Miten tuo työttömyyskorvaus toimi esim. 70 luvulla? Saiko päivärahaa heti vai oliko joku karenssi jos sai lemput . Entä jos jätti itse vastakirjan ? Entä jos kiltäytyi jobista myllyssä? Joutuiko heti viimeiseksi listalle? Muistaako joku.
Työttömyys ja mylly?
5
1890
Vastaukset
- apinapuomi
sen muistan että jos kolmannenkerran kieltäyty jobista niin lensi listalla viimeseksi.
myllystä sai jobilapun joka esitettiin botskilla tai konttorissa ja jos ei kelvannu jobiin niin tuli merkintälappuun ja takasmyllyyn.
ja kun nimen heittimyllyyn listalle piti olla kontrollikortti,passi rokotustodistus,merimieslääkärintodistus ,tubitodistus .wassermannitodistus - Muistelia
Kiitos, nyt herää lisää kysymyksiä kun en millään muista kontrollikorttia ja wassermannitodistusta . Mitä ne olivat? Muistan kyllä että verikoe otettiin välillä,oliko joku kuppakoe?
- Jericjo
AINAKIN MINULLE LÄÄKÄRI LAITTOI SORMEN PYLLY AUKKOONI? EN TIEDÄ MIKSI MUTTA KUULUI MERI LÄÄKITYSEE? SEILASIN BANGATISSA DUNKKINA JA LOPULTA HÖYRUNÄ.
- Myllyjauhoi
"Myllyt" olivat pitkään tavallaan julkisia paikkoja sikäli, että listat olivat työvoimatoimistoissa kaikkien kiinnostuneiden nähtävillä. Kun SMP- niminen puolue kampanjoi yksissä vaaleissa poistavansa työttömyyden puolessa vuodessa tai jotain sellaista, ja kun puolue sitten vaaleissa menestyikin niin hyvin, että päätyi hallituspuolueeksi, työvoimaministeriksi valittiin Urpo Leppänen. Leppäsen aikana, mahdollisesti jopa hänen aloitteestaan, merimiesten listat siirrettiin suljetumpiin tiloihin pois suuren yleisön silmistä. Tällä tempulla merimiesten työttömyydestä melkein kuin päästiin eroon.
- apinapuomi
jos sait huudosta vikaeerausjobin ,niin nimesi säily listalla ja siinä luki vielä missä laivassa olit vikaeeraamassa. ja kaikki merimiestoverit ties missä botskissa vikaeeraat :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?741410Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,13957Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79882Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.90818Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51704- 53654
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv45605Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs47603Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot134598Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.50564