Näin tämän unen viikko sitten ja se jäi mieleeni pysyvästi.
Unessa 6 vuotta sitten kuollut äitini sai tietää isäni (kuollut 15 vuotta sitten) sairastuneen syöpään.
Äiti romahti täysin, otin hänet tavallaan syliini ja yritin lohduttaa. Äidillä oli päällään hihaton paita ja käsivartemme paljas iho kiertyi toisiinsa.
No, tässä ei ole kaiketi mitään ihmeellistä.
Erikoiseksi unen teki sen, että herättyäni tunsin äitini ihon edelleen omaani vasten - sellaisena, jona olen sen kosketuksen tuntenut lapsena yli 50 vuotta sitten. Tämä ihon kosketuksen tunne teki minuun syvän vaikutuksen ja voin tuntea sen vieläkin. Se oli aivan omanlaisensa ja palautui mieleeni heti herättyäni ja voin palauttaa sen mieleeni vieläkin aina kun haluan.
Mikään muu iho ei ole koskaan tuntunut juuri sillä tavalla pehmeältä ja lämpimältä.
Taustana: lapsuudesssani ei halailtu, ei pidetty sylissä eikä toisen koskettelu kuulunut käytäntöön myöhemminkään elämässä. En muista äitini koskaan halanneen minua (en isänikään). Tuo äidin ihon tuntu on peräisin jostain ajalta, jolloin olin vielä pieni lapsi ja "kiinni" äidissä ihan fyysisestikin.
Mutta miksi nyt, 58 vuotiaani, tämä asia tulee yhtä-äkkiä vastaan?
Osaako joku kommentoida.
Kuolleen äidin ihon kosketus
MRC-
1
183
Vastaukset
Minusta vastasit esittämääsi kysymykseen itse.
Läheisyyden kaipuuta, kukapa meistä ei sellaista kokisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1478294Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu496121Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju604516K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon444078Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko714037Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta953594- 853444
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1583333Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö82073Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä181956