Vitara 20 ke - maahantuoja heräsi

Nyt alkaa hintaluokka olla kohdillaan. Vitara 20 ke. Vielä jos saman mallin saisi etuvetoisena niin myynti voisi piristyä paljonkin.
Ilmianna
Jaa

46 Vastausta


Huomasin saman ja toi malli saattaa kiinnostaakkin suomalaista ostajaa. Ihan riittävät varusteet tuossakin normaalille auton käyttäjälle ja kuitenkin neliveto. Eikä reilut 18 tuhatta ole paha hinta hybridi swiftistäkään. Nyt hyvä suunta maahantuojalla ja tämä helpottaa palstalla joka negatiivisesta kommentista parkuvaa henkilöä, joka paljasti yhdessä purkauksessaan olevansa Suzuki autobisneksessä mukana. Tämä auttaa ymmärtämään hänen verenpaineen nousua jokaisesta ei positiivisesta kommentista, joiden pelkää haittaavan bisnestään.
Vielä vertailun vuoksi, vuonna 2013 maksoi etuvetoinen S Cross suppeammalla varustuksella 20 tuhatta euroa ja nyt saa vastaavan neliveto Vitaran samaan hintaan. Uskallan väitää, että tästä mallista tulee Myydyin Suzuki? Ainoa, mikä voisi vielä olla kovempikin täky, niin etuvetoinen GL+ malli Vitara?
Ilmianna
Jaa
Juu samoilla ajatuksilla. Tosin 2013 scrossissa oli vakkari, takaikkunoiden sähkökäyttö ja korin väriset sivupeilien ketolot ja ovenkahvat. Mutta nyt on ihan hyvässä hintaluokassa uusi vitara. Seuraavaksi etuvetomalli markkinoille niin myynti varmasti nousisi.
Ilmianna
Jaa
Sanonpahan vaan, että tuossa hinta ja laatu kohtaa. Veikkaan, että tulee suzukin myydyin malli. Itse tilasin tänään.
Mulle riittää tuo karvalakki varustus hyvin.

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201801042200646531_oa.shtml
Ilmianna
Jaa
Nyt alkaa tosiaan olla houkutteleva hinta. Pitää laittaa harkintaan josko tilaisi itselleni uuden suzukin. Harmi vain että ei saa etuvetoisena. Hinta olisi silloin vieläkin edullisempi.
Ilmianna
Jaa
Pyysinpä itsekin tarjouksen uudesta GL mallista. Katsotaan tuleeko kaupat, hieman tekisi mieli päivittää 10 vuotias Toyota uuteen Vitaraan! Harmi ettei tähän malliin saa vakionopeudensäädintä. Muutoin varusteet ovat ok.
Ilmianna
Jaa
Mulla oli 2014 mallinen etuvetoinen S Cross, ajoin sillä 66 tuhatta, Tykkäsin autosta muuten, mutta vakkaria ja automaattiilmastointia kaipasin. Varsinkin, kun edellisessä autossani nuo oli. Tuossa joku kaipaili etuvetoversiota Vitarasta, sama täällä, menisi itsellä tilaukseen, mutta tuosta S Crossista oppineena ei ilman vakkaria ja auto ac:ta.
Eikö Suzukikuskit oo aika merkkiuskollisia? Mullakin oli 3 Susnaa peräkkäin, nyt toinen merkki, kun ei etuvetoisena Suzukia saa, muutoin olisin merkissä pysynyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Pokke1 hei. Nyt sulla teki muisti tepposet. Etuvetoisessa scrossissa toki oli vakkari vakiona. Löytyi siitä ratin napeista :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Arisalo kirjoitti:
Pokke1 hei. Nyt sulla teki muisti tepposet. Etuvetoisessa scrossissa toki oli vakkari vakiona. Löytyi siitä ratin napeista :)
Totta, muisti pätkis. Edellisestä SX nelosestahan nuo puuttui molemmat ja sitten S Crossista tosiaan löytyi vakkari, mutta ei auto ac:ta. Kiitti oikaisusta. Jep ja S Crossin jälkeen päätin, että molemmat varusteet pitää olla jatkossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mulla oli yksi Suzuki mutta ei tullut merkkiuskollista minusta. En tosin ole kahta enempää omistanut mitään muutakaan merkkiä.
Altoa piti korjata sen verran jo takuuaikana että ei jäänyt hyvä kuva ainakaan Intialaisen Suzukin laadusta.
Nyt ajelen Kialla. Jo tähän mennessä Kia on toiminut paremmin kuin Suzuki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko uusi merkki toiminut yhtähyvin kuin suzuki?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
On, mutta ei oo oikeen hinnaltaan ja malliltakaan vertailukelpoinen. Paras auto, mikä mulla on ollu, ni toi ykköskoppainen SX nelonen, tosin oli diesel malli. 220 tuhatta täysin huoletonta kilometriä. Nykyään en enään nelivetoa tarvii, mutta eihän se täysin poiskaan suljettu oo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vielä kun tuohon saisi ohjauksen ja muotoilun
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kuules tuuliviiri, suzukin ohjauksessa ei ole mitään vikaa. Tämä on kateellisten panettelua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ymmärrän, jos hintaeroa on vaikka 20 000e ,niin luonnollisesti ei vastaavuus ole enää verrannollinen.

Autoon ja asuntoon voi laittaa rahaa lähes pohjattomasti, vastaavuus vertailun voi käydä jos "sijoitetut" rahasummat ovat vastaavat toisiaan.

Toki toimivuus/luotettavuus on yksiselitteinen ,joko toimii tai on vikoja.
Ilmianna
Jaa
Toimivuus /luotettavuus , sitähän voi verrata.
Ilmianna
Jaa
Taas tuli rakas aihe esille lopultakin, tuo ohjaus. Suzukin, kuin muidenkaan citymaastureiden ohjauksessa ei ole mitään moitittavaa. Suzuki ja kaikki muut citymaasturit reagoivat tien uriin ja kovaan tuuleen tismalleen samalla tavoin, eli auto ei mene ihan yhtä suoraan, kuin henkilöautot. Meillä on perheessä 24 tuhannen euron Vitara ja 49 tuhannen euron toisen merkkinen citymaasturi ja ajettavuus molemmillä aivan samanlainen.
Ilmianna
Jaa
Tuolla kuvia ja tietoa, Vakkarinkin saa lisävarusteena, eikä luulisi paljoa hintaa nostavan?

https://www.suzuki.fi/mallisto/vitara/#gl
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
500 € köyhtyy vakkarista
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuskin varaa vakkariin, jos suzukilla ajaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämä auto kiinnostaa kovasti, nimenomaan GL-malli. Tietääkö kukaan paljonko vakionopeudensäädin maksaa?
Ilmianna
Jaa
Perusauto, Nyt alko kiinnostaan, mitäs se neliveto mukana haittaa? Miksi "pitää"olla etuvetoinen?
Onkohan tuo viikonlopun näyttelyssäkin mukana näytillä?
Onkohan nuo ohjausongelmat ihan tuulesta temmattuja?
Dacia kiinnostaa mutta kaipaan korkeutta autoon ja onhan se Suzuki toki varmemman oloinen valinta.
Veikkaan vaan että kun tuohon muutaman euron alle 20.000 laittaa vakiosäätimen. matot, renkaat, toimituskulut, ym nousee se kuitenkin lähemmäs 23 tonnia, no ei silti paljon ole uudesta nelivetoautosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joo, toi auton ilmotettu hinta on huvittavaa luettavaa. Oma autoni hinta oli hesarin etusivulla 27020 euroa ja isolla kirjoitettu. Siihen sitten toimituskulut, metalliväri, talvirenkaat, vetokoukku ja moottorilämmitin, niin hinta olikin 29998 euroa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin, karvalakkimalli varmaankin on sen 20000, vähän paremmin varustellut enemmän...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt hopi hopi ostamaan uusi vitara. Nämä autot myydään tai suorastaan viedään käsistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Turhaa kiirehtiä, ei autot maailmasta lopu ihan heti. Autoa varten kannattaa ennemmin säästää rahaa kuin hankkia sellainen velaksi. Ja säästää sen verran yli hankintahinnan että voi samantien alkaa säästämään seuraavaa varten tai jos aikoo pitää pitkään niin takuuajan jälkeisiä korjauksia varten...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lskdjflsdkjfdsklfjkl kirjoitti:
Turhaa kiirehtiä, ei autot maailmasta lopu ihan heti. Autoa varten kannattaa ennemmin säästää rahaa kuin hankkia sellainen velaksi. Ja säästää sen verran yli hankintahinnan että voi samantien alkaa säästämään seuraavaa varten tai jos aikoo pitää pitkään niin takuuajan jälkeisiä korjauksia varten...
Yksi heitti näyttelyssä, että suomi saa vain 150 tuollaista autoa ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
lskdjflsdkjfdsklfjkl kirjoitti:
Turhaa kiirehtiä, ei autot maailmasta lopu ihan heti. Autoa varten kannattaa ennemmin säästää rahaa kuin hankkia sellainen velaksi. Ja säästää sen verran yli hankintahinnan että voi samantien alkaa säästämään seuraavaa varten tai jos aikoo pitää pitkään niin takuuajan jälkeisiä korjauksia varten...
Ei kai kukaan osta autoa velaksi? Itse ostanut aina 48tonniin asti käteisellä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Velkamuulit kirjoitti:
Ei kai kukaan osta autoa velaksi? Itse ostanut aina 48tonniin asti käteisellä...
En minäkään aja uutta autoa koskaan itse ulos hallista. En edes Jaguaria.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Näyttelyssä yksi automies kehui Vitaraa ja varsinkin sen peruskonetta 1.6. Lujia kuulemma ovat, ketjukoneita. Ja kummeksui kuinka suomessa ei mene kaupaksi.
Nättihän se oli tuo halvempikin malli, harmaalla metallivärillä. Hintalappu vieressä 21. ja risat.
Ilmianna
Jaa
Ilmianna
Jaa
Vielä kun tuota autoa viitsisi ajaa niin olisi varmaan hyvä...ajettavuus on niin syvältä kuin voi olla. Jos 20 vuotta vanha toyotan räppänä on parempi ajaa kuin tuo niin jotain on pielessä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ajettavuus syvältä vaikka et viitsi edes ajaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitä?Suzuki Viagra?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jaha, invamopoilijalla huuli lentää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joku oli tutkinut mikä siinä ohjauksessa mättää ja huomannut että rattiakseli pyörii mutta pyörät ei ihan heti voi uraisella tiellä olla huojakka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
"joku on tutkinut" ??"Niin kuka? "mutta pyörät ei ihan heti voi uraisella tiellä olla huojakka" Mitähän tuokin lause tarkoittaa?
Ajoin autoa testimielessä ja en minä ainakaan huomannut mitään ihmeellistä ohjauksessa, (kun en tuolloin tiennyt asiasta mitään)
Nyt kun lähtis uudestaan ajamaan niin voishan siitä jotain huomautettavaa löytyä kun tarkkailis kunnolla oikein ja kun asiaa täällä on vatvottu kuukausikaupalla ja sillä asenteella sitten ajaisi.
Kumma kun tuo testaaja Rönkkökään ei hoksannut noin selvää asiaa?
Onkohan ollut paha takatuuli testatessa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei mie en kestä näitä ohjausjuttuja!
Ilmianna
Jaa
Minkä vuoksi pitäisi olla etuveto? Kyllä minä tuohon hintaan, tuolla varustelutasolla ja tuolla kulutuksella otan ihan mielelläni nelivetoisen. Olisi se vaan niin paljon mukavampi tällaisena talvena lähteä risteyksistä liikkeelle ilman, että pyörät sutii ensimmäiset parikymmentä metriä (kuten etuvetoisilla käy)...
Ilmianna
Jaa
Itsellänikin S-Cross vuodelta 2015. Muuten hyvä auto mutta on hurjan laiska. 1,6 litrainen 120 hv kuulostaa paperilla riittävältä mutta ei käytännössä. Vaimolla Kia Ceed samankokoisella moottorilla (122hv) ja lähtee kun kuppa Töölööstä. Onko se laiskuus nelivedon ansiota? Painon? Ohituksissa pakko käyttää kolmosta! Kulutus kylläkin kivan alhainen n. 6,1 litraa. Vaimon Kia vetää litran enemmän. Itsellä aikoinaan Kia Ceed farmari (2008) turbodieselillä. Uskomaton kiihtyvyys ohituksissa vaikka sekin 1,6 litrainen ja vain 115hv. Suzuki on nyt tällainen sopiva eläkeläispappa-auto kun olen eläkkeellä ollut puoli vuotta. En usko, että vaihdan samanlaiseen vaikka mitään vikoja ei ole ollutkaan. Kaksilitrainen turbo olisi kyllä poikaa. Ainakin ohitukset olisivat turvallisemmat kun näitä nyhveröitä on tiet täynnä täällä Tammissaaren-Perniön välillä. Ajetaan kesäkelilläkin 60-70 kymppiä satasen alueella. Muualla euroopassa tästä saa aika monessa maassa aikamoiset sakot. 5-10km/t alle on vielä ymmärrettävää. Mittarithan näyttävät aina liikaa.
Milloinhan meiltä loppuu tämä liikenteen törkeä aivan tahallinen sujuvuuden estäminen?
Traktoreita nyt vielä ymmärrän ja mopo-autoja. Voisi edes väistää bussipysäkille 30 sekunniksi ja päästää ne 15-20 autoa ohi. Niin itse teen kun esim. mulla venetraileri perässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Joo, noi hevosvoimaluvut ovat usein hämääviä ja auton paino tosiaan ratkaisee. Mulla oli bensa grand vitara, jossa 140 hevosvoimaa, noin äkikseltään aikas mukavasti, mutta ohitukset oli yhtä tuskaa ja bensaa meni aina vähintään 11.5 litraa sadalla.
Paperilla etu ja nelivetoisissa ei ole juurikaan kiihtyvyydessä eroa, mutta käytännössä sitten ero on isokin. Kokeilin aikoinaan etuvetoista s crossia ja samanlaista nelivetoista, niin etuvetoinen kiihtyi selkeästi paremmin. Ymmärrän toki valmistajan kantaa siihen, ettei ilmoiteta kovin suurta eroa kiihtyvyydessä, mutta jokainen täysjärkinen tietää, että sama kone ja toiseen laitetaan lisäksi jakolaatikko, kardaani ja perävälitys, niin ne pyörii aina mukana oli sitten neliveto päällä tai ei, niin vieväthän ne osan tehosta. Sama pätee kulutukseen. vastaava etuvetoinen vie käytännössä puolitoista litraa vähemmän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huojuuko C-Croskin?
Ilmianna
Jaa
Vitaran ohjaustuntumasta senverran, että renkaiden ilmanpaineella on erittäin suuri merkitys. Jos käyttää suositeltuja ECO-paineita niin ohjaus on todella karsea. Pudotin omassa Vitarassa paineet 2,5 bar niin eteen kuin taakse (talvipyörät) ja ohjaus muuttui täysin. Ei uskoisi samaksi autoksi.
Ilmianna
Jaa
Huojuu huojuu. Ei auta rengaspaineet eikä kuskin vikurointi. Vika on ohjausvaihteessa missä liikaa väljyyttä. Toivotaan ettei kovasti tuule suomessa. Muutoin suzukikuskit ovat lirissä.
Ilmianna
Jaa
Aivopieru taas vauhdissa..! Väljyyttä ei tosiaankaan löydy vaa niin pienestä ohjaus kääntyy että turhan vemppaajalla kyllä saa ohjastaa kokoajan pysyy käsissä minimaalisia liikkeillä. Ja rengaspaineet on varsinkin S mallin matalaprofiilinen renkailla olennaiset..Aivopieru lempiharrastus tuntuu olla häiriöinti palstalla joka asiaa kommentoidaan epä asiallisesti jokaisella tietysti omat nautintoja joutuu kai tyytymään nyrkkikylikkiin raukka parka onko edes päässyt Suznaa ohjastamaankaan saati sitten vastakkaista sukupuolta kokeilemaan joutunut raukka vaan kauempaa katselemaan
Ilmianna
Jaa
Atkerkillä on ollut suzuki ja hän tietää mistä puhuu. Suzukin ongelma on nimenomaan kehno ohjaustuntuma. Tämän voi todeta koeajolla. Nyt atk erkki ajaa subarulla ja meno maistuu aivan eri tyyliin kuin suzukilla ajaessa.
Ilmianna
Jaa
Hyvä tuoda esille ominaisuuksia uutuudenhuumassa kun on kuurosokea koeajollakin ja jo ostaneet ei ihan heti omaansa ala haukkumaan oma auto kun on aina paras vaihtoon astti.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vitara 20 ke - maahantuoja heräsi

Nyt alkaa hintaluokka olla kohdillaan. Vitara 20 ke. Vielä jos saman mallin saisi etuvetoisena niin myynti voisi piristyä paljonkin.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta