Näin tämän unen viikko sitten ja se jäi mieleeni pysyvästi.
Unessa 6 vuotta sitten kuollut äitini sai tietää isäni (kuollut 15 vuotta sitten) sairastuneen syöpään.
Äiti romahti täysin, otin hänet tavallaan syliini ja yritin lohduttaa. Äidillä oli päällään hihaton paita ja käsivartemme paljas iho kiertyi toisiinsa.
No, tässä ei ole kaiketi mitään ihmeellistä.
Erikoiseksi unen teki sen, että herättyäni tunsin äitini ihon edelleen omaani vasten - sellaisena, jona olen sen kosketuksen tuntenut lapsena yli 50 vuotta sitten. Tämä ihon kosketuksen tunne teki minuun syvän vaikutuksen ja voin tuntea sen vieläkin. Se oli aivan omanlaisensa ja palautui mieleeni heti herättyäni ja voin palauttaa sen mieleeni vieläkin aina kun haluan.
Mikään muu iho ei ole koskaan tuntunut juuri sillä tavalla pehmeältä ja lämpimältä.
Taustana: lapsuudesssani ei halailtu, ei pidetty sylissä eikä toisen koskettelu kuulunut käytäntöön myöhemminkään elämässä. En muista äitini koskaan halanneen minua (en isänikään). Tuo äidin ihon tuntu on peräisin jostain ajalta, jolloin olin vielä pieni lapsi ja "kiinni" äidissä ihan fyysisestikin.
Mutta miksi nyt, 58 vuotiaani, tämä asia tulee yhtä-äkkiä vastaan?
Osaako joku kommentoida.
Kuolleen äidin ihon kosketus
MRC-
1
208
Vastaukset
Minusta vastasit esittämääsi kysymykseen itse.
Läheisyyden kaipuuta, kukapa meistä ei sellaista kokisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303888
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131869Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631324Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951256Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671135Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5981- 47901
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti356868Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26851En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39841