Islanninhevostalli jaujau

Meikäpoika2019

Onko omia kokemuksia tästä tallista? Itse olen ainakin kuulut että paikka on ahdas ja osa hevosista puree ja potkii:( tunnit kestää 45min josta aikaa menee siihen että opettajat kahvittelee. Yleiseti hevoset on kulma kilttejä jos ei joitain lasketa. Tallilla hevosia pitää itse hakea ulkoa ja kaikkiin hevosiin ei saa koskea. Tunneilla on käytössä myös kiltahevosia ( rehellisesti sanoen pilalle menee). Hevosille on vähän hoitotarvitteita ja välillä pitää laittaa hevonen ulkona kun sisälle ei mahdu ja hevonen on vapaana karsinassa. Kuulostaa aika huonolta. Olen itse käynyt 1 kokeilemassa enkä TODELLAKAAN mene uudestaan...

10

4225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HETJA

      No, eipä juuri mikään pidä paikkaansa noista väitteistä. Jau jaussa opetetaan islanninhevosten askellajeja ja tekniikkaa todella tarkkaan. Kyllä hevosia saa joskus hakea itsekin, ja varustaa ja aina on ystävällistä apua tarjolla. Siis lähes kaikilla talleilla varustetaan välillä hevosia ulkona, ei siinä ole mitään mystiikkaa. Keväisin ja alkusyksyllä se on vain kivaa ja kyllä ulkona varustaminen sujuu talvellakin. Jokaisella hevpsella on omat hoitotarvikkeet ja varusteetkin pääosin. Eivät opet kahvittele tuntien välillä, ehkä alkukäynnin aikana käyvät välipalalla???Mutta niinhän se menee joka tallilla, jossa pidetään useita tunteja peräkkäin. Tunnit ovat tosiaankin n.45 min. mutta sitäkin tiiviimmin saa ohjausta ja neuvoja, joten ihan kummalta tuo kokemuksesi kyllä kuulostaa. Siis kilpahevosistako myös marmatat?että menevät pilalle? Eivät mene pilalle, mutta kyllä käsittääkseni Jau jaun hepoilla on kilpailtukin ja menestystä on tullut. Itte pidän nyt taukoa ko.tallilla, mutta siellä olen oppinut paljon ratsastamisesta ja AINA on joku tallilla, joka neuvoo ja auttaa, jos sulla olisi kysyttävää ihan mistä vaan 👍

      • Hetja

        Lisään vielä että totta vie joku hevonen voi joskus purra ja potkia, ne ovat nääs eläimiä. Ja sellaista voi sattua ihan missä vaan hevosia on, mutta kertaakaan ei oo Jau jaussa käynyt noin...siis taas että mihin ihmeeseen nuo väitteesi oikein perustuvat 😯


    • pettynyt12345

      Huonot kokemukset on täälläkin, en voi ainakaan suositella.

    • Täh

      Olen käynyt useasti maastoilla kun muuttivat Järvenpäähän ja minulla on kyllä ollut vaan hyviä kokemuksia. Aina on ollut joku auttamassa ja minusta on vaan kiva, että saa itse hakea hevosia ulkoa. On siellä kaikkiin hevosiin saanut koskeakin, mutta ovat tarkkoja hygieniastaan kun oli se pääntautiepidemia sillon jossain vaiheessa eli kaikki tavarat pitää desinfioida jos on käynyt muilla talleilla (heillä on siellä desiainetta). Olen aina saanut myös oikein hyvää palvelua, vaikka välillä maastoja onkin aika nuoret tytöt vetäneet. Ovat kyllä huolehtineet hienosti asiakkaista ja auttaneet esim. töltin löytymisessä parhaansa mukaan. Heillä on selkeästi panostettu niin asiakaspalveluun kuin hevosten hyvinvointiinkin. Sitä ei vähennä se, että talli on vähän ruma :D Vauhtimaastoilla todellakin on menty kovaa eli en suosittele heikkohermoisille. Hevosilta löytyy kuitenkin kaikilta jarrut vaikka kesken parhaimman laukan, eikä ne hätäänny vaikka metsässä jäisivät kaverista jälkeen. Tosi järkeviä kaikki hepat ja löytyy sopiva varmasti aroista hurjapäisempiinkin ratsastajiin. Kilttejä ovat myös kyllä kaikki. Yksi vähän kiukkuinen tamma, jonka nimeä en muista on ollut, mutta sillä oli ratsastaessakin niin paljon temperamenttia, ettei se mikään lastenratsu taida olla muutenkaan. Hyvät kyydit sillä kyllä sai, oli ihan uskomattoman nopea.

      Eihän se mikään luxustalli ole jos sitä hakee, mutta puitteet ovat silti ihan hyvät ja riittävät parempaankin harrastamiseen. Tiedän myös talleja missä kaikki (HUI) hevoset hoidetaan aina ulkona puomilla. Pihatoissahan ne suurin osa hevosista asuu joka tapauksessa. Opetus on kyllä laadukasta ja ihan koulutetut opettajatkin. Muutama kaveri on käynyt tunneille ja kaikki kyllä tykkää opetuksesta. 45 minuutin tunteja on muillakin talleilla, sitä aikaa ei käytetä mihinkään hömpöttelyyn. Ja miten ne kisahevoset muka asiakaskäytöstä kärsii? :D Hyväkuntoiselle hevoselle maastoreissu vaikka jonkun kevyen lapsen kanssa on ihan lomaa ja mukavaa pääntuuletusta. Oikeat kisatreenit on sitten erikseen. Hyvin ratsastettu ja koulutettu hevonen ei mene pilalle siitä, ettei se aina "kulje muodossa".

      Olen siis käynyt ennenkin ja tulen varmasti käymään jatkossakin.

    • pikainenaputarpeessa

      En sano tähän juuta enkä jaata, itse en ole käynyt. Mutta tarvitsen pikaisesti apua, nimittäin tietääkö kukaan paljonko Kilon tallilla maksaa tallivuokra? Olisin ponini sinne laittamassa, mutta jos hinnat ovat jotain 1000e, niin laitan jonnekkin muualle. Se on siis Espoossa pääkaupunkiseudulla. Suuri kiitos kaikille vastaajille!!

    • Anonyymi

      Olin yhdellä leirillä osittain lähdin kesken pois. Hevosten hoito ei asianmukaista henkilökunta ilkeää ja tallitytöt katsovat vinoon hinta laatu suhde ei kohtaa. En mene enää enkä voi missään nimessä suositella kellekkään kyseistä paikkaa.

      • Anonyymi

        Hei!

        Kertoisitko tarkemmin kokemuksistasi ko tallilla sillä harkitsen maastoa sieltä?


    • Anonyymi

      Vaikuttaa kyllä hirmu hyvältä tallilta kuvien ja sivujen mukaan. Ei mitään valittamista ainakaan näin ulkoisesti. Iloiset ihmiset, kauniit hepat, hyvät tilat ja halvat tunnit.

      • Anonyymi

        Mutta eihän kuvien perusteella voi sanoa mitään ilmapiiristä? Olen kuullut että siellä on töykeä ilmapiiri ja työntekijät ilkeitä. Olen joskus törmännyt vastaavaan ja täytyy sanoa että valitettavan usein hevosmaailmassa on ikävää käytöstä, parempaan ollaan menossa mutta paljon on vielä muutettavaa.


    • Anonyymi

      Miten työntekijöiden ilkeä käytös ilmenee? Entä onko siellä ratsastusturvallisuudessa puutteita? Aloittelijana esim. haluaisin rauhallisen hevosen enkä mitään pommia. Miten hevoset siellä valitaan asiakkaalle? Itsellä ei oo kyseisestä tallista kokemusta, mut haluisin käydä ratsastamassa. Jännittää vaan nää ristiriitaset kokemukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe