Harkitsen moottoriveneen hankkimista... Kumpi kannattaisi:
150hv 200 DC vai 250 hv 230 DC?
Olisi kiva kuulla, jos joku on päässyt kokeilemaan molempia, että mitä eroja löytyy? Paljonko kulutuksessa ja ylläpidossa on eroa käytännössä? Entä jos sattuu matkalle huono sää, niin onko jompi kumpi merkittävästi parempi? Tai onko jotain muuta seikkaa, minkä mukaan valinta noiden välillä kannattaisi tehdä?
Olen käynyt molemmissa kävelemässä (mutta vain 200 DC:llä koeajolla) joten tiedän kokoeron. Tiedän myös veneiden hintaeron... peruskysymys kai: kannattaako maksaa erotus että saisi tuon isomman?
P.S. On mielestäni täysin käsittämätöntä ettei Kipparilehti ole tehnyt testiä 230 DC:stä, kotimaisen valmistajan lippulaivasta! (Vai voiko päätellä, että saisi täysin samat huippupisteet kuin BR? Onko esim. kulutus sama 230 BR:n kanssa?)
AMT 200 DC vs. AMT 230 DC ?
3
2533
Vastaukset
- ex200dc
AMT 200 DC useamman vuoden omistaneena voin sanoa että kaikin puolin hyvä vene, ei kyykkää missään ominaisuudessa. Harkitsin aikoinaan päivitystä 230 DChen, mutta en nähnyt siinä järkeä kun huippunopeus ei ollut se tärkein kriteeri. Kummassakaan 200 tai 230 DCssä ei oikeasti olla yötä, mukavat yöpymisveneet on isompia. Jos päädyt 200 DChen ota se ehdottomasti 150hv koneella. Hyvä paketti ja se menee jatkossa kaupaksi toisin kuin alitehoiset paketit.
Harkitse myös alumiini BRää tuossa kokoluokassa, ellei keulan suljettu säilytystila (tai WC-tila) ole ostokriteeri. Säästyt kuomusulkeisilta ja saat huilettoman veneen joka on todella helppo myydä eteenpäin (tuossa kokoluokassa 70-80% veneistä menee nykyään aluna). Itse vaihdoin Crossiin. - PatrikJ
Kiitos vastauksesta! Meillä tarkoitus on myös välillä yöpyä. Tähän asti ollaan retkeilty parin lapsen kanssa pääasiassa telttailemalla, joten siihen verrattuna DC:n tilat riittävät meille vallan mainiosti. Nopeuden takia en 230 DC:tä katsonut, lähinnä kun olen itse melko pitkä, niin siinä mahtuisi keulassa vielä paremmin olemaan ja avotilassa paremmin syömään ja laittamaan eväitä.
- Anonyymi
Omat kokemukset AMT 230 Dc ja 250hp Hondalla. Ajo ominaisuudet hyvät. Isolla koneella ei tarvitse pitää kovia kierroksia ja jos vene täynnä niin menee todella helposti plaaniin. Taloudellinen (22-25 solmua niin1l per maili. Ehdottomasti keulapotkurilla, tuuli ottaa herkästi kiinni rantautuessa. Wc hankala käyttää jos punkka pedattu. Kuljettaja ja kartturi hyvin tuulensuojassa, tuulilasi tarpeeksi korkea. 2 aikuista yöpyy hyvin keulassa ja1 takapenkillä ( 2x1 metriä ). Ajokuomun alla seisomakorkeus. Dc veneeksi hyvä, matkaveneeksi muutaman päivän , välillä hiukan säätämistä kun tilat meinaa loppua kesken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O492468Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on582216- 431997
Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2101728Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681650- 201590
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok881430Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s151419Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var111362Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191354