jos sattuu matkalle huono sää, niin onko jompi kumpi merkittävästi parempi? Tai onko jotain muuta seikkaa, minkä mukaan valinta noiden välillä kannattaisi tehdä?

Olen käynyt molemmissa kävelemässä (mutta vain 200 DC:llä koeajolla) joten tiedän kokoeron. Tiedän myös veneiden hintaeron... peruskysymys kai: kannattaako maksaa erotus että saisi tuon isomman?

P.S. On mielestäni täysin käsittämätöntä ettei Kipparilehti ole tehnyt testiä 230 DC:stä, kotimaisen valmistajan lippulaivasta! (Vai voiko päätellä, että saisi täysin samat huippupisteet kuin BR? Onko esim. kulutus sama 230 BR:n kanssa?)

2

2301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex200dc

AMT 200 DC useamman vuoden omistaneena voin sanoa että kaikin puolin hyvä vene, ei kyykkää missään ominaisuudessa. Harkitsin aikoinaan päivitystä 230 DChen, mutta en nähnyt siinä järkeä kun huippunopeus ei ollut se tärkein kriteeri. Kummassakaan 200 tai 230 DCssä ei oikeasti olla yötä, mukavat yöpymisveneet on isompia. Jos päädyt 200 DChen ota se ehdottomasti 150hv koneella. Hyvä paketti ja se menee jatkossa kaupaksi toisin kuin alitehoiset paketit.

Harkitse myös alumiini BRää tuossa kokoluokassa, ellei keulan suljettu säilytystila (tai WC-tila) ole ostokriteeri. Säästyt kuomusulkeisilta ja saat huilettoman veneen joka on todella helppo myydä eteenpäin (tuossa kokoluokassa 70-80% veneistä menee nykyään aluna). Itse vaihdoin Crossiin.

• PatrikJ

Kiitos vastauksesta! Meillä tarkoitus on myös välillä yöpyä. Tähän asti ollaan retkeilty parin lapsen kanssa pääasiassa telttailemalla, joten siihen verrattuna DC:n tilat riittävät meille vallan mainiosti. Nopeuden takia en 230 DC:tä katsonut, lähinnä kun olen itse melko pitkä, niin siinä mahtuisi keulassa vielä paremmin olemaan ja avotilassa paremmin syömään ja laittamaan eväitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      4947
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3436
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3194
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2267
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1867
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1828
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      161