Vitara 20 ke - maahantuoja heräsi

Amis21

Nyt alkaa hintaluokka olla kohdillaan. Vitara 20 ke. Vielä jos saman mallin saisi etuvetoisena niin myynti voisi piristyä paljonkin.

56

1141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyväHomma

      Huomasin saman ja toi malli saattaa kiinnostaakkin suomalaista ostajaa. Ihan riittävät varusteet tuossakin normaalille auton käyttäjälle ja kuitenkin neliveto. Eikä reilut 18 tuhatta ole paha hinta hybridi swiftistäkään. Nyt hyvä suunta maahantuojalla ja tämä helpottaa palstalla joka negatiivisesta kommentista parkuvaa henkilöä, joka paljasti yhdessä purkauksessaan olevansa Suzuki autobisneksessä mukana. Tämä auttaa ymmärtämään hänen verenpaineen nousua jokaisesta ei positiivisesta kommentista, joiden pelkää haittaavan bisnestään.
      Vielä vertailun vuoksi, vuonna 2013 maksoi etuvetoinen S Cross suppeammalla varustuksella 20 tuhatta euroa ja nyt saa vastaavan neliveto Vitaran samaan hintaan. Uskallan väitää, että tästä mallista tulee Myydyin Suzuki? Ainoa, mikä voisi vielä olla kovempikin täky, niin etuvetoinen GL malli Vitara?

    • Amis21

      Juu samoilla ajatuksilla. Tosin 2013 scrossissa oli vakkari, takaikkunoiden sähkökäyttö ja korin väriset sivupeilien ketolot ja ovenkahvat. Mutta nyt on ihan hyvässä hintaluokassa uusi vitara. Seuraavaksi etuvetomalli markkinoille niin myynti varmasti nousisi.

    • Suikkeli_ukko
    • Juhotr

      Nyt alkaa tosiaan olla houkutteleva hinta. Pitää laittaa harkintaan josko tilaisi itselleni uuden suzukin. Harmi vain että ei saa etuvetoisena. Hinta olisi silloin vieläkin edullisempi.

    • Abcdefg2

      Pyysinpä itsekin tarjouksen uudesta GL mallista. Katsotaan tuleeko kaupat, hieman tekisi mieli päivittää 10 vuotias Toyota uuteen Vitaraan! Harmi ettei tähän malliin saa vakionopeudensäädintä. Muutoin varusteet ovat ok.

    • pokke1

      Mulla oli 2014 mallinen etuvetoinen S Cross, ajoin sillä 66 tuhatta, Tykkäsin autosta muuten, mutta vakkaria ja automaattiilmastointia kaipasin. Varsinkin, kun edellisessä autossani nuo oli. Tuossa joku kaipaili etuvetoversiota Vitarasta, sama täällä, menisi itsellä tilaukseen, mutta tuosta S Crossista oppineena ei ilman vakkaria ja auto ac:ta.
      Eikö Suzukikuskit oo aika merkkiuskollisia? Mullakin oli 3 Susnaa peräkkäin, nyt toinen merkki, kun ei etuvetoisena Suzukia saa, muutoin olisin merkissä pysynyt.

      • Arisalo

        Pokke1 hei. Nyt sulla teki muisti tepposet. Etuvetoisessa scrossissa toki oli vakkari vakiona. Löytyi siitä ratin napeista :)


      • pokke1
        Arisalo kirjoitti:

        Pokke1 hei. Nyt sulla teki muisti tepposet. Etuvetoisessa scrossissa toki oli vakkari vakiona. Löytyi siitä ratin napeista :)

        Totta, muisti pätkis. Edellisestä SX nelosestahan nuo puuttui molemmat ja sitten S Crossista tosiaan löytyi vakkari, mutta ei auto ac:ta. Kiitti oikaisusta. Jep ja S Crossin jälkeen päätin, että molemmat varusteet pitää olla jatkossa.


      • ei.merkkiuskollinen

        Mulla oli yksi Suzuki mutta ei tullut merkkiuskollista minusta. En tosin ole kahta enempää omistanut mitään muutakaan merkkiä.
        Altoa piti korjata sen verran jo takuuaikana että ei jäänyt hyvä kuva ainakaan Intialaisen Suzukin laadusta.
        Nyt ajelen Kialla. Jo tähän mennessä Kia on toiminut paremmin kuin Suzuki.


    • Toimiikouus

      Onko uusi merkki toiminut yhtähyvin kuin suzuki?

      • pokke1

        On, mutta ei oo oikeen hinnaltaan ja malliltakaan vertailukelpoinen. Paras auto, mikä mulla on ollu, ni toi ykköskoppainen SX nelonen, tosin oli diesel malli. 220 tuhatta täysin huoletonta kilometriä. Nykyään en enään nelivetoa tarvii, mutta eihän se täysin poiskaan suljettu oo.


    • tuuliviirii

      Vielä kun tuohon saisi ohjauksen ja muotoilun

      • Arisalo

        Kuules tuuliviiri, suzukin ohjauksessa ei ole mitään vikaa. Tämä on kateellisten panettelua.


    • Luotettavuus

      Ymmärrän, jos hintaeroa on vaikka 20 000e ,niin luonnollisesti ei vastaavuus ole enää verrannollinen.

      Autoon ja asuntoon voi laittaa rahaa lähes pohjattomasti, vastaavuus vertailun voi käydä jos "sijoitetut" rahasummat ovat vastaavat toisiaan.

      Toki toimivuus/luotettavuus on yksiselitteinen ,joko toimii tai on vikoja.

    • Verrannollisia

      Toimivuus /luotettavuus , sitähän voi verrata.

    • Matti_49

      Taas tuli rakas aihe esille lopultakin, tuo ohjaus. Suzukin, kuin muidenkaan citymaastureiden ohjauksessa ei ole mitään moitittavaa. Suzuki ja kaikki muut citymaasturit reagoivat tien uriin ja kovaan tuuleen tismalleen samalla tavoin, eli auto ei mene ihan yhtä suoraan, kuin henkilöautot. Meillä on perheessä 24 tuhannen euron Vitara ja 49 tuhannen euron toisen merkkinen citymaasturi ja ajettavuus molemmillä aivan samanlainen.

    • asia_peli
      • Kgkgkg

        500 € köyhtyy vakkarista


      • AudiQ5viis

        Tuskin varaa vakkariin, jos suzukilla ajaa?


    • Kfkfkr

      Tämä auto kiinnostaa kovasti, nimenomaan GL-malli. Tietääkö kukaan paljonko vakionopeudensäädin maksaa?

    • näyttelyyyn

      Perusauto, Nyt alko kiinnostaan, mitäs se neliveto mukana haittaa? Miksi "pitää"olla etuvetoinen?
      Onkohan tuo viikonlopun näyttelyssäkin mukana näytillä?
      Onkohan nuo ohjausongelmat ihan tuulesta temmattuja?
      Dacia kiinnostaa mutta kaipaan korkeutta autoon ja onhan se Suzuki toki varmemman oloinen valinta.
      Veikkaan vaan että kun tuohon muutaman euron alle 20.000 laittaa vakiosäätimen. matot, renkaat, toimituskulut, ym nousee se kuitenkin lähemmäs 23 tonnia, no ei silti paljon ole uudesta nelivetoautosta.

      • jepujeehh

        Joo, toi auton ilmotettu hinta on huvittavaa luettavaa. Oma autoni hinta oli hesarin etusivulla 27020 euroa ja isolla kirjoitettu. Siihen sitten toimituskulut, metalliväri, talvirenkaat, vetokoukku ja moottorilämmitin, niin hinta olikin 29998 euroa.


      • LukiLuki

        Niin, karvalakkimalli varmaankin on sen 20000, vähän paremmin varustellut enemmän...


    • Kfkfkf

      Nyt hopi hopi ostamaan uusi vitara. Nämä autot myydään tai suorastaan viedään käsistä.

      • lskdjflsdkjfdsklfjkl

        Turhaa kiirehtiä, ei autot maailmasta lopu ihan heti. Autoa varten kannattaa ennemmin säästää rahaa kuin hankkia sellainen velaksi. Ja säästää sen verran yli hankintahinnan että voi samantien alkaa säästämään seuraavaa varten tai jos aikoo pitää pitkään niin takuuajan jälkeisiä korjauksia varten...


      • 150
        lskdjflsdkjfdsklfjkl kirjoitti:

        Turhaa kiirehtiä, ei autot maailmasta lopu ihan heti. Autoa varten kannattaa ennemmin säästää rahaa kuin hankkia sellainen velaksi. Ja säästää sen verran yli hankintahinnan että voi samantien alkaa säästämään seuraavaa varten tai jos aikoo pitää pitkään niin takuuajan jälkeisiä korjauksia varten...

        Yksi heitti näyttelyssä, että suomi saa vain 150 tuollaista autoa ?


      • Velkamuulit
        lskdjflsdkjfdsklfjkl kirjoitti:

        Turhaa kiirehtiä, ei autot maailmasta lopu ihan heti. Autoa varten kannattaa ennemmin säästää rahaa kuin hankkia sellainen velaksi. Ja säästää sen verran yli hankintahinnan että voi samantien alkaa säästämään seuraavaa varten tai jos aikoo pitää pitkään niin takuuajan jälkeisiä korjauksia varten...

        Ei kai kukaan osta autoa velaksi? Itse ostanut aina 48tonniin asti käteisellä...


      • vissiontämä
        Velkamuulit kirjoitti:

        Ei kai kukaan osta autoa velaksi? Itse ostanut aina 48tonniin asti käteisellä...

        En minäkään aja uutta autoa koskaan itse ulos hallista. En edes Jaguaria.


    • hgfygf

      Näyttelyssä yksi automies kehui Vitaraa ja varsinkin sen peruskonetta 1.6. Lujia kuulemma ovat, ketjukoneita. Ja kummeksui kuinka suomessa ei mene kaupaksi.
      Nättihän se oli tuo halvempikin malli, harmaalla metallivärillä. Hintalappu vieressä 21. ja risat.

    • HHVVVV
    • UusiLelu

      Vielä kun tuota autoa viitsisi ajaa niin olisi varmaan hyvä...ajettavuus on niin syvältä kuin voi olla. Jos 20 vuotta vanha toyotan räppänä on parempi ajaa kuin tuo niin jotain on pielessä...

      • nojohanonn

        Ajettavuus syvältä vaikka et viitsi edes ajaa?


    • Kalle_M

      Mitä?Suzuki Viagra?

      • Kutsutaanmyösmopoautoksi

        Jaha, invamopoilijalla huuli lentää?


    • niintainääinn

      Joku oli tutkinut mikä siinä ohjauksessa mättää ja huomannut että rattiakseli pyörii mutta pyörät ei ihan heti voi uraisella tiellä olla huojakka.

      • niinkukaontutkinut

        "joku on tutkinut" ??"Niin kuka? "mutta pyörät ei ihan heti voi uraisella tiellä olla huojakka" Mitähän tuokin lause tarkoittaa?
        Ajoin autoa testimielessä ja en minä ainakaan huomannut mitään ihmeellistä ohjauksessa, (kun en tuolloin tiennyt asiasta mitään)
        Nyt kun lähtis uudestaan ajamaan niin voishan siitä jotain huomautettavaa löytyä kun tarkkailis kunnolla oikein ja kun asiaa täällä on vatvottu kuukausikaupalla ja sillä asenteella sitten ajaisi.
        Kumma kun tuo testaaja Rönkkökään ei hoksannut noin selvää asiaa?
        Onkohan ollut paha takatuuli testatessa?


      • ReklamaatioAjoissa

        Lukekaa ja katsokaa video Antti Liinpään tekemästä testistä. Kaverilla on pitkä kokemus taksiajosta, hän kehuu autoa ja nimenomaan ohjausta.


    • Gjfjfkf

      Ei mie en kestä näitä ohjausjuttuja!

    • PakkoHarkita

      Minkä vuoksi pitäisi olla etuveto? Kyllä minä tuohon hintaan, tuolla varustelutasolla ja tuolla kulutuksella otan ihan mielelläni nelivetoisen. Olisi se vaan niin paljon mukavampi tällaisena talvena lähteä risteyksistä liikkeelle ilman, että pyörät sutii ensimmäiset parikymmentä metriä (kuten etuvetoisilla käy)...

    • Aslak1960

      Itsellänikin S-Cross vuodelta 2015. Muuten hyvä auto mutta on hurjan laiska. 1,6 litrainen 120 hv kuulostaa paperilla riittävältä mutta ei käytännössä. Vaimolla Kia Ceed samankokoisella moottorilla (122hv) ja lähtee kun kuppa Töölööstä. Onko se laiskuus nelivedon ansiota? Painon? Ohituksissa pakko käyttää kolmosta! Kulutus kylläkin kivan alhainen n. 6,1 litraa. Vaimon Kia vetää litran enemmän. Itsellä aikoinaan Kia Ceed farmari (2008) turbodieselillä. Uskomaton kiihtyvyys ohituksissa vaikka sekin 1,6 litrainen ja vain 115hv. Suzuki on nyt tällainen sopiva eläkeläispappa-auto kun olen eläkkeellä ollut puoli vuotta. En usko, että vaihdan samanlaiseen vaikka mitään vikoja ei ole ollutkaan. Kaksilitrainen turbo olisi kyllä poikaa. Ainakin ohitukset olisivat turvallisemmat kun näitä nyhveröitä on tiet täynnä täällä Tammissaaren-Perniön välillä. Ajetaan kesäkelilläkin 60-70 kymppiä satasen alueella. Muualla euroopassa tästä saa aika monessa maassa aikamoiset sakot. 5-10km/t alle on vielä ymmärrettävää. Mittarithan näyttävät aina liikaa.
      Milloinhan meiltä loppuu tämä liikenteen törkeä aivan tahallinen sujuvuuden estäminen?
      Traktoreita nyt vielä ymmärrän ja mopo-autoja. Voisi edes väistää bussipysäkille 30 sekunniksi ja päästää ne 15-20 autoa ohi. Niin itse teen kun esim. mulla venetraileri perässä.

      • toinenEläkepatu

        Joo, noi hevosvoimaluvut ovat usein hämääviä ja auton paino tosiaan ratkaisee. Mulla oli bensa grand vitara, jossa 140 hevosvoimaa, noin äkikseltään aikas mukavasti, mutta ohitukset oli yhtä tuskaa ja bensaa meni aina vähintään 11.5 litraa sadalla.
        Paperilla etu ja nelivetoisissa ei ole juurikaan kiihtyvyydessä eroa, mutta käytännössä sitten ero on isokin. Kokeilin aikoinaan etuvetoista s crossia ja samanlaista nelivetoista, niin etuvetoinen kiihtyi selkeästi paremmin. Ymmärrän toki valmistajan kantaa siihen, ettei ilmoiteta kovin suurta eroa kiihtyvyydessä, mutta jokainen täysjärkinen tietää, että sama kone ja toiseen laitetaan lisäksi jakolaatikko, kardaani ja perävälitys, niin ne pyörii aina mukana oli sitten neliveto päällä tai ei, niin vieväthän ne osan tehosta. Sama pätee kulutukseen. vastaava etuvetoinen vie käytännössä puolitoista litraa vähemmän.


    • Onkovarmatpuheet

      Huojuuko C-Croskin?

    • homar

      Vitaran ohjaustuntumasta senverran, että renkaiden ilmanpaineella on erittäin suuri merkitys. Jos käyttää suositeltuja ECO-paineita niin ohjaus on todella karsea. Pudotin omassa Vitarassa paineet 2,5 bar niin eteen kuin taakse (talvipyörät) ja ohjaus muuttui täysin. Ei uskoisi samaksi autoksi.

    • Atkerkki

      Huojuu huojuu. Ei auta rengaspaineet eikä kuskin vikurointi. Vika on ohjausvaihteessa missä liikaa väljyyttä. Toivotaan ettei kovasti tuule suomessa. Muutoin suzukikuskit ovat lirissä.

    • Svitara

      Aivopieru taas vauhdissa..! Väljyyttä ei tosiaankaan löydy vaa niin pienestä ohjaus kääntyy että turhan vemppaajalla kyllä saa ohjastaa kokoajan pysyy käsissä minimaalisia liikkeillä. Ja rengaspaineet on varsinkin S mallin matalaprofiilinen renkailla olennaiset..Aivopieru lempiharrastus tuntuu olla häiriöinti palstalla joka asiaa kommentoidaan epä asiallisesti jokaisella tietysti omat nautintoja joutuu kai tyytymään nyrkkikylikkiin raukka parka onko edes päässyt Suznaa ohjastamaankaan saati sitten vastakkaista sukupuolta kokeilemaan joutunut raukka vaan kauempaa katselemaan

    • Atkerkki

      Atkerkillä on ollut suzuki ja hän tietää mistä puhuu. Suzukin ongelma on nimenomaan kehno ohjaustuntuma. Tämän voi todeta koeajolla. Nyt atk erkki ajaa subarulla ja meno maistuu aivan eri tyyliin kuin suzukilla ajaessa.

    • näinsemeneee

      Hyvä tuoda esille ominaisuuksia uutuudenhuumassa kun on kuurosokea koeajollakin ja jo ostaneet ei ihan heti omaansa ala haukkumaan oma auto kun on aina paras vaihtoon astti.

    • LasloPappi

      Hyvä Unkarilainen tuote. On syytä tutustua ko. maan autotuotantoon.

      • ITALIAPANDA

        Myydyimmät:
        Saksa VW Golf
        Norja VW Golf
        Itävalta VW Golf
        Luxenburg VW Golf
        Belgia VW Golf
        Ruotsi VW Golf



        Unkari SUZUKI VITARA, yli 6300 myytyä autoa.


    • LassiF

      Väliraha Vitaraan 10000
      Väliraha Audiin 22000

      • Aatu

        Valitsit sitten huojuvan suzukin ja rahoitit ostoksesi osamaksuilla. Näin se menee. Nyt sitten kilvan kehumaan suzukin laatua, ohjattavuutta ja jousitusta. Tällä palstalla on kyllä tietoa siitä että jousitus pompottaa, ohjaus on aivan karsea tuulisella säällä ja laatu on halppis tasoa.


      • Vitaristi

        Aatu on vemppari se on entinen trolli jalba


    • Aatu

      Taisi vitaristilla päästä vetelät pöksyihin kun ei pystynyt argumentoimaan lainkaan niistä suzukin hyvistä puolista. Ainakin jännäkakat tulee housuihin kun tuulisella säällä suzukia ajaa 😀

      • Kuivapesu

        "Hyvät puolet" löydät Antti Liinpään koeajovideolta. Taksikuski tietää mitä puhuu.


    • Suzu

      No niin. https://tekniikanmaailma.fi/suzuki-swift-sportin-saa-suomessa-tiskin-alta/?shared=856012-d42bf472-500

    • P.ärkele

      Suzuki on paska merkki ja auto. Ohjaus on ala-arvoinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe